Ik bedien ook en soms gaat er wel eens iets fout ja.. maar ik moet zelf de soep bestellingen maken en wegbrengen, dus als het heel erg druk is kan het lang duren.. mensen willen hun voorgerecht dan snel en dat lukt dan weer niet. Dan roept iemand tegen je rug aan dat hij zijn pannekoek NU wil terwijl ik niet van de pannekoeken ben. Dat leg ik dan uit en krijg ik terug "ga dan maar iemand halen". Nee dat doe ik dan niet, ik heb mijn eigen taak en anders loopt dat weer in de soep

(Ja de soep loopt in de soep, haha). Ik snap dat mensen dat kan frustreren..maar ik kan daar ook niks aan doen.
kan je wel degelijk wat aan doen, nl je collega inlichten, dat hoort bij de service die je verleentVerder krijg ik wel vaak complimentjes dat ik vriendelijk serveer, dat is leuk om te horen

Ik doe het ook zeker met plezier! En als het een rustigere dag is dan neem ik ook wat meer tijd bij de mensen, anders is het gewoon "u tomaten(of andere) soep, eetsmakelijk!"
uW soep mag ik dan hopenWaar ik me dan weer als bediening aan irriteer zijn de vragen, wat zit er in mijn soep/pannenkoek

, ik ben hier aangenomen om te serveren en zal het echt niet weten

meestal vraag ik het even aan de kok na maar dat kan ook niet altijd.. als het druk is dan hebben de mensen pech, het staat gewoon op de menukaart en die hebben ze ingezien voordat ze bestelden!
je gasten hebben NOOIT pech, hallo zeg, je werkt in een service verlenende functie, je hoort je product te kennenIedereen die soms ontevreden is over de horeca bediening, kijk om je heen, heeft de servering het druk? Ze kunnen niet vliegen en doen hun best!

Maar als er mensen gewoon in een hoekje staan te kletsen, dat is natuurlijk niet netjes.