[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:35

Wat een interessante discussie dit :)!

Als ik aan mijn broers denk, denk ik niet aan seks en ik kan me ook niet voorstellen dat ik een van mijn broers zou zoenen of 'meer'.. Aan de andere kant snap ik wel wat verschillende mensen hier zeggen er wel begrip voor op kunnen brengen mits de verstandhouding tussen broer en zus tijdelijk en vooral met wederzijds goedvinden is..
Ooit was homofilie not done in dit land (godzijdank dat dat veranderd is) en nu is het algemeen geaccepteerd (op wat stijve harken na dan). Ik ben van mening dat de mens een constante ontwikkeling doormaakt en dus ook een constante onwikkeling van normen en waarden mee krijgt. Want dat wat in 1997 echt not done was, is nu nagenoeg geaccepteerd bij iedereen (dit is puur hypothetisch he..) met andere woorden; dat wat we nu raar of vies of 'ieuwl' vinden, vinden we over 10 jaar misschien wel de normaalste zaak van de wereld..
Sommige mensen zijn wat vlotter in die ontwikkelingen en anderen komen wat later mee..

Maar dan nog denk ik ook dat het afhangt van de gezinssituatie en de band tussen de betreffende broer en zus..

shilady

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:48

amy je hebt gelijk :j

iedereen accepteert weer andere dingen en door de tijd heen zijn we dingen gaan accepteren maar er zijn ook dingen die we niet meer zo accepteren als vroeger...

Er is ook een tijd geweest dat nederlanders een neef en nicht huwelijk normaal vinden
is niet alleen bij bij turken en marokanen een gewone zaak... Wij hebben ook ooit is geaccepteert en als normaal gezien.... Nu gebeurt het nog steeds dat er nederlandse neven en nichten met elkaar trouwen en accepteren we het ook nog wel min of meer .. Maarja liever niet ....

Ik accepteer op zich heel veel maar als je echt familie van elkaar bent en dan bedoel ik niet een verre achterneef of nicht .. Dan kan je in mijn ogen beter niet aan kinderen beginnen omdat er toch risico aan zit
of je moet je grondig laten testen en in de gaten houden... En nee ik heb niks tegen gehandicapte kinderen maar als ik verhalen lees over broers en zussen of neef en nichten die er een krijgen maar vervolgen die kinderen laten adopteren uit schaamte of de last kwa zorg blijkt te hoog dan doe dat me toch pijn.....

En nee ik vind het niet normaal als broer en zus het bed delen maar ik kan ook begrijpen dat ze meschien liefdes gevoelens voor elkaar kunnen ontwikkelen en denk ik dat het er alleen maar om gaat om bv een fijne eerste keer te hebben of een wanhoopsdaad.... Maarja als het eenmaal aan de gang is dan kan je in zoon situatie het beste rustig blijven en adviseren om het goed safe te doen (als ze bv tussen de 14 en 20 zijn.... Boos worden of verbieden helpt meestal niet...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:56

Klopt :j

En wat betreft het krijgen van kinderen als er inderdaad een vergrootte kans betaat voor het krijgen van een (in welke vorm dan ook) gehandicapt kind, begin er dan niet aan..

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:21

cooper schreef:
knetterhard schreef:
Nou sorry hoor, ik heb echt geen respect voor zulke mensen! :r

Er is ook een verschil tussen begrip en respect.

Ik respecteer zo'n keuzes ook niet, en vind het ook niet aanvaardbaar.
Wel kan ik er begrip voor opbrengen als ik de situatie individueel zonder oordelen ontleed.

We gaan nu even uit van een gelijkwaardige relatie, waarin broer en zus gelijkwaardig in de relatie staan, waar de gevoelens van beide kanten komen en er niets geforceerd wordt.

Die lui hebben diepe gevoelens voor elkaar, iets waar ze niet voor gekozen hebben. Want zoiets daar kies je niet voor. Maar voor verliefd worden wordt nooit gekozen. Het komt niet als je het wil, ook niet bij wie je het wil. Het overkomt je.

Wat valt daar wel of niet aan te respecteren of te aanvaarden? Het is niet aan buitenstaanders om dat te accepteren of te aanvaarden. Die staan er geheel buiten en die hebben daar helemaal niet het recht toe.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:23

Langcara volgens mij ging het daar over moordenaars en verkrachters.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:27

enzino schreef:
Nu doe je net of we dieren zijn en onze "gevoelens" achterna lopen. Misschien komen de gevoelens niet bewust, maar wat je met die gevoelens doet heb je altijd zelf in de hand. En daar zit, denk ik, wel een verschil tussen hoger en minder hoog opgeleide mensen want het besef wat de gevolgen van je acties kunnen zijn vergt inzicht en inschattingsvermogen.

We zíjn ook dieren! Gevoelens kunnen allesoverheersend zijn. Zo sterk dat ze bepalend zijn voor je welzijn.
Sterker nog, we lopen zelfs vaak ook nog dom het instinct achterna.
Zoveel mensen die domweg kinderen krijgen, zonder over de consequenties na te denken hoe hun leven zal veranderen en of ze eigenlijk ZELF wel voldoen als vader of moeder. Het zijn hun hormonen die overheersen, want het is vaak geen rationele beslissing.

en zo nemen mensen vaker een niet rationele beslissing hoewel de mens met rede begaafd is, anders dan andere zoogdieren. De meeste beweegredenen van mensen zijn puur op gevoel en intuitie. Want uiteindelijk zijn mensen op de eerste plaats dier. En een dier is er op gericht om zichzelf en daarna de soort in stand te houden. Domweg, op instinct zonder na te denken.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:24

Langcara schreef:
We gaan nu even uit van een gelijkwaardige relatie, waarin broer en zus gelijkwaardig in de relatie staan, waar de gevoelens van beide kanten komen en er niets geforceerd wordt.

Die lui hebben diepe gevoelens voor elkaar, iets waar ze niet voor gekozen hebben. Want zoiets daar kies je niet voor. Maar voor verliefd worden wordt nooit gekozen. Het komt niet als je het wil, ook niet bij wie je het wil. Het overkomt je.

Wat valt daar wel of niet aan te respecteren of te aanvaarden? Het is niet aan buitenstaanders om dat te accepteren of te aanvaarden. Die staan er geheel buiten en die hebben daar helemaal niet het recht toe.

Lees de hele context. Dan zal je zien dat je post niet strookt.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:00

Fiffill schreef:
Langcara volgens mij ging het daar over moordenaars en verkrachters.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:05

cooper schreef:
Lees de hele context. Dan zal je zien dat je post niet strookt.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:08

Langcara schreef:
We zíjn ook dieren! Gevoelens kunnen allesoverheersend zijn. Zo sterk dat ze bepalend zijn voor je welzijn.

Gevoelens kunnen wel je welzijn beinvloeden, maar je hebt nog altijd zelf in de hand of je iets echt doet of niet.
(het zou een leuke wereld worden als alle mensen dieren zijn en hun gevoelens gewoon maar hun gang laten gaan).

Maar nu weer on-topic...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:11

Ik vind trouwens echt niet dat je homofilie kunt vergelijken met broer/zus relaties.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:19

Mag ik nog wel op het forum vragen om een pb met de link?

zo niet... sorry :Y)

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:29

Zou iemand mij de link ook kunnen sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:31

Met de mods is afgesproken dat de link niet meer verspreid wordt.

Het is ook niet terzake doende voor de discussie.

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:48

dat klopt,maar ik was wel nieuwschierig :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:55

Er staat ergens in dit topic een naam (afkorting) van het forum dus met even zelf googelen heb je 'm ook ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:05

Veel soaps hebben een broer/zus relatie zonder dat ze het weten , als je niet weet dat het je broer of zus is is er dus eigenlijk niks mis mee.
Stel je voor de mensheid sterft uit behalve een broer en een zus , wat dan ?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:14

Volgens mij hadden Adam en Eva alleen maar 3 zonen.............. <<)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:21

ThreeFingers schreef:

Dus die deden het ook nog een keer met mama , arme Eva :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:28

enzino schreef:
Langcara schreef:

Gevoelens kunnen wel je welzijn beinvloeden, maar je hebt nog altijd zelf in de hand of je iets echt doet of niet.
(het zou een leuke wereld worden als alle mensen dieren zijn en hun gevoelens gewoon maar hun gang laten gaan).

Maar nu weer on-topic...

En toch is dat wat iedereen doet, we bakenen onze territoria af, worden verliefd en maken kindjes, we voelen ons verheven boven andere soorten dieren, we zijn egoïstisch en we staan negatief over individuen binnen onze soort die gevoelens hebben en dingen doen die slecht zijn voor het in stand houden van onze soort. Zoals in dit geval een broer/zus relatie, we zijn namelijk met zovelen dat dat niet nodig is en kinderen krijgen uit een broer/zus relatie brengt inderdaad een grotere kans mee op het in stand houden van ongewenste recessieve ziektes. En dus ongezonde individuen. Als wij niet 'als dieren' onze gevoelens hun gang hadden laten gaan dan hadden wij hier niet meer geweest.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:43

Geryon schreef:
Gad-ver-damme

Ik ben een kamper en ken mijn familie tot héél ver, zo ver dat het niet eens meer bloedverwant is. Neefjes van nichtjes en weet ik veel wat. 'Familie' wat andere mensen (niet-kampers) niet als familie ziet. Zelfs dáármee zou ik zoiets niet doen/willen. Bah. Die mensen zijn niet goed in mijn ogen.

Amen en volledig wederzijds..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:44

jus schreef:
ThreeFingers schreef:

Dus die deden het ook nog een keer met mama , arme Eva :D

_O- -O- haha nou je het zegt. ieuww haha

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:00

enzino schreef:
Langcara schreef:

Maar nu weer on-topic...

Je hebt het in de hand om een keuze te maken. En die keuze heeft gevolgen die je niet altijd even goed kunt inschatten en een dergelijke keuze is bepalend voor je levensgeluk. En dan moet je afwegen hoe belangrijk het voor je is om gelukkig te worden.Gevoel verloochenen, of het volgen.

En gevoelens gaan niet hun gang, ze nemen een loopje met je.
En feit is, mensen zijn dieren. Zoogdieren. We hebben meer met dieren gemeen dan dat we van ze verschillen. Zolang mensen dat niet inzien, verloochenen ze zichzelf.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:01

phormicola schreef:
Ik vind trouwens echt niet dat je homofilie kunt vergelijken met broer/zus relaties.

Waarom niet?

Homoseksualiteit werd nog niet zo lang geleden ook veroordeeld. Maar waarom? Wie werd er schade toegebracht door en dergelijke relatie? Volgens mij niemand.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 16:04

Langcara schreef:
phormicola schreef:

Waarom niet?

Homoseksualiteit werd nog niet zo lang geleden ook veroordeeld. Maar waarom? Wie werd er schade toegebracht door en dergelijke relatie? Volgens mij niemand.

Nou het is wel een beetje anders natuurlijk
een gay koppel kan natuurlijk niet van elkaar zwanger raken en zijn meestal geen familie van elkaar ...