Super TS!
Ik herken heel veel van mij in jouw toen ik jonger was...ik was ook verschrikkelijk onzeker op het gebied van jongens, durfde niets, wilde alles 100 keer afchecken..
Dit kwam voornamelijk door mijn verleden. Gepest, ik was nogal timide en onzeker van mezelf en het type meisje waar jongens elkaar mee pestte "jij bent verliefd op haar!" "ieeeeeeeuwwww bah niet op die lelijke kop!". Je snapt het wel
.
Gevolg was dat ik ervan overtuigd was dat jongens mij toch maar lelijk vonden. En als ik iemand heel leuk vond, dan durfde ik dat helemaal niet tegen hem zeggen. Want in mijn hoofd ging het altijd "oh nee, ik vang die signalen verkeerd op. Hij vindt me helemaal niet leuk, hij doet tegen alle meisjes zo. Als ik het hem zeg, dan gaat hij goed lachen, het de hele school vertellen dat die "lelijke" een oogje op hem heeft en dan wordt ik tot mijn pensioen gepest!" .
Ik zat dus enkel maar "signalen" op te vangen, mezelf gek te maken met "was dat nu speciaal voor mij bedoeld of dat hij dat altijd?" en te wachten tot een van mijn "crushes" out of the blue zijn liefdesverklaring aan mij zou geven terwijl ik nauwelijks "hallo" durfde zeggen...
Ik denk toch dat ik op die manier heel wat potentiële relaties ben misgelopen en heb wel geleerd dat mannen niet altijd door hebben dat als je nauwelijks iets tegen hun zegt dat je ze leuk vindt
. Op dit moment zou ik het heel anders aanpakken, nu heb ik absoluut geen angst meer om een gesprek met jongens te beginnen of hun zulke dingen te vragen(is ook wel niet meer nodig want heb een relatie). Ouder en wijzer
.
Hoe hij reageert wil niets zeggen, mijn vriend was heel erg geïnteresseerd in mij maar ik ben toch degene geweest die hem over de drempel heeft moeten trekken om op date gaan want hij was er ook heel onzeker over. Als hij nu zegt dat hij daar geen zin in heeft of hij negeert je gewoon, dan kan je er wel vanuit gaan dat het niets wordt. Als hij wel toehapt, dan vindt hij je ofwel ook stiekem een beetje leuk, of hij ziet je als een leuke vriendin. En van dat laatste kan je wel dat eerste maken als je het gezellig maakt
.