Wauw Berdien!! Super dat je weer een ronde verder bent!! Altijd leuk om te horen dat een bedrijf serieus in je geinteresseerd is!! Succes en natuurlijk veel plezier in Dublin!!!
Lees net dat Berdien gesolliciteerd heeft voor haar droomland, goed zeg! Ik heb ook nét mijn sollicitatie verstuurd voor stage Frankrijk, ben heel benieuwd...
Alle twijfels en bezwaren zijn zeker nog niet vergeten of overwonnen. 'Er voor gaan' klinkt zo eenvoudig maar dat is het -helaas- niet. Ik vlieg op 1 juni naar Dublin, 2 juni heb ik dan vier gesprekken bij Google zelf. Heb er verschrikkelijk veel zin in, nou die zenuwen nog onder bedwang zien te houden
wow, spannend zeg ... Berdien Echt gaaf, dat je dat 'zomaar even doet' ... Die sollicitatie gesprekken alleen al. Even naar Dublin vliegen voor wat gesprekken met google (nou snap ik dat het geen straf is .... )
Dublin lijkt me echt leuk. Ben ooit in een of ander gedeelte van Ierland geweest, maar dat was echt supersuf en alles was zo armoedig enzo Had ik nooit verwacht (dit was voor de 'financiele crisis' daarzo ) . Maar de omgeving is echt prachtig, en Dublin lijkt me wel echt een hele toffe stad !
Was gruwelijk op tijd en moet me nou nog anderhalf uur zien te vermaken. Ben door Google en m'n uitzendbureau tot in den treure doorgezaagd over de voorbereiding voor morgen, dus dat zit wel goed. Tot nu toe heb er twee mensen een joboffer gekregen. Eentje daarvan heeft de baan geaccepteerd en start eind juni, de ander heeft de baan afgewezen o.a. door haar toch wel erg serieuze relatie.
Hier nog iemand die zich vreselijk herkent in het idee van heimwee naar een land waar je niet woont. Ik kan geen specifiek land noemen, maar ik voel me niet echt thuis in Nederland. Dat heeft grotendeels te maken met het klimaat, maar ook met de maatschappij hier, lack of culture, de mentaliteit.. Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de rest van mijn leven in Nederland zal wonen.. Waar dan wel? Geen idee. Misschien moet ik maar gewoon een wereldkaart aan de muur hangen, nederland eruit knippen en met mijn ogen dicht dartpijltjes gooien. Kom ik vanzelf ergens uit!
Leuk topic, ik heb het ook wel... heimwee naar de VS; kentucky om precies te zijn. De eindeloze buitenritten dan vooral door het heuvelachtige landschap. zaaalig. Zou zo (blijvend) teruggaan. eerst maar weer eens in de buurt daar op vakantie.
Ik heb het de laatste tijd heel erg, kan alleen maar aan Australië denken.. Ben voor de 4e keer alle afleveringen van mc leods daughters aan het kijken en als er iets op tv komt over Australië dan mag ik het echt niet missen.. Kan het gewoon niet uit mijn hoofd krijgen..
Toch vraag ik me vaak af (en dan dwalen mijn gedachten alle kanten op): "Waar begín je in 'shemelsnaam?"
Stel je weet dit hé, zovan: ik wil emigreren. En stel je weet het land ook al. En dan? Volgens mij is het zo'n enorme onderneming! Het lijkt me best leuk om eens veel daarover te horen van mensen die de stap genomen hebben!
Ow ja ik denk ook wel dat het heel zwaar is en dat het vooral in het begin absoluut geen pretje kan zijn.. Maar toch blijft het gevoel heel sterk dat het niet opweegt tegen wat je er aan overhoud..
Maar goed ik heb er geen ervaring mee, dus het blijft een gevoel..
voor wie meer wil weten over wie de stap genomen heeft; pb me dan kun je via mij aan een aantal ervaringsdeskundigen komen (-; Eén vriendin van mij woont nu al drie jaar in Nieuw Zeeland, een andere vriendin een jaar in Ierland... ik ben naar de andere kant van het land gegaan en zo zijn er van onze (manege)groep nog maar twee die in Limburg wonen.
Ik zou wel weg willen maar dan alleen naar de vs... en dan moet ik of de greencard lottery winnen of heel veel geld verdienen :-D
Zo, weer terug in NL en in de trein op weg naar Groningen. Wat een waanzinnig avontuur! Gesprekken gingen erg goed, ben tig keer verdwaald in Dublin (op hoge hakken, yay ) en Ieren zijn en blijven geweldig.
Maar Dublin is niet mijn stad, Google gaf niet het 'halleluja' gevoel en de baan is érg leuk maar niet meer dan dat. Voorlopig blijf ik dus lekker in Grunn wonen
Marleennn_
Geplaatst: 02-06-11 21:53
Berdien, is het (n.a.v. jouw bericht, dat je in Grunn blijft) dan al zeker dat je het niet doet?