Vanwege droge rivieren en weinig regen momenteel, zou ik zeggen... laat 't maar regenen. Maar ik kan niet wachten tot 't sneeuwt, maar ik wil eerst m'n verwarming op m'n kamer gerepareert hebben! Want ik heb 't zóó koud de hele tijd.
Zat ik ook al te denken inderdaad, vorig jaar lag er nu al sneeuw volgens mij Af en toe zeg ik eens: ach, weet je, eigenlijk is het nu ook nog maar herfst.. het kan nog komen. Maar ik krijg er wel een hard hoofd in
heb net mijn paardje op sneeuwbeslag laten zetten, ben eigenlijk wel benieuwd wanneer er sneeuw komt. Mag op zich wel wegblijven tot kerst dan sneeuw en na oud en nieuw weer weg ermee... Zit zoveel op de weg met mijn auto,dat ik niet echt op sneeuw zit te wachten
Bravura
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-11 09:47
Na de horror winter die ze voorspellen, nu ook een megastorm op 4 en 5 december, die ook al horror storm wordt genoemd. Van mij mag alles weg blijven, kan het missen als kiespijn! Zielig voor Sinterklaas en zijn pieten, die waaien straks van de daken, krijgen bomen in hun nek, paard breekt zijn benen in de dakgoot.....en wij.....zitten allemaal binnen, in afwachting van....
Doe mij maar die horrorwinter...die storm mogen ze houden. Iig op 5 december. Sommige mensen hebben afspraken, weet je *kijkt naar boven *. En nee, niet eens met Sinterklaas. (bovendien vind ik door een meter sneeuw ploegen leuker dan te worden weggewaaid) Overigens heeft buienradar voor die dagen een windkracht 5 a 6? Enne...hebben ze niet al eens eerder een horrorstorm voorspeld? Zit daar ook nog steeds op te wachten. Maar goed, eerst maar weer eens zien en zo.
Omdat zoals blijkbaar op de laatste pagina van dat topic staat dat de voorspellingen nog niet constant zijn. En gezien Piet P. en consorten zich al een paar keer in de vingers gesneden hebben met voorspellingen die niet uitkwamen denk ik dat ze daar heel voorzichtig mee zijn. Wat ik alleen maar logisch vind.
Ik mag hopen dat Piet zich vergist.... Dit mailtje kreeg ik binnen......
Storm, sneeuw en "Polar low" Aan: Vrienden van Piet Paulusma x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x Wij staan voor een complete weersomslag. Zo gaan wij vanaf donderdag tot en met maandag een periode tegemoet met veel regen en regelmatig storm of stormachtig weer. Rond Sinterklaas blijft het ruig, dus storm(achtig). Dat is niet het enige, van 5 op 6 december verwacht ik ook de eerste sneeuw. We krijgen dan te maken met een noordwest tot noordelijke stroming waarin flink koude lucht zal toestromen. Tegelijkertijd komen actieve storingen met deze koude stroming mee. Mogelijk een zogenaamd "Polar low" op dinsdag of van dinsdag op woensdag ("Polar low" = depressie gevuld met koude lucht vanaf de Noordpool, sneeuw en storm(achtig) weer). Dus kan het ook na dinsdag ruig en koud blijven met kans op sneeuw. Een periode met overlast voor het verkeer.
er wordt voorspelt dat het op 5 a 6 december gaat sneeuwen, nou ik hop het niet! wij gaan 9 december een weekend naar centre parks... anders wil mijn vader niet meer mee...