Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaRose

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:53

Ik heb enkele weken ook een dekje via de Boktmarkt gekocht, geld overgemaakt en sindsdien niks meer gehoord.
Verkoopster kwam nochtans heel vriendelijk over en door haar gebruikersnaam eens in te geven kon ik zien dat ze best al veel heeft verkocht via Bokt, het leek me dus vrij veilig om iets te kopen. Nu, na enkele weken begin ik toch wat wantrouwig te worden..

Heb ondertussen al enkele mailtjes gestuurd en een pb maar geen antwoord.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:12

EllaRose, je kan contact opnemen met een Moderater hier over :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:16

dat zou ik ook zeker even doen, want dit klopt niet EllaRose...
Heb zelf nu contact met moderater over een vliegendeken die ik wel heb ontvangen maar in de staat die zij me niet beloofd had, zij wil opeens ook niet meer reageren dus ja dan ga ik andere stappen ondernemen want ik geef wel geld uit aan zoiets en dan krijg je dit er voor terug.

EllaRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:18

Daar heb ik inderdaad ook al aangedacht, maar ik wil natuurlijk niemand vals beschuldigen, zeker niet omdat ze echt wel eerlijk over kwam.
Maar als er volgende week nog geen reactie is gekomen, ga ik dat zeker doen. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:26

Ik moet even mijn gal spuien:

Van 't weekend plaatste iemand op Marktplaats een aantal advertenties met een boel goedkope (vaak nieuwe) Anky-pads. Het viel me al op dat niet alle foto's eigen foto's waren. Nu hoeft dit natuurlijk niet direct iets te betekenen.
Maar ik vond het ook wat vreemd dat veel pads nieuw waren in een hoes, met originele bandages voor een schijntje.
Enfin, gereageerd en af en toe een kort antwoord teruggekregen. Meermaals een mailtje gestuurd in welke pads ik interesse had en of ze akkoord ging met mijn prijs, waarop ik wel antwoord kreeg dat deze pads er nog waren, maar niet dat ze akkoord ging.
Nu kijk ik weer en zijn ineens alle advertenties verdwenen.
Ligt het nu aan mij, of is het niet netjes om dan niets meer te laten horen?
Ik kan er gewoon heel slecht tegen dat er zo makkelijk mee wordt omgegaan door mensen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:33

had op MP op iets gereageerd, gewoon een fatsoenlijk mailtje met een paar vragen (hoeveel zijn de verzendkosten etc.), nu na een week of 4 ofzo. nogsteeds geen antwoord(werd wel het e.e.a. op geboden, maar je kan toch op zijn minst een mailtje sturen met sorry, het gaat niet door. of wat dan ook!). het maakt me niet uit als het niet doorgaat, maar zeg het dan gewoon. denk ik dan bij mezelf. nouja sommige mensen zijn gewoon heel raar! :j. ik had ook een keer een koop waar ik vanaf zag, dus dan schrijf ik ook gewoon een mailtje ''hoi, het spijt me maar ik zie af van de koop. heel veel succes nog! Mvg Manon''. nu maar iemand lastigvallen( :D )

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:58

Ik heb een geslaagde actie gehad van MP, een zo goed als nieuw (geen beschadigingen en maar een paar keer gebruikt) dekje gekocht in de kleur die ik wilde voor maar €7,50 ik ben helemaal happy :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 02:27

Ik bood rond vier uur vanmiddag op een laptop op marktplaats. Onmiddellijk een mailtje dat mijn bod geaccepteerd was dus ik daarop gereageerd dat ik wel nog even met mn vriend zou overleggen (daar hij er iets meer verstand van heeft dan ik heb), daarna gaan werken. Kom ik zonet thuis, mail openen, is mijn bod verwijderd omdat ik niet meer reageer op de mails :? Had oa een mailtje van de adverteerder of ik hem vandaag voor 06u kon komen halen, lees m dus net pas. Heb maar terug gestuurd dat ik het erg jammer vind dat mn bod al verwijderd is en dat ik nog steeds interesse heb, ben benieuwd...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:27

maar waarom ga je eerst bieden als je nog moet overleggen???
Dat vind ik apart.
Overleg dan eerst, en ga daarna bieden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:45

Ik bied ook wel eens voor ik overlegd heb. Sommige spullen zijn zo snel weg! Toen ik een andere bank zocht, hield ik overdag Marktplaats in de gaten, op de super leuke banken deed ik alvast een bod of probeerde ik in contact te komen met de verkoper en zodra mijn vriend thuis kwam liet ik nog even zien waar ik op gereageerd had. Vond hij het echt 10x niets, dan haalde ik het bod weg. Als ik al contact had gehad met de verkoper, mailde ik daar nog even achteraan. Ik liet overigens wel altijd weten dat mijn vriend mee moest beslissen en ik heb nog nooit een verkoper gehad die dat vreemd vond!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:38

HijadelaLuna schreef:
Ik bood rond vier uur vanmiddag op een laptop op marktplaats. Onmiddellijk een mailtje dat mijn bod geaccepteerd was dus ik daarop gereageerd dat ik wel nog even met mn vriend zou overleggen (daar hij er iets meer verstand van heeft dan ik heb), daarna gaan werken. Kom ik zonet thuis, mail openen, is mijn bod verwijderd omdat ik niet meer reageer op de mails :? Had oa een mailtje van de adverteerder of ik hem vandaag voor 06u kon komen halen, lees m dus net pas. Heb maar terug gestuurd dat ik het erg jammer vind dat mn bod al verwijderd is en dat ik nog steeds interesse heb, ben benieuwd...

als ik een product zou hebben met een hoge intresse dan zou ik net als jouw verkoper reageren
je kan niet op mensen gaan lopen wachten
als je een bod doet dan ga ik er vanuit dat je serieus nagedacht hebt over de prijs en je snelle interesse hebt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:07

O, maar buiten dat ik nog moest overleggen met mijn vriend heb ik haar ook gevraagd wanneer ik hem op kon halen en wat haar adres was, om inderdaad niet het idee te geven dat ik niet zeker was van mn zaak. Vreemde zit hem voor mij meer in het feit dat ik haar onmiddellijk terug mail, dan ga werken, na 8 uur thuis kom en mijn bod is verwijdert omdat ik niet meer reageer op haar mails. Ik was gewoon niet bij de computer, wordt er dan daadwerkelijk van mij verwacht dat ik elk uur mn mail check :?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:21

Kennelijk wel HijadelaLuna ;)
Ik kan er ook heel slecht tegen dat je met iemand onderhandelt, vervolgens vraagt naar het rekeningnummer en vervolgens een mailtje terugkrijgt 'ik heb het net verkocht'.
Je kan een verkoper natuurlijk niet verplichten om het aan jou te verkopen als deze nog met iemand anders onderhandelt, maar ik vind het altijd prettig om te weten of er nog andere belangstellenden zijn.

Gelukkig heb ik grotendeels positieve ervaringen met onderhandelen via zowel MP als de Boktmarkt.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:36

Ik koop / verkoop ook regelmatig via marktplaats.

Een tijdje terug zocht ik een stuk plexigals om mee te knutselen. Er was een man die een lektuurbax van plexiglas aanbood, met een dikke barst in de ene kant nb, geen vraagprijs, alleen bieden stond erbij. Hij had 2 van dat soort dingen, en daarnaast nog 80 advertenties met oude troep eigenlijk, ik kreeg het idee dat hij een huis met inboedel van een overleden 90 jarig omatje had geerfd, en nu probeerde hij alles te verkopen ofzo. Dus ik die man mailen, dat ik voor 5€ beide lektuurbakken dit weekend kan ophalen. Krijg ik terug:

"haha, grapje zeker"

.... tsja, toen heb ik voor 5 € een nieuw plaatje plexiglas gekocht. Laatst kwam ik diezelfde bakken weer tegen, nog van dezelfde evrkoper, nog steeds zonder boden, maar ondertussen wel 4 maanden later. Sommige mensen zijn gewoon echt slechte verkopers! Daar kan ik me best wel aan irriteren, geen vraagprijs erbij zetten, helemaal geen indicatie en dan zeuren als je een te laag bod plaatst

Mijn eigen beste verkoop was nog wel een zelfgemaakt boomloos zadel. Ik had geen idee wat men ervoor zou geven, dus ik gewoon op mp gezet met het idee dat als er minimaal 75€ voor werd gegeven dat hij weg mocht. Door diverse bieders werd de prijs in 2 dagen enorm opgedreven, toen het bij 200 kwam met de snelst reagerende de afspraak gemaakt dat het opgehaald kon worden, ondertussen 6 andere serieuze bieders moeten teleurstellen. Mevrouw zou die vrijdagmiddag langskomen rond zo laat. Ik speciaal thuisgebleven om op haar te wachten, en er kwam maar niemand. Een uur na de 'ongeveer tijd' ging ik haar toch maar even bellen.

"ja, we waren druk, moesten daar een een paard ophalen en we moeten nu weer terug om de boot te halen, dus kan nu niet meer langskomen. Ik denk dat we maandag wel weer langs kunnen komen” Anders bel je even om dat ook aan mij te laten weten? Ik had haar aangegeven dat ik speciaal thuis zou blijven om te wachten, daarna had ik ook een afspraak. Toen heb ik haar verteld dat ik het zadel dan maar aan iemand anders zou aanbieden, als die het eerder kon ophalen was het weg, anders kon ze maandag alsnog langskomen. Nou dat vond ze maar raar :o? Gelukkig was iemand anders heel blij dat ik het aan haar aanbood, en had diezelfde dag het geld al op mn rekening en kon het gelijk verstuurd worden (voor een nog hoger bedrag zelfs :D)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:10

Net nog een zwarte Ankypad ontvangen van iemand die hem verkocht.
Pad stond voor 'zo goed als nieuw', met een prijs van 25,- te koop.
Nu blijkt de pad al aardig uitgedund te zijn en het stofje is ook niet echt wat het geweest is.
De pad is verder nog wel bruikbaar en mooi zwart, maar ik zou hem niet bepaald 'zgan' willen noemen.
Typisch geval van 'beetje jammer'...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:16

Heb toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en de adverteerder van bovenstaand berichtje, een mailtje gestuurd:

Hoi *******,

Vanmiddag heb ik de pad keurig ontvangen.
Het viel me echter op, dat de pad niet meer helemaal in nieuwstaat is, terwijl er in de advertentie staat 'zgan'.
Er zitten allemaal vegen op aan de achterkant en de stof is niet helemaal netjes. Alsof er met een harde borstel overheen is gegaan.
Is de pad wel gewassen? Zo ruikt hij namelijk wel, maar er zitten toch witte vegen op.
Eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat de pad 'zo goed als nieuw' is.
Hopelijk hoor ik van je.

Groeten,
Jolien.

Ik ben benieuwd of ik nog iets hoor...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:49

als je al betaald (en je spul ontvangen) hebt, hoor je meestal niks meer :+

Had laatst ook dat ik iets van 10,- , voor "15,- inclusief verzending" over kon nemen,
kreeg ik het en bleek het toch net wèl door de brievenbus te passen voor 2,- -O-
Vind ik dan weer zo sneaky, vraag er dan gewoon 13,- voor, :+ pfff...

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:48

Ik heb eens op een item geboden. Dat bod stond er weken op zonder enige reactie. Op een dag kreeg ik een akkoord mailtje via mijn telefoon. Niet direct tijd gehad om te reageren. Krijg ik een paar uur later een mail: uw bod is verwijderd, want u reageert niet op mijn mail.
Vervolgens heb ik gestuurd dat ik dat raar vond, omdat zij ook weken de tijd had genomen om op mijn bod te reageren. Ik kreeg vervolgens maar een paar uur bedenktijd. Dus met zo iemand wilde ik geen zaken doen.
Nette mail terug gehad: excuses, maar haar ervaring was dat mensen die na een uur niet reageerden op haar mail geen interesse meer hadden. Excuses aanvaard, zand erover. Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je na heel vaak je neus gestoten te hebben er klaar mee bent.
Week later: nieuwe bieder niet op komen dagen. Ik mocht het item voor minder overnemen dan ik geboden had. Wegens vakantie had ik weinig internetmogelijkheden, maar e-mailverkeer, betaling en versturen is perfect verlopen met wederzijds begrip.
Eind goed, al goed. Ook wel eens leuk.

Maar heb ook wel eens mensen die op een "bieden vanaf..." advertentie reageren met de vraag: wat is je uiterste prijs? Dan denk ik: dat staat er toch...
Of er staat duidelijk in mijn advertentie: ophalen. En mensen lezen niet en willen dat je het gaat opsturen. Zucht...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 01:52

Samy schreef:
Daar heeft ie wel gelijk in, de meeste willen overal de hoofdprijs voor, maar ze doen er niks meer mee ...

Hoe is het met je hoesje/dreiging/Postnl afgelopen???

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 03:28

zelfde vraag :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:18

nou...ik heb weer wat...heb iets te koop aangeboden op mp...
krijg ik eerst van een man een vraag met of hij me tel nummer mag zodat hij mij kan contacten heb vriendelijke mail terug gestuurd met dat hij me nummer niet krijgt omdat die prive is en ik niet zomaar weg geef...krijg ik dus een mail terug van de man met dat hij zich erin voorstelt en dat hij graag op date wil en dat hij wel wat verder wil dan een etentje dat ik dacht van wtf :')

heb maar even terug gemaild met dat hij niet meer terug hoeft te reageren want ik verkoop iets en ben nou niet opzoek naar 1 of andere man heb em veel succes gewenst met verder zoeken :')

had t mailtje aan me man laten lezen en zelfs die was verbijstert _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:19

barkruk schreef:
Of er staat duidelijk in mijn advertentie: ophalen. En mensen lezen niet en willen dat je het gaat opsturen. Zucht...

Oh dat heb ik gisteren zelf nog gehad. Normaal gesproken let ik daar wel op, maar had het dit keer over het hoofd gezien. Dus had keurig gevraagd of de verkoper het ook wilde opsturen. Waarna ik niets meer hoorde en vervolgens las dat het alleen kon worden opgehaald. Nu vind ik Zwolle-Tilburg iets te ver weg, dus helaas. Heb netjes m'n bod verwijderd en m'n excuses aangeboden. Kan toch wel een keer gebeuren dacht ik zo.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:29

Wat een verhalen !!

Ik had een advertentie staan ivm het zoeken van een nieuw paard.
Reageerd er een man op dat hij een onbeleerde merrie (paint) heeft staan voor een prijs rond mijn budget.
Wij netjes terugmailen of hij wat meer info had en graag ook een foto van het paard (wat mij logisch lijkt als je een paard te koop aanbied).
Krijgen we de volgende dag een mail terug dat het paard een paar honderd euro omhoog is gegaan want de merrie is ineens drachtig. Wederom ook geen foto bij.
Wij terug gemaild dat we niet op zoek zijn naar een drachtige merrie, en hem bedankt voor de informtie.
Stromen er ineens mailtjes binnen, dat we deze kans moeten pakken, want hij twijfelt of hij het paard wel kwijt wil maar dat ze wel naar mij mag. Dat we stom zijn als we het niet doen want dan hebben we ineens 2 paarden. Op onze reactie dat het er dan 3 zouden zijn (we hebben er al 1) en dat de stalhouder er geen plek voor heeft, reageerd hij dat hij het veulen dan wel overkoopt als het geboren is, en dat de stalhouder het echt wel doet ivm extra inkomsten..
Zo raar was dat, we MOeSTeN dat paard maar gewoon kopen :+

Ook iemand waar ik goed mailcontact mee had, gevraagd wanneer ik kan komen kijken, hoor ik pas weer iets na een paar dagen. Oh er zijn kijkers geweest die hem misschien willen, ik laat het weten als het niet doorgaat... sorry maar dan hoeft het voor mij niet meer.

Wat ik persoonlijk niet snap is dat er vaak hele slechte foto's bij advertenties staan, willen die mensen dan niks verkopen ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:35

_Mondy_ schreef:
Wat ik persoonlijk niet snap is dat er vaak hele slechte foto's bij advertenties staan, willen die mensen dan niks verkopen ?

Dat valt mij vaak ook op ja, ongeborstelde paarden die tot halverwege de benen in de blubber staan met klitten in de manen.
Of vage foto's van slechte kwaliteit.
Ik zie graag foto's van het paard onder het zadel (mits het paard beleerd is uiteraard) of een link naar een filmpje. En foto's vanaf de zijkant zodat je een mooi beeld hebt van het paard.
Maar vaak komen er foto's langs van een liggend paard of alleen het hoofd.
Ik vraag me dan inderdaad af hoe graag de verkopers het paard kwijt willen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:37

Laatst ook een paard: Werd aangeboden voor 18.000,- en daarbij foto's dat het paard in stal stond, een rijfoto waarbij het paard met zijn hoofd in de wolken liep en een foto van het paard vretend in het land. Zulke advertenties klik ik gelijk weg. :')