Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:24

Ohhh, dat is ook wel een eindje weg!
Hoevaak zie je hem ?
en hoelang blijf je nu bij hem ? :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:27

Zo he, das idd een heel eind.
Komt hij ook wel eens naar Nederland?

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:34

Dit is de tweede keer dat ik hier nu ben, en vorig jaar was ik hier 2 maanden. Nu iets korter helaas! Mijn vriend was de hele zomer in Nederland. Dus we zien elkaar maar 2 keer per jaar.. Maar we proberen elkaar zo lang mogelijk te zien als we samen zijn!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:36

zo he, 2 keer per jaar is niet veel.
Maar hoe houden jullie dat vol dan?

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:38

We skypen bijna elke dag, het is wel lastig vanwege het tijdsverschil. Maar tot nu toe gaat het goed! Ben er zelf ook nog steeds verbaasd over dat we het al zo lang vol houden! hah

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:40

Knap hoor :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:42

Zohe mexico! Niet alleen erg ver en duur, maar idd ook met dat tijdsverschil lijkt me lastig. Knap hoor!
Hoe doe je dat met skype dan? Jij tijdens het ontbijt en hij bij het avondeten? :D

Ik mag nog niet eens klagen met om de 3/4 weken elkaar zien, zie ik wel :o

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:57

Dat is zeker een luxe ja siep haha. Waar woont jou vriend ook al weer?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:58

Ik moet blijkbaar ook minder zeuren over dat mn vriend "ver weg" woont.

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:14

_AlMaraam_ schreef:
Ik moet blijkbaar ook minder zeuren over dat mn vriend "ver weg" woont.

Haha nee hoor! Ik snap het best. "Vroeger" zei ik altijd: Ik zou nooooit een vriendje in een andere provincie willen, veeeeels te onhandig! haha.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:16

Tjah, bij mij is het maar 3 uurtjes ongeveer, maar nog steeds over de grens hoor ;)

Ooh, das wel erg anders verlopen dus :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:25

Ik heb een eerdere relatie inderdaad ook verbroken omdat hij aan de andere kant van het land woonde, helemaaaal niet makkelijk... haha
maar toen was ik wel een stuk jonger.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:26

Ik ben nu ook maar 16 hoor, mn vriend woont in Groningen en ik in de buurt van Antwerpen.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:36

c_esther schreef:
Dat is zeker een luxe ja siep haha. Waar woont jou vriend ook al weer?

Litouwen :j

Als mensen mij een jaar geleden had verteld dat ik een lange afstand relatie zou hebben had ik ze echt vierkant uitgelachen :+ Maarja als je dan eenmaal verlieft bent dan heb je gewoon geen keuze en vanaf het begin voelt het eigenlijk al als de normaalste zaak van de wereld. :Y)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:40

cooky:
Ik ben in Kavala, een uurtje rijden vanaf Thessaloniki. En het zeker niet kil, word erg fijn opgenomen in de familie alsof ik hun dochter ben.
wat je zei over Belgie is over iemand anders.. dat gaat niet over mij, ik woon gewoon in NL en hij in Greece hihi!
En inderdaad de was ophangen op het balcon is niet zijn favoriet! Maar dat doet die wel! Ik ben de eerste die hem dat heeft kunnen laten doen! hihi
Maargoed verder is dat bij ons niet een heel grooot probleem, maar hij doet het niet uitzichzelf.. ik moet telkens maar weer vragen: 'kan je me misschien even helpen met de was?' of andere dingen zoals dat...
Verder met het geloof vind ik het ook heel erg moeilijk.. weet niet hoe dat bij jou is? Maar ik ben helemaal niet gelovig en daar is dat dus wel... Ook moet ik gedoopt worden om met hem te kunnen trouwen... (niet van hem persee,maar van de kerk) dat soort dingen vind ik zo belachelijk.. ik was juist blij dat ik niet gedoopt ben.. Ook als we kinderen krijgen moet ik het jongetje naar zijn vader noemen (giannis) vind dat zoooo vreselijk, vind het juist geweldig om samen een leuke naam te bedenken.
Verder met de paarden hebben wij geen problemen. Ik en mijn vriend hebben al 4 x samen paardgereden terweil hij geen paarden liefhebber is! haha dus ik heb van jou duivel verhaal nooit gehoord.
Woon je in Kreta nu? Bevalt het je? Ook werken?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:52

Volgensmij valt het dan in Italië nog wel mee met mannen en huishoudelijke taken als ik zo hoor dat Griekse mannen hierbij niet door anderen gezien willen worden. :)) Maar herken het wel wat hoor, is denk ik Zuid-Europees in het algemeen al denk ik dat Grieken het misschien nog ietsje meer hebben. Ik doe trouwens wel altijd de was en hang het ook op, als ik op mijn vriend moet wachten zijn we 10 jaar verder als ze eindelijk een keer schoon en opgevouwen zijn. Maar afwassen en koken doet ie wel. Al moet ik het wel vaak tegen hem zeggen als iets vies is of als er nog afwas staat, maar dat is volgensmij ook een manneneigenschap dat ze dat niet zien/zich er niks van aantrekken.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:15

Mijn vriend doet helemaal niet moeilijk over huishoudelijke klusjes. Al komt hij om 10 uur in de avond thuis van zijn werk, het liefste kookt hij dan nog. Poetsen, geen probleem. Buiten mijn was ophangen daar doet hij ook niet moeilijk over. Hij doet het ook gewoon uit zichzelf. Als ik bij hem ben doe ik natuurlijk de was en zorg dat het huis schoon blijft. Nu ik er zo over denk. Heb ik het erg getroffen :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 02:28

Mijn vriend werkt van 5 u tot 2 uur in de nacht en aangezien ik niet werk doe ik gewoon al de klusjes..

Oke, behalve het afval buiten zetten. :') Ik zorg dat het klaar staat maar hij mag het zelf naar buiten brengen. :D

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:55

" En het zeker niet kil, word erg fijn opgenomen in de familie alsof ik hun dochter ben."
-> dat heb ik ook niet gezegd, ik ben zelf ook heel goed opgenomen in de familie, ik heb het met hun heel getroffen dat weet ik ook.
"Verder met het geloof vind ik het ook heel erg moeilijk.. weet niet hoe dat bij jou is? Maar ik ben helemaal niet gelovig en daar is dat dus wel... Ook moet ik gedoopt worden om met hem te kunnen trouwen... (niet van hem persee,maar van de kerk) dat soort dingen vind ik zo belachelijk.. ik was juist blij dat ik niet gedoopt ben.. Ook als we kinderen krijgen moet ik het jongetje naar zijn vader noemen (giannis) vind dat zoooo vreselijk, vind het juist geweldig om samen een leuke naam te bedenken."
-> ja dat is een gekend probleem... ik ben katholiek gedoopt en dan kan je gewoon trouwen in een orthodoxe kerk. Maar als je protestant bent moet je je dus laten dopen. Dat zou ik ook helemaal niet leuk vinden... En volgens de traditie is mijn neefje Manolis, naar mijn schoonvader. Zouden ik en mijn vriend ook een jongetje krijgen, zou die eigenlijk ook Manolis moeten heten. Ken je die film my big fat greek wedding? :D Dat zie ik dus helemaal niet zitten, hebben we straks 5 jongens in de familie waarvan er 3 ofzo Manolis heten :S ik zou ook zo graag zelf een naam uitkiezen!!!
Ik woon en werk hier nu 6jaar (vlieg over 10 dagen weer naar B voor een maand :) ). Heb mijn paardje een aantal jaren laten overkomen dus ja het bevalt me hier wel :)
Kavala moet trouwens ook mooi zijn nee?!

Had iemand mij dit 10 jaar geleden gezegd dan had ik ook goed gelachen hoor :D

Goh zeg, Mexico city... dat is ook weer heel wat anders!!!!!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:56

Citaat:
Werkvisum heb je gelijk in, maar als je werkgever daarvoor garant wil staan, hij krijgt immers een boete als hij wel wordt gecontroleerd.

In principe wel, maar dan schuiven ze gewoon een envelopje onder de tafel en dat is ook weer opgelost. Al vaak gezien.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:19

Maar dan maakt het dus niet uit of je wel of niet een werkvisum krijgt.
Als je baas gewoon salaris betaald en hij garant staat voor de gevolgen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:34

cooky schreef:
Melis waar in Griekenland was je dan? Daar heb ik misschien ook gewoon overheen gelezen, kon het niet terugvinden...
De Griekse cultuur is zeker niet kil, en de mannen "zorgen" zeker wel voor hun vrouw hoor. maar toch zal het moeilijk zijn om er ene te vinden die de schort voorbindt en voor huisman zal spelen. dat jullie in belgie wonen (hij is daar opgegroeid?) zal daar ook wel mee te maken hebben. heb ook al (bij anderen) gemerkt dat ze ineens heel goed kunnen afwassen als ze van de griekse zoden afzijn :)
mijne helpt gelukkig goed mee, en is zoals gezegd geen "typische" Griek voor zover er die zijn. Maar buiten de was ophangen dat kan echt niet - er moest hem maar eens iemand zien!!! en als hij het huis helpt poetsen moeten de gordijnen dicht hoor! Dat mag echt niet openbaar worden!
En natuurlijk is het als vrouw not done om zware lasten te dragen :D daar heb je die stoere mannen voor! Dat vond ik in het begin wel wat wennen (ik krijg die balen hooi en zakken voer ook zelf wel op zijn plaats), maar dat laat ik me nu welgevallen :)
Ik zit hier nu ook in Zuid-Kreta, en een Kretenzer is eerst een Kretenzer en dan pas een Griek, dus dit gaat waarschijnlijk ook niet op voor heel het land.
Vrouwen die met de paarden hier door de velden op gaan is nog een heel verhaal apart, zo werd ik door de oma van mijn vriend een duivel genoemd :') en maar kruisjes slaan....

Ik ben degene met de griek in België. Hij is opgevoed door zijn nonkel die geboren en getogen is in Griekenland. :)
Overigens zijn ze ook van Kreta. :) Maar hij heeft er geen probleem mee om huishoudelijke taken in het zicht te doen. Wel is ie laks. _O- Als ie helpt poetsen en hij zou gaan zeuren over de gordijnen zou ie vrees ik ook gewoon het antwoord krijgen van "wees een echte vent en doe gewoon door, zoveel te sneller is het klaar" :') Hij zegt ook gewoon dat ie kookt thuis enz.

Verder zijn ze fantastisch. De dag dat mijn vriend besloot met me verder te gaan as ik gewoon deel van de familie en zeker na de verloving. :)

Ik heb hier altijd gezegd "het handige aan een Griek is dat je maar 4 namen moet leren. Dan heb je zo goed als de hele familie" _O-
Verder mag ik hier ook geen zware dingen tillen. Was ook erg aanpassen. Maar nu vind ik het wel charmant, net zoals die typische heren-regels. de vrouw mag voor tenzij de ruimte waar je in gaat "onbekent" is, dan gaat de man voor. Stoel aanschuiven enz. :')

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:54

"Stoel aanschuiven enz. "
die vind ik ook heerlijk :)
van waar op Kreta is je vriend/schoonfamilie? woont er nog veel familie en ga je vaak op bezoek?

Wij zijn trouwens nog steeds niet verloofd, wat hier wel ongewoon is. ik geloof dat mijn schoonvader stiekem tegen iedereen zegt dat we al voor de wet getrouwd zijn :=
Mijn schoonfamilie heeft er trouwens nooit iets over gezegd, zij mengen zich helemaal niet. Nu is mijn vriend gelukkig ook niemand die zich laat pushen.
Ik weet wel dat mijn schoonfamilie niets liever wilt dan dat we snel kindjes krijgen en trouwen. :o

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:55

Citaat:
Maar dan maakt het dus niet uit of je wel of niet een werkvisum krijgt.
Als je baas gewoon salaris betaald en hij garant staat voor de gevolgen..

dus wel, want als je controle krijgt ben je eraan. met een toeristenvisum mag je helemaal niet werken en dan kunnen ze je het best moeilijk maken. je baas heeft dan meestal wel de nodige connecties om er makkelijk vanaf te komen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:04

cooky schreef:
"Stoel aanschuiven enz. "
die vind ik ook heerlijk :)
van waar op Kreta is je vriend/schoonfamilie? woont er nog veel familie en ga je vaak op bezoek?

Wij zijn trouwens nog steeds niet verloofd, wat hier wel ongewoon is. ik geloof dat mijn schoonvader stiekem tegen iedereen zegt dat we al voor de wet getrouwd zijn :=
Mijn schoonfamilie heeft er trouwens nooit iets over gezegd, zij mengen zich helemaal niet. Nu is mijn vriend gelukkig ook niemand die zich laat pushen.
Ik weet wel dat mijn schoonfamilie niets liever wilt dan dat we snel kindjes krijgen en trouwen. :o

Ze zijn van de kant van Chania. :)
Wij hebben ons vrij snel verloofd al kenden we elkaar wel al lang, maar een relatie hadden we nog maar iets meer dan een jaar. :) Maar alles met hem is vanzelfsprekend en "in harmonie" dus ik heb er vertrouwen in... Ik heb ook nooit eerder willen trouwen tot ik hem leerde kennen en nu kijk ik elke keer met een glimlach naar mijn ring.
Het is in griekenland inderdaad wel een "big deal". Dat trouwen. :) Ze hechten er veel meer waarde aan lijkt wel.