Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:23

Nou, heel stiekumpjes eigenlijk wel natuurlijk :o

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:50

Vooral het kattenbakgedeelte dan ook x)
Hoewel ik een spinnend schaap toch ook nog niet meegemaakt heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:50

Pfff.. ik heb een pony te koop staan en dan wordt ik ziek van sommige reacties. Zo heb ik een bod van iemand, waar ik me wel in zou kunnen vinden mits er een huis aan verbonden zit met een 'gouden' stalletje. Nu bood diegene dus alleen maar, ik netjes gemaild dat ik aan alleen een bod niks had, ik wil ook graag weten waar hij terecht komt wat de intenties zijn met het dier. Wat hij ter beschikking heeft voor het beestje, weidegang, stalling dat soort zaken. En ook niet onbelangrijk waar hij woont, voor eventueel een bezoekje te kunnen brengen.

Krijg ik dan terug

Hallo,

Uw pony wordt ingespannen, ik heb hier ruime ervaring mee

vr.gr.
*naam*

Oh vreselijk... :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:19

xHaithi schreef:

Is best gemakkelijk, hoor, als ze zelf iets van hun wol maken :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:24

Heb weer n hoop spullen op MP gezet, hopelijk dat t deze keer allemaal snel verkocht wordt:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:34

Ben benieuwd of de mevrouw van de wasmachine komt opdagen. :)

Van dat paard, pff ja vervelend!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:46

Shirley schreef:
xHaithi schreef:

Is best gemakkelijk, hoor, als ze zelf iets van hun wol maken :D

Whahahaha _O-
Zie al zo'n beest aan zo'n spinnewiel zoals in doornroosje x)

Om toch nog eens ontopic te reageren, wat al even niet meer gebeurde, hopelijk is zaterdag m'n zadel de deur uit. Zal toch weer wat plaats besparen in onze garage :) Ben benieuwd of ze komt opdagen maar het mailcontact was fijn dus ik vermoed van wel. Dan is bijna al het paardenspul weer de deur uit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:25

rOcky_lofz schreef:
Pff... volgens mij ben ik opgelicht :\

had op een jas geboden (incl ) geld is er nog steeds niet :? terwijl iets anders geboden, ( dag later ) en dat heb ik al binnen...

ik wacht tot morgen, en anders ga ik kijken of ik hierover contact kan krijgen met marktplaats...

Ik snap hem ff niet helemaal, je had op een jas geboden maar het geld is er nog niet?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:13

joyce2 schreef:
rOcky_lofz schreef:

had op een jas geboden (incl ) geld is er nog steeds niet :? terwijl iets anders geboden, ( dag later ) en dat heb ik al binnen...

ik wacht tot morgen, en anders ga ik kijken of ik hierover contact kan krijgen met marktplaats...

Ik snap hem ff niet helemaal, je had op een jas geboden maar het geld is er nog niet?

Ik denk dat ze bedoeld geld over te hebben gemaakt an de verkoper en volgens de verkoper is het nog niet ontvangen.. En vervolgens krijg je dan dat je genegeerd word etc.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:03

KBTP schreef:
Pfff.. ik heb een pony te koop staan en dan wordt ik ziek van sommige reacties. Zo heb ik een bod van iemand, waar ik me wel in zou kunnen vinden mits er een huis aan verbonden zit met een 'gouden' stalletje. Nu bood diegene dus alleen maar, ik netjes gemaild dat ik aan alleen een bod niks had, ik wil ook graag weten waar hij terecht komt wat de intenties zijn met het dier. Wat hij ter beschikking heeft voor het beestje, weidegang, stalling dat soort zaken. En ook niet onbelangrijk waar hij woont, voor eventueel een bezoekje te kunnen brengen.

Krijg ik dan terug

Hallo,

vr.gr.
*naam*

Inderdaad verschrikkelijk om je pony te verkopen. Sowieso emotioneel al en dan komen er ook van die niet serieuze mensen. Of je krijgt een mail: 'ja ik heb misschien wel interesse, kan hij gebracht worden'? :roll:
Het is graag of niet!

Heb ook eens voor de eerste pony die ik ging verkopen (was dus al ontzettend verdrietig om het feit dat hij weg ging maar het ging gewoon niet) een man aan de telefoon gehad, klonk buitenlands. Die wilde een afspraak maken om te komen kijken, naja prima maar eerst wilde ik weten bij wat voor huis hij zou komen te staan. Ik vroeg dus waar hij zou komen te staan en hoe. Kreeg ik als antwoord: ja waarom wil je dat weten dan :?

ehm juist ja, mensen hoefde ook niet meer te komen.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:38

hmm had laarzen verkocht op marktplaats dacht ik maar heb nog geen geld ontvangen. belde me laatst een kerel op voor die laarzen het meest merkwaardige gesprek gehad over de laarzen hoe soepel ze zijn ect en dat een kwartier lang :7 maar goed wat mensen willen met die laarzen moeten ze zelf weten:P maar heb nadat hij zich zo verheugde op de laarzen niks meer van hem vernomen -O-

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:38

joyce2 schreef:
rOcky_lofz schreef:

Ik denk dat ze bedoeld geld over te hebben gemaakt an de verkoper en volgens de verkoper is het nog niet ontvangen.. En vervolgens krijg je dan dat je genegeerd word etc.[/quote]

het geld is vrijdag overgemaakt, en volgens de verkoper nog steeds niet binnen.
het is niet zo dat er op geen enkele mail meer gereageerd wordt, soms krijg ik een reactie, en het enige wat er dan in staat is dat ze het geld nog niet heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:02

Ik ben nu aan het wachten op het meisje dat gister die boeken zou komen halen, ben benieuwd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:05

weet iemand toevallig de verzendkosten van een dvd?
op mp zijn de verkopers erg uiteenlopend van 1 euro tot 2,50 euro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:08

Ik doe er voor 1 dvd altijd drie postzegels op :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:10

Heb je zelf een dvd in huis liggen? die anders even wegen en dan weet je het gelijk ;)

Wij hebben ook weer wat op mp gezet.
Gister serieuze reactie gehad, we zijn benieuwd.

En heb nu ook contact met iemand over een project (auto)
Heb in elke mail om een richtpeijs gevraagd,maar daar leest ze volgens mij elke keer overheen :roll:
Nu een mail gestuurd met alleen die vraag,nu kan ze hem niet missen :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:12

ik verstuur zelf ook regelmatig dvds en heb een speciale weegschaal van tnt en het kan met twee postzegels ( dus 1 euro verzendkosten)
ben ik dan een zeurpiet als ik daar wat van zeg als ik een dvd wil kopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:22

Nee hoor, als iemand er 2,50 voor vraagt en de verzendkosten kunnen ook een euro zijn zou ik het wel zeggen. Maar dan is het wel eigen risico als het niet aankomt/wordt teruggestuurd etc.

Boeken zijn opgehaald, hartstikke leuke meid ook! :)

Een boek dat ik heb verstuurd is niet aangekomen. :/ ik heb hem verzonden vanaf een TNT punt, hun hebben hem dus gewogen en vijf postzegels erop gedaan.. 2 weken terug verstuurd. Ben benieuwd of die meneer hem nog gaat ontvangen.. Hij stuurde een boos maitje dat ik een oplichter etc was, maa heb hem echt netjes verstuurd.. :/

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:50

Ik heb gisteren de Uggs opgehaald, jeetje wat lopen ze fijn (1e paar Uggs). Lekker warme voetjes en ze zien er nog goed uit, zitten goed om mijn voet (heb een smalle voet). Ik ben blij :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:52

sharoontje schreef:
Ik heb gisteren de Uggs opgehaald, jeetje wat lopen ze fijn (1e paar Uggs). Lekker warme voetjes en ze zien er nog goed uit, zitten goed om mijn voet (heb een smalle voet). Ik ben blij :j

Mooi!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:52

ik heb mijn uggs ook weer uit de kast getrokken <3

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:53

Alja schreef:
ik verstuur zelf ook regelmatig dvds en heb een speciale weegschaal van tnt en het kan met twee postzegels ( dus 1 euro verzendkosten)
ben ik dan een zeurpiet als ik daar wat van zeg als ik een dvd wil kopen :+

Misschien dat sommige voor die 1,50 extra een stevige enveloppe kopen/gebruiken. Dat ze het verpakkings materiaal ook meerekenen zegmaar?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:09

Om nog even terug te komen op mijn konijnenverhaal van een paar paginas terug:
@Serendip en xHaiti:

Het probleem met konijnen is dat ze groeien. Een week een jong konijn voor iemand vasthouden kan al betekenen dat ze een groeispurt krijgen en dus helemaal niet meer zo schattig worden gevonden door mensen = moeilijk verkopen = dierenwinkel die ze ook niet wil. Vandaar dat ik maar heb gezegd, weg=pech. Mits ze een goed huis krijgen. Als het nou een dekje was of een konijnenhok, wil ik best wel een weekje wachten en andere mensen even schrijven dat hij gereserveerd is. Maar in dit geval was ik er goed zat van. Ik heb maar 1 mail van die mensen gehad, dat ze hem wel wilde komen halen. Waarop ik dus reageerde dat ik graag nog even de tijd wilde weten en ik gaf alvast mijn adres (domdomdom). Maarja, als je niets meer hoort daarna, wat moet je dan? Dan is het bij mij een kwestie van mail verwijderen en volgende :)

En ze hebben ons inderdaad erg goed beschreven, de buren. We hebben 0,0 contact met ze en ik weet niet eens hoe hun auto of zijzelf er uit zien.... Mijn vriend heeft een witte bestelbus met logo erop. Maar er rijd een exact zelfde auto hier ook in het kleine dorp rond. Dus wie weet hadden ze wel de verkeerde aangehouden. Ik vind het alsnog belachelijk.... ;)

Ik ben verder een stille meelezer hier haha :+ Ben nu aan het wachten op een zadelbontje voor over het zadel via mp, hoop dat ik nog reactie krijg, want mn kont doet echt zeer!

@ KBTP:

Jammer, maar bereid je maar voor op meer van dat soort reacties :+ Helaas blijf je die altijd houden als je via mp oid je paardje moet verkopen. Slaat inderdaad nergens op en toont ook niet echt oprechte interesse ofzo.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:32

KBTP schreef:

Krijg ik dan terug

Hallo,

vr.gr.
*naam*

Zou mn schoonvader kunnen zijn, man van weinig woorden via de computer, als ie eenmaal langs komt om te kijken zal die meer vertellen.
Tis niet fijn als je dit leest, maar wie weet als diegene komt kijken er een heel ander persoon voor je neus staat dan verwacht....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:35

Da's altijd zo'n moeilijke kwestie... een dier verkopen gaat gepaard met emoties, de koper daarentegen heeft die emotie (nog) helemaal niet en zoekt op dat moment gewoon een paard of püony wat "aan de eisen" voldoet, waar ze m voor willen gebruiken.
Het zijn niet allemaal penny's die een heel verhaal willen schrijven waar het dier terecht komt.

Dus zo vreselijk vind ik dat antwoord niet. Laat die mensen gewoon komen, face to face bij een ontmoeting met je dier zijn mensen al een stuk "menselijker" ;-) En als je er geen goed gevoel bij hebt, dan stuur je ze zonder pony weer weg, je hóeft niet aan hun te verkopen ;-)