Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:50

Wij hebben qua eten eigenlijk nooit een stop(ja behalve dat we na 2100uur niks nieuws meer aannemen), maar bij ons kun je ook niet reserveren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt en vol is vol. Dan starten wij een wachtlijst, kunnen daarbij een globale wachttijd aangeven en mensen kunnen dan zelf kiezen of ze blijven wachten en in het café nog even een drankje doen, Of dat ze alsnog op zoek gaan naar een ander restaurant.

StuiterBall

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:05

Ijssnuiver, dan hebben jullie neem ik aan wel altijd genoeg personeel staan om een volle zaak te runnen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:30

9/10 keer wel inderdaad. Maar er zijn ook rustig avonden bij dat het echt extreem druk is en dan eigenlijk net een paar man te weinig personeel hebben lopen. Die dingen gebeuren ook wel eens door overmacht(griep ed).

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:22

Ik ga morgen ontslag nemen, maar is knijp 'm eigenlijk wel een beetje!
Ik ga bij een ander horecabedrijf werken, waar ze een gruwelijke hekel aan hebben.

Ik heb een maand opzeg termijn, ben benieuwd of ze dan nogsteeds zo aardig zijn!

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:24

Waarom ga je weg dan SJDC?

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:28

Ik vind het gewoonweg niet meer leuk bij de bazen waar ik nu voor werk.
Het type werk niet, chique restaurant met veel etiquette, maar ook de bazen zelf niet.

Wanneer er bijvoorbeeld iets is, wordt dit niet recht in je gezicht verteld, maar 's avonds na het werk onder het eten wordt er dan een opmerking door een van de bazen gemaakt, waarbij je denkt: Dit gaat over mij.

Ook wordt er door de bazen erg 'geroddeld' over ander personeel.
Hier is meerdere malen iets over gezegd, maar er zit na 3 jaar geen verandering in.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:35

Hmm das echt klote..
fijn dat je wat anders gevonden hebt.
ik ben ook hard op zoek

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:57

Wat jammer zeg zo hoort het niet! Ik ben wel erg tevreden over m'n baas, hij zegt tenminste alles recht in je gezicht en gister mocht ik bijvoorbeeld eerder weg omdat ik vandaag vroeg aan de studie moest. Maar daarvoor geef ik zo nu en dan ook iets terug. Zo werk ik zaterdag extra. Maar met geven en nemen is alles wel in balans en dat is zo belangrijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:18

Ik ben ook weer wakker, 3 dagen werken eist echt z'n tol een beetje :) Drukke dagen gehad, waren 'Aaltjesdagen' hier dan is 't altijd enorm druk in de horeca. Ben ook nog eens hartstikke verkouden dus ik ben er wel weer even klaar mee :P

Wel een frustratie gevonden zelf, citroen onderop in 't glas, ijs erop en dan niet bij de citroen kunnen .. Haha :')

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:22

Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt en leuke , hilarische en verschrikkelijk onbeleefde momenten gekend maar er is 1 voorval wat ik nooit meer zal vergeten

Ik heb een aantal jaar als leidinggevende in een bowling en partycentrum gewerkt
In de weekenden werd op de bowlingbanen in verband met drukte altijd op reservering gewerkt
Ik had net een nieuw meisje lopen en er was met de reserveringen iets misgegaan waardoor 1 bowlingbaan dubbel geboekt was
Een heel vervelend probleem natuurlijk , meisje in beetje in paniek want de 2 mensen die hadden gereserveerd hadden zichal bij haar gemeld aan de bar
Ben met haar meegelopen en heb de situatie uitgelegd , excuses aan het paar aangeboden en de keuze gegeven
Of op een andere dag terugkomen en met een korting bowlen of een uurtje wachten onder het genot van een gratis drankje met een kleine versnapering (denk aan een klein bittergarnituurtje)
Ze wouden graag en uurtje wachten dan , helemaal prima nogmaals excuses aangeboden en mijn meisje opdracht gegeven ze naar tafel te brengen en ze iets van de kleine kaart uit te laten zoeken en ik ben ook verder aan het werk gegaan want was in het restaurant nodig
Op een gegeven moment komt meisje weer in paniek naar me toe

Wat bleek :

Was het paar niet alleen maar had hele familie meegenomen inclusief volgens mij opa , oma , tantes , ooms , neefjes nichtjes en eigen kinderen ik denk een stuk of twintig man in totaal welke allemaal op hun gratis drankje en bittergarnituur zaten te wachten
Meisje was dus netjes naar het paar gelopen en hun het drankje opgenomen waarop ze weg wil lopen en ineen keer ingesloten word door familie waar hun drankje en garnituur bleef
Meisje heeft nog geprobeerd keurig uit te leggen dat de reservering 2 mensen bedroeg waarop de situatie heel dreigend begon te worden
Ik ben met haar teruggelopen en ook ik werd ingesloten met allemaal roepende scheldende mensen om mij heen
Ben uiteindelijk bij het paartje kunnen komen maar deze begon alleen maar spottend te lachen want tja we hadden nu eenmaal een gratis drankje beloofd ...........
Eigenaar erbij maar ook dat mocht niet helpen , de mensen gingen nergens heen tot ze hun ''beloofde'' gratisdrankje en hapje hadden
Uiteindelijk is de politie erbij gekomen om de mensen te verwijderen nadat we de bowlingballen in de plafondplaten hadden zitten en de tafels op de bowlingbanen en een heleboel geschrokken gasten en een overstuur meisje en een paasei van jewelste

En echt he , een bowlingbaan is geschikt tot aan 8 personen dit word altijd netjes vermeld met de reservering en er word ook altijd gevraagd met hoeveel man ze willen komen
Ik heb nog teruggekeken in de reservering en er stond echt 2 man voor 1 uur bowlen gereserveerd
Dat ze dan beslissen de hele familie mee te nemen wat betekend dat je waarschijnlijk 1 bal kan gooien in het uur moeten ze zelf weten , vind dat hoogstens vervelend i.v.m ruimte omdat de bowlingbanen per 2 gekoppeld zijn
Maar als mensen iets gratis denken te kunnen krijgen worden het loeders
Gadver wat voelde ik mij verne*kt

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:27

:wow: :wow: :wow: Echt geen woorden voor zo bizar!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:32

Jeetje...
Ergens snap ik die mensen wel (ergens zo'n beetje ver voorin het verhaal)
Maar je kunt toch niet verwachten dat ze 20 mensen een drankje aanbieden terwijl je maar voor 2 hebt gereserveerd??
En dan nog ga je niet zo reageren..

Ik wilde net een verhaal vertellen over een collega die aangeboden kreeg om een trio te doen maar die valt in het niets hierbij haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:44

Oh, die krijg ik ook vaak Douce, hahahaha.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:08

Oh dat geloof ik.. Deze was alleen anders dan andere...
Waren 4 gasten, zaten eerst te zeuren over dat het zo lang duurde want de oppas zat thuis te wachten. Wij extra ons best doen, blijven die mensen als laatste zitten. Terwijl mijn collega en ik aan 't opruimen zijn horen we ze praten:
"Oh hij kan niet wachten tot hij bovenop je springt ik zie 't in zijn ogen..." "Ik kan anders ook niet wachten tot ik jou mag bespringen.." (En dat niet over elkaars partner maar juist over de ander..)
Daarna waren de dames naar de wc.. Vroegen de mannen dus of ze mee wilde doen.. Collegaatje dacht ook dat is een grap.
Gaan ze weg, krijgt collega in kwestie een telefoonnummer in der handen geduwd, van een van de vrouwen. 'Bel maar als je mee wil doen.'

Blijft apart :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:35

Ik zat gister in een restaurant wat verder allemaal heel netjes was. Enige minpunt was dat er redelijk wat vliegen rondvlogen. :r En die zaten natuurlijk constant bij onze tafel. Ik vind dat niet fris en bovendien word ik er gek van als ik steeds vliegen weg moet slaan. Dus toen er op een gegeven moment weer gevraagd werd of we nog drinken wilden bestellen heb ik gevraagd of ze ook een vliegenklapper hadden. Ze ging dus voor me kijken en nee, dat hadden ze niet. En daarmee was de kous ook af. :\

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 15:45

Wij hadden gister opeens heel veel vogeltjes binnen, toen de schuifdeuren open waren hahaha :') Zie die maar eens weg te krijgen :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:13

Vliegen zijn echt een plaag, wij hebben ook al op verschillende plekken vliegenlampen hangen, er is helaas niets tegen te doen!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:07

Hier gelukkig nog geen vliegen.. Nog een frustratie van mij: ik spreek het dialect hier niet en er zitten hier regelmatig van die botte boeren aan de bar, die een biertje bestellen. Dan bestellen ze vaak een "fleske" of een "gleske" (glas dus) maar het overgrote deel praat zo binnensmonds dat ik ze niet versta, als ik dan nog een keer vraag krijg ik wat gebrom als antwoord of ik denk dat ik het verstaan heb en pak ik dus net het verkeerde en krijg ik alsnog een afkeurend gebrom :')

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:07

Helaas valt er aan vliegen niet erg veel te doen! Vooral als het warm is en de deur open staat.
Maar een vliegenmepper hoor je op z'n minst toch wel in huis te hebben. Wij zetten altijd zo'n lamp aan 's nachts.

Ik ben vanmiddag geweest om mijn ontslag te nemen. En wat was dat moeilijk!
Ik begon met m'n eerste zin en ik was al in tranen. Maar het is er uit. Ik moet nog 5 weken blijven, zodat ze tijd hebben om iemand anders te zoeken.

Op naar m'n nieuwe uitdaging!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:13

Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, dapper dat je het gedaan hebt! Hoe namen ze het op?

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:21

Ik heb gezegd dat ik ontslag wilde nemen omdat ik het nietmeer leuk vond om bij hun te werken en ik het idee had dat hun dat ook wel merkten.
Ze zeiden dat ze dat inderdaad gemerkt hadden. Toen was het even stil en zei m'n baas dat we wel even gingen kijken hoe we het nu gaan doen.
Ze moeten natuurlijk een nieuw personeelslid vinden. Ook vroegen ze of ik al ander werk had en dat heb ik eerlijk verteld.

Verder reageerden ze heel gewoon. Gelukkig! Had verwacht dat ze het niet goed zouden opnemen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:26

Ik heb alweer een nieuwe horecabaan! Deze keer net iets anders als de bruine kroeg maar een nachtclub! Veel vaste klanten ken ik al en er hangt een gemoedelijk sfeertje..alleen beetje vreemd dat ik op mijn eerste avond samen met de eigenaar achter de bar stond ( en druk dat het daar is!!!) en de jongen die er al 5 jaar werkt alleen glazen mag ophalen/asbakken mag legen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:46

Wel fijn dat je weer een baan hebt! Heb je nog stappen ondernomen tegen je ex werkgevers?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:49

Nee maar ik twijfel eraan om dat wel te doen. Ze weten dat ik het nu even heel erg moeilijk heb ( op facebook wensen ze me wel sterkte) collega's appten me etc..en ik kwam daar zaterdag even een colaatje doen en niemand heeft zelfs maar hallo tegen mij gezegd..Nou dat deed wel ff pijn hoor

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:53

Lastige is dat je grootste recht is om ingepland te worden en dat wil je denk niet meer... Maar snap dat dat zeer doet! Hebben ze je zwart gemaakt tegenover de rest dan?