Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:05

Ik heet Ruby (je zegt Roebie). Vind het wel prima hoor. Alleen een hoop mensen zeggen of schrijven het verkeerd. Volgens mij zeg je Roebie en niet Ruubie. Maargoed. Heb ook vaak dat ene liedje gehoord, rubyrubyruby.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:56

Splinterz schreef:
whahah Nee, ik kan me mooiere namen verzinnen idd ;) Maar we moeten het er maar mee doen. Ben je zelf niet op het punt dat je er gewoon niets meer van zegt dat ze het verkeerd schrijven?
Zelfs mijn familie schrijft het nog wel eens verkeerd..:S

Dat heb ik ook! Mijn oma schrijft mijn naam al jaren verkeerd en mijn tante laatst ook :') Maargoed, je leert er inderdaad mee leven :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:57

Ik heet Monica en vind het prima :j kan lelijkere namen verzinnen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:59

Ik vind m'n naam prima (Dorien). Je hoort hem niet al te vaak en het heeft ook nog een mooie betekenis!

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:59

Ik heet Marlou.. en daarbij is het irritant dat mijn achternaam begint met een S. Dus als ik m'n voor en achternaam uitspreek hoort bijna iedereen dat als marlous.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:02

jasz schreef:
Aco schreef:
Ik ben heel tevreden met mijn naam, ook al lachen er sommige mensen soms eens mee.Ik heet Fauve, hoor je namelijk niet zoveel. Zou zeker geen andere naam willen.

Wat een mooie naam! en heel origineel, echt mooi.
heeft het ook nog een betekenis?

Ja het heeft een betekenis, maar niet dat die betekenis bijgedragen heeft tot de keuze van mijn naam :P
Betekenis van Fauve: Wild en onbewoond + fauve is ook de naam van het kleur van de leeuw

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:20

Als ik een ding mocht kiezen aan mezelf waar ik echt een hekel aan heb is het wel mijn naam.
[Giolli]. Dan ben ik ook nog eens vernoemd naar het eerste vriendinnetje van mijn oudste broer. -O-
Mijn doopnamen zijn ook nog eens oudbollig. Meintje Albartha... -O- -O- -O-

Meintje Albartha [Giolli] van [naam]-Ruisch. Top. :n

Maargoed, het is iets waar je mee door het leven gaat dus je kunt het maar beter gewoon accepteren.
Overigens word ik door vrienden en kennissen gewoon Benn genoemd.
(Hele goede vrienden Bennie :+ )

Edit; Ik vind het ook altijd bloed iritant als mensen "[Giolli]" zeggen. Dat vind ik nog lelijker. :')

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:57

@Giolli maar je woont wel in de achterhoek, daar maakt ut toch geen donder uit :D
Als je zo je hele naam hebt lijkt het wel of je van adel bent haha

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:02

Splinterz schreef:
@Giolli maar je woont wel in de achterhoek, daar maakt ut toch geen donder uit :D
Als je zo je hele naam hebt lijkt het wel of je van adel bent haha

Achja.. d'r is leaven veur de dood.
Maakt inderdaad ook niet zo veel uit. Ben er alleen niet zo blij mee. :') Benn daar in tegen vind ik wel weer grappig.
Er is eigenlijk niemand die mij bij mijn eigen naam noemt. Als ik de telefoon op neem is het ook gewoon "Met Benn."
Mijn voicemail ook. Maar als onbekende nummers op nemen zeg ik wel weer gewoon: "[Giolli] van [naam]."

Achja..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:17

Aco schreef:
Ja het heeft een betekenis, maar niet dat die betekenis bijgedragen heeft tot de keuze van mijn naam :P
Betekenis van Fauve: Wild en onbewoond + fauve is ook de naam van het kleur van de leeuw

Ik kwam er net achter dat ik dat eigenlijk al wist haha.
Ik wist het van het Fauvisme :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:52

Ik vind mijn naam wel mooi!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-18 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:33

Ik ben ook wel tevreden met mijn naam: Roxanne (roksan) Genoeg bijnamen, Rox, Roxy, xan, rokki :')
Wordt wel vaak genoeg verkeerd geschreven en uitgesproken. Heb onder andere wel eens voorbij zien komen: Roxan, Roxen, Roxeanne, Rosan, Rosanne (erg populair op wedstrijden)
En mijn doopnamen, tja... Geen idee wat ze ze dachten toen ik die namen kreeg :+

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:43

Ik heet Petra. Op zich vind ik mijn naam best prima. Beetje jammer alleen dat er wel heel erg veel mensen zo heten. Als je mijn voor en achternaam intikt op google, vind je elf verschillende mensen en ik sta er niet bij. Mijn verzorgster heet ook Petra, dus als ik een briefje aan haar schrijf voel ik me redelijk schizofreen.
Voluit heet ik Adriana Pieternella... Als je dat googled, vind je iemand die ergens in de negentiende eeuw leefde.
Een beetje origineler en moderner had best gemogen!

Susyb

_Roxanne schreef:
Ik ben ook wel tevreden met mijn naam: Roxanne (roksan) Genoeg bijnamen, Rox, Roxy, xan, rokki :')
Wordt wel vaak genoeg verkeerd geschreven en uitgesproken. Heb onder andere wel eens voorbij zien komen: Roxan, Roxen, Roxeanne, Rosan, Rosanne (erg populair op wedstrijden)
En mijn doopnamen, tja... Geen idee wat ze ze dachten toen ik die namen kreeg :+

Jij geen last van liedjes dan: ROOOOOOOOOOXANNNNNN..

Giolli
Zeg maar Ber!

Petra_O schreef:
Mijn verzorgster heet ook Petra, dus als ik een briefje aan haar schrijf voel ik me redelijk schizofreen.

:') _O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:44

Mijn roepnaam (Jorinda) ben ik heel blij mee :) Je hoort het niet vaak. Mijn tweede naam (Patricia) ben ik wat minder blij mee, want dat is de naam van mijn peettante en die vind ik eng :') :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:49

Ben ook wel blij met m'n naam :) Shanna, mijn tweede naam is Caitlin (=keejtlin) vind ik ook mooi :)
Vroeger wilde ze me wel is Sjaantje of Sjaan noemen haha, vond ik eigenlijk ook nog wel een leuke naam!

Kon (en kan nog steeds) aardig goed zeuren en daar paste Sjaan pérfect bij :')

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:52

Jorinda schreef:
Mijn tweede naam (Patricia) ben ik wat minder blij mee, want dat is de naam van mijn peettante en die vind ik eng :') :')

Hahahahaha! _/-\o_

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:53

Mijn naam is Marloes, ben er zeker blij mee. Word ook vaak loes of loesje genoemd, ook prima!
Tweede naam is Rixt, ook blij mee!

Alleen dat nummer van Rinus (Marloes onder de douche ofzo) heb ik me erg aan geïrriteerd..... :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:59

MarloesRixt schreef:
Mijn naam is Marloes, ben er zeker blij mee. Word ook vaak loes of loesje genoemd, ook prima!
Tweede naam is Rixt, ook blij mee!

Alleen dat nummer van Rinus (Marloes onder de douche ofzo) heb ik me erg aan geïrriteerd..... :+

Wauw die had ik nog nooit eerder gehoort! Die is mooi <3

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:03

Nee, ik vind mijn naam niet mooi; K.aren. Ook niet heel lelijk, ik ben er aan gewend en weet niet beter.. In Nederland hoor je het niet heel vaak (alhoewel ik er wel 3/4 ken), maar de engelse versie vind ik echt niets. Ik ga mijn eigen kinderen originele namen geven! Mijn broertje heet M.erlijn,vind ik wel leuk.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:05

Werecat schreef:
Ik vind mijn naam wel mooi!

Dat ook een zangeres, wist je dat? :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-18 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:09

Ik ben wel tevreden met mijn naam. Ik vind hem erg mooi en hij komt maar weinig voor. :j Mijn naam is Felicity trouwens.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:17

HarriesHorse schreef:
Jorinda schreef:
Mijn tweede naam (Patricia) ben ik wat minder blij mee, want dat is de naam van mijn peettante en die vind ik eng :') :')

Hahahahaha! _/-\o_

Ze heeft een priksnor en ik moest haar vroeger altijd verplicht drie kussen geven -O- En haar ogen staan wat te ver van elkaar af, beetje zo'n vis-idee....

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:34

Patricia doet me meteen denken aan Patricia paay :P