Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blue_Eyes schreef:Dat is ook zo. Ik denk dat het -in dit topic- meer gericht is tegen mensen van 20 jaar (of rond die koers) die zich willen laten steriliseren omdat ze nooit kinderen denken te willen, en dan niet blij zijn dat een gynaecoloog daar niet aan meewerkt. Ik snap dat wel. Die gynaecoloog ziet ook dat het best mogelijk is dat ze er over 10 jaar heel anders over denken, ook al weten ze nu zogezegd zeker van niet.
Blue_Eyes schreef:Dat is ook zo. Ik denk dat het -in dit topic- meer gericht is tegen mensen van 20 jaar (of rond die koers) die zich willen laten steriliseren omdat ze nooit kinderen denken te willen, en dan niet blij zijn dat een gynaecoloog daar niet aan meewerkt. Ik snap dat wel. Die gynaecoloog ziet ook dat het best mogelijk is dat ze er over 10 jaar heel anders over denken, ook al weten ze nu zogezegd zeker van niet.
Alsof ik nog geen miserie genoeg heb zonder gezeik van een dokter die denkt me beter te kennen dan ik zelf.
), want STEL JE VOOR dat ik ooit nog eens zwanger raak, tja...
snap ik die artsen toch best wel.
En dankzij de huidige tendens is het zelfs nu nog een miserie om gesteriliseerd te raken. En weet je. Dat gaat je zo de keel uit hangen he........
"jamaar wie weet wil je ooit nog kinderen" "ja wie weet maar of ik ze zo graag wil dat ik er mijn eigen leven voor wil geven is dan nog maar de vraag toch?"
Moest je een ernstige risico lopen bij een zwangerschap, of een ernstig risico om een kind met een zware beperking of terminale ziekte op de wereld te zetten, dan zou men toch veel soepeler moeten zijn dan bij iemand die zegt "ik wil geen kinderen gewoon omdat ik ze niet wil". Want wat ga je doen als je dan per ongeluk zwanger geraakt? Doodsangsten uitstaan dat het misloopt? Of gewoon een dikke tien jaar geen sex meer totdat dokters je oud genoeg vinden om de ingreep wel te doen?
Kwanyin schreef:Als er medische indicaties bijkomen dan wordt het een heel ander verhaalMoest je een ernstige risico lopen bij een zwangerschap, of een ernstig risico om een kind met een zware beperking of terminale ziekte op de wereld te zetten, dan zou men toch veel soepeler moeten zijn dan bij iemand die zegt "ik wil geen kinderen gewoon omdat ik ze niet wil". Want wat ga je doen als je dan per ongeluk zwanger geraakt? Doodsangsten uitstaan dat het misloopt? Of gewoon een dikke tien jaar geen sex meer totdat dokters je oud genoeg vinden om de ingreep wel te doen?

Alma schreef:Tsjah, maar welke medische indicaties gelden dan wel en welke niet? Ik heb zelf ook meerdere (o.a. medische) redenen om geen kinderen te willen. Dit zijn alleen (denk ik) geen redenen die geaccepteerd zullen worden als 'medisch gezien geen kinderen mógen krijgen'. Wie trekt die grens?
We zijn toch allemaal zo voor het 'baas in eigen buik?'
Ayasha schreef:Alma schreef:Tsjah, maar welke medische indicaties gelden dan wel en welke niet? Ik heb zelf ook meerdere (o.a. medische) redenen om geen kinderen te willen. Dit zijn alleen (denk ik) geen redenen die geaccepteerd zullen worden als 'medisch gezien geen kinderen mógen krijgen'. Wie trekt die grens?
We zijn toch allemaal zo voor het 'baas in eigen buik?'
Dat de kans dat je zwangerschap je dood wordt en als je het al overleeft én het kind het overleeft, dat ook met de zelfde erfelijke aandoening kan zitten als waardoor jij niet zwanger mag worden vind ik een redelijk goede reden.
Wendy schreef:Maar waarom is het een ander verhaal bij medische indicatie? Waarom moet ik 20-30 jaar hormonen slikken en mijn lichaam uit zijn natuurlijke cyclus houden, puur omdat ik gewoon geen kinderen wil?
En waarom is dat anders voor iemand op medische indicatie of iemand die al 2 kinderen heeft?
Ik snap dat nog steeds niet hoor. Het is mijn lijf, daar mag ik blijkbaar zelf over beslissen, totdat het over sterilisatie gaat. En waarom dat dan zo is, heeft nog niemand mij kunnen uitleggen.
Ayasha schreef:jesito schreef:Ik ben opzicht ook wel tegen te vroeg stereliseren.
Je ziet toch vaak dat mensen zich toch nog bedenken op latere leefdtijd.
Dat is dan toch hun probleem?