Daar kom ik ook regelmatig, gewoon omdat ik het leuk vind Zaterdag ga ik weer denk ik, ik ben namelijk op jacht naar een theeserviesje. Ik woon op de grens van Groningen en Leeuwarden dus als iemand nog een leuke tip heeft voor een kringloop dan hou ik me aanbevolen.
Antheman
Geplaatst: 28-11-13 10:53
Van de week heb ik een enig tafeltje, style Queen Ann gescoord voor maar 3 euro. Toen deed ik er maar een spiegel bij ook. Het tafeltje ben ik aan het kaalmaken, er zit notenhout fineer op, en ik wil hem wit hebben. Het wordt een nachtkastje voor bij mijn logeerbed.
GamblersCup
Geplaatst: 28-11-13 12:40
Ik heb het zo druk, ik ben al heel lang niet bij de kringloop geweest. Moet toch echt binnenkort weer gaan, heb een kast voor in de keuken nodig en een bureau...
Time2Tri
Geplaatst: 30-11-13 23:42
Vandaag in Nijmegen bij "het goed" geweest en heb daat een leuke metalen blad gescoort voor 4.95 ..
Time2Tri
Geplaatst: 04-12-13 07:30
Gisteren moest ik even naar de Fixet , en zag er tegenover ook een kringloop zitten . Was uiteraard nieuwsgierer en ben even naar binnen gewipt ...maar gatver wat een zooitje en rommel hadden ze daar .Je kwam daar binnen en werd meteen bedwelm door zo,n "oude geur" . Was dan ook snel weer buiten . Neuh ..ben blij met ons kringloopje hier in het durp . Moet zeggen dat ik "Het goed" in Nijmegen ook erg vond tegenvallen .
Hier gister bij de krijgloop ook een zootje zal wel met de feestdagen drukte te maken hebben gok ik zo
GamblersCup
Geplaatst: 04-12-13 15:09
Ik zou willen dat hier het "huursysteem" bekend zou worden. In Finland loopt dat als een tierelier, je vind zulke hallen overal en ze worden steeds groter! Die hallen staan vol met open kasten naast elkaar, waardoor ze paden hebben gecreeerd waar je dus doorheen kunt lopen. Die kasten worden aan privé mensen verhuurd. Als je zo'n kast huurt (dat gaat per week) kun je erin leggen/hangen/zetten wat je maar wilt verkopen. Elke kast heeft zijn eigen nummer en alle spullen in zo'n kast krijgen een sticker met streepjescode voor dat kastnummer. Zo loop je door de paden, in iedere kast is van alles te bekijken, hartstikke leuk! En aan het eind betaal je gewoon bij de kassa. De huurders van de kasten moeten er zelf voor zorgen dat hun kast met spullen netjes blijft, de meeste komen ook echt elke dag om op te ruimen, netjes neer te leggen en aan te vullen.
Is ook een big business: de eigenaar zorgt voor de hal, de kasten, de kassa, 2 man personeel en het betaalsysteem (streepjescodes) en de kasten worden voor gemiddeld 25 euro per week verhuurd. De nieuwste hal waar ik laatst was heeft (grof geschat, niet geteld) een stuk of 450 kasten staan (ik denk een pad of 15 á 30 kasten). Die haalt gewoon ruim 45000 euro per maand binnen, als alle kasten verhuurd zijn. En de meeste zijn ook gewoon altijd verhuurd, mensen huren dan de volle maand en komen steeds met andere spullen aan om hun kast weer op te vullen.
Ik weet niet of ik het al had verteld eigenlijk, zo ja, excuses voor de dubbele post dan Ik word ook al wat ouder Maar het zou echt tóp zijn als zo'n systeem hier zou werken, ik zou wel zo'n winkel willen runnen!
Edit: bedrag aangepast, die 11000 euro is per week, per maand halen ze ietsje meer binnen
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 04-12-13 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
minikatje
Geplaatst: 04-12-13 15:16
GamblersCup schreef:
Ik zou willen dat hier het "huursysteem" bekend zou worden. !
GC, volgens mij ben je nog niet dement kan me een post met huursysteem niet herinneren, wel een heel mooi concept zo maak je het ook heel toegankelijk om kleinschalig winkeltje te zijn zonder echt investeren of continu in de toko moeten staan
cool leuk idee.. hier is t bij ons echt een chaos@the moment want wij zijn aan t verhuizen van pand...alles in pakken om t vervolgens in t nieuwe pand weer uit te pakken en het een plek te geven..
Evelienepien
Geplaatst: 04-12-13 18:02
Gc: op zich heel mooi concept alleen is het dubbel ( appels en peren) in mijn visie. Dat systeem is super idee voor particuliere verkopers! Kunnen ze idd mooi spulletjes verkopen!
Alleen het idee ve kringloop is in veel gevallen ( uitzondering het goed) niet commercieel. Maw het verschaft aan een hele hoop mensen met beperkingen, vrijwilligers, halters, exverslaafden, bijstandsmensen ed werkverschaffing ....
Bovenstaand idee zou dus inhouden dat die mensen in dit geval " niet meer nodig zijn". Vandaar mijn dubbele gevoelens en appels/ peren
Evelienepien
Geplaatst: 04-12-13 18:08
Nathalietje: leuk joh ! Altijd fijn meer ruimte
Nou, bij ons hadden ze dit jaar voor het eerst een heuse kerstshow in aparte hal ! En het lijkt te werken . Voorraad is femakkelijk iedere dag aan te vullen dus blijft het ook redelijk overzichtelijk en netjes
Vind het altijd jammer om te lezen dat er idd kringlopen zijn, die ( helaas) echt aan het - beeld voldoen . Maar ja, dat heeft vaak een reden
GamblersCup
Geplaatst: 04-12-13 18:20
Evelienepien, ik kijk niet naar de werkverschaffing. Ik ken alleen de kringlopen waar een paar vrijwilligers rondlopen en een eigenaar die een visie heeft van "zo kunnen mensen met een kleine portemonnee ook aan goede spullen komen". En dat laatste, daar gaat het mij om.
Edit: en appels en peren gebruik je alleen om te vergelijken Jij hebt het hier over twee heel verschillende dingen wat nergens hier vergeleken wordt. Iedereen hier heeft het over goedkoop leuke spulletjes scoren
Evelienepien
Geplaatst: 04-12-13 18:30
Gc: klopt , je hebt helemaal gelijk
Het gaat om goedkoop leuke spulletjes kopen ! En ik doe daar net zo hard aan mee maar omdat ik al 7 jaar werkzaam bij een kringloop bekijk ik dus ook de andere kant
Het appels en peren zit hem in de verdiensten Bij jouw voorbeeld werk je voor je eigen geld en bij een kringloop werk je vaak (als je geluk hebt) tegen een kleine onkostenvergoeding. Is dit zo erg om dit te belichten dan? Niets mee, toch
Sonja_vR
Geplaatst: 04-12-13 18:40
ik kijk trouwens ook niet naar de werkverschaffing, maar meer naar het feit dat wat voor een hoop mensen oud is of weg kan, voor de ander juist iets heel nieuws en bruikbaars kan zijn afvalberg verkleining en ik houd blijkbaar van ouwe troep
GamblersCup
Geplaatst: 04-12-13 18:41
Is ook niks mis mee, en ik vind het ook een goede zaak hoor! Maar er zijn in verhouding maar weinig kringloopwinkels waar zulke werkverschaffing bestaat volgens mij. Er zijn een heleboel commerciele winkels wat dat betreft. Met die in Finland valt er al helemaal niks te vergelijken. Daar hebben ze zulke winkels niet nodig voor werkverschaffing, dat is daar heel anders geregeld. Daar is het veel belangrijker dat mensen tweedehands spullen/kleding kunnen kopen voor weinig omdat alles zo enorm duur is daar. Salarissen zijn te vergelijken met die in Holland, maar het leven is veel duurder. Er zijn super veel mensen die zich gewoon geen nieuwe kleding kunnen veroorloven. Gelukkig is bijvoorbeeld de zorg en andere verzekeringen véél beter geregeld dan hier, terug komen in het werkleven ook. Maar zulke grote kringlopen zijn voor veel mensen (o.a. voor veel van mijn vrienden daar) noodzakelijk. En ik shop er gewoon graag omdat daar weer heel andere dingen dan hier te koop zijn. Ik koop er dan ook veel (Finse) boeken, Finse houtproducten, Finse merken wat betreft winterkleding (véél warmer en praktischer dan die zog. "winterkleding" die ze hier verkopen!) etc.
Time2Tri
Geplaatst: 04-12-13 19:39
Wat een leuk idee GC ... Zo,n "kast" zou zich voor ook wel lonen , heb hier ook het een en ander in de kelder staan .
En je kunt het combineren ..wat verkopen ...en weer wat anders kopen .
hier ondertussen paar mooie banken en tafel rijker bij de kringloop vandaan ze schreeuwde gewoon op t einde van me werkdag neem me mee neem me mee en ja ik blijf gek van de penny en toevallig kwam er een zak met penny's binnen die ook mee gingen naar huis
droomy
Geplaatst: 05-12-13 16:33
@ GamblersCup: Volgens mij word dat systeem toegepast in de Woonfabriek (bevind zich in de Woonmall Villa ArenA in Amsterdam)
Alleen zijn het geen kasten, maar een X m2 die gehuurd worden volgens mij. Dit schept een beetje een idee (kon zo 123 geen betere foto vinden)
Heb daar wat gekocht tijdens mijn vorige bezoek, maar de kringloop heeft toch mijn voorkeur. Zó goedkoop was het nou ook weer niet En zoals eerder geopperd zijn deze spullen nieuw én biedt deze winkel enkel werkgelegenheid.
GamblersCup
Geplaatst: 05-12-13 16:51
Jammer dat het zo ver weg is, daar wil ik best een keertje kijken. Al ziet het er naar uit dat het allemaal nieuw/zelfgemaakte spullen zijn ofzo?
droomy
Geplaatst: 05-12-13 17:12
GamblersCup schreef:
Jammer dat het zo ver weg is, daar wil ik best een keertje kijken. Al ziet het er naar uit dat het allemaal nieuw/zelfgemaakte spullen zijn ofzo?
Inderdaad, alles is nieuw, en eigenlijk ook heel veel designermerken (wat ik ervan onthouden heb): Blond Amsterdam, Joseph Joseph, ... (Merken staan ook vermeld op hun site)