vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:34

Callisto04 schreef:
Verliefdheid of een relatie is niet hetzelfde als geilheid. Dat iemand van 23 een 16 jarig meisje mooi vindt en er graag sex mee wil is één. Dat iemand van 23 een meisje van 13 geil vindt en er mee van bil wil gaan is al iets anders. En dat iemand van 23 een relatie wil met iemand van 13, wat dus meer is dan alleen sex, gaat er bij mij absoluut niet in. Wat heeft een 13 jarige te bieden aan een volwassen man?

Verliefdheid komt meestal direct voort uit een onbewuste eerste primitieve aantrekkingskracht. En dus wil je er sex mee. Maar je wilt ook zovaak en zoveel mogelijk bij je geliefde zijn, de stofjes die vrijkomen bij verliefdheid zijn verslavend.
Wat je elkaar te bieden hebt is een tweede niveau.
Ik heb al een paar keer eerder genoemd dat als een oudere een jongere ontmoet is dat meestal omdat ze dus naar een zelfde plek gaan, dus al 1 gezamelijke interesse hebben.

Verder heeft de jongere een heleboel te bieden, ze zijn meestal energiek en dat geeft zin in van alles, en zorgt voor een goed humeur, ze bezitten vaak een complete oprechtheid, en hebben meestal een heel andere frisse kijk op dingen die voor de ander al gesneden koek zijn. Ze zijn in staat om je uit een sleur te trekken.
In tegenstelling tot de ouders van de jongere waar die zich tegen verzet, zorgt deze andere kijk niet voor conflict ("de jeugd van tegenwoordig"), maar interesse en onderwerpen voor gesprekken die diep kunnen gaan. Ouders praten vaak niet meer met hun tieners op die manier. Tieners willen niet alles meer delen met hun ouders en hebben vaak het gevoel dat hun ouders hun niet begrijpen, bij een andere persoon durven/willen ze wel overal over praten.

Ik snap dat het voor een ouder lastig is om eigen kind te zien als interessant voor een ander, omdat je zelf dat kind gewoon kent en lang als kind blijft zien. Maar voor een ander is het een nieuw boek.
Kijk dus liever om je heen naar andere jongeren dan uit te gaan van je eigen kind.

Natuurlijk is er een verschil tussen domme gansjes en slimme tieners, en ales er tussen in en elk biedt andere dingen, maar wat er geboden wordt is aantrekkelijk genoeg voor de ander.

Soms is het maar voor een tijdje, soms levenslang, maar het is, nogmaals, TUSSEN HEN. Wij hoeven het niet te begrijpen.
Ik begrijp zelden wat eimand ziet in de ander, zelfs bij de gelukkigste zelfde leeftijd stelletjes. Je kunt gewoon niet uitgaan van je eigen interesses en smaak.

Ik wil ook nog even aanhalen wat ik eerder heb gezegd, omdat lang niet iedereen alles leest, dat mensen die jong aan verkering beginnen meestal ouders hebebn die er ook jong bij waren en ze daarom niet echt tegen houden.
Ouders die grote problemen maken over jong beginnen zijn hoogstwaarschijnlijk mensen die opgroeiden met andere waarden en normen en zelf niet zo vroeg erbij waren of slechte ervaringen hebben. Dat beinvloed uiteraard wat je voor je eigen kindeen wilt.

Verder snap ik de dubbele standaard niet. Bij eigen leeftijd mogen ze zich suf copuleren, maar als er een leeftijdsverschil is, is het plots allemaal slecht. Terwijl je kunt aannemen dat de oudere juist weet waar ze mee bezig zijn en dus problemen zoals bv ongewenste zwangerschap zal weten te voorkomen.

horseyfries

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:40

Idd die begrijp ik ook niet. Dat je liever zou zien dat je veertienjarige dochter met een veertienjarige puber de hort op gaat die maar één ding in gedachten heeft en volgende week weer weg is, dan dat ze gelukkig zou zijn in een vaste relatie met een wat oudere jongen, puur en alleen omdat je het laatste "vies" vind.
Ik probeer me zelf altijd in te beelden hoe ik het zelf zou hebben gevonden als iedereen me veroordeelde om iets wat mij gelukkig maakte, en ze zelfs probeerden om dat te stoppen. Daar zou ik niet gelukkiger van zijn geworden. Dan maar een fout maken, dan is het een wijze les geweest, maar heb je tenminste niet het gevoel dat je geluk van je gestolen word door mensen die het je niet gunnen (want zo zie je dat op dat moment).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:43

Lusitana schreef:
Terwijl je kunt aannemen dat de oudere juist weet waar ze mee bezig zijn en dus problemen zoals bv ongewenste zwangerschap zal weten te voorkomen.

Als een volwassen man verliefd wordt/ een relatie aangaat met een KIND is mijn vraag of 'de oudere' überhaupt wel weet waarmee hij bezig is, dus in bovenstaande zin zie ik echt helemaal niets.

Daarbij blijf jij, en andere bokkers, de situatie maar beschrijven vanuit het kind zijnde. Ik snap ook dat een kind een oudere persoon wel degelijk interessant is.
Mijn issue is dat een volwassen man, een oudere man op een KIND valt, een meisje, een heel jong kind zelfs nog als je het hebt over de 13 jarige.
Daar kan ik, oprecht, geen enkel begrip voor opbrengen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:07

Zoals ik al eerder zei, dat HOEF jij ook niet, want je kan je niet altijd in anderen verplaatsen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:20

Lusitana schreef:
Callisto04 schreef:
Verliefdheid of een relatie is niet hetzelfde als geilheid. Dat iemand van 23 een 16 jarig meisje mooi vindt en er graag sex mee wil is één. Dat iemand van 23 een meisje van 13 geil vindt en er mee van bil wil gaan is al iets anders. En dat iemand van 23 een relatie wil met iemand van 13, wat dus meer is dan alleen sex, gaat er bij mij absoluut niet in. Wat heeft een 13 jarige te bieden aan een volwassen man?

Verliefdheid komt meestal direct voort uit een onbewuste eerste primitieve aantrekkingskracht. En dus wil je er sex mee. Maar je wilt ook zovaak en zoveel mogelijk bij je geliefde zijn, de stofjes die vrijkomen bij verliefdheid zijn verslavend.
Wat je elkaar te bieden hebt is een tweede niveau.
Ik heb al een paar keer eerder genoemd dat als een oudere een jongere ontmoet is dat meestal omdat ze dus naar een zelfde plek gaan, dus al 1 gezamelijke interesse hebben.

Verder heeft de jongere een heleboel te bieden, ze zijn meestal energiek en dat geeft zin in van alles, en zorgt voor een goed humeur, ze bezitten vaak een complete oprechtheid, en hebben meestal een heel andere frisse kijk op dingen die voor de ander al gesneden koek zijn. Ze zijn in staat om je uit een sleur te trekken.
In tegenstelling tot de ouders van de jongere waar die zich tegen verzet, zorgt deze andere kijk niet voor conflict ("de jeugd van tegenwoordig"), maar interesse en onderwerpen voor gesprekken die diep kunnen gaan. Ouders praten vaak niet meer met hun tieners op die manier. Tieners willen niet alles meer delen met hun ouders en hebben vaak het gevoel dat hun ouders hun niet begrijpen, bij een andere persoon durven/willen ze wel overal over praten.

Ik snap dat het voor een ouder lastig is om eigen kind te zien als interessant voor een ander, omdat je zelf dat kind gewoon kent en lang als kind blijft zien. Maar voor een ander is het een nieuw boek.
Kijk dus liever om je heen naar andere jongeren dan uit te gaan van je eigen kind.

Natuurlijk is er een verschil tussen domme gansjes en slimme tieners, en ales er tussen in en elk biedt andere dingen, maar wat er geboden wordt is aantrekkelijk genoeg voor de ander.

Soms is het maar voor een tijdje, soms levenslang, maar het is, nogmaals, TUSSEN HEN. Wij hoeven het niet te begrijpen.
Ik begrijp zelden wat eimand ziet in de ander, zelfs bij de gelukkigste zelfde leeftijd stelletjes. Je kunt gewoon niet uitgaan van je eigen interesses en smaak.

Ik wil ook nog even aanhalen wat ik eerder heb gezegd, omdat lang niet iedereen alles leest, dat mensen die jong aan verkering beginnen meestal ouders hebebn die er ook jong bij waren en ze daarom niet echt tegen houden.
Ouders die grote problemen maken over jong beginnen zijn hoogstwaarschijnlijk mensen die opgroeiden met andere waarden en normen en zelf niet zo vroeg erbij waren of slechte ervaringen hebben. Dat beinvloed uiteraard wat je voor je eigen kindeen wilt.

Verder snap ik de dubbele standaard niet. Bij eigen leeftijd mogen ze zich suf copuleren, maar als er een leeftijdsverschil is, is het plots allemaal slecht. Terwijl je kunt aannemen dat de oudere juist weet waar ze mee bezig zijn en dus problemen zoals bv ongewenste zwangerschap zal weten te voorkomen.

_/-\o_ applaus !

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:29

het lijkt misschien veel ook omdat je nog jong bent maar als jij 24 bent dan is hij 35 en dan vinden mensen het ineens niet zo raar
dus doe waar jij jezelf het prettigst bij voeld
xx

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:31

Callisto04 schreef:
ietjelover schreef:
ik herken dit nogmaals zo goed.
heb op mijn 13de iets gekregen met een jongen 21.
Hij heeft nooit iets gedaan en niets overhaast etc.
Ik ben nu 16 en heb al 3 jaar iets met de jongen.
heb nog nooit zo'n lieve jongen gehad, hij is heel zuinig op me

Iedereen heeft het geacepteerd en niemand kijkt er meer van op.
Scheelt natuurlijk wel wat met de TS maar toch redelijk hetzelfde.

Wat sommigen hier zeggen vindt ik echt erg.
Je kunt er niets aan doen dat je verlieft wordt en er zitten verkeerde tussen maar zoals je bij mij ziet zijn er ook goede jongens.
Er mag en kan wel meer niet.

ken een aantal jongens van mijn leeftijd en dat zijn smeerlappen.
Denken de hele dag aan seks, kan ze niet schelen hoe je eruit ziet als ze maar met je naar bed mogen etc.
en ga zo maar door.

Dat je nog nooit zo'n lieve jongen hebt gehad kan moeilijk anders als hij de enige is, je had immers nog nooit verkering gehad, ook niet een verkering voor een dag op de bassisschool. Ik blijf het vreemd vinden, ook aangezien je blijkbaar een traumatische jeugd hebt gehad, die jongen je al 7 jaar kende (dus vanaf je 6 jaar) en hij absoluut kinderen wil en als jij er geen wil hij bij je weggaat.
Referentiekader zeker.

Jaa ik ken hem al vanaf mijn 6de logisch. Hij rijd op de zelfde club en is bevriend met mijn ouders.

Hoe weet jij wat ik wil en wat hij wil? Tuurlijk wil ik nu nog geen kinderen? En ik heb geen traumatische jeugd gehad, alleen toen de omgeving van ons het te horen kreeg ging niet alles zoals het moest.

Ik heb dan wel niks met een ander jongen gehad maar leef niet onder een steen.
Genoeg vriendinnen die gewoon kei hard gebruikt zijn door een jongen van eige leeftijd!!
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 19-06-13 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:36

horseyfries schreef:
Dus om zeker te weten dat hij een lieve jongen is moet ze eerst een aantal rotzakken gehad hebben??? Vind je het zelf nog helemaal logisch?
Als dat je referentiekader is dan heb ik daar ook mijn vraagtekens bij eerlijk gezegd, al verklaard het misschien wel waarom je niet kan geloven dat iemand oprecht verliefd is op die leeftijd op een jonger iemand.

Ik ben niet degene die zegt dat ze moet kunnen vergelijken. Ze zegt zelf dat ze nog nooit zo'n lieve jongen heeft gehad. Terwijl ze elders schrijft dat ze nog nooit een dag verkering heeft gehad met een andere jongen. Dus ze vergelijkt zelf met iets dat nooit geweest is. Dat is het enige dat ik daarover wou zeggen, dus dat haar "ik heb nog nooit zo'n lieve jongen gehad" een zinloze stelling is. Dat is een opmerking die in mijn ogen compleet logisch is ja. Dat is alsof ik zou zeggen dat mijn vriendin liever is dan jij, terwijl ik je niet ken.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:42

ietjelover schreef:
Jaa ik ken hem al vanaf mijn 6de logisch. Hij rijd op de zelfde club en is bevriend met mijn ouders.

Hoe weet jij wat ik wil en wat hij wil? Tuurlijk wil ik nu nog geen kinderen? En ik heb geen traumatische jeugd gehad, alleen toen de omgeving van ons het te horen kreeg ging niet alles zoals het moest.

Genoeg vriendinnen die gewoon kei hard gebruikt zijn door een jongen van eige leeftijd!!

Ben benieuwd hoe je aan al deze informatie komt

Wat jij wil en hij wil ivm die kinderen heb je hier zelf op bokt gezet. Dat hij absoluut kinderen wil en tegen jou heeft gezegd dat als jij dat niet wil je maar een andere vriend moet zoeken.
ietjelover schreef:
Oh echt heel herkenbaar.
Ik wil het ook echt niet.
Dadelijk is er iets mis met het kind en zit je ermee.
Klinkt heel banketstaaf maar zo zie ik dat.
Het kost geld, je kunt er niets mee eigenlijk.
Alleen een probleem. Mijn vriend waar ik nu bijna 2 jaar mee heb wil wel heel graag kinderen.
Ik ben ik ben nu 15 hij 23, we schelen veel maar hij wil kinderen en anders zal ik een andere vriend moeten zoeken zegt hij.
Maar ik vindt hem super leuk maar wil absoluut geen kinderen.
Voor mij is werk veel leuker en wil mijn werk niet laten vallen voor de kinderen,
mijn vriend wil ook zijn werk niet laten vallen en ik vindt het niet eerlijk om je kind na de opvang te brengen.

Ik ben nu natuurlijk nog heel jong maar zolang ik bij deze vriend blijf, zal ik ook jong kinderen krijgen.
Maar zie het gewoon echt niet zitten en als ik ooit zal veranderen wil ik een kindje maar meer ook niet.,
al denk ik niet dat dit ooit zal veranderen.
Mijn zusje en moeder willen ook altijd op kraam visite het kindje vast houden,
ik moet daar niks van hebben en blijf het liefst thuis!

Idem ivm die erge ervaring uit je verleden :
ietjelover schreef:
heb ik gezegt en hij zei dat dit niets was en gewoon meer puberen.
Maar een kennis van mij is burnout geweest en met haar heb ik gepraat.
En toen ben ik er wel achter gekomen dat het niet normaal is voor een 14 jarig meisje.
Zei herkende zich helemaal in mij.
Ik weet niet wie ik nodig heb verder,
Maar ik weet niet of ik hier wel alleen met mijn vriend uit kan komen?
of dat ik wel echt iemand nodig heb die hier wel ervaring mee heeft.
De vorige keer ben ik er uit gekomen met die kennis en veel met mijn vriend
Iedere dag even uithuilen bij mijn vriend deed mij heel erh goed!!
Dat heeft me heel erg geholpen
er zijn in het verleden nog ergere dingen gebeurd maar dat via pb
dat achtervolgt me ook nog steeds

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:49

Callisto04 schreef:
ietjelover schreef:

Ben benieuwd hoe je aan al deze informatie komt

Wat jij wil en hij wil ivm die kinderen heb je hier zelf op bokt gezet. Dat hij absoluut kinderen wil en tegen jou heeft gezegd dat als jij dat niet wil je maar een andere vriend moet zoeken.
ietjelover schreef:
Oh echt heel herkenbaar.
Ik wil het ook echt niet.
Dadelijk is er iets mis met het kind en zit je ermee.
Klinkt heel banketstaaf maar zo zie ik dat.
Het kost geld, je kunt er niets mee eigenlijk.
Alleen een probleem. Mijn vriend waar ik nu bijna 2 jaar mee heb wil wel heel graag kinderen.
Ik ben ik ben nu 15 hij 23, we schelen veel maar hij wil kinderen en anders zal ik een andere vriend moeten zoeken zegt hij.
Maar ik vindt hem super leuk maar wil absoluut geen kinderen.
Voor mij is werk veel leuker en wil mijn werk niet laten vallen voor de kinderen,
mijn vriend wil ook zijn werk niet laten vallen en ik vindt het niet eerlijk om je kind na de opvang te brengen.

Ik ben nu natuurlijk nog heel jong maar zolang ik bij deze vriend blijf, zal ik ook jong kinderen krijgen.
Maar zie het gewoon echt niet zitten en als ik ooit zal veranderen wil ik een kindje maar meer ook niet.,
al denk ik niet dat dit ooit zal veranderen.
Mijn zusje en moeder willen ook altijd op kraam visite het kindje vast houden,
ik moet daar niks van hebben en blijf het liefst thuis!

Idem ivm die erge ervaring uit je verleden :
ietjelover schreef:
heb ik gezegt en hij zei dat dit niets was en gewoon meer puberen.
Maar een kennis van mij is burnout geweest en met haar heb ik gepraat.
En toen ben ik er wel achter gekomen dat het niet normaal is voor een 14 jarig meisje.
Zei herkende zich helemaal in mij.
Ik weet niet wie ik nodig heb verder,
Maar ik weet niet of ik hier wel alleen met mijn vriend uit kan komen?
of dat ik wel echt iemand nodig heb die hier wel ervaring mee heeft.
De vorige keer ben ik er uit gekomen met die kennis en veel met mijn vriend
Iedere dag even uithuilen bij mijn vriend deed mij heel erh goed!!
Dat heeft me heel erg geholpen
er zijn in het verleden nog ergere dingen gebeurd maar dat via pb
dat achtervolgt me ook nog steeds

jaa klopt heeft hij gezegd en we hebben het erover gehad en hij heeft oten de keuze mogen maken. Hij is bij mj gebleven en heeft dus de keuze gemaakt om of geen kinderen te krijgen of pas kinderen te krijgen op het moment dan ik er klaar voor ben.

Verder over het andere stukje was wat ik net allemaal zei. Heeft allemaal te maken met dat mensen het NIET accepteren dat wij bij elkaar waren.
Als je wilt weten wie me eruit geholpen heeft? jaa dat was mijn vriend en dat waren absoluut GEEN mensen van mijn leeftijd of psychologen of weet ik wat.

en als je het stukje hierboven goed gelezen had wist je dus al wel dat het mijn vriend is geweest die me geholpen heeft en niet iemand anders.
Ik vindt ook niet dat ik een traumatische jeugd hebt gehad, alleen jammer dat mensen het niet accepteren.

Hoor bijna wekelijks van een vriendin dat ze een vriend heeft en het pas een week aan is en hij seks wil of het is uit.
en dat gaat dan om jongens van 16. Nee die van mij heeft zijn pubertijd wel gehad.

edit: en zoals ik al zei over het bericht over kinderen krijgen, ik was toen 15 misschien denk ik er over 10 jaar wel heel anders over.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:59

ietjelover schreef:
jaa klopt heeft hij gezegd en we hebben het erover gehad en hij heeft oten de keuze mogen maken. Hij is bij mj gebleven en heeft dus de keuze gemaakt om of geen kinderen te krijgen of pas kinderen te krijgen op het moment dan ik er klaar voor ben.

Verder over het andere stukje was wat ik net allemaal zei. Heeft allemaal te maken met dat mensen het NIET accepteren dat wij bij elkaar waren.
Als je wilt weten wie me eruit geholpen heeft? jaa dat was mijn vriend en dat waren absoluut GEEN mensen van mijn leeftijd of psychologen of weet ik wat.

en als je het stukje hierboven goed gelezen had wist je dus al wel dat het mijn vriend is geweest die me geholpen heeft en niet iemand anders.
Ik vindt ook niet dat ik een traumatische jeugd hebt gehad, alleen jammer dat mensen het niet accepteren.

Hoor bijna wekelijks van een vriendin dat ze een vriend heeft en het pas een week aan is en hij seks wil of het is uit.
en dat gaat dan om jongens van 16. Nee die van mij heeft zijn pubertijd wel gehad.

edit: en zoals ik al zei over het bericht over kinderen krijgen, ik was toen 15 misschien denk ik er over 10 jaar wel heel anders over.

Eigenlijk wordt dit me veel te persoonlijk, ik wil jou niet kwetsen en wens je veel geluk in alles wat je doet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:14

Waarom plaats je het dan????
Sorry hoor, dit gaat me veel te ver!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:55

Bedoel je ik of callisto?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:22

ietjelover schreef:
Bedoel je ik of callisto?

Callisto die het blijkbaar nodig vind om dingen die je gezegd hebt in andere topics te gebruiken /misbruiken. Vind excuses en verwijderen wel op zijn plaats, als volwassene moet ze immers het goede voorbeeld geven ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:49

Jaa en wat hij gebruikt ik vraag me af hoe hij er bij komt?
het is 2 of 3 jaar geleden dat ik die berichten heb geplaatst dus weet niet of hij nou al mijn 1000en berichten na heeft gelezen of wat dan ook?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:14

Vind dat hij/zij wél een punt heeft, jullie liggen dus, zoals vaker aangehaald, niet op een lijn. Dat is waar het hele topic eigenlijk al om draait.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:49

Hoezo liggen wij niet op een lijn?

Hij heeft gezegd dat hij kinderen wil later maar weet dat dat nu nog niet gaat.
Zijn keuze en hij accepteerd het. Ik heb toen, ondertussen als twee jaar geleden maar dat staat er niet bij, gezegd dat ik misschien wel geen kinderen wil. Toen was ik 14. Hij heeft toen wel eens gezegd dat hij dat wel wilde maar komop ik was 14!! Hoe kan ik dan in godsnaam aan kinderen denken.
En toen hebben we het erover gehad en tuurlijk begreep hij dat en was alles opgelost.
Het is echt geen ruzie geweest hoor.
Ik vindt het verhaaltje van de "traumatische" jeugd zoals hij het zegt juist aangeven dat het heel erg goed gaat tussen ons en hij me juist heel goed kan helpen.
Wij hebben verder eigenlijk nooit ruzie of meningsverschillen ergens over. Hij doet zijn ding en ik de mijne. Hij gaat niet meer graag opstap maar als ik 2 dagen wel wil mag dat en dat is geen probleem.
Hij houdt rekening met mijn school en leren en helpt me daarin dus we liggen wel degelijk op een lijn.

De berichten zijn van zolang geleden dat ik het niet terrecht vindt deze te gebruiken.
Als ik ze nu een paar weken geleden had geplaatst.
En mijn bericht over "traumatische" jeugd hoort hier niet te staan
Dit heeft er totaal niets mee te maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:25

Dat hij uberhaupt gaat praten over kinderen met een 14/15 jarige... Krijg er een vies gevoel bij.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:28

Hoezo, dat hoeft toch niet te betekenen dat hij NU kinderen wil met een 14-jarige? Je kan toch fantaseren over de toekomst? Ik vond het ook vrij relevant om mn kinderwens te bespreken met mn vriend toen we wat kregen :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:37

VogeltjeM schreef:
Hoezo, dat hoeft toch niet te betekenen dat hij NU kinderen wil met een 14-jarige? Je kan toch fantaseren over de toekomst? Ik vond het ook vrij relevant om mn kinderwens te bespreken met mn vriend toen we wat kregen :P

Het betekent wel degelijk dat het jong zou gebeuren, heeft TS letterlijk zelf aangegeven (in twee berichten). Ik zeg niet dat het per se op 14 jarige leeftijd zou gebeuren. Ziek toch, dat als je als volwassene een kind wilt, je daar een puber mee gaat opzadelen (niet per se met het kind, maar wel met de gedachtes etc.). En dan ook nog eens zeggen dat ze anders maar een andere vriend moet zoeken. Uh NEE als jij als volwassene per se kinderen wilt, dan ga je sowieso al niet een relatie met een 14 jarige nemen lijkt mij.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:48

Heel bijzonder, dit topic gaat 17 pagina,s door en TS is na 2 berichtjes verdwenen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:06

Geryon schreef:
Het betekent wel degelijk dat het jong zou gebeuren, heeft TS letterlijk zelf aangegeven (in twee berichten). Ik zeg niet dat het per se op 14 jarige leeftijd zou gebeuren. Ziek toch, dat als je als volwassene een kind wilt, je daar een puber mee gaat opzadelen (niet per se met het kind, maar wel met de gedachtes etc.). En dan ook nog eens zeggen dat ze anders maar een andere vriend moet zoeken. Uh NEE als jij als volwassene per se kinderen wilt, dan ga je sowieso al niet een relatie met een 14 jarige nemen lijkt mij.

Ik vat het niet op als NU kinderen willen, jij blijkbaar wel. Ik vind het normaal om in een relatie te bespreken of je later kinderen wilt. Helemaal als je er echt serieus instaat. Ik vind 14 verder ook erg jong om over zoiets na te denken/zoiets te moeten beslissen hoor (en ik kan me ook niet voorstellen dat ik op mijn 14e al over zoiets na had hoeven denken). Maar om dan gelijk VIIEESS te roepen... Dat vind ik respectloos :) En ik vind het ook niet ziek. De vriend was hier geloof ik 21(?). Dat is nou ook niet echt volwassen te noemen. En als hij met een kind van 14 gaat, is hij waarschijnlijk ook niet voorlijk, maar eerder een beetje 'achter'. Zonder gelijk conclusies te willen trekken over een situatie die ik niet ken hoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:13

Sorry hoor, maar hoe kan iemand nou verwachten dat een 15-jarige weet of ze wel of niet kinderen wilt? :roll:

Dat zegt dan meer iets over de vriend dan over ietjelover.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:34

Kinderen willen of niet en alle ander toekomst ideeen is een normale conversatie in een relatie. Het hoort bij het aftasten of je het lang met elkaar uit zou kunnen houden, lijkt mij. Neemt niet weg dat er nog tig keer van gedachten veranderd kan worden.
Daarbij geeft het zijdelings een idee over de abortuskwestie mocht er een beetje vroeger dan geplande zwangerschap ontstaan.

Verder: Je kunt wel doen alsof je niet met kinderen krijgen bezig moet zijn, maar als je in een relatie zit (sowieso als je sexueel actief bent) is anticonceptie, en dus kinderen krijgen of niet ;) , wel een issue! Op elke leeftijd...

Ik krijg af en toe het idee dat er mensen zijn die het hele idee van sex vies vinden. Een beetje zoals sommige Amerikanen die elk een eigen slaapkamer en badkamer hebben (stel je voor dat je elkaar bloot ziet) hebben en hun kinderen verbieden sex te hebben onder hun dak en ondertussen niet weten dat hun 12 jarige dochter elke dag de jocks pijpt en in het weekeinde in een auto ligt the naaien.

Tieners zijn sexueel actief en sommigen beginnen vroeg. Get over it.
Tieners kiezen ook gewoon hun partner, ze zijn niet altijd vanzelf slachtoffer als het om een ouder persoon gaat. (Hoewel dit wel mogelijk is.)

Volwassenen zijn sexueel actief en kiezen hun partners. Soms zijn dat jongeren, dat wil niet zeggen dat elke volwassene die met een jongere is op zoek was naar iemand van een bepaalde leeftijd en een predator is. (Hoewel dit wel mogelijk is.)

Soms vallen ze als een blok voor elkaar. Dat overkomt ze. Bij verliefdheid komt geen ratio.

Sex op zich zorgt er ook nog eens voor dat je aan elkaar hecht. Dus dat er dan een relatie onstaat is niet zo gek.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:40

Wat heeft seksueel actief zijn hier nou verder mee te maken? Kinderen krijgen en het beslissen gaat over veel meer dan seksueel actief zijn. En hoe achterlijk ben je als je verwacht dat een puber daarover goed kan beslissen. En al helemaal om te zeggen dat ze anders maar een andere vriend moet zoeken? Uh hallo het is een KIND. Verder staat ook in andere berichtjes dat ze dan jong kinderen zou krijgen. Volgens mij heeft die vriend een achterstand. Zal het een en ander wel verklaren.

@ VolgeltjeM. Het staat gewoon letterlijk in haar berichten (die quotes uit andere topics die hier zijn geplaatst).