Kindergeheimen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 04:43

Oh, ik herinner me ook nog wat }>

Mijn broertje plaagte me altijd vroeger, wat kon ik hem zat zijn af en toe, gezonde broer en zus ruzies :P, en 1 keer was ik zo boos, hij had net een nieuwe kamer, en ik zag een potje Formule X (toch? Dat wrattenspul) staan, en heb overal subtiel over heen gekrast met dat kwarstje, niet wetend wat er zou komen, maar zag dat stukjes van de muur bruin uitsloegen, op de deur zaten bruine stukjes, wauw, dat was echt cool xD.

En mijn ouders BOOOS! Maar niet op mij :+ , want ik beweerde natuurlijk hoog bij laag dat ik het niet gedaan had, en broertje had een vriendje op bezoek gehad, die erg druk was, en ja, die had het gedaan. 't Jochie mocht volgens mij niet meer hier komen.
Ik heb vorig jaar pas verteld dat ik het gedaan heb :P Ze waren met z'n alle heel erg verbaasd :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:31

Mootje schreef:
Wij haalden supermarkt karren van het slot door er een plat lollystokje in te steken. Deze trokken we erna weer uit. Als we mensen zagen die een karretje nodig hadden, reden we snel naar de rij met karren. Dan kregen we 50 ct in ruil voor de kar, waar we vervolgens snoep van kochten :o

Dat deden wij ook maar dan met de lipjes van blikjes die we vonden e.d. haha! :D Verder was ik vrij braaf vrees ik. :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:10

Mijn zus en ik lagen vaak na bedtijd boven aan de open trap in de woonkamer (zagen dan alles ondersteboven) naar onze ouders te kijken en naar de muziek te luisteren die ze op hadden staan. Draai die muziek zelf nu nog steeds. fleetwood mac, hot chocolate enz.

Toen ik wat ouder was ( ongeveer 10) en in een ander huis beneden in een kamer naast de voordeur sliep, kregen we een Boxer pup die in de gang moest slapen. Mijn ouders (die wel boven sliepen) vonden dat de de pup al zo snel op hielt met piepen en verbaasde zich er over dat de pup het zo goed deed s'nachts.
Ze weten tot op de dag van vandaag niet dat ik steeds bij hem ging liggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:32

Bedenk me nu ook een leuk oudergeheimpje.

Ik had vroeger 2 gras parkietjes, was helemaal weg van kiki en kuifje. Mijn opa en oma zouden oppassen terwijl wij op vakantie waren en mijn ma bracht de vogels daar heen. Na 3 weken kwamen we de vogels halen en ik zag gelijk dat kuifje kuifje niet was, helemaal overstuur riep ik waar is kuifje??
Mijn ouders vielen door de mand, kuifje was ontsnapt toen mijn ma ze bij opa en oma bracht en toen hadden ze besloten een nieuwe te kopen en die voor kuifje door te laten gaan. Helaas voor hun zag ik binnen een seconde al dat er een vreemde vogel in mijn kooi zat.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:57

Mijn vriendinnetje en ik belden altijd vreemde nummers,en vertelden dan met een zware stem,dat we geloofden dat er een bom op hun adres lag en de bewoners het huis moesten verlaten. >;)

Of heitje voor een karweitje doen,terwijl we nog nooit padvinders van dichtbij hadden gezien.
We konden wel lekker veel snoepjes kopen,en we waren middagen van de straat. :))

Als mijn nichtje en ik dorst hadden,dan namen we uit twee kratten frisdrank uit de voorraadkast van mijn zus van elke fles een of twee slokjes en dan draaiden we ze weer dicht,dat merkt niemand,toch? O:)

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:17

Ik speelde met mijn broer vroeger ook altijd met slakken, op een dag hadden we er heel veel en een hele baan voor ze uitgezet, toen we geroepen werden voor het eten hebben we alle slakken kapot getrapt, zodat ze niet weg zouden lopen en we er na het eten weer mee konden spelen. :o

Mijn broer heeft op de kleuterschool ook een halve dag in de boom gezeten. Ik had hem gezegd dat hij niet in de boom voor bij het schoolplein durfde te klimmen en ik wel, arme joch heeft het dus wel gedaan, maar hij durfde niet naar benenden, dat de bel ging ben ik gewoon naar mijn klas gegaan en heb mijn broer daar laten zitten. Pas tussen de middag merkte te juffrouw op dat mijn broertje er niet was en toen ze het aan mij vroeg herinnderde ik me pas waar hij was :? (lief als hij was heeft hij nooit gezegd dat ik hem min of meer uit heb gedaagd)

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:49

Ik deed vroeger aan belletje lellen.
En dan belden we aan en zeiden we: ik ben Jan de brandweerman, kijk eens hoe hard ik rennen kan. Daarna gauw wegrennen natuurlijk. :o

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:29

Amberrr schreef:
En dan belden we aan en zeiden we: ik ben Jan de brandweerman, kijk eens hoe hard ik rennen kan. Daarna gauw wegrennen natuurlijk. :o

Vroeger wel "weet je hoe een vrachtwagen klinkt als ie achteruit rijd" en dan de telefoon ophangen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:30

Amberrr schreef:

haha die ja. En wij deden ook: bedankt voor het opendoen en een goede reis terug :') En dan liepen we weg. :P

laura_power

Re: Kindergeheimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:43

ik heb vroeger een keer mijn wenkbrauwen afgeschoren :=
mijn vaders scheerapparaat leek mij wel leuk, dus ZOEMMM weg wenkbrauw. kom ik beneden, me moeder zag het niet eens. zegt me tante ineens: wat heb JIJ gedaan!???
waarop ik zei: ik wist niet dat ie aan was hoor.

heb ook een keer een kraal in me neus gestopt hahaha. raar kind. jammergenoeg moest ik wel naar de dokter want de kraal was zo goed als weg :+

de wastafel stop dicht doen en de kraan aandoen vond ik ook errrrug grappig!
beneden was het dan: oh dat is vast de wasmachiine. (hooo is? die is niet eens aan!!!)
en toen stond mijn kamertje al blank :P

zo kan ik der vast nog meer bedenken haha.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:40

laura_power schreef:
ik heb vroeger een keer mijn wenkbrauwen afgeschoren :=
mijn vaders scheerapparaat leek mij wel leuk, dus ZOEMMM weg wenkbrauw. kom ik beneden, me moeder zag het niet eens. zegt me tante ineens: wat heb JIJ gedaan!???
waarop ik zei: ik wist niet dat ie aan was hoor.

heb ook een keer een kraal in me neus gestopt hahaha. raar kind. jammergenoeg moest ik wel naar de dokter want de kraal was zo goed als weg :+

de wastafel stop dicht doen en de kraan aandoen vond ik ook errrrug grappig!
beneden was het dan: oh dat is vast de wasmachiine. (hooo is? die is niet eens aan!!!)
en toen stond mijn kamertje al blank :P

zo kan ik der vast nog meer bedenken haha.

Dat heb ik ook een keer gedaan met een strijkkraaltje, ook naar de dokter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:53

Ik deed hamma kralen altijd in m'n neus :o en ik viel altijd over de drempel toen ik klein was! Maar dan ook echt altijd, 's ochtends, 's middags, 's avonds.. :')

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:43

Mijn zusje ook:
mama, doe je mee met verstoppertje?
oke is goed.
oke jij moet tellen, maar dan mag je niet achter de bank kijken hoor want anders dan zie je mij direct al :+

Of in het bos eikels en bladeren zoeken en ze verkopen, maar helaas wou niemand ze kopen :+

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:03

eline10 schreef:
Mijn zusje ook:
mama, doe je mee met verstoppertje?
oke is goed.
oke jij moet tellen, maar dan mag je niet achter de bank kijken hoor want anders dan zie je mij direct al :+

Of in het bos eikels en bladeren zoeken en ze verkopen, maar helaas wou niemand ze kopen :+

Zo vroeg deed ik vroeger met mijn buurjongetje een keer verstoppertje.
Had tot 20 geteld kijk om mij heen, zit hij precies naast mij op het stoepje met zn handjes voor z'n ogen....
Hij dacht namelijk, als ik haar niet kan zien, ziet ze mij vast ook niet :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:32

In de eerste klas, 6 jaar dus, ben ik door een raam geduwd door een kind uit mijn klas. Een paar dagen later kreeg ik de rekening meer voor het kapotte raam, maar ik vond het zo gemeen dat mijn vader dat moest betalen dat ik hem in stukje heb gescheurd en in de struiken heb gegooid.
Toevallig heb ik dit laatst met mijn moeder besproken, zij zegt dat ze er nooit meer wat van gehoord heeft. :D

Mijn zoon van toen 5 heeft een keer de telefoonkabel doorgeknipt waarmee ik online was. De schaar lag er naast en toen ik me omdraaide zijn hij dat de kabel zomaar kapot was en hij wist niet hoe dat kwam _O-
Ik was best in paniek omdat ik net aan het internet daten was...

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:19

Mijn moeder wou toen ze klein was voelen hoe de naald van een naaimachine voelde en trapte per ongeluk
op het afstandbedieningkje waardoor hij dus gaat naaien en ging door haar vinger heen.

Zelf heb ik *schaam* eieren uit een *volgens mij verlaten nest* gehaald en die proberen uit te broeden met een vriendin
het is nooit gelukt...

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 00:23

haha geweldige verhalen hier :')

Toen ik klein was had mijn vader een vriendin die mijn zus en ik allebei niet mochten.
Toen ik op een ochtend beneden kwam had mijn kat een vogeltje gevangen.
Ik heb het half afgekloven vogeltje toen ik de hak van die vriendin gedaan.
Gillen dat ze deed haha! ~~}>
Ze is toen boos de deur uitgelopen geloof ik.
Pa en zus denken nog steeds dat het de kat was die het vogeltje erin heeft gedaan :))

Op de peuterschool had ik altijd ruzie met een heel irritant jochie.
Midden in de speelruimte stond altijd een grote zandbak die dicht ging met een hele grote houten deksel.
Toen hij we weer eens irriteerde heb ik hem in de zandbak gesleurd en de plaat erop gedaan.
Duurde toch wel even voordat ze erachter kwamen dat het arme joch al een uur zand aan het happen was :o

EDIT: herinner me nog een hele mooie.
We hadden vroeger altijd zo'n zitbad.
Dan ging mijn zus in het diepe gedeelte zitten en ik in de verhoging.
We vonden het altijd leuk om heen en weer te wippen, maar dat mocht natuurlijk nooit van paps.
Op een gegeven moment werd ik toch te groot en te zwaar, en toen zijn we tijdens het heen en weer
'wippen' gigantisch omgeklapt _O-
Tja, vader was niet echt blij toen hij de gangdeur opendeed en er een tsunami de trap afkwam :=

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:18

Kinderen en dieren... die mag je echt nooit alleen laten!! Toen ik jonger was (jaar of 6) had ik 1 of andere vreemde fantastie om met de kat te wandelen aan een touwtje. Ik had alleen geen halsband, en op bed waar de kat ook lag te slapen lag een kledinghanger die je zo dicht kan knijpen, toen dacht ik ik gebruik die als halsband!! Ik deed die kledinghanger open, en weer dicht op de strot van de kat, dat arme beest stikte gewoon!! Ik schrok en ben weggerend, gelukkig heeft mijn oma de kat gehoord en het dier verlost van 'de halsband' voordat het stikte.

Bah als ik er weer aan denk...hoe kwam ik erop!! Arme kattenbeest, dat was ook mijn grootste vriendje. Gelukkig vond de kat mij nog wel lief ;)

Verder heb ik ook snoep gestolen van mijn liefste oma, en speelgoed van mijn beste vriendin. En nu ben ik zo braaf! Haha

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:59

Oh wat gemeen CK88, mn hart brak als ik het las!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:07

Hahahaha, ik moet hier zoooooo hard om lachen!

Heel veel standaard verhalen hier inderdaad, waar ik net zo hard aan meedeed. (gevonden vogeltjes, spinnen/slakken/vliegen/kikker huisjes maken, parfum van water en bloemblaadjes, vooraal héel veel geld schooien aan de deuren d.m.v. dingetjes verkopen of flessen ophalen etc _O- )

Mijn mooiste kindergeheim, wat nog vaak wordt naverteld:

Ik kreeg altijd de 'Disneyland' zo'n soort stripboekje met stripjes en verhalen van Disneyfiguren (remember?)
Daar stond een advertentie in, als je lid werd van 't boekje, kreeg je een 101 dalmatier handdoek. Die wilde ik ZOOOO graag, en ben eigenhandig, stiekem (ik weet het nog precies, zat zo op de grond met een pen) dat formuliertje in gaan vullen, handtekening kriebelen, en oh, het kostte ook nog geld.
Dus wat deed ik :') Ik ging stiekem naar mijn broers kamer, die spaarde buitenlands geld, om heel veel frans geld te pikken en dat bij de envelop in te doen. :') (want ja, disneyland parijs, in frankrijk -was er al geweest- dus er moest natuurlijk frans geld in)
Hoe ik het heb gedaan, geen idee, maar het is me gelukt om de brief stiekem te posten en ik zat vol smart op mijn handdoek te wachten.

Totdat mijn moeder een vreemd telefoontje kreeg, wat er in godsnaam de bedoeling was van die envelop met ingevuld formulier en frans geld :D :D Ik op 't matje 'ik wilde alleen maar die handdoek ;( '
Dus mijn moeder uitgelegd aan die vrouw, hahaha.

Uiteindelijk vond mijn moeder het eigenlijk belachelijk dat die vrouw dan niet uit coulance me gewoon zo'n handdoek had gestuurd, omdat het zo aandoenlijk was :')

Haha! Ik herinner me vast nog wel zoiets, ik had altijd van die streken!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:09

Ik heb ook héel wat brieven verstuurd aan RTL enzo :')
'Lieve meneer de Mol'

Ik wilde altijd perse in series spelen :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:21

Ik heb ooit met een vriendin bij haar thuis een leuk plan bedacht. We hadden gezien in een tekenfilm dat een dief van de bovenste verdieping aan de hand van een zelf gegraven gat in de vloer ontsnapte..

Wij mochten geen snoepjes, en na het tekenen van wat plattegrondjes kwamen we erachter dat we, via een gat en een gang zo het snoepkastje in konden. Dat kastje hing namelijk tegen de muur aan het plafond.. En we zaten op haar kamer toen. :P

Wat zijn we gaan doen? := Juist, met een schaar in de gipsplaten muur gaan 'grafen'. De vloer konden we immers niet doorheen want daar lag tapijt op. Hadden we natuurlijk wel geprobeerd. Om het gehele plan een beetje vorm te geven hadden we ook alvast met stift een cirkel getekend met hoe groot de tunnel ongeveer moest worden. Omdat het natuurlijk geheim was hebben we dit onder het bed gedaan, die stond tegen de muur namelijk. Zo deden ze dit namelijk ook altijd op tv toch? :')
We hebben het een paar weken geheim kunnen houden, het werd alleen verdacht dat we zo vaak afspraken en telkens bij haar thuis op haar kamer verdwenen. En na een tijdje vond haar moeder (denk ik?) wit poeder, en dus een behoorlijke ja.. 'deuk/gat' in de muur haha.

Heel erg eigenlijk :P.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:23

mijn broer en zijn vriend gingen vroeger hun stickerverzameling aan huis verkopen voor het goede doel.
"het doede doel" waren ze zelf ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 02:41

Wij woonden vroeger op de 7de. Aan de achterkant van de straat, waar ons terras was dus, stond een bushokje. Dus gingen ik en m'n broer op de loer liggen, en wanneer we iemand zagen aankomen, kieperden we daar een emmer water over uit _O-

Of toen ik de sleutel van de keukendeur verloren was. Echt een domme actie. Als je bij ons 'langs achter' naar binnen wilt, moet je door 3 deuren. Twee van het tuinhuis, en dan de keukendeur. De achterste deur van het tuinhuis sloten we, als we binnen waren, altijd ook af met de 2 grendeltjes. Dusja, ik raak de sleutel van de keukendeur kwijt. En maar blijven ontkennen, ik had er niks mee te maken! De grendels had ik er -wijselijk?- afgelaten, omdat ik langs de voordeur dus terug was binnen geraakt. Wat zoveel betekende dat er IEMAND langs de achterdeur moest zijn gegaan. Een dag eerder was er in het tuinhuis van de buren ingebroken, en was er daar een fiets gestolen. Dus ouders helemaal in paniek; want stel je voor dat de sleutel gestolen was! Resultaat? Vier nieuwe sloten (de voordeur ook maar voor de zekerheid) en 2 alarmen. Een dag later vond in de sleutel trouwens weer terug, in m'n broekzak.

Of de mini-kras van nog geen centimeter op pa z'n auto. Ben er trouwens van overtuigd dat ie die nooit gezien heeft. Ik moest was uit de auto halen voor pa, en wou eens testen hoe snel je nu eigenlijk een kras in een auto kan maken..

Met m'n broertje had ik ook geheimen. Zo donderde hij een keertje naar beneden op zolder, en mocht ie niks zeggen tegen pa omdat we dan vast niet mochten gaan zwemmen. En vroeger sprongen we vaak van op een ladder naar de schommel, tot ik een keertje misgreep en met m'n schouder loeihard op een betonnen rand neerkwam (ding was 5cm hoog en 5cm breed, best pijnlijk!). Mocht natuurlijk niks zeggen, want die dag gingen we naar de speeltuin. Uiteindelijk had m'n broer een hersenschudding, en was mijn schouder uit de kom :+

Of toen mams en dr exman nog hun eigen discotheek hadden. Zij gaan werken vrijdagavond, ik er broer alleen thuis. Al wel wat ouder toen natuurlijk. En dan stiekem van mams haar sigaretten roken. Een heel ritueel hoor. Dat deden we dan of in de keuken met de raam open en ons hoofd er door, of op het terras. Echter, misschien zou mama het in de keuken nog steeds ruiken! Maar op het terras liepen we kans dat we gezien werden.. We woonden daar al praktisch heel ons leven, en konden dus aan de lift perfect horen op welk verdiep die stopte. Buiten dat feit wisten we ook heel goed hoe lang het duurde voor die helemaal boven was, waar wij woonden. Dus volledig in de stress trokken we een paar keer van de sigaret, en gooide ze toen naar beneden, uit schrik om betrapt te worden. Om dan 5min later een nieuwe te nemen, waardoor mams' pakje altijd meteen op was B-)

Achja.. Kinderen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:23

Ik was de jongste van 14 kinderen( arme ik, 7 broers en 6 zussen)

Zo was toen ik klein was dat er altijd iemand mee naar bed moest met mij, sliep ik, mochten ze opstaan en nog een uurtje opblijven.
Mijn zus had er al gauw genoeg van, want elke keer als ze op wilde staan als ze dacht dat ik sliep, riep ik: Janny waar ga je heen?
Toen vroeg ze aan mij: zullen we klaas vaak spelen? En ze smeerde me dampo op de ogen, wat niet echt fijn was.

Mijn broer heeft een keer een hele tube bison kit op de hand gespoten en zei: de eerste die om de hoek komt pak ik.
Een zus kwam om de hoek, met gevolg: haar hele oog onder de bison kit. Bison kit laten drogen en toen eraf gepulkt.
gevolg: geen wenkbrauw meer, en geen oogharen meer. :7

Omdat wij met zoveel kinderen waren deed me vader zelf groeten en aardappels verpoten, ook hadden we een paar konijnen voor te fokken en in de vriezer te doen.Mijn vader was hardstikke blij want op een gegeven moment had hij 12 jongen. Daar kon je goed van smullen als die groter waren.
Maar ja, me broer had ze zwemles gegeven, en die beestjes waren allemaal verdronken.

Mijn ene zus wilde haar pony geknipt hebben, was te lang.En ze wilde naar een feestje toe.
Mijn andere zus zou dat wel ff doen. Mijn zus bleef maar knippen en knippen, maar elke keer was het scheef.
Gevolg: hartje zomer, 30 graden en me zus met een wintermuts naar het feest. _/-\o_

Mijn andere zus had erg droog haar, en had gehoord dat als je baby olie erin deed dat je dan geen last had van droog haar.
Zo gezegt,zo gedaan. Maar in plaats van een beetje te gebruiken schudden ze er de hele fles in.
We hebben haar haar gestreken met een strijbout met wc papier, de hele middag om het vet eruit te krijgen.

Vroeger lieten ze me altijd vork zeggen.
Omdat ik tegen vork, vuilik zei.

Mijn broer kreeg van de buurman 5 gulden om een kat naar het asiel te brengen.
Hij vertelde dat tegen een andere broer en die zei: als we de poes eens over het water heen zetten, die steken nooit water over, en we gaan van dat geld een biertje pakken in de kroeg.
Hun een eind rijden, beestje over het kanaal gezet en de kroeg in.
De poes was nog eerder thuis dan zij.