Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:07

Ik zeg nergens dat ik o zo knap of mooi ben, alleen wel dat ik mooier ben dan mn broer. Dit wordt erg verkeerd opgevat merk ik al wel haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-11 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:09

Geen goed vergelijkingsmateriaal. Geen flatteuze foto van hem om eerlijk te zijn, vanuit een verkeerde hoek genomen, terwijl jij geposeerd recht voor de camera zit.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:11

Mijn idee, het enige dat ik hieruit kan op maken is dat jullie op elkaar lijken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:11

Idd, kun je beter twee van voren hebben bijv. Jullie lijken wel heel veel op elkaar trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:13

We lijken inderdaad op elkaar, we worden ook veel voor tweeling aangezien, maar toch is hij wel minder mooi als dat ik ben. Gewoon in kleine dingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-11 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:14

Heb je dan werkelijk niet door dat wat je zegt, heel erg grof is?
Je noemt je broer minder mooi dan jezelf en eerder zelfs lelijk.

Ik zou absoluut niet zo vol zijn van jezelf, want dat is nergens voor nodig.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:14

Wat een stelling zeg _O-
Een vriendin van mij heeft een hele knappe broer en die is toch echt de oudste..
Ik neem aan dat er geen bewijs voor is dat oudste kinderen de lelijkste zijn? :') Dat kan toch ook helemaal niet, alsof ouders hun slechtste genen bij de eerstgeborenen afgeven :+

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:15

Ahum, jij vind hem minder mooi dan jezelf.
Ik zelf vind je broer er beter uitzien dan jij ( maar dat komt misschien ook wel door dit topic, je komt over als een arrogant k*tje, dat maakt je bijzonder lelijk ).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:16

Ik vind je broer knapper, mischien qua karakter ook wel het mooist!
Pffffft, wat heb jij een aditute zeg.. echt niet iets om over naar huis te schrijven.. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:19

Shanna schreef:
Dit was de beste foto die ik van hem kon vinden, anders wordt het er 1 met zn vrienden o.i.d. er bij ;)
We lijken inderdaad op elkaar, we worden ook veel voor tweeling aangezien, maar toch is hij wel minder mooi als dat ik ben. Gewoon in kleine dingen.

Edit, foto recht van voren hem alleen:
http://94.100.124.40/1002300001-1002350 ... _hIB_.jpeg

Maar is dat echt "minder mooi", die kleine dingen? Ik weet het niet hoor, ik kan zo ook dingen noemen die m'n broertje wel heeft en ik niet. Zo heeft m'n broertje meer sproeten, dat vind ik mooier (ik houd van sproeten, heb ze zelf helaas alleen in de zomer). Ik heb vollere lippen, dat vind ik mooier. Zo kan ik ook dingen noemen die ik minder vind, bijv. dat hij bijna altijd wallen heeft (of ze iig heel snel krijgt, heeft 'ie van m'n vader) en dat mijn haar minder krult dan dat van hem.

En toch lijken we op elkaar. ;) Ik noem dat niet zozeer minder mooi, maar gewoon "anders".

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:20

Zo'n slecht gemaakte foto kan je toch niet serieus beoordelen :+

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat er mensen zijn die je broer mooier vinden hoor, mensen zijn rare wezens weet je :P

Klaasje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:20

'nee dat vind ik nou nergens op slaan

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:21

ik ben ook de oudste :P

maar of ik ect lelijker ben dan mn broertje en zusje ? :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:21

Ik vind de stelling ook absoluut niet waar, m'n oudste broer is toch echt een stuk knapper dan dat ik ben :')

In sommige gevallen is het natuurlijk wel zo, maar ik denk dat dat puur op toeval berust. En op smaak

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:22

ik vind dat je een jongen sowieso niet echt kunt vergelijken met een meisje.

TS, jij draagt ook make-up ed.
dus is ook niet echt te vergelijken.

vrouwen maken zich vaak ook 'mooier' door make-up. en mannen niet, die zijn puur

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:24

Hmm ik heb er wel eventjes over nagedacht, maar ik ben het niet met de stelling eens. Zoals al vaker naar voren is gebracht, schoonheid is relatief. De een zal bijvoorbeeld mij (klein, 'gevormd') knapper vinden dan mijn zus (lang, dun). Maar er zullen ook zat mensen zijn die mijn zus knapper vinden.

En, echte schoonheid zit van binnen. Dus misschien is de broer van de TS wel hartstikke lelijk, ik weet het niet. Maar door te zeggen dat ze niet kan accepteren en geloven dat mensen haar broer knapper vinden, komt die innerlijke schoonheid niet helemaal goed naar voren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:33

Meestal zit het in de kleine dingen, dan bedoel ik dus de dingen die bij de geboorte al zo waren en niet zoals overgewicht (wat bij ons ook wel een kleine rol speelt) of andere zaken. Zo heeft mn broer bijvoorbeeld alles een slagje kleiner als dat ik heb. Zo heeft hij spleet-oogjes, en erg kleine handjes en voetjes (gelijk aan gemiddelde vrouwenmaten). Hij vind die dingen zelf ook niet mooi.
Bij mijn vriend en zijn broer is zijn broer erg smal, volgens mij pas ik zijn broeken nog en ik heb breedtemaat 25. En dat voor een jongen van 22/23 die in de veehouderij werkt..
Zo zijn de meeste dingen bij de oudste kinderen, die ik ken, dat ze NET iets hebben wat ze minder mooi maakt dan de jongere. Bijvoorbeeld een grote neus, of hang-ogen, dunne lippen. De oudste zijn in mijn omgeving allemaal het ''lelijkst'', ofwel om het wat liever te laten klinken ''net dat beetje minder mooi''.

Heeft niks met make-up of geslacht of kledingstijl o.i.d. te maken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:35

Precies Maritje, ik kan wel heel leuk zeggen dat ik knapper ben dan mijn oudste broer (volgens deze stelling niet omdat ik de middelste ben maar goed) maar ik draag make-up, heb mijn haar geverfd en ik ben geopereerd aan mijn kaak en kin, waardoor die nu etisch verantwoord zijn. Die vergelijking zou dus nergens op slaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:38

Ach zo heb jij een beetje flaporen, dat vind ik niet mooi. Ligt meer aan persoonlijke smaak, ook die kleine dingen (al vind ik jullie allebei niet mooi *puur uiterlijk van de foto af* om heel eerlijk te zijn, gewoon niet mijn types sowieso, word er niet warm of koud van ;) ). Het blijft toch sterk persoonlijk. :j

Het zal wel in jouw omgeving zijn dan, want hier merk ik het niet. Weet zo een hoop mensen bij wie de oudste toch echt door de meeste mensen als het mooist wordt gezien. Ik denk dat het niks uitmaakt, of het nu de jongste, een van de middelste of de oudste is.
Of ik zelf knapper ben dan mijn jongere broertje (die een grotere neus heeft, dunnere lippen)? Geen idee en het maakt me ook niks uit. Dat soort dingen hoeven iemand niet per definitie minder mooi te maken.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-03-11 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:41

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik denk dat mijn zusje het wel eens is en ik als oudste niet :D En wat is knap he ;) Ik heb uiteraard gestemd dat het niet zo is. Check mijn profiel voor foto's zo mislukt ben ik nou ook weer niet :D Overigens vind ik mijn zusje ook een mooie meid hoor!

Ik (blond) en mijn zusje (donker)
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:42

Als ik zou moeten kiezen tussen jullie twee, vind ik jou (de blonde) het mooist. Maar goed, iemand anders zal je zusje weer het mooist vinden, smaken verschillen. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:45

Shanna schreef:

Jouw broer heeft hopelijk de tact en de bescheidenheid mee gekregen toen jij het emmertje 'uiterlijk' leeg plunderde. Gaat ie een stuk verder mee komen dan met het leukste koppie.

Hier is de oudste beslist knapper dan de jongste. Ook gezinnen in de omgeving is de oudste echt niet altijd het lelijkst.
Beauty lies in the eye of the beholder. Jij kan jezelf knapper vinden maar omgeving kan jouw broer het leukst vinden. :+

zoveel kleiner zijn jouw broers ogen trouwens niet, jij hebt gewoon make up op. Met make-up kan je veel.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-03-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:46

En ik hoop dat in dat emmertje van hem WEL respect voor de medemens is opgenomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:46

Ach met jezelf mooi vinden is niks mis, zolang het maar niet "mooier dan" wordt :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:47

En TS houdt wijselijk haar mond.. :Y)