Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTitanic schreef:Lauraa schreef:Weet niet of het al gezegd is, maar een van de moeilijkste woorden voor Belgen is 'geheugen', en als je niet zo'n goed geheugen hebt zeggen we muggengeheugen, hoe we het uitspreken: muhheheheuhenik kan het echt niet normaal uitspreken
![]()
![]()
![]()
muheheheuhen, idd
Maja, je bent van west vlaanderen, ik kan het perfect uitspreken
BAStable schreef:Oehh leuk topic! Als Nederlandse studeer ik nu in Antwerpen, dus hoor ook wel eens links en rechts iets..
Prinsessenboontjes bijvoorbeeld
'Ik zit vol' en 'poepen' blijven klassiekers
Aftrekker had ik nog niet gehoord
_Nadia_ schreef:Zo was een belgisch vriendinnetje me helemaal enthousiast aan het vertellen over haar vriendje, die had haar een ketting van Hout gegeven.
Naja, leuk, maar om nou zo enthousiast over een houten ketting te doen.
Ze kwam dus uit West Vlaanderen en had het over een ketting van Goud..
Eelmo schreef:Een Vlaamse vriendin vertelde mij ooit dat ze een toffe jongen had "binnen gedaan" op een feestje, gezoend dus![]()
En wij hebben nog altijd discussies over of iets "siroop" of "stroop" is. In Nederland doen we stroop op onze pannenkoek, en lengen we siroop aan met water om limonade te maken. Zij doet dus siroop op haar pannenkoek, en maakt limonade van stroop.
Gini schreef:Eelmo schreef:Een Vlaamse vriendin vertelde mij ooit dat ze een toffe jongen had "binnen gedaan" op een feestje, gezoend dus![]()
En wij hebben nog altijd discussies over of iets "siroop" of "stroop" is. In Nederland doen we stroop op onze pannenkoek, en lengen we siroop aan met water om limonade te maken. Zij doet dus siroop op haar pannenkoek, en maakt limonade van stroop.
Nee, jij hebt gelijk, stroop doe je op de pannekoek.
En siroop, dat doet me denken aan hoestsiroop. Dat woord gebruik ik eigenlijk niet apart.