Hoevaak zie je hem ?
en hoelang blijf je nu bij hem ?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

c_esther schreef:Dat is zeker een luxe ja siep haha. Waar woont jou vriend ook al weer?
Maarja als je dan eenmaal verlieft bent dan heb je gewoon geen keuze en vanaf het begin voelt het eigenlijk al als de normaalste zaak van de wereld.
Maar herken het wel wat hoor, is denk ik Zuid-Europees in het algemeen al denk ik dat Grieken het misschien nog ietsje meer hebben. Ik doe trouwens wel altijd de was en hang het ook op, als ik op mijn vriend moet wachten zijn we 10 jaar verder als ze eindelijk een keer schoon en opgevouwen zijn. Maar afwassen en koken doet ie wel. Al moet ik het wel vaak tegen hem zeggen als iets vies is of als er nog afwas staat, maar dat is volgensmij ook een manneneigenschap dat ze dat niet zien/zich er niks van aantrekken.
Ik zorg dat het klaar staat maar hij mag het zelf naar buiten brengen.
Dat zie ik dus helemaal niet zitten, hebben we straks 5 jongens in de familie waarvan er 3 ofzo Manolis heten :S ik zou ook zo graag zelf een naam uitkiezen!!!
). Heb mijn paardje een aantal jaren laten overkomen dus ja het bevalt me hier wel
cooky schreef:Melis waar in Griekenland was je dan? Daar heb ik misschien ook gewoon overheen gelezen, kon het niet terugvinden...
De Griekse cultuur is zeker niet kil, en de mannen "zorgen" zeker wel voor hun vrouw hoor. maar toch zal het moeilijk zijn om er ene te vinden die de schort voorbindt en voor huisman zal spelen. dat jullie in belgie wonen (hij is daar opgegroeid?) zal daar ook wel mee te maken hebben. heb ook al (bij anderen) gemerkt dat ze ineens heel goed kunnen afwassen als ze van de griekse zoden afzijn
mijne helpt gelukkig goed mee, en is zoals gezegd geen "typische" Griek voor zover er die zijn. Maar buiten de was ophangen dat kan echt niet - er moest hem maar eens iemand zien!!! en als hij het huis helpt poetsen moeten de gordijnen dicht hoor! Dat mag echt niet openbaar worden!
En natuurlijk is het als vrouw not done om zware lasten te dragendaar heb je die stoere mannen voor! Dat vond ik in het begin wel wat wennen (ik krijg die balen hooi en zakken voer ook zelf wel op zijn plaats), maar dat laat ik me nu welgevallen
![]()
Ik zit hier nu ook in Zuid-Kreta, en een Kretenzer is eerst een Kretenzer en dan pas een Griek, dus dit gaat waarschijnlijk ook niet op voor heel het land.
Vrouwen die met de paarden hier door de velden op gaan is nog een heel verhaal apart, zo werd ik door de oma van mijn vriend een duivel genoemden maar kruisjes slaan....

Maar hij heeft er geen probleem mee om huishoudelijke taken in het zicht te doen. Wel is ie laks.
Als ie helpt poetsen en hij zou gaan zeuren over de gordijnen zou ie vrees ik ook gewoon het antwoord krijgen van "wees een echte vent en doe gewoon door, zoveel te sneller is het klaar"
Hij zegt ook gewoon dat ie kookt thuis enz. 

Citaat:Maar dan maakt het dus niet uit of je wel of niet een werkvisum krijgt.
Als je baas gewoon salaris betaald en hij garant staat voor de gevolgen..
cooky schreef:"Stoel aanschuiven enz. "
die vind ik ook heerlijk
van waar op Kreta is je vriend/schoonfamilie? woont er nog veel familie en ga je vaak op bezoek?
Wij zijn trouwens nog steeds niet verloofd, wat hier wel ongewoon is. ik geloof dat mijn schoonvader stiekem tegen iedereen zegt dat we al voor de wet getrouwd zijn![]()
Mijn schoonfamilie heeft er trouwens nooit iets over gezegd, zij mengen zich helemaal niet. Nu is mijn vriend gelukkig ook niemand die zich laat pushen.
Ik weet wel dat mijn schoonfamilie niets liever wilt dan dat we snel kindjes krijgen en trouwen.
Maar alles met hem is vanzelfsprekend en "in harmonie" dus ik heb er vertrouwen in... Ik heb ook nooit eerder willen trouwen tot ik hem leerde kennen en nu kijk ik elke keer met een glimlach naar mijn ring.
Ze hechten er veel meer waarde aan lijkt wel.