[CENTRAAL] Het kleding topic, deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: [CENTRAAL] Het kleding topic, deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:01

Ik snap je wel hoor :j dat is ook mijn motto, maar in sommige branches is het al heel wat als je een colbert draagt. Laat staan een jurk met hakken etc. Had er ook nooit heel veel last van tot mensen echt opmerkingen gingen maken en dan niet als 'wat heb je een leuk jurkje aan' maar wel negatieve, dan wordt je (ik tenminste) daar toch een beetje gevoelig voor.
Gelukkig heeft mijn vriendin nog een tikkie meer uitgesproken stijl, dus zijn we samen overdressed :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:21

Ik moet juist vrij netjes tijdens mijn volgende stage..

Mag ook geen spijkerbroek aan, dus moet nog even kijken wat ik allemaal aan ga doen dan. Het is op een Accountantskantoor.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:31

Ik vind het ook zooo jammer dat in mijn omgeving of mijn klasgenoten/vriendinnen/stapmaatjes tegenwoordig alleen nog maar broeken dragen met van die lompe gympen eronder. Ik wil altijd heel graag een jurkje aan of mooie hakken maar dan voel je je zo overdressed vergeleken met de rest. -O- Ergens moet je daar gewoon maling aan hebben maar ja als je helemaal opgetut en in je jurk met hakken bij de voordeur staat en je huisgenoten sloffen er op hun air max uit dan heb je toch wel de neiging om je even in wat anders te hijsen. Baaaaal!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:34

liespower94 schreef:
Goedemorgen!

Nogmaals een vraag :)
Iemand enig idee waar ik een superoversized trui kan kopen,
waar de mouwen niet superbreed zijn, maar de trui wel tot ongeveer 30 cm boven mijn knie,
en dan lekker oversized :) & in de kleur creme! :)

Ik heb er 1 van Bonprix. Bruin, maar ze hadden ze ook in andere kleuren. (foto staat een paar pagina's terug).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:37

Jodie_ schreef:
Ik vind het ook zooo jammer dat in mijn omgeving of mijn klasgenoten/vriendinnen/stapmaatjes tegenwoordig alleen nog maar broeken dragen met van die lompe gympen eronder. Ik wil altijd heel graag een jurkje aan of mooie hakken maar dan voel je je zo overdressed vergeleken met de rest. -O- Ergens moet je daar gewoon maling aan hebben maar ja als je helemaal opgetut en in je jurk met hakken bij de voordeur staat en je huisgenoten sloffen er op hun air max uit dan heb je toch wel de neiging om je even in wat anders te hijsen. Baaaaal!

Is bij mijn vriendinnen ook hoor! Spijkerbroekje, sneakers eronder, shirt erop. Klaar. Ik doe meestal wel een jurkje aan of een rokje met blouse en dan laarsjes erbij.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:38

Ik moest voor mijn laatste werk week ook strak in een mantelpakje. Ik was helemaal in mijn element :D. De rest was iets meer normaal gekleed maar wel netjes. Voor mijn stage moet ik ook nog een paar pantalons op maat laten maken. Ik zie mezelf wel dagelijks net in pak lopen (rok of broek). Carrière vrouw :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:41

Ja precies, dat is gewoon de mode hier nu onder de studenten, maar ik vind het verschrikkelijk. En er dan vooral de hele tijd bij zeggen van ja 'ik ga vandaag voor comfortabel', buuullshit je draagt het gewoon omdat het in de mode is. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet van die stomme smoezen gebruiken haha. Een jaar geleden gingen we geregeld uit op hakken maar nu is dat ineens not done ofzo.

Ik ben echt gek op m'n hakken maar ik draag ze nog zo weinig dat ik me afvraag of ik er nog op kan lopen :') zonde!

@Mendel: Het liefst loop ik ook de hele dag strak in pak of in het net. Voel ik me helemaal super bij, echt als carrièrevrouw inderdaad :D heerlijk! Helaas zijn er voor mij nog te weinig gelegenheden voor maar ach, die komen vanzelf wel. En tot die tijd heb ik 3 pakken, twee mantelpakjes en een hele rits aan nette blouses en shirts op me te wachten.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:49

Ik kan nu geen hakken dragen, vond ze heerlijk lopen maar heb nu een rugblessure en zodra ik ze aan heb verergert de pijn ;( Dus dat worden platte schoentjes met gala, niet erg handig, want vriendje is ruim een kop groter..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:55

Ahh wat balen! Ik heb een probleem met m'n linkerknie, en op het moment dat ik daar last van krijg moet ik juist weer op hakken gaan lopen. Niet op advies van de arts ofzo, maar op de een of andere manier heb ik er dan geen last van. Goed excuus om de hakken uit de kast te halen dus haha.

Wel erg jammer, een gala is juist zo'n gaaf excuus om lekker uit te pakken!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:59

Precies, en heb nog leuke pumps staan, zwart lak :D Heb wel mijn jurkje al, zal zo eens kijken of ik daar een foto van heb.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:17

Dat is echt jammer zeg!

Ik heb zelf twee versleten knieën dus ik loop niet veel op hakken. Als ik er niet veel last van heb gaat het wel, anders moet ik ook verplicht platte schoenen aan (en dan nog.. een goede zool is belangrijk).

Op pumps kan ik trouwens helemaal niet lopen. Maat 41 is te groot (floep er steeds uit) en 40 is te klein (pijn!). Hebben jullie dat ook of ligt dat aan mij? :')
heb ook al van alles geprobeerd (van die plak dingen en zooltjes. niets helpt).

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:26

Ohh ik ben ook gek op m'n zwarte lakpumps, ik heb ze van de Mango :D

Het is als ik er logisch over na denk helemaal niet handig om op hakken te lopen als ik last heb van m'n knie, ik heb een ieniemienie scheurtje in m'n meniscus links maar ik krijg er vooral last van als ik een lange tijd moet staan of als ik heel veel moet lopen (bijvoorbeeld als ik een lange dag terras moet lopen) en op de een of andere manier werkt het echt ontlastend om dan op hakken te lopen. Zal wel met de stand van m'n knie te maken hebben dan maar ik trek dan echt direct hakken aan.

Ja stom is dat soms met de maat he, ik zorg altijd als ik hakken koop dat ze dan precies goed zitten tot ietsjes te klein, en ze lopen dan vanzelf bij mij wat uit. Ik loop ze wel altijd eventjes in thuis om pijnlijke situaties te voorkomen. :') Ik ben één keer letterlijk met blauwe voeten naar huis gegaan omdat ik nieuwe hakken direct aan wilde, ik heb een week lang amper schoenen aangekund, auwww!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:29

Hmm ja of de druk misschien die op je knie komt? Pas er maar mee op, mijn moeder heeft haar meniscus verbrijzeld gehad en die heeft nu een complete nieuwe knie erin :P

Ik koop standaard een maat groter eigenlijk, moet er altijd zooltjes indoen voor een goed voetbed. En ik kan sowieso niet lang stilstaan met de pijn, dus hoop dat dat vanzelf wel weggaat.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:31

Haha ja dat mag ik toch niet hopen, een nieuwe knie! Maar ze hebben toen zoiets vastgesteld maar het was niks ernstigs, ik heb wat oefeningen meegekregen om de spieren rondom de knie sterker te maken zodat ze het wat beter kunnen dragen en that's it. Ik heb er eigenlijk niet zoveel last meer van alleen als ik dus ineens een lange dag moet lopen of staan, maar dat komt niet heel vaak meer voor. :') (Lui!)

Maar als je dus een maat groter koopt en er zooltjes in doet dan zitten hakken nog niet goed?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:34

Nee hakken heb ik inderdaad zonder zooltjes. Maar nu mag ik eigenlijk al een halfjaar geen hakken.. :+ Stiekem heb ik ze nog wel aan als ik bijv uit ga eten. Maar dan is het heel snel naar de tafel lopen en daarna heel snel weer naar de auto :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:35

Jodie_ schreef:
Ja precies, dat is gewoon de mode hier nu onder de studenten, maar ik vind het verschrikkelijk. En er dan vooral de hele tijd bij zeggen van ja 'ik ga vandaag voor comfortabel', buuullshit je draagt het gewoon omdat het in de mode is. Niet dat dat erg is, maar ga dan niet van die stomme smoezen gebruiken haha. Een jaar geleden gingen we geregeld uit op hakken maar nu is dat ineens not done ofzo.

Ik ben echt gek op m'n hakken maar ik draag ze nog zo weinig dat ik me afvraag of ik er nog op kan lopen :') zonde!

@Mendel: Het liefst loop ik ook de hele dag strak in pak of in het net. Voel ik me helemaal super bij, echt als carrièrevrouw inderdaad :D heerlijk! Helaas zijn er voor mij nog te weinig gelegenheden voor maar ach, die komen vanzelf wel. En tot die tijd heb ik 3 pakken, twee mantelpakjes en een hele rits aan nette blouses en shirts op me te wachten.

ik ga nooit stappen op hakken...

Maar het stappen dat ik doe is ook naar kroegen en feesttenten... Dus echt gepast zijn hakken dan ook niet naar mijn idee.

En wat het comfi betreft.... Kijk eens naar MTV... Wat die amerikanen allemaal dragen... Die verslonzen ook snel hoor!!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:37

Bij mij niet. Ik schiet er alsnog met mijn hak uit. Jammer, want het kan zo mooi staan. Maar ik heb nu ook mooie schoenen, iets hoger en met vetertjes. Dan blijven mijn voeten tenminste op de plek :P

Ik word niet geopereerd aan mijn knieën omdat dat het alleen maar erger kan maken. Vanaf mijn 40ste kunnen de knieschijven worden vervangen. Die gaan maar 20 jaar mee en kunnen 1 keer vervangen worden. Lastig.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:38

ik trek aan waar ik zin in heb, en dat is best gevarieerd. Soms netjes in rokjes/jurkjes, maar meestal iets stoerder in broek met blousje/shirtje oid. Ik hou van hakken (met name pumps) maar ik ben dus wel vrij praktisch.. Ik loop vaak veel (en hard) en dan zijn pumps gewoon onhandig. Dus meestal heb ik laarsjes aan, plat of met een comfi brede hak. Pumps draag ik dan als 'zitschoenen' haha, en vaak op stage als ik gewoon op kantoor ben.

Kom net bij de Vila vandaan, ze hadden beide blousjes niet :(. Maar dat weerhoudt mij niet van shoppen haha! Ik zal zo even fotos maken ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:40

Oh Mendel, jij bent een lotgenoot, grote voet en smalle kuit :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:37

Haha ja ik draag hakken ook niet als ik naar de kroeg ga hoor, maar meer als 'zitschoenen' of als we naar een club gaan ofzo. In een aantal plaatsen zijn gympen sowieso niet aan te merken als gepaste kleding en kom je er zonder hakken bijna niet in haha. Maar daar gaan we eigenlijk nooit heen, het is vaak gewoon de kroeg en dan ga ik ook voor lekker plat, maar als we naar een wat grotere discotheek/club of iets gaan dan haal ik toch graag de pumps uit de kast, gewoon omdat het kan :D

Als ik uit eten ofzo ga dan is hakken sowieso een must, ideaal omdat je niet veel hoeft te lopen maar het ziet er gewoon zo mooi uit!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:13

MyLittleLove schreef:
Oh Mendel, jij bent een lotgenoot, grote voet en smalle kuit :D

Haha ja! Ik had al eerder gepost dat het ook heel lastig is als je voetmaat 41 hebt en hele smalle kuiten. Laarzen zijn zo vaak te wijd. Ziet er ook heel gek uit. Maar liever te smalle dan te brede kuiten denk ik?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:33

Hoe doe jij dat dan met paardrijlaarzen eigenlijk? Ik heb na heel lang zoeken laarzen gevonden, maar ben ik nog niet helemaal tevreden mee..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:37

Oke komt ie hoor, mijn aankoopjes!
Rokje, shirtje en blazertje van de Vila! <3
Afbeelding
Jurkje van Vila (met hetzelfde blazertje)
Afbeelding
Shirtje van H&M
Afbeelding
De blouse van DEPT, hij is nice! <3 Staat ook heel mooi in het rokje.
Afbeelding
Helaas hadden ze het witte/zwarte blousje dus niet hangen. Maar ik vind dit ook een zeer geslaagde shop sessie haha!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:44

MyLittleLove schreef:
Hoe doe jij dat dan met paardrijlaarzen eigenlijk? Ik heb na heel lang zoeken laarzen gevonden, maar ben ik nog niet helemaal tevreden mee..

Ik heb jodhpurs en hele fijne leren chaps. Dat was echt een wonder. Kan nu ook nergens meer zulke fijne chaps vinden. Ze zijn qua lengte ook bijna perfect. Ze sluiten perfect aan :)

Leuke kleren! Vooral dat blazertje zeg *\o/*

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:46

Leuke dingen LETS!
Ik zat gisteravond op de site van de Vila, wil die hele collectie wel kopen <3

Gisteren heb ik ook geshopt trouwens, bij de Primark en 1 dingetje bij de Vero Moda.
Ik kan ook wel even foto's maken :)
Dit heb ik gekocht.
Primark:
- Rood jurkje
- 2 glitterclutches, zwart en alle kleuren van de regenboog :D

Vero Moda:
- Zwarte top met zilveren pailletten

Maar daardoor ben ik nu nog steeds op dreef en wil ik nog meer kleding kopen :\
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 16-10-12 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt