En buiten dat gewoon hier thuis alvast 'n beetje vlees gaan eten af en toe, om te wennen.
Overigens staat het idee mij ook echt niet aan maar goed, weinig keus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Nou, ik vrees van niet, op de plantaardige dingen na dan.![]()
Ik eet geen vlees, geen vis, hou wel van tarwe (zie dat ik daar niet goed op zou reageren met O) en ik voel me kiplekker zonder hun advies.![]()
Sorry, maar ik heb niet zoveel met het bloedgroependieet.
Maarre.... heb jij een lijst van de andere dingen, want ik las iets van broccoli (dat ga ik toevallig zo eten), dat soort dingen eet ik wel, want ik ben een enorme planteneter.
MyWishMax schreef:Het is bij mij niet alleen dat ik geen vlees lust, ik krijg het niet eens weggekauwd en doorgeslikt. Als ik snitzel(hoe schrijf je dat) eet, dan lust ik een kwart
Heb idd al eens lam geprobeerd, maar lust ik ook niet, ook kip of ander gevogelte lust ik niet echt, kip gaat nog net een beetje.
Yamcha schreef:Denk het niet Rianneke. Ik vind het erg lekker, en ik ben niet echt een fervent vleeseter.
Fiffill schreef:Jeps ik heb het perfecte land uitgekozen.
germie schreef:Vlees is zo ontzettend lekker, als je je kinderen vegetarisch opvoedt, dan is dat inderdaad egoistisch.
Schapenvlees smaakt inderdaad naar de geur van een schaap. Dat vind ik dus ook niet lekker. Maar rund, varken, wild of vis. Heerlijk (paard lust ik toevallig ook niet).
Ik zit gewoon helemaal goed met het O-groependieet voor de echte vis/vleeseter (hoewel ik ook heel veel thee drink, dol ben op paddestoelen, en ook beslist geen aardappelen laat staan).
germie schreef:Vlees is zo ontzettend lekker, als je je kinderen vegetarisch opvoedt, dan is dat inderdaad egoistisch.
Schapenvlees smaakt inderdaad naar de geur van een schaap. Dat vind ik dus ook niet lekker. Maar rund, varken, wild of vis. Heerlijk (paard lust ik toevallig ook niet).
Ik zit gewoon helemaal goed met het O-groependieet voor de echte vis/vleeseter (hoewel ik ook heel veel thee drink, dol ben op paddestoelen, en ook beslist geen aardappelen laat staan).
Rianneke schreef:Yamcha schreef:Denk het niet Rianneke. Ik vind het erg lekker, en ik ben niet echt een fervent vleeseter.
Nou het ging mij niet om het vlees eten, maar om de smaak van het vleesHeb 1 keer een stoofpotje van schapenvlees op in een restaurant, maar dat smaakte zo erg naar wol... Zoals schapen ruiken zo smaakte het vlees
Maar nu lees ik dat lam minder sterk smaakt dus dat is een keer het proberen waard!
Fiffill schreef:Jeps ik heb het perfecte land uitgekozen.
Ik denk dat je het wel een geweldig land moet gaan vinden om zoveel "opzij" te zetten om er heen te gaan! Vind ik echt knap!!
opisop_shop schreef:dus als jij chips vindt stinken dan mogen je kinderen geen chips? En als jij geitenkaas lekker vindt dan moeten je kinderen verplicht geitenkaas eten?
DAT is nou juist egoistisch (egocentrisch).
Citaat:Je voedt je kind toch op naar je eigen normen en waarden? Dus wanneer jij overtuigd vegetarisch bent, lijkt me dat je je kind ook zo opvoedt. En terecht, dat is je recht, dat zijn vrijheden van ouders die prima binnen alle kaders van de wet vallen.
Het lijkt me logisch dat je als ouder wel het beste voor je kind wilt en zorgt voor een uitgebalanceerd menu, dus met vervangende bestanddelen..
germie schreef:Ik vind dat iemand die vegetarisch is kinderen niet vegetarisch op moet voeden, maar gewoon de kinderen zo nu en dan vlees moet laten eten.
Twiggy2008 schreef:Is dat ergens beweerd dan, MB?
MamboBeach schreef:Wat wil je nu zeggen dan? Dat ik onredelijk ben? Of zeg ik ergens dat jij niet gezond bent? Volgens mij niet hoor.
Omdat jij extremer bent wil toch niet zeggen dat jij gezonder bent dan dat ik ben? Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Bij ons is dat vlees eten met mate.