Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:14

Oudewater staat bekend om zijn heksenwaag

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:19

Bedankt dames na blz of 10 gelezen te hebben voel me super slim

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:21

Weet hier echt niemand wat een Kiwi is? Da's een heel schattig loopvogeltje, formaatje kip, uit Australie/Nieuw Zeeland. Karin's avatar is een kiwi! In het Engels wordt kiwi (de vrucht) dan ook kiwifruit genoemd. De vrucht is vernoemd naar de vogel.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:25

Gaby schreef:
Weet hier echt niemand wat een Kiwi is? Da's een heel schattig loopvogeltje, formaatje kip, uit Australie/Nieuw Zeeland. Karin's avatar is een kiwi! In het Engels wordt kiwi (de vrucht) dan ook kiwifruit genoemd. De vrucht is vernoemd naar de vogel.

Ja wel hoor, lees pagina 15 maar :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:27

muntdrop schreef:
Gaby schreef:

Ah, zit te slapen :) . Nou ja, kiwi's zijn zo leuk, men kan nooit te veel over kiwi's kletsen :+ _/-\o_ ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:30

Gaby schreef:
muntdrop schreef:

Ah, zit te slapen :) . Nou ja, kiwi's zijn zo leuk, men kan nooit te veel over kiwi's kletsen :+ _/-\o_ ;)

hihi :) Ik weet nog dat ik een keertje samen met een vriendin moest werken. En zei vroeg dus wat een bepaald iets was. Bleek het een andijvie te zijn! Die herken je toch wel dacht ik xD

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 22:30

_Tara_ schreef:
moelly schreef:
*voelt zich nu écht héél dom!*

Wie is Darwin? :o

Klinkt als een scheikunde leraar bij mij op school, maar denk niet dat we het over dezelfde hebben :P

Die Columbus heet Christoffel van de voornaam :P Dat lijkt op pantoffel :P

Ik heb bij sommige opmerkingen het gevoel dat je expres dom doet... Ik weet niet of dat echt zo is, maar als dat zo is, dat kun je beter niet doen :P

Darwin is degene die de evolutietheorie heeft bedacht.

Was het maar zo :\

Maar sorry hoor, bij sommige dingen denk ik wel echt: dat is geen algemene kennis meer.
Ik wil best geloven dat ik mijn algemene kennis wat kan opkrikken, maar wat een kiwi is? Fuirt, zoals ik heb beschreven. En dat dat ook nog een vogel is.. pfoeeeh! Weet ik veel?!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 22:32

@Muntdrop: Ik werk in de AH en dan vraag ik meestal ook wat het is hoor :P
Ik eet nou eenmaal niet heel veel groente en bij bv nectarines en perziken in een zakje, dan kun je soms niet goed zien of perziken een vachtje hebben..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:34

mag ik heel eerlijk zeggen dat ik best wel bij sommige dingen moest lachen := ik ben ook niet de helderste maar soms _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:34

Annemiek80 schreef:
Algemene kennisvragen:

- Wat is de Hollandse waterlinie en waarvoor werd deze gebruikt/waar was hij voor bedoelt
- Waar staat de plaats Oudewater historisch om bekend?
- Hoe ziet een kiwi eruit?
- Wie was de ontdekker van Amerika?
- Waar ligt de Bermuda driehoek?

Oh en 1 waar ik zelf het antwoord niet op weet:
Kan iemand me uitleggen waarom Amerikanen voetbal soccer noemen terwijl football een sport is die grotendeels met de handen gespeeld wordt?

Verdedigingslinie ter bescherming van Holland. Ze konden dan hele stukken onder water zetten zodat de vijand niet verder kon.
banketstaaf klein grijs/bruinig vogeltje met een lange kromme snavel. of dat groene fruit idd.
Columbus in 1492
voor de kust van Florida/bahama's/bermuda

Jouw vraag: geen idee, Amerikanen zijn wel vaker raar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:35

Ik werk bij de plus,was vandaag bezig met van die kaartjes voor de schappen voor producten die in prijs zijn verlaagd. Kom ik een kaartje met "Kletskoppen" tegen. Ik denk wtf zijn kletskoppen. Ga het aan een collega vragen,je had haar hoofd moeten zien. Grandioos. Ik dacht aan een koffieservies,maar het bleken koekjes te zijn.... :')

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:35

muntdrop schreef:
Gaby schreef:

hihi :) Ik weet nog dat ik een keertje samen met een vriendin moest werken. En zei vroeg dus wat een bepaald iets was. Bleek het een andijvie te zijn! Die herken je toch wel dacht ik xD

Als het nou kouseband was ... Maar andijvie kent iedereen ja. Dacht ze dat het kropsla was ofzo?

Kiwi's (de vogels) algemene kennis? 't is niet heel vanzelfsprekend om te weten, maar je komt ze wel tegen in documentaires en online enzo. Wat vind je nog meer geen algemene kennis?

Weet iemand hier wat de beeldenstorm is?

Citaat:
Kan iemand me uitleggen waarom Amerikanen voetbal soccer noemen terwijl football een sport is die grotendeels met de handen gespeeld wordt?

Meerdere verklaringen zijn mogelijk:
Je schopt soms tegen de bal, om punten te scoren. (Daar zitten heel veel regeltjes aan vast.)
Of: de bal is een foot (=30 cm) lang.

De naam football was in de US al bezet door american football, en toen kozen ze soccer.
Er bestaat overigens ook Canadian football.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-08-12 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:36

Ja,dat was het neerslaan van beelden in kerken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:37

moelly schreef:
@Muntdrop: Ik werk in de AH en dan vraag ik meestal ook wat het is hoor :P
Ik eet nou eenmaal niet heel veel groente en bij bv nectarines en perziken in een zakje, dan kun je soms niet goed zien of perziken een vachtje hebben..

Haha nou andijvie is toch wel een vrij bekende groente denk ik? Sommige klanten weten het zelf trouwens ook niet? Ik kreeg ooit voor het eerst kakifruit wat ik echt nog nooit gezien had. Dus ik vroeg aan de klant wat het was, wist die het zelf nog niet :+. perzikken zijn trouwens ook vaak wat doffer van kleur door hun vachtje. Verder zijn perziken en nectarines ook even duur en ze zijn allebei in de bonus dus als je het fout doet maakt het niet zoveel uit :).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:37

Majken schreef:
ik doe havo, maar maak zo een domme opmerkingen, ofjaa ik zeg het voordat ik nadenk.

we waren aan bijvoorbeeld het eind van het hoofdstuk stelling van pytagoras. vraag ik : wat is de stelling van pytagoras? iedereen lachen natuurlijk ..

maar wat ike cht niet weet is qua steden, landen, werelddelen. ik heb geeeen idee waar alle dingen liggen. (ik weet niet alle 12 provincies :o *schaam*)
en ik zei een keer : marokko ligt toch in europa ?

heb er veel meer maar kan er op het moment niet opkomen. :)

Voor je reisverzekering valt Marokko vaak wel onder de europadekking :j
Meeste verzekeraars hanteren als criterium grenzend aan de middellandse zee.
Geef je hun de schuld dat je daarom dacht dat het in Europa lag. 8-)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:38

[quote="xJitskee"]Ja,dat was het neerslaan van beelden in kerken.[/]

weet iemand ook wie dat deed en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:39

De protestanten toch? de rest weet ik niet

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:42

Iemand ook een idee wat de kristalnacht was?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:43

xJitskee schreef:
Ja,dat was het neerslaan van beelden in kerken.

Dit vind ik dan wel weer hilarisch :') Iets simpels als kletskoppen ken je niet (ik wel) maar de beeldenstorm hup dat weet je zo uit te leggen (daar had ik dus nog nooit van gehoord) :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 22:43

Volgens mij vernielden de protestanten de heiligdommen van de katholieken in de beeldenstorm, dat is wat ik erover 'weet'.
@xJitskee: kletskoppen zijn zooooooooooo lekker!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:44

Anne_GTI schreef:
Iemand ook een idee wat de kristalnacht was?

De boel slopen in Berlijn in de jaren '40.
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 18-08-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ja dat was in november 1938,nazi's die staken joodse kerken in de fik en vernielden joodse winkels en huizen

Anne_GTI

xJitskee schreef:
Ja dat was in november 1938,nazi's die staken joodse kerken in de fik en vernielden joodse winkels en huizen

Ben trots op je *\o/*

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:45

Wanneer was de watersnoodramp en hoeveel doden zijn daarbij gevallen ongeveer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:46

Ik heb altijd een interesse gehad in de 2e wereldoorlog :)
Watersnoodramp was in ergens in 1950-1960?