Callisto04 schreef:Verliefdheid of een relatie is niet hetzelfde als geilheid. Dat iemand van 23 een 16 jarig meisje mooi vindt en er graag sex mee wil is één. Dat iemand van 23 een meisje van 13 geil vindt en er mee van bil wil gaan is al iets anders. En dat iemand van 23 een relatie wil met iemand van 13, wat dus meer is dan alleen sex, gaat er bij mij absoluut niet in. Wat heeft een 13 jarige te bieden aan een volwassen man?
Verliefdheid komt meestal direct voort uit een onbewuste eerste primitieve aantrekkingskracht. En dus wil je er sex mee. Maar je wilt ook zovaak en zoveel mogelijk bij je geliefde zijn, de stofjes die vrijkomen bij verliefdheid zijn verslavend.
Wat je elkaar te bieden hebt is een tweede niveau.
Ik heb al een paar keer eerder genoemd dat als een oudere een jongere ontmoet is dat meestal omdat ze dus naar een zelfde plek gaan, dus al 1 gezamelijke interesse hebben.
Verder heeft de jongere een heleboel te bieden, ze zijn meestal energiek en dat geeft zin in van alles, en zorgt voor een goed humeur, ze bezitten vaak een complete oprechtheid, en hebben meestal een heel andere frisse kijk op dingen die voor de ander al gesneden koek zijn. Ze zijn in staat om je uit een sleur te trekken.
In tegenstelling tot de ouders van de jongere waar die zich tegen verzet, zorgt deze andere kijk niet voor conflict ("de jeugd van tegenwoordig"), maar interesse en onderwerpen voor gesprekken die diep kunnen gaan. Ouders praten vaak niet meer met hun tieners op die manier. Tieners willen niet alles meer delen met hun ouders en hebben vaak het gevoel dat hun ouders hun niet begrijpen, bij een andere persoon durven/willen ze wel overal over praten.
Ik snap dat het voor een ouder lastig is om eigen kind te zien als interessant voor een ander, omdat je zelf dat kind gewoon kent en lang als kind blijft zien. Maar voor een ander is het een nieuw boek.
Kijk dus liever om je heen naar andere jongeren dan uit te gaan van je eigen kind.
Natuurlijk is er een verschil tussen domme gansjes en slimme tieners, en ales er tussen in en elk biedt andere dingen, maar wat er geboden wordt is aantrekkelijk genoeg voor de ander.
Soms is het maar voor een tijdje, soms levenslang, maar het is, nogmaals, TUSSEN HEN. Wij hoeven het niet te begrijpen.
Ik begrijp zelden wat eimand ziet in de ander, zelfs bij de gelukkigste zelfde leeftijd stelletjes. Je kunt gewoon niet uitgaan van je eigen interesses en smaak.
Ik wil ook nog even aanhalen wat ik eerder heb gezegd, omdat lang niet iedereen alles leest, dat mensen die jong aan verkering beginnen meestal ouders hebebn die er ook jong bij waren en ze daarom niet echt tegen houden.
Ouders die grote problemen maken over jong beginnen zijn hoogstwaarschijnlijk mensen die opgroeiden met andere waarden en normen en zelf niet zo vroeg erbij waren of slechte ervaringen hebben. Dat beinvloed uiteraard wat je voor je eigen kindeen wilt.
Verder snap ik de dubbele standaard niet. Bij eigen leeftijd mogen ze zich suf copuleren, maar als er een leeftijdsverschil is, is het plots allemaal slecht. Terwijl je kunt aannemen dat de oudere juist weet waar ze mee bezig zijn en dus problemen zoals bv ongewenste zwangerschap zal weten te voorkomen.
applaus !
En ik vind het ook niet ziek. De vriend was hier geloof ik 21(?). Dat is nou ook niet echt volwassen te noemen. En als hij met een kind van 14 gaat, is hij waarschijnlijk ook niet voorlijk, maar eerder een beetje 'achter'. Zonder gelijk conclusies te willen trekken over een situatie die ik niet ken hoor.