Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:55

Ik heb ongeveer een maand geleden te horen gekregen dat mijn vader zal komen te overlijden aan slokdarmkanker..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:58

Angeliquee18 schreef:
Vrouw van m'n vader is verliefd...
Valt me toch zwaarder dan ik dacht,
Weer een stukje minder papa... :(
Hoe hebben jullie dit uiteindelijk geaccepteerd..?

Och meiske, dit is echt rot om te horen. Ik kan je geen tips geven, ik heb het nog nooit meegemaakt. Dikke knuffel.

Marleenloveu schreef:
Ik heb ongeveer een maand geleden te horen gekregen dat mijn vader zal komen te overlijden aan slokdarmkanker..

Heel veel sterkte, mijn vader heeft deze kanker ook gehad en heeft 't wel overleefd, ternauwernood. Hoe is hij er onder omstandigheden aan toe?

edit: Ik zie nu pas je leeftijd, je bent nog zo jong! Ik hoop dat je nog mooie herinneringen maakt met je vader, heel veel sterkte.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:21

Dankjewel...
Mijn vader is op het moment erg moe, hij slaapt veel en kan vrij weinig doen. Hij is altijd al een persoon geweest die áltijd maar iets moet doen. Hij kan alleen smoothie-achtig drinken hebben of door een rietje anders houd zijn lichaam het gewoon niet vast. Ook heef hij een hele hese stem, benauwdheid en heeft vaak van die "harde hikken". Helaas schiet het ziekenhuis nérgens mee op, vergeten dingen te versturen, te geven etc etc...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:25

Is het een streekziekenhuis?

Waarschijnlijk is het een beetje een stomme vraag maar krijgt je vader al die flesjes van Nutrilon? Met veel calorieën?

En een beetje een oudewijvenbericht maar je bent nog laat wakker, is dat omdat je niet lekker in je vel zit? Hoe ervaar jij het? Heb je mensen om mee te praten?

Mag ook via PB als je wilt, zo in het openbaar is misschien ook niets. Bovendien hoor ik hier niet.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:51

Je bedoelt nutridrink? Ik denk dat haar vader dat al krijgt..Geloof dat 6 flesjes per dag voldoende dagelijkse voeding is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:57

Ja nutridrink inderdaad, had al een linkje gestuurd voor het geval dat. Rotspul.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:50

Nee, mijn vader krijgt dit naar mijn weten nog niet. Dit komt denk ik omdat hij nog wel kan eten maar dan wel moeilijker dan voorheen. Het drinken gaat ook nog wel, hij krijgt van dat smoothie-achtige drinken en ook de pakjes capri-sonne gaan er nog redelijk goed in.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:53

Omdat je zei dat je vader best mager is kan nutridrink misschien een oplossing zijn. Het is een soort yoghi drink maar dan dikker en welke smaak je ook neemt, ze smaken allemaal hetzelfde.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:03

In ieder geval bedankt voor je antwoord! Maar mijn vader is niet mager hoor, hij gaat het vast en zeker nog worden maar dat houden we in de gaten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:14

Zorg maar dat hij nu al begint met aankomen, hoe dikker hoe beter, dat is straks je winst. Mijn vader is de dag na de diagnose begonnen met nutridrink en volgens mij maar 10 kilo kwijtgeraakt in zijn naarste periode.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:31

Ik zal het denk wel accepteren uiteindelijk, maar voor mij zelf is het nu nog te vroeg....
Ik gun het haar uiteraard van harte, ze is nog jong, en het is logisch dat ze niet haar hele leven vrijgezel blijft,
Maar voor mij voelt het heel erg als verraad zeg maa,
Als er een andere man straks in zijn stoel zit, in zijn bed ligt,
Zijn spullen gebruikt, op zijn computer zit.. bij wijze van..
Als wij daar met ze alle zitten, en er een andere man zit... :(

Over de nutridrink... is echt goed spul!
Mocht je er intresse in hebben.... wij hebben echt nog heel veel dozen liggen.. en weten niet wat we er mee moeten..
Het is zo op te halen.. geld uiteraard ook voor andere bokkers.. die er intresse in hebben@

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:34

Misschien voor de voedselbank :=

Lief dat je het aanbiedt en neem de tijd om het te accepteren. Je bent een kanjer!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:06

Angeliquee18 schreef:
Vrouw van m'n vader is verliefd...
Valt me toch zwaarder dan ik dacht,
Weer een stukje minder papa... :(
Hoe hebben jullie dit uiteindelijk geaccepteerd..?

nog niet mee hoeven maken, en ik vraag me af of ik het ooit zou kunnen accepteren. Maar bij mij zou het m'n vader zijn en ik zou alleen maar willen dat hij gelukkig is (hoe moeilijk ik het ook zou vinden om hem met een andere vrouw te zien, moet er ook niet aan denken) Heb het daar ook met m'n moeder over gehad en ze zegt dat ze dat juist zou willen, dat hij weer met een andere vrouw zou zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:13

lieveli schreef:
Zorg maar dat hij nu al begint met aankomen, hoe dikker hoe beter, dat is straks je winst. Mijn vader is de dag na de diagnose begonnen met nutridrink en volgens mij maar 10 kilo kwijtgeraakt in zijn naarste periode.

Idd. Het is goor spul maar om aan te komen erg goed.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:27

Ik had eerder in dit topic geplaatst dat mijn mama ook vrij ziek was.
Wij dachten dat het nog een aantal maanden ging duren vooraleer ze ging gaan.
Deze maanden zijn slechts enkele weken geworden, op 26 juni is ze rustig ingeslapen.
Ze hebben haar op een week tijd 2x verplaatst met de ambulance en daar is ze veel door verzwakt.
Het is allemaal zo snel gegaan, zaterdag is ze overgebracht naar het ziekenhuis omdat we het moeilijk hadden om haar thuis te verzorgen en de woensdag erna is ze al overleden. Het laat veel vrienden in ongeloof achter, want 3 maand geleden zag men niet eens dat ze ziek was.
Maar in feite vocht ze al 1.5 jaar tegen deze ziekte... 7 jaar geleden had ze ook al borstkanker en dat heeft ze heel sterk overwonnen. Maar nu was het genoeg, ze heeft lang genoeg gevochten. Klinkt erg, maar misschien is het beter voor haar, ze had schrik om haar laatste maanden hard te moeten afzien. Ze had liever dat alles snel ging en dat is nu ook gebeurd.
Mama heeft alles op financieel vlak nog kunnen regelen want mijn zus en ik staan er vanaf nu ook alleen voor. En geloof me, als student van 21 jaar is dit totaal niet gemakkelijk.
Morgen de begrafenis, een dag waar ik totaal niet naar uit kijk, maar we gaan haar een mooie dag geven. Wat ga ik haar missen :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:35

Ik wens jou en je zus heel erg veel sterkte de komende tijd. Ik vind het heel fijn om te lezen dat je ondanks het gemis en de ongeloof wel berust in haar overlijden, dat is heel belangrijk. Nogmaals heel veel sterkte! En voor morgen een mooie dag toegewenst.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:40

@ cluedoke, ik wens jullie heel veel sterkte toe, en hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.. meer kan ik er niet over zeggen.. :( dikke knuffel!!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:41

cluedoke, sterkte voor jou en je zus. Jullie situatie lijkt enorm op die waar ik in terecht kwam na mijn moeder haar overlijden. Ik (toen 19) en mijn broer (toen 21) stonden er ook alleen voor.. Mocht je vragen hebben over hoe wij destijds het een en ander geregeld heb, staat mijn PB-box voor je open.

Wij krijgen nu (2,5 jaar later) af en toe nog steeds brieven van de belastingdienst, omdat ze weer informatie nodig hebben. Steeds sturen we dezelfde gegevens en documenten op, maar na een paar maanden vragen ze die weer opnieuw! Zeer vervelend!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:59

cluedoke, meis, gecondoleerd! heeel veel sterkte de komende tijd! ihou je taai! *knuffel!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:01

M'n vader is idd ook erg afgevallen... hij had het dan ook wel om zijn darmen zitten dus hij kon niet meer eten/drinken op het einde, daar is hij ook aan overleden. Hij was altijd bezig met afvallen voor de ziekte (was niet dik ofzo, maar gewoon net wat spekjes) maar op het einde was hij echt mager. (over periode van 2 maanden kon hij van bijna alles eten naar niks meer)

Lieveli, ik had er geen moeite mee, maar het is wel 3 jaar erna en het is mijn moeder, ik ben gewoon blij voor haar dat ze weer verliefd is. :)

cluedoke, sterkte :(:)

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:42

Ik heb donderdag de stap genomen om eindelijk naar mijn vader toe te gaan. Hij was gelukkig erg blij me te zien. Maar de situatie was veel erger dan ik dacht.
Hij mag en kan niet meer eten. De kanker knijpt namelijk zijn darmen dicht, dus voedingsstoffen krijgt hij niet meer binnen. Ook d.m.v. Nutridrink werkt dit niet. Je darmen nemen namelijk alle voedingsstoffen op, Alles wat zijn mond in gaat, kom er ook door zijn mond weer uit.
Ook heeft de tumor in zijn linkerschouder het bot volledig weggevreten. Hij mist dus een stuk bot in zijn bovenarm. Zucht..
Ik ben blij dat ik hem gezien heb en blij dat ik fijne mensen om me heen heb. Helaas zijn er ook mensen die niet de ballen hebben om het aan mij te vragen, maar het via anderen mensen spelen en zo hun eigen oordeel trekken. Ik heb hier zo'n hekel aan. Terwijl deze mensen mij gewoon goed kennen.
Meer personen die dit kennen?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:09

Wat ontzettend dapper van je! En wat fijn dat je vader er blij mee was, dat was vast een opluchting?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:32

Wat fijn annelien, dat het goed is gegaan. Maar wat vreselijk voor je dat je vader al zo verzwakt is :(
Dat mensen achter je rug ompraten ken ik, heel vervelend is dat.
Maar helaas weten hun niet hoe met de situatie omgaan....

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:02

En of dat een opluchting was, zat wel midden in een week ponykamp wat ik aan het leiden was, maar dit ging gewoon wel even voor.
Mijn broer kwam me ophalen, want hij wist niet of het na die dag nog mogelijk was. Hij is nu verhuisd naar het hospice tegen over mijn huis en het infuus is eraf gehaald. Het is nu een kwestie van wachten..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:45

Dus toch fijn dat je hem gezien hebt Annelien? Heel veel sterkte in elk geval!