Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:19

@cassidy..ik wil niet rationeel denken, maar lekker dagdromen.

dagdromen.. hmm 1 van mijn hobby´s. van de week nog ff gekeken bij maneges die te koop staan voor 2 miljoen of zo.. heerlijk dagdromen... wat ik zou doen met 30 miljoen etc... heerlijk toch

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:26

net de hel van 63 gekeken en ja ik heb de koorts ook te pakken, en ik zeg zondag. Man ik hoop het echt 85 en 86 weet ik nog goed en ben ook vaak op de benthemmer geweest boerderij van evert om lekkere dingen te halen we zaten er vlak bij op vakantie en nu nog. maar hij is al lang weg. Heb hem een paar keer gezien een keer met kaasmaken kijken samen met mn zusje was er verder niemand. echt heel leuk en gewoon normaal toen. heb er leuke herinneringen aan er stond een vitrine met zn schaatsen en zn pak blauw geel en de borden die hij gekregen had met de tochten . ook stond er een bungalow die hij volgens mij gewonnen heeft na de tweede tocht in 86. die beelden zie ik nu nog voor me. en de waschingtonpost stond ook al iets over de tocht , hoe gaaf is dat , evert doet ook weer mee. en sóchtends vroeg kijken naar de start met een kop thee, zo gezellig.
ze verkochten daar van alles op de boerderij , blokzijlerbrok een delicatesse uit blokzijl, klompjes met hun logo een schaatser en boerendoekjes om ze omheen te doen, die heb ik nog er stond een grote schaatser op deur, en zelfs de windrichtinggever op het dak was een schaatser. later zag ik ze terug in een reclame en de kinderen waren zo gegroeid was erg leuk om te zien.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:51

Cassidy, ik heb diep respect voor jouw vader! Ik hoop dat hij komt en dat hij hem kan rijden. Mijn vader heeft altijd geschaatst. Hij is nu bijna 74 en durft niet meer. Ik vind het zo jammer. Hij vond het altijd geweldig. Al is het maar een klein rondje, maar hij durft het echt niet meer. Vandaar dat ik met al mijn hopen hoop dat jou pa hem kan rijden! (ookal geloof je zelf niet in dat hij gaat komen.)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:02

Joltsje schreef:
@grote_beer.. gaaf. we gaan gewoon duimen.

als hij komt.. denk je dat je het gaat redden..

ik stel me dat zo voor. ben je jaren lid.. komt hij eindelijk.. ben je helemaal uit conditie..

Of je het haalt hangt altijd van de omstandigheden af. Met de omstandigheden zoals tijdens de tocht van '63 zou ik het ook erg zwaar krijgen. Maar onder normale omstandigheden moet ik het zeker kunnen volbrengen. Ik heb een paar jaar terug de Weissensee ook uitgereden, dus het zou niet m'n eerste 200km-tocht worden.
Ik weet van mezelf dat ik een dieseltje ben en dat het rijden van lange afstanden op de fiets of schaatsen me goed ligt en dat ik wel een doorzettersmentaliteit heb. Wel ben ik vorig jaar behoorlijk ziek geweest, maar juist daarom heb ik het afgelopen jaar flink gesport om weer in conditie te komen en dat is goed gelukt. Het zou wel weer voor het eerst sinds mijn ziekte zijn dat ik een dergelijke lange duurprestatie zou moeten verrichten, maar ik denk ook dat mijn ziekte mij een psychisch voordeel zou geven. Een Elfstedentocht wordt vast afzien, maar dan wel op een leukere manier dan tijdens een chemokuur. Juist na alles wat ik heb meegemaakt zou ik het geweldig vinden om de tocht te mogen rijden. Voor mij zou het ook een stukje afsluiting van een moeilijke tijd zijn en dé manier om er weer te staan op de manier zoals ik van mezelf gewend ben.
Maar helaas vrees ik dat het hele feest niet door zal gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:12

Een vriend van me kan ik wel opgeven voor dat programma denk ik. Die heeft al 4 kruisjes (47, 56, 85 en 97) en de tocht in '63 werd hij 25 km voor de finish van het ijs geplukt. Daar is ie overigens nog steeds boos over. In 86 was ie er niet bij door een gebroken heup, opgelopen op de ijsbaan omdat ie door iemand onderuit gekegeld werd.
Inmiddels is hij ver in de tachtig maar van voorjaar tot herfst fiets hij elke zaterdagmorgen als oudste deelnemer op zijn racefiets met gemak 100 km in 3,5 uur. In de winter zit ie tussen alle jonge dames op spinning. :')

Hij heeft alleen zijn lidmaatschap een paar jaar geleden wel opgezegd om plaats te maken voor de jongere garde maar ik denk dat hij bij de omstandigheden van de laatste drie tochten prima op tijd aan de finish zou komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:17

Dus, als puntje bij paaltje zou komen en hij de 11 stedentocht zou willen schaatsen, kan dat niet meer omdat hij zijn lidmaatschap heeft opgezegd.

In the end, it is what it is...

Hulde aan die vriend van je...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:41

Heb nou wel zoiets, als ie met deze temperaturen niet komt, dan komt ie ook nooit meer := Zijn al verschillende koude-records gebroken de laatste 2 weken..!
Snap ook niet dat t zuiden zo slecht is qua ijs, hadden ze daar niet de laagste temperaturen?
Ik kan er best inkomen hoor dat de koorts nu wel een hoogtepunt bereikt, het is gewoon in tijden niet zo koud geweest. In principe ideale omstandigheden.

Ja, van mij mag ie echt komen hoor :j

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:48

wij zijn geboekt voor de elfstedentocht om te komen zingen dus hij moet natuurlijk doorgaan

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:16

Wat zou het toch leuk zijn! :D
Maarja, na alle berichten geloof ik er eigenlijk niet meer in..
Maarr, als het ervan komt, ga ik erheen!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:18

Cassidy schreef:
Uiteindelijk zal het afhangen van de situatie.
Want weersomstandigheden zoals in 1963 kan mijn vader niet aan.
Weersomstandigheden zoals 1997, absoluut geen probleem. Ook nu niet.

Respect voor je vader! Mijn vader doet het hem niet na.. :))
Hier schaatsen ook heel veel oude mannetjes, vorige week op omrop fryslan 2 oude mannetjes van 90 jaar die over 2 cm ijs schaatsten. En een vaart dat die mannetjes hebben! Niet normaal..
Het lijkt wel dat zodra er ijs ligt ze weer helemaal jong zijn.. :+

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:24

Het is hier nog maar -2.. Ik vrees met grote vrezen.. we wachten het af..

En wat de oudere garde betreft, die zijn vaak al op het ijs zodra er een eend op kan staan.. :=

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:31

Ik heb er een hard hoofd in.. Het vroor gisteravond slechts een graad toen in naar huis reed ( omg. Bartlehiem) en de wind is ook behoorlijk toegenomen, wat voor t op sommige plekken dunne ijs niet echt fijn is.

Ik word wel een beetje flauw van de media-hype; zodra je de tv aanzet gaat t over de eventuele elfstedentocht.
Wat de ijsmeester zo mooi zei afgelopen maandag, wij gaan er voor, maar de natuur moet wel mee werken :)
Ik ben benieuwd wat ze vanavond te zeggen hebben. En tuurlijk hoop ik dat er een tocht komt, maar eerst zien, dan geloven

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:32

Ja Roxiie, dat zei ik gisteravond ook nog.. Je kan t TV niet aanzetten of er is wel wat over op TV, vooral op SBS, word er idd een beetje flauw van... :o

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:41

Ben bang dat het niet meer gaat lukken,
Als je alle niet deelnemers van het ijs weet te houden (publiek) zou het nog kunnen maar dat gaat toch niet gebeuren.
Jammer eigenlijk dat de eisen voor de ijsdikte vooral worden bepaald doordat het ijs het niet schaatsende publiek moet kunnen dragen........

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:44

Dat gaat never nooit niet lukken toeschouwers van het ijs houden. Weet je wel hoe verlaten de route is op sommige plaatsen?
Edit; nu heeft het ijs op die plaatsen natuurlijk minder te dragen omdat er minder mensen staan. Maar er moeten ook motoren en auto's over het ijs heen kunnen en daar heb je ook wel een paar cm voor nodig.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:57

Slechte nacht voor het ijs
Hoorde op et nieuws dat het maar een halve cm gegroeid is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:58

Ik vind het juist gezellig die media hype :D
Maar jammer van de slechte ijsnacht.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:03

Zeker jammer van de slechte nacht :( Het was bij ons in het noorden ook niet kouder dan -4.

Las net wel dat er nog 50 militairen van de luchtmacht worden ingezet voor het schoonmaken van het ijs...
Ik denk dan weer.. Dat doen ze niet voor niks? Dan zal er toch nog enige hoop zijn? O:)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:04

marius schreef:
Het is hier nog maar -2.. Ik vrees met grote vrezen.. we wachten het af..

En wat de oudere garde betreft, die zijn vaak al op het ijs zodra er een eend op kan staan.. :=

Het vriest nog steeds, dus geen probleem! Die 11 steden toch die komt er!

DDDMakkink schreef:
Slechte nacht voor het ijs
Hoorde op et nieuws dat het maar een halve cm gegroeid is

Een halve cm is meer dan niets!

Wat ben ik lekker optimistisch he.. Maar echt ik denk dat het doorgaat. Iedereen is er zo hard voor bezig. Als het mooi door vriest moet het lukken.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:04

Ze willen geloof ik die militairen op de alternatieve route zetten, om die schoon te maken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:05

Ik hoop voor iedereen die het geweldig vind dat het door kan gaan!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:09

Het moet gewoon, anders hebben we voor niks de buitenbak zo lang bevroren gehad hoor, blegh! Na die tocht snel de dooi erin!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:13

Ach 1 nachtje wat minder vrieskou zegt helemaal nix.De komende nachten gaat het weer behoorlijk vriezen.
Nee die tocht komt er wel.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:23

Hier in zuid limburg was het vannacht -8.
Hoop nog steeds dat de 11steden komt. maar we zullen het vanavond allemaal wel horen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:31

Hier heeft hier vannacht slechts ( op z'n max) -6 gevroren.

De alternatieve route over de Fluezen wordt indd klaar gemaakt. Daar ligt op dit moment 9 á 10 cm.