Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:16

Juist, dat gebeurd inderdaad vaak wat DDDMakkink zegt en dat is een goed voorbeeld.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:17

DDDMakkink schreef:
naaltje:volgende keer een end hout pakken O:)

jessandhope:vind ik ook je woont hier dus moet je ook gewoon de taal spreken
of als ze boos zijn en een een discussie niet kunnen winnen dan slaan ze ook over op hun eigen taal
vind ik ook aso

Of schelden :j Ben op mn werk eens uitgescholden voor smerig varken terwijl ik het niet kon verstaan... nou dás een lef hebben :roll:

RelarDevi

Morfeo schreef:
Dat beter uitdrukken vind ik klinklare onzin, dat kan je ook leren in het nederlands.
Kwestie van gewenning? En als ik niet wil dat iedereen meeluisterd ga ik toch een eindje verder staan?

Ik heb 9 maanden lang elke dag een andere taal moeten spreken. Op een gegeven moment dacht/droomde ik zelfs in dat taal maar toch mezelf 100% uitdrukken ging toch het beste in mijn eigen taal.

Jess1989

Vjestagirl schreef:
Morfeo schreef:
Dat beter uitdrukken vind ik klinklare onzin, dat kan je ook leren in het nederlands.
Kwestie van gewenning? En als ik niet wil dat iedereen meeluisterd ga ik toch een eindje verder staan?

Nee, dat kun je eigenlijk niet leren. De kans dat je je in een andere taal dan je moederstaal net zo goed uit gaat kunnen drukken is miniem. Ik spreek al jaren vooral veel Engels, heb ook in een Engels (en Gaelic) talig land gewoond, maar k kan me in het Engels niet zo goed uitdrukken als in het Nederlands. Taalnuances etc. zijn ontzettend moeilijk.

We hebben het er over als je hier of daar geboren bent Vjesta, dan moet je het zéker wel kunnen :j

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:18

Vjestagirl schreef:
Morfeo schreef:

Nee, dat kun je eigenlijk niet leren. De kans dat je je in een andere taal dan je moederstaal net zo goed uit gaat kunnen drukken is miniem. Ik spreek al jaren vooral veel Engels, heb ook in een Engels (en Gaelic) talig land gewoond, maar k kan me in het Engels niet zo goed uitdrukken als in het Nederlands. Taalnuances etc. zijn ontzettend moeilijk.

Zal best, maar als jij hier al een aantal jaar woont kun je dat prima.
NOGMAALS, ik doel op buitenlanders geboren in NL.

Vjestagirl

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:20

Dan zijn het geen buitenlanders maar Nederlanders Morfeo...

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:21

Ja, daar heb je een punt.
Maar hun ouders komen vaak van een ander land, dus hoe moet ik ze dan noemen..
Allochtonen? Klinkt ook een beetje.. :Y)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:21

Ik moest eens een pak kiwi's bij de Aldi gaan halen voor men ma.
Sta ik achteraan (aan een lange rij) aan te schuiven, mensen voor mij allemaal met een bomvolle kar, ik met 1 pakje kiwi's.
Er gaat een extra kassa open, en ga daarheen. Schiet er ineens een vrouw voor mij met een doos vol spullen. Vind dit nog niet eens zo erg.
De vrouw zet de doos op de band en loopt terug weg :? dus ik steek de doos voorbij, ben bezig met af te rekenen dat die vrouw ineens terugkomt en tegen mij begint te zagen dat zij eerst was en dat ik haar voorbij ben gestoken 8)7 (en het toppunt was, zij moest de doos met spullen nog uitladen toen ik al had afgerekend :Y) ).
Heb haar toen even op een vriendelijke manier duidelijk gemaakt dat ze dan maar in de rij moest blijven staan, en dat ze helemaal geen minuut extra tijd kwijt is door mij...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:21

Morfeo schreef:
Maar ouders komen van een ander land, dus hoe moet ik ze dan noemen..

Getinte Nederlanders? Ik zou t anders ook niet weten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:23

Vjestagirl schreef:
8nnemiek schreef:
Langs de file op rijden over de vluchtstrook := Dat vind ik ontzettend asociaal, en t ergste is dat je dat ook nog regelmatig ziet ook :=

Ik ben groot fan van vrachtwagen chaufeurs die hun wagen dan deels op de vluchtstrook zetten om dat te voorkomen

Die vrachtwagen chauffeurs staan daar om hun pauze te maken. :+
Wat een hele dure boete opleverd, helaas ontkomen ze er niet altijd aan want doorrijden kost ook een hoop...

Maar wat ik heel asociaal vind is dat mensen elkaar niet respecteren, en geen normen en waarden kennen..

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:23

Vjestagirl schreef:
Morfeo schreef:

Heten dat geen 2e generatie Nederlanders ofzo?? :S

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:24

Wat ik ook zooooooooo aso vind en vandaag weer meemaakte is bij zo'n automatische draaideur even snel je voet er tussen stoppen zodat de deur stopt en je niet hoeft te wachten. Waardoor de mensen die er al in staan tegen elkaar op knallen. (vooral drentse oudere mensen schijnen te denken dat het zo hoort...)

Tesseke, hier doen ze dat bij de aldi anders, als je maar met 1 of 2 dingetjes aan komt lopen zegt de kassiere dat wel even voor mag!!! Dat vind ik ook niet kloppen, als ik een voille kar jheb mag iemand met 3 dingentjes echt wel eerst, maar dat bepaal ik dan toch? niet de kassiere....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:25

Vjestagirl schreef:
Morfeo schreef:

Medelanders :j

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:25

Corona86 schreef:
Vjestagirl schreef:

Heten dat geen 2e generatie Nederlanders ofzo?? :S[/quote]

Hahha nee, het heet gewoon allochtonen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 12:25

Pascal schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik ben groot fan van vrachtwagen chaufeurs die hun wagen dan deels op de vluchtstrook zetten om dat te voorkomen

Die vrachtwagen chauffeurs staan daar om hun pauze te maken. :+

Dus vrachtwagens die met de file meerijden maar wel half op de vluchtstook maken daar pauze? :+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:26

Tesseke, hier doen ze dat bij de aldi anders, als je maar met 1 of 2 dingetjes aan komt lopen zegt de kassiere dat wel even voor mag!!! Dat vind ik ook niet kloppen, als ik een voille kar jheb mag iemand met 3 dingentjes echt wel eerst, maar dat bepaal ik dan toch? niet de kassiere....[/quote]

Dat doen ze hier in België niet. Als je met 1 dingetje ofzo aan de kassa komt blijft iedereen voor zich staren omdat ze je niet willen voorlaten ;)
Kassiere doet gewoon haar werkt, scant artikelen en rekent af, meer niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:26

Ik snap niet zo dat mensen vinden dat alle buitenlanders asociall zijn als ze geen Nederlands kunnen spreken. Weet je wel hoe verdomde moeilijk Nederlands is? veel nederlanders die het niet eens kunnen..... en het is dan nog je moedertaal ook. Nederlands is en blijft een van de moeilijkere talen ter wereld om onder de knie te krijgen voor niet Nederlands/vlaams sprekende mensen. Ik erger me er niet zo aan, ik sta immers niet mensen af te luisteren als ze met elkaar praten... fecking asociaal vind ik dat als mensen dat doen.

Zo is mijn vader een keer v/d weg gereden met zijn moter door een automobilist. Die automobilist kon het niet hebben dat mijn vader bij het stoplicht gewoon tussen de auto's door naar voren kon rijden. Toen de lichten weer op groen sprongen bleef die man naast mijn pa rijden, en drukte hem zo van de weg af de berm in. En daar hield het niet op.. nee nee.. hij stopt, loopt naar mijn vader toe die kwaad was, maar rustig bleef en hij vangt zo een paar klappen... mijn vader.. niet die man. Daarna heeft mijn paps wel het voor zichzelf opgenomen hoor :P hij leerde ons om ALTIJD de eerste klap te krijgen ivm het nederlands rechtsysteem (hij is zelf rechercheur geweest in Hilversum)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:29

IJshoorntjes vullen bij de Ikea? Deed ik altijd wel een stuk of 3 keer :D. Nu kom ik er niet vaak meer, maar zou het nog steeds gewoon doen.

Wielrenners vindt ik zo asociaal meestal. Pfff, nog nooit 1 meegemaakt die netjes even vroeg of ik aan de kant wilde gaan. Nee hoor.. Zelfs een keer een gek mij en mijn vriendin aan de kant geduwd, zo hard dat we op het asfalt vielen. Daarbij schreeuwde hij ook nog eens: 'Moet je maar aan de kant gaan!!!!'... Pffff, mijn vriendin viel harder dan ik, dus ik kon hem gewoon nog een knal op zijn fiets geven. Zoiets moet je bij mij echt niet flikken. Hij kon er gewoon langs gaan :\

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:30

Benfan schreef:
Ik snap niet zo dat mensen vinden dat alle buitenlanders asociall zijn als ze geen Nederlands kunnen spreken. Weet je wel hoe verdomde moeilijk Nederlands is? veel nederlanders die het niet eens kunnen..... en het is dan nog je moedertaal ook. Nederlands is en blijft een van de moeilijkere talen ter wereld om onder de knie te krijgen voor niet Nederlands/vlaams sprekende mensen. Ik erger me er niet zo aan, ik sta immers niet mensen af te luisteren als ze met elkaar praten... fecking asociaal vind ik dat als mensen dat doen.

Zo is mijn vader een keer v/d weg gereden met zijn moter door een automobilist. Die automobilist kon het niet hebben dat mijn vader bij het stoplicht gewoon tussen de auto's door naar voren kon rijden. Toen de lichten weer op groen sprongen bleef die man naast mijn pa rijden, en drukte hem zo van de weg af de berm in. En daar hield het niet op.. nee nee.. hij stopt, loopt naar mijn vader toe die kwaad was, maar rustig bleef en hij vangt zo een paar klappen... mijn vader.. niet die man. Daarna heeft mijn paps wel het voor zichzelf opgenomen hoor :P hij leerde ons om ALTIJD de eerste klap te krijgen ivm het nederlands rechtsysteem (hij is zelf rechercheur geweest in Hilversum)

Ja dus? Chinees is ook moelijk maar als ik daar geboren ben zou ik het toch echt wel moeten kunnen spreken...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:31

Benfan schreef:

Mee eens. Ik heb zelf in Spanje gewoond, dus ik praatte daar als een buitenlander ook gewoon in mijn eigen taal. Toen snapte ik echt hoe een buitenlander zich hier moest voelen. Je gaat echt niet vloeiend Spaans praten omdat je in Spanje gewoont. Je wilt gewoon je eigen taal blijven praten.

Edit: Wauw ik zie de Quote wel op een hele rare manier.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 13-04-11 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:31

Essssss schreef:
Benfan schreef:

Mee eens. Ik heb zelf in Spanje gewoond, dus ik praatte daar als een buitenlander ook gewoon in mijn eigen taal. Toen snapte ik echt hoe een buitenlander zich hier moest voelen.

En dat vind ik asociaal... als jij daar woont heb je je aan te passen. Klaar punt over uit.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:34

Ja hoor :? .. Beetje vreemd. Als je in een ander land woont pas je je aan ja. Maar dat betekent niet dat je 24/7 spaans moet gaan praten.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:34

Vandaag meegemaakt in de supermarkt:
Een man staat bij de kassa met een enorm volle kar, echt zo ver gevuld dat er niks meer bij kon.
Achter hem stond een jongen met alleen een zak witte bolletjes.
Die man van die volle kar draait zich vervolgens om tegen die jongen om hem te vertellen dat hij hem echt niet voor gaat laten! Terwijl die jongen niet eens wat vroeg! Hij kreeg een heel verhaal over dat mensen dat altijd maar verwachten en weet ik het wat. Die jongen bleef overigens erg netjes!
Opzich heeft die man natuurlijk alle recht om daar te staan, hij was er eerder, maar echt netjes is het niet... En dan met zo'n houding! Bah :n
(Een oplettende medewerker van de winkel zag dit gebeuren en opende een andere kassa speciaal voor die jongen en mijn collega en ik, wij hadden ook maar een paar dingetjes. Wij waren al klaar voordat die man zijn kar had uitgeladen := )

En verder reis ik veel met het openbaar vervoer, dus asociale dingen genoeg! Grootste ergernis zijn mensen die de metro instappen voordat ik ben uitgestapt.
Een keer was het toppunt, ik wilde de bus uitstappen, maar op dat moment zet een man een enorme koffer naar binnen! Terwijl ik er dus nog niet uit was. Ik moest me dus om die koffer heen wurmen.
Ik kon het niet laten om er wat van te zeggen, dus ik zei: Bedankt dat ik de bus nog uit mag meneer.
Vervolgens kreeg ik een enorm grote bek terug!
Bizar :=

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:35

Essssss schreef:
Ja hoor :? .. Beetje vreemd. Als je in een ander land woont pas je je aan ja. Maar dat betekent niet dat je 24/7 spaans moet gaan praten.

Dát zeg ik ook niet, maar tegen andere mensen in dát land spreek je hun taal.

Eskimo

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:35

Goh, alsof ik tegen een spanjaard nederland ga praten..... Dat zou wel een beetje raar zijn he, ik snap ook wel dat ze dat niet kunnen verstaan. Leerde daar niet voor niets spaans ;)