Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:47

arankeng schreef:
Sloeg jij ze? Begrijp ik dat hieruit? Dat vind ik namelijk echt zwak!!!!

23 jaar geleden had je nog geen vertrouwenspersonen/media/lieveheersbeestjes en opkomen voor de zwakken gedoe :D
Toen kregen de meeste van mijn generatie ook nog gewoon een draai om je oren of een schop onder je kont als je te brutaal was.
Toen kreeg je gewoon 'echte' respect van een flinke tik en was de grens goed en duidelijk bepaald. Zoals dieren het oplossen als het er om hangt.
Niks dialoog en zoetsappig gedoe. Actie :D Je leerde echt opkomen voor jezelf :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:52

Ik ben het eigenlijk ook eens met dit soort stellingen. Je kunt je niet eeuwig achter een vertrouwenspersoon, docent, ouder verschuilen en als je in het leven respect wilt moet je daarvoor vechten. De ene kan dat met zijn verstand en taalgebruik en een ander zal voor het zelfde effect van zich moeten afslaan. Ik klapte volledig toe als ik recht voor pesters stond en dan sloeg ik O:)

TS laat die dingen niet zo aan je hart komen en laat je niet doen. Maakt niet uit wat je doet of zegt, maar als je je niet laat doen is het al veel minder leuk voor hen.

Werk aan je zelfvertrouwen, geloof me dat gaat langer mee als een vertrouwenspersoon ...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:01

Je hebt 3 soorten 'mensreacties'; Vechten, vluchten of voor doodliggen (over je heen laten komen met alle gevolgen).
Ik begrijp ook wel dat iemand het 'zwak' vind dat ik een beuk gaf, maar goed, ik behoor tot de eerste categorie :)

Wat ook een hobby van mij was op school, het opnemen voor iemand die gepest werd. Er alleen al tussen gaan staan liet de pesters afdruipen... Vond ik jammer -O- ;) Dus ik deed er ook iets goeds mee :o

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:11

EeCee schreef:
arankeng schreef:
Sloeg jij ze? Begrijp ik dat hieruit? Dat vind ik namelijk echt zwak!!!!

23 jaar geleden had je nog geen vertrouwenspersonen/media/lieveheersbeestjes en opkomen voor de zwakken gedoe :D
Toen kregen de meeste van mijn generatie ook nog gewoon een draai om je oren of een schop onder je kont als je te brutaal was.
Toen kreeg je gewoon 'echte' respect van een flinke tik en was de grens goed en duidelijk bepaald. Zoals dieren het oplossen als het er om hangt.
Niks dialoog en zoetsappig gedoe. Actie :D Je leerde echt opkomen voor jezelf :j

Ik begrijp dat een flinke tik werkt en ik ben er ook niet tegen als het moet, maar om er nou gelijk op te duiken?! Het is mischien een heftige reactie van mij geweest maar ik denk dat het niet de juiste manier is.

Ik heb het zelf opgelost door mijn bek gewoon open te trekken en zo ontzettend kwaad te worden dat ze bijna bang werden. Na een maand was het over en heb ik gewoon normale gesprekken met ze gevoerd. Het is nu 3 jaar later en we kunnen gewoon in de zelfde kamer zijn zonder rare blikken.
(Ik moet wel zeggen dat ik ook altijd geneigd ben om te slaan (ik ben nogal agressief geworden door het pesten) maar ik houd me in omdat ik geleerd heb dat je dan alleen nog maar meer mensen tegen je krijgt)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:16

Ik ben ook doorontwikkeld naar een evenwichtig, stabiel persoon hoor ;) Er stonden toendertijd 10 kinderen om me heen... Tja...

Ik ben er erg voor dat gepeste mensen de kracht in zichzelf vinden, op de manier die voor hun werkt en waar ze zich goed bij voelen.
Dat is even een zoektocht maar het is zeker te doen. Ik zie de resultaten van mijn clienten en ben er erg trots op! (En nee, ik leer ze niet om er op los te rammen... Alhoewel... }> )

coulash

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:44

Er is weer een vrijdag voorbij: mét gym....
Hoe ist nu?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 22:47

Nouja gisteren werd er weer over mij gepraat.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:42

Negeren. Gewoon lekker doorlopen en glimlachen. Ik weet het, het is moeilijk maar het is de beste oplossing...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:16

Hoe gaat het nu Nayomie? Heb je er al wat aan gehad dat je met een docent hebt gepraat?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 17:25

Vrij weinig, maar hopelijk komt dit nog :)

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:05

Die docenten zetten zich ook niet zo in... :p

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 12:38

Ze proberen wel :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:33

Nou, even ietsjes groter posten, aangezien ik eerst mobiel zat.
De contactpersoon neemt wel eens polshoogte. Zoals vandaag vroeg hij/zij hoe het ging. :)

Ik krijg van sommige bokkers te horen dat een psycholoog een oplossing zou kunnen zijn qua concentratie. Psychisch zit ik er best mee, ik kan dit namelijk nogal lastig verwerken :=

Ook zat ik in de trein vandaag, en had ik het met een vriendin erover. Maar ik had dus niet door dat er op nog geen 5 meter afstand enkelen van die mensen daar zaten. :=
Heb het ''pest'' woord niet gebruikt, maar wel een beetje in de trant van. Ik wist niet dat ze er zaten anders had ik mijn mond wel gehouden -O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:00

Nayomie schreef:
Nou, even ietsjes groter posten, aangezien ik eerst mobiel zat.
De contactpersoon neemt wel eens polshoogte. Zoals vandaag vroeg hij/zij hoe het ging. :)

Ik krijg van sommige bokkers te horen dat een psycholoog een oplossing zou kunnen zijn qua concentratie. Psychisch zit ik er best mee, ik kan dit namelijk nogal lastig verwerken :=

Ook zat ik in de trein vandaag, en had ik het met een vriendin erover. Maar ik had dus niet door dat er op nog geen 5 meter afstand enkelen van die mensen daar zaten. :=
Heb het ''pest'' woord niet gebruikt, maar wel een beetje in de trant van. Ik wist niet dat ze er zaten anders had ik mijn mond wel gehouden
-O-

Ik snap dat het even een rotgevoel geeft maar aan de andere kant misschien juist goed dan weten ze dat het je echt wel raakt, want vaak weten pesters helemaal niet wat ze die ander aan doen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:02

Ja daar zit wat in. Als ze het gehoord hebben, hoop ik ook dat zij het realiseren :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:14

Fijn dat ze dan evengoed aan je denken. ;) bij mij was dit niet het geval grrrrrr.
Maar ik zou je er gewoon niet teveel van aantrekken dan is het voor de pesters ook niet meer leuk, gewoon doen of je neus bloed en wat ze ook doen doorlopen en blijven lachen. Ze niet bang gaan ontwijken, zg het maar lekker hardop zodat ze het horen ;)

Ging even iets verkeerd :+
Laatst bijgewerkt door arankeng op 11-03-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 21:16

arankeng schreef:
Fijn dat ze dan eveng

? :+

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:20

Er is meestal 1 iemand die het opstookt. De rest eromheen vind het nogal grappig, lijkt, maar willen zelf er gewoon bij horen, en pesten een onzekerder persoon, en zelf voelen ze zich dan zekerder. je moet sterk in je schoenen staan: ja ik doe dit of dat, nou en? Moet ik toch zelf weten? Zodra ze zien dat jiou het niets meer uitmaakt zullen de 'onzekeren' al gauw stoppen! :)
Ja het gaat nu al goed nayoom, :)
Ik hoop dat de contact persoon er nog iets aan doet, maar anders gewoon verder gaan zoals je nu doet hoor!
Niets van aan trekken als ze wat hebben gehoort! Ook al doet het jou wat, laat dat hen niet blijken ;)
Volgens mij gaat het trwns nu al wel beter dan eerst of niet?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:05

Klopt. En die ene persoon kan ik er zo tussenuit halen :j

Ja, wel iets beter, maar als ze samen in de groep zijn, dan zie je ze omdraaien als ik langsloop, mij nakijken en ondertussen in bv het treinstation in het hokje over je praten :=

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:10

Ik heb de indruk dat je er zelf nu ook steeds iets beter mee om kan gaan, klopt dat? :) Niet dat het nu helemaal top is, hoor... Hoe gaat het nu eigenlijk tijdens de gymlessen? En hoe zit het met die leraar? Grijpt hij in of laat hij alles lekker gebeuren?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:14

Paisano schreef:
Ik heb de indruk dat je er zelf nu ook steeds iets beter mee om kan gaan, klopt dat? :) Niet dat het nu helemaal top is, hoor... Hoe gaat het nu eigenlijk tijdens de gymlessen? En hoe zit het met die leraar? Grijpt hij in of laat hij alles lekker gebeuren?

Ik ga nu glimlachend langs ze, althans dat probeer ik. En denk bij mijzelf (oke hier komt het) ''lick my f*cking ass off :Y) ''
Gymlessen zijn nu volgens mij weer wel gemengt, maar wordt wel rekening mee gehouden voor zover ik weet :j

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:15

Nayomie schreef:
Paisano schreef:

Ik ga nu glimlachend langs ze, althans dat probeer ik. En denk bij mijzelf (oke hier komt het) ''lick my f*cking ass off :Y) ''
Gymlessen zijn nu volgens mij weer wel gemengt, maar wordt wel rekening mee gehouden voor zover ik weet :j

Goed zo +:)+

Ook fijn dat ze er bij gym rekening mee houden nu :) Zie je wel dat het helpt om er met iemand van school over te praten! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:16

Ja dat wel. Alleen tja, de mensen zelf zien het nog niet in. :P

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:23

Lees al lang mee , en hebt echt respect voor je!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:25

Dank je wel :o