Mijn grootste angst word realiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Mijn grootste angst word realiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:19

Kun je niet op een andere dag gaan? heftig dat je kleding moet kopen, eventueel zou je dat bij wehkamp kunnen doen?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:23

Ja, misschien donderdag. Maar opeens in mijn vader super gestrest over alles ;(
Alles moet nu geregeld worden. Het kleren kopen vind ik ook niet erg. Hij heeft alleen haast.
Zo meteen komt mijn zus langs, voor een gezins-vergadering... ;( Dingen bespreken en besluiten.

Ik heb vandaag ook half toegezegd dat ik een beetje zou helpen met het afleggen?
Dus als ze overlijd, dat ik help met haar haar kammen, en kleding aan doen... ;(

Oh ja, we gaan nu proberen om op een ochtend of avond te gaan... ;(
Laatst bijgewerkt door Charica op 20-09-11 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:24

Kijk wat je dan aankunt. Je bent nog zo jong..als het niet gaat, gaat het niet. :)
Ik vind het al super wat je allemaal doet.
Is het nog gelukt om wat dingetjes in het boek op te schrijven?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:25

wat heftig allenmaal :\

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:26

Nee, helaas niet... Ze is bijna niet meer aanspreekbaar. Ze brabbelt vaak een beetje... Zoals een baby'tje... ;(

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:27

Stille meelezer..

Wat ontzettend knap van je dat je je moeder na haar dood wilt kammen en mooi maken, dat vind ik altijd zo dapper, ook voor de mensen die dat als beroep hebben gekozen.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, geniet van ieder moment dat jullie samen zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:27

Je hoeft niks te doen wat je niet wilt meid.. Sterkte voor zometeen he. :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:28

Wat een hel...
Ik hoop dat je nog kunt genieten van het nu, maak af en toe wat foto's, wissen kan altijd nog, maken niet meer.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:29

Doe vooral niks waar jij je niet fijn bij voelt meis.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen de komende tijd.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:29

Mooie reactie hierboven, dat stukje over de foto's.
Het is misschien niet het meest geweldige moment om foto's te maken maar wissen kun je ze altijd nog, mocht je er spijt van krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:30

Jee meid, wat moet jij door een hel gaan nu! Ik wil je in ieder geval onwijs veel sterkte wensen met alles!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:33

Ik vind het afleggen wel heel eng hoor... Waarschijnlijk krijg ik dan wel een nervous breakdown.
Maar ik heb de laatste jaren goed voor mama gezorgd. Dit is wel het laatste wat ik kan doen.
En ik moet zorgen dat ze er mooi uit ziet toch?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:34

Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:) Wat een moeilijke periode ;( !

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:37

*stille meelezer* ik heb echt met een brok in mijn keel zitten lezen, ik heb dit zelf ook veel te vaak mee gemaakt, en weet dus hoe verschrikkelijk het is om een dierbare kwijt te raken aan zo'n ziekte.
en inderdaad foto's maken, als je er spijt van krijgt wis je ze gewoon weer, maar als je ze houd vergeet je nooit hoe je haar voor het laatst zag.

sterkte

dapper dat je het afleggen wilt doen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:39

Mij leek afleggen ook heel eng maar toen mijn omaatje doodging heb ik het toch gedaan. Het was anders, vertrouwd..Zeker meteen na het overlijden. Toen ze echt opgebaard was leek ze niet meer op oma en dat vond ik wel heel erg.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:42

Edit: ik verwijder mijn post, kan al na 1 reactie/post zien hoe slecht het er voor staat!

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Y;(

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:49

IK wens je heel veel sterkte. Ook mijn moeder is (al wel een langere tijd geleden) vrij plotseling overleden. Vanaf het moment dat we wisten dat ze kanker had, tot het moment van overlijden heeft drie weken geduurd. In deze drie weken gaat er zoveel door je heen en moet je (gelukkig samen) zoveel regelen en wil je ook nog zoveel doen.....Zij heeft zelf nog kunnen aangeven wat ze ongeveer wilde en daar hebben we ook zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Ook het afleggen heb ik grotendeels zelf gedaan. Dit heeft me erg geholpen met de aanvaarding en alleen het feit dat ze er niet meer lag met pijn, dat haar gezicht rust uitstraalde heeft me erg veel kracht gegeven de periode daarna door te komen.

Nogmaals heel veel sterkt, geniet van alle goede momenten die jullie nog samen hebben, probeer desnoods een keer te ruilen met je zus van tijd...

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:57

Ik wens je héél veel sterkte en kracht toe. Weet precies wat je doormaakt helaas en ook al is het niet fijn om te horen je red het wel zonder je moeder. Je wilt niet maar je red het wel! Snap dat je het afleggen heel erg vind. Mijn moeder heeft euthenasie gepleegd dus we hebben haar 'mooi' gemaakt toen ze nog leefde. Het afleggen was te zwaar voor mij dus vind het heel knap van je dat je dit wilt doen! Foto's heb ik niet gemaakt omdat mijn moeder de laatste weken niet meer was zoals ze was en zo wilde ik haar niet herinneren. Ik heb een hele mooie foto van haar toen ze nog 'goed' was en zo probeer ik haar te herinneren!
Mijn moeder is op 47 jarige leeftijd overleden aan dezelfde rotziekte vlak voor mijn 19e verjaardag. Ben net 20 geworden dus alles is nog wel vers. Fijn dat je moeder voor een hospice heeft gekozen ook voor jullie.
Mijn moeder wilde dit niet dus heb met alle liefde voor haar gezorgd de laatste maand samen met mijn broer (mijn ouders zijn gescheiden) en dit was erg zwaar.
Hoop dat jij en je familie heel veel steun aan elkaar hebben en nogmaals héél veel sterkte :(:)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:13

Ik vind dode mensen altijd eng en wil het liefst er ver vandaan blijven, maar toen mijn moeder was overleden was dat helemaal niet eng....
Het is je moeder en het voelde voor mij heel vertrouwd om haar nog aan te raken, wreef vaak nog een keer over haar arm of wang.
Inderdaad zoals al iemand tipte maak veel foto's van je moeder!
Toen ik foto's van haar aan het maken was voelde dat wel een beetje raar maar nu ben ik heel blij dat ik ze heb! Ook heb ik een pluk haar afgeknipt, weggooien kan altijd nog maar mijn vader dacht dat hij dat graag wilde bewaren. Hij stond voor het sluiten van de kist nog te twijfelen en ik heb gewoon een schaar gepakt en het gedaan.....
Mijn moeder was ook thuis, mijn vader heeft haar laten balsemen dus kon ze ook zonder koeling oid thuis zijn. Ook bij het in de kist leggen was ik bij...
Meisje nogmaals heel erg veel sterkte!!!!
:(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:17

Charica schreef:
Ik vind het afleggen wel heel eng hoor... Waarschijnlijk krijg ik dan wel een nervous breakdown.
Maar ik heb de laatste jaren goed voor mama gezorgd. Dit is wel het laatste wat ik kan doen.

Natuurlijk is het akelig om je moeder mooi te maken als ze eenmaal is overleden.
Ik wil je er wel op wijzen, dat er speciaal mensen voor opgeleid zijn om dit te doen,
dus mocht het echt niet lukken er mensen zijn die het prachtig kunnen maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:18

Wat gaat het ontzettend snel allemaal, ik wil jullie heel veel sterkte wensen, ook met beslissingen die gemaakt moeten worden.
Dikke knuf

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:19

Heel veel sterkte..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:24

Charica schreef:

Lees nog steeds mee, maar nu maar eens een berichtje....

Vind het heel knap wat je allemaal doet en ook dit gaat je lukken.
Want het is vertrouwd, bekend en vol met liefde, hoe rot het ook is, het is de manier om afscheid te nemen.
En ik denk waardevoller dan toekijken en laten doen, al die dingen die je nu moet doen, zijn keihard,
maar ook een vorm van afscheid een heel betrokken afscheid.

Later, kijk je met een glimlach en een traan maar ook met gepaste trots terug...
en dan denk je... mams zou het goed gevonden hebben en trots zijn geweest..

Nogmaals heel veel sterkte aan jou en je familie.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:32

Je kan het opmaken ook samen met iemand van de begrafenisonderneming doen. Ik zou proberen zo veel mogelijk tijd nog met je moeder door te brengen, deze tijd komt nooit meer terug. Heeft je moeder niet nog wat moois waar ze echt van hield in de kast hangen, dan hoef je ook niet met haast te gaan kopen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:39

Sjeempie....heb een brok in me keel!
Maar jouw moeder en familie mogen wel supertrots op jou zijn!!!!!
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen de komende tijd!!