Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:42

Nelson Freitas - certeza <3 . Heerlijk kizomba nummer! En 'gewone liedjes' met kizomba beat vind ik ook heerlijk. Zoals Chris Brown - don't judge me of John Legend - all of me. En anders kun je even op Sound Clound kijken bij Walter Correia, een kizomba DJ :D .

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:43

Gister tweede les gehad, 1ste was inderdaad kosteloos en iedereen mocht binnenlopen. De cursus is in totaal 11 weken en dat is excl. de proefles dus 12 in totaal :)

Heel erg leuk, mijn broer komt helemaal los! Hij maakt ook muziek dus weet het ritme véél beter te pakken. Ik moet echt meer gaan tellen omdat ik boven het ritme zit telkens.. Maar het blijft leuk! En het is zweten! :P

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:33

Hihi, ja, Salsa = zweten idd. Flinke work-out, helemaal als je een hele avond naar een party gaat ofzo. Niet voor niets zijn er mannen die met een tas met 3 shirtjes naar party's gaan ;) Ik zorg ook altijd dat ik alles wat ik aan heb, zeker bovenkleding, schoon uit de was pak en ik douche voor ik ga dansen. No way dat ik nog oude-zweet-luchtjes bij me wil hebben want die komen geheid omhoog met dansen.

Leuk dat je broer het zo goed op pakt, fijn voor hem ook want voor mannen is het écht moeilijker dus dat scheelt als hij in ieder geval 't ritme vlot te pakken heeft.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:35

Ja hij doet het echt goed, heeft de seintjes ook snel door.. Ik moet vooral leren volgen en het ritme blijven volgen! En die heupen.. ik dacht dat ik dat best kon maar ik lijk meer een tuiger dan dat mijn heupen swingen :P Zijn daar leuke oefeningen voor?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:24

Hm.. buikdansen? (nee, geen geintje, van buikdansen word je soepel). Tja ik weet niet, ik ben dus juist erg los in m'n heupen dus zou niet weten wat je kunt doen om dat te 'leren'. Ik weet niet of dat überhaupt te leren is, de een is nou eenmaal soepeler dan de ander.
Maar goed, áls je iets wilt doen dan denk ik dat een cursus buikdansen niet zo'n gek idee is. M'n oud-collega en salsa-vriendin doet het ook (niet om soepeler te worden maar gewoon omdat ze 't leuk vindt) en zij geeft aan dat ze er wel profijt van heeft bij 't salsa-dansen.
Oh, of hoelahoepen... dat zal ook wel wat doen denk ik ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:25

Hoelahoepen is een goede denk ik! Ben ik super slecht in dus oefening baart kunst!

Buikdansen wil je A. mij niet zien doen en B. kost natuurlijk ook weer geld, deze cursus was al auch.. (spendeer liever geld aan de paardjes dan aan mijzelf ;) )

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:50

Hoi! Ja ik was best tevreden over de lessen. Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt naar salsa sensation, omdat ik in weert niet verder kon. Ze gaven daar niet meer dan drie niveaus. Inmiddels meer hoor ;) volgens mij is dat hier ook zo, eerste gratis. Voor de datums zou je even op de site moeten kijken, dat weet ik niet uit mijn hoofd :p sorry!

Ik was trouwens ook niet los in de heupen, maar dat leer je vanzelf wel gok ik! Voor een spiegel pasjes oefenen wil ook nog wel eens helpen ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:30

Leuk ZusJacobs! En handig, ritmische man danst fijn :)
De eerste lessen was het inderdaad zweten, maar nu met lessen niet meer.
Op feestjes ligt het er aan hoe druk het is. Je krijgt er vanzelf conditie van en het gaat je minder inspanning kosten.

Die heupen, ja.. toen ik begon voelde ik mij echt een stijve hark.
Ondertussen niet meer zo stijf, kan nog beter maar ik heb zoiets van dat komt wel, als je de pasjes goed maakt gaat dat vanzelf steeds beter mee werken.
Goede afwisseling t.o.v. paardrijden waar je bekken (en heupen) vast van gaan zitten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:16

Goede ruiter heeft juist veel beweging in het bekken/heupen! Anders kun je de bewegingen niet opvangen en dat resulteert in een stijve ruiter die zijn balans zoekt op de teugels en de onderbenen niet stil kan houden door het klemmen van de bovenbenen.

Was dat maar zo makkelijk.. ik rijd ook niet zo veel, zit meer op de wagen ;)

Maar fijn dat niet iedereen gelijk swingend was in de heupen! Er is nog hoop :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:51

Mijn chiropractor behandeld veel topsporters, waaronder ook ruiters.
Ik zit goed in het zadel, maar door de vele uren dezelfde beweging gaan er toch dingen vast zitten. Ik mag in februari weer.
Benieuwd wat hij zegt, zelf heb ik het idee dat het wel losser is door het dansen :D

Er is zeker hoop! Als je er zelf maar plezier in hebt komt het sowieso goed :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:45

Ik (en mijn fysio) merken dat ik steeds losser word en een betere houding krijg, voor mij is Salsa een hele goede aanvulling op mijn huidige behandelplan! M'n fysio vertelde dat heel veel topsporters Salsa erbij doen als training, voor betere coördinatie en meer soepelheid. Wat hem betreft zou ik 3x in de week Salsa dansen en 2x in de week bij hem trainen, haha.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:19

Haha Joyce, dat weet je wat je te doen staat. Vervelend hoor, vaker salsa dansen :P

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:46

Hmm, ik zou es kijken of m'n ziektekostenverzekering Salsa-op-advies vergoed ;) Als 'alternatieve therapie zeg maar...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:53

Haha laat het even weten, dan switch ik van verzekering :P Hahaha!
Vanavond weer lekker salsa, heb echt weer even ontspanning nodig.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:08

Hier ook héérlijk gedanst vanavond! 't Lijkt elke avond dat ik dans wel weer beter en lekkerder en meer 'als vanzelf' te gaan, zeker als ik met m'n dansmaatje Chris dans. Dan kan ik echt met verstand op 0 gewoon lekker op gaan in de muziek en het bewegen, op één of andere manier voelen we elkaar zo goed aan... (toch jammer dat'ie gay is :P )

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 13:24

Francis schreef:
Hier ook héérlijk gedanst vanavond! 't Lijkt elke avond dat ik dans wel weer beter en lekkerder en meer 'als vanzelf' te gaan, zeker als ik met m'n dansmaatje Chris dans. Dan kan ik echt met verstand op 0 gewoon lekker op gaan in de muziek en het bewegen, op één of andere manier voelen we elkaar zo goed aan... (toch jammer dat'ie gay is :P )

heel erg om te zegge ma bij zo'n post mis ik een vind ik leuk knop

OO heerlijk morge mag weer na 3 weken geen salsa gaan dansen.

Heb ivm werk even 3 weken niks kunnen doen dat is een straf. je mist het pas echt als je het niet meer kan/mag

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:20

Gisteravond ook hier een heerlijke dansavondje gehad eerst een uur les en daarna nog bachata loungeparty (50%bachata, 25%salsa, 25%kizomba) Maar ik was wel blij toen mijn beste vriend er eindelijk was.. met hem dans ik zo fijn!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:47

Oh, 3 weken niet gedanst, dat zou ik echt héél erg vinden, ik vind 't al lang als we een week geen les hebben ofzo. Alvast héél veel plezier dan morgen! ;)

Zag dat jullie feestje hadden idd. Mij alleen te veel bachata/kizomba en te weinig salsa. Bachata kan ik wel maar tenzij de man 'extra' dingetjes kan vind ik 't al heel snel saai worden en kizomba kan ik helemaal niet (alleen basispasje). Af en toe een dansje op een salsaparty vind ik wel lekker voor de afwisseling maar ik wil toch meestal vlot weer lekker salsa dansen.
Vanavond is Epping en ik wilde da'k de centen had om te gaan maar kan gewoon echt niet... zo waardeloos als je elke cent 10 keer om moet draaien en gewoon leuke dingen moet laten daarom.
Maar goed, volgende week zondag weer matinee en dan mag ik wel van mezelf ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:34

tis ook drama ben blij als morge weer mag. Ik ga morge ook ene les eerder om uit te helpen.
Ff wat inhalen heb ontwenningsverschijnselen

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 19:38

Trouwens nog mensen die heir heen gaan?

Sunset Salsa Events and Anne Daniels are joining forces and present for you an amazing new gala @ de Poort van Limburg, Weert.

We want to bring all salsa dancers together in 3 different rooms. Whether you prefer mambo, romantica, cubana, bachata or kizomba!

The best deejays will be spinning for you!

MAMBO ROOM : 100% pure mambo
DJ Kamal Salsa Dura
Dj Deejay El Jomry

ROMANTICA ROOM : Salsa Romantica, Cubana and Bachata
Dj Dj-Incognito Holland
Dj Jack Petrochi

KIZOMBA ROOM : 100% kizomba
Dj Jack Petrochi
Dj Jo Marques

At 20h30 : 3 workshops in 3 rooms.

Chacha by Willy Antwerp Congress
Semba by Kizomba Sensuall
Bachata by DJ Incognito and Sandra Rubens, Salsa Brava

At midnight : 3 international shows

Fuerza Dance (Utrecht) led by Marlon Dahlberg-Etnel
Tania Martinez & Nelson Martinez (Eindhoven)
Sincera Dance Company (Amsterdam) led by Delano Huisden

Shoe stand: Sunset Salsa Shoes

Tickets
Pre sale € 12,50, regular entrance € 15
Ticket sale: www.sunsetsalsashoes.nl/tickets

De Poort Van Limburg has airconditioned spacious rooms with wooden floors!

Address
Werthaboulevard 1
6001 HZ Weert

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:46

Momenteel mag ik van mezelf alleen naar de party's van m'n eigen dansschool, dat zijn er 2 per maand. Echt geen geld om naar meer feestjes te gaan (deze is eigenlijk al 'te veel' maar het plezier en energie wat 't me geeft heb ik ook gewoon broodnodig dus deze 'mogen').
Anders lijkt 't me hartstikke leuk om ook es naar wat andere feestjes te gaan, misschien iets verder weg, maar Weert is me nu in ieder geval nog te ver weg.
Ik wil als ik wat langer dans ook es naar Duitsland, daar moeten ook erg leuke pary's zijn en vandezomer wil ik in ieder geval naar Dias Latinas in Amersfoort (er van uit gaand dat het dit jaar wel weer is).

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:13

kizomba is toch best wel tja hoe zeg je dat dicht bij elkaar dansen? Ik heb daar een les van gezien voor de proefles... Was al even bang dat ik dat ook moest gaan doen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:22

Ja, maar dat kan Bachata ook zijn en Merengue ook. Maar je kunt het ook 'losser' van elkaar dansen. Kizomba wel wat minder dan Bachata en Merengue maar 't is maar net wat je er zelf van maakt. Op veel parties zie je wel de 'kleffe' versies van deze dansen. Ik zou Kizomba niet snel dansen met iemand die ik niet zo zie zitten in ieder geval ;) Maar Bachata ook niet. Merenque wel, dat kun je ook goed op afstand dansen, maar met m'n dansmaatje bijv. dans ik heel close, met mijn benen zo'n beetje tussen zijn benen en we zijn beiden ernstig soepel in de heupen dus als andere kijken lijkt het 'heel wat'. Is het niet want hij is zo gay als 't maar kan maar met hem danst dat wel gewoon heel lekker zo ;) Op de dindsdag danst er altijd een Antilliaanse man mee waar ik ook graag mee dans, met hem dans ik ook heel close, ook de bachata en merengue. 't Hangt gewoon heel erg van 'wat voor mat is het' af vind ik zelf.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:36

Ah ik leer hier elke keer weer wat bij :d Kan me voorstellen dat je eerder close danst met iemand die je kent en oke vindt dan met een vreemde man.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:13

Bij ons is Kizomba het meest "close", Batchata en Merengue worden bij ons in de lessen nog aardig "los" gedanst en op de party's is het heel wisselend.

Wat Dias betreft, er is nog geen nieuws dat het WEL door zal gaan. We hopen dat er sowieso een feest komt, desnoods weer zoals vorig jaar met Plazas Latinas. Maar over Dias 2014 is hier in Amersfoort in elk geval nog weinig bekend... Het zal net als vorig jaar wel weer spannend worden of het door kan gaan of niet! Mocht het doorgaan, hoorde ik al van onze leraren dat we dan waarschijnlijk demo's gaan dansen op een van de podia. Mijn vriend deed het gelijk al in zijn broek, hahaha.