Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:59

O, ik heb ook echt een hekel aan die brutale apen bij AH!!
Ze hebben bij ons zelfs Dranghekken neergezet waar ze achter moeten blijven!!
Dat is toch van de zotten??

En idd Jaime_ het zijn niet de voetbalplaatjes, maar het tuig wat erbij komt!
Gewoon de verbazing hoe het kan dat die kinderen zich zo asociaal gedragen!!

Je kan gewoon niet eens meer normaal boodschappen doen op bepaalde tijden! Belchelijk!

Ik ben ze dus ook gewoon lekker zelf gaan sparen!
Die kinderen gaan zelf maar hun 10euro boodschappen doen elke dag !!
Laatst bijgewerkt door Raja op 02-02-11 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:02

Maar mensen, wat is er mis mee dat iemand het niet zo op kinderen heeft?
Ik ben ook geen kinderfan. Irriteer me dus ook regelmatig. Maar een kind wat netjes opgevoed is zal je mij niet over horen :n
Echter ligt mijn irritatie drempel wellicht wel lager dan die van een moeder, maar goed, mag dat niet dan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:05

Ik vind het prima als ze buíten staan, niet in de weg staan, het vriendelijk vragen en het accepteren als je nee zegt......... dan erger ik me nergens aan.

Het feit dat ik werd uitgescholden voor aso-wijf toen ik rustig uitlegde dat ik ze zelf spaarde vond ik een minder prettige ervaring.
Net als de blokkade om de winkel in en uit te gaan (die nou eenmaal smal is, maar normaal prima als je om en om naar binnen en buiten gaat).

Over de discussie "tokkie/kracht/pracht etc- wijken":
Ik kom ook regelmatig in de AH op Kanaleneiland. Nou niet echt de beste wijk, maar daar heb ik eigenlijk nergens last van (tenzij je je zou storen aan het dekbed aan papiertjes op de grond, maar dat boeit me niet zo).
In de "duurdere/rijke" wijk waar ik vaker kom is het veel erger.
Uit die wijk stamt ook mijn eerdere voorbeeld van een 8 jarig jochie dat om 20:00 nog in z'n eentje in het donker en de kou voor de winkel stond. Dat vond ik gewoon echt heel opvallend en niet passend bij de leeftijd (maar dat ligt meer aan z'n ouders dan aan hem vrees ik).

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:07

Stef, ik heb het ook niet zo op kinderen :=
En al helemaal niet op on-opgevoede !!!

Als ik de AH uitloop en ze kunnen gewoon rustig en netjes vragen om een voetbal plaatje, zonder hun buurman eerst een hijs voor zn kop te geven en het buurmeisje onder de voeten te lopen, dan wil ik er wellicht nog over nadenken om ze te geven...
Maar als ze op je afgestormt komen en idd zowat IN je tas zitten om te kijken of je voetbalplaatjes hebt...
:n
Laatst bijgewerkt door Raja op 02-02-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:08

stef schreef:
Ik ben ook geen kinderfan. Irriteer me dus ook regelmatig. Maar een kind wat netjes opgevoed is zal je mij niet over horen :n
Echter ligt mijn irritatie drempel wellicht wel lager dan die van een moeder, maar goed, mag dat niet dan?

Dat is nog geen reden om kinderen tuig te noemen, kinderen te pesten door plaatjes te verscheuren e.d.
Een beetje tolerant zijn, zou het allemaal een beetje gemakkelijker maken.

Als je dit topic leest, is het soms gevaarlijk om je boodschappen te doen, beetje overdreven allemaal.

Ik vind het wel grappig dat het vooral jonge meiden en bokkers zonder kinderen zijn, die de meeste last hebben van de voetbalplaatjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:10

Ach ja, dit is ook een "probleem" gecreeerd door de supermarkten zelf.

Vroeger hadden kids gewoon panini-plaatjes die je moest kopen bij de sigarenboer. *Goeie ouwe tijd*

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:12

Of de Flippo's in de zakken chips :D

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:13

Raja schreef:

Och ja die tijd hebben we ook nog gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

Ook ik erger me mateloos aan die opdringerige kinderen.
Vooral de hondsbrutale die de plaatjes bijna uit je handen, of nog erger, je tas trekken.

Het is dat ik nooit zou slaan, maar afgelopen maandag zat ik er dicht bij:
Kind: "Geef je voetbalplaatjes maar hier"
Ik: "Euh...Pardon???"
Kind: "Ja, jij spaart ze toch niet, ze zijn alleen voor kinderen."
Ik: "Toevallig spaar ik ze wel en ook al spaarde ik ze niet, dan zou je ze nog niet krijgen."
Kind: "Jezus, wat ben jij een k*twijf!"

En dat was dan een jongetje van een jaar of 7-8.
Mijn mond viel echt open.

Ik spaar de plaatjes voor de prikton bij mijn moeder op het werk.
Zij werkt in het ziekenhuis op de kinderafdeling. Elke keer als er een kindje geprikt is mogen ze iets uit die ton zoeken.

Alle speeltjes van de AH verdwijnen in die ton :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:14

Raja schreef:

Ik heb ergens nog een paar honderd van die dingen liggen.
Mijn toenmalige vriendje en ik wedden altijd om flippo's :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:16

Conny_ schreef:
Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...

Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zei, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 02-02-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Kben inderdaad een redelijk jonge meid, heb zelf idd nog geen kinderen, maar wil ze over een paar jaar wel graag, ben over het algemeen harstikke gek met kinderen, heb ook een tijd vrijwilligerswerk gedaan met kinderen.. allemaal zonder problemen.. Kan me ook goed inleven in kinderen aangezien ik zelf ook kind geweest ben.. maar juist als ik dat doe.. dan komen er bij mij echt verbazingwekkende dingen naar boven, ik durfde vroeger echt niet zo brutaal te zijn hoor!!

Ik was vroeger best een druk en vervelend kind hoor, vast niet altijd even makkelijk.. maar ik sprak mensen die ouder waren (en ik vond iedereen vanaf 16 jr of ouder als kind echt al wel een mevrouw) netjes aan met mevrouw en u, ik zei netjes dankuwel en alstublieft.. omdat ik dat zo geleerd had! Als ik ergens een plakje worst kreeg in de supermarkt, zijn mijn moeder direct: Wat zeg je dan? "Dankuwel mevrouw" het was zelfs een keer zo dat ik in de bus met een dame in gesprek was (ik was en ben een echte kletstante) ik wegrende naar mn moeder en vroeg "maaaaaaaaaaaam wat is dat ene woordje ook alweer niet jij maar dat andere voor mevrouwen?" "dan zeg je U" dus ik weer terug naar die mevrouw, om het gesprek voort te zetten met U :+ Kben gewoon zo opgevoed dat ik beleefd moest zijn, en als ik wat gedaan wou krijgen, dat ik dan vooral beleeft moest zijn.. en ik haalde het niet in mn hoofd als ik ergens was zonder pa en ma om opeens onbeleefd te zijn..

foxy80

manzano schreef:
Ik kom ook regelmatig in de AH op Kanaleneiland. Nou niet echt de beste wijk, maar daar heb ik eigenlijk nergens last van (tenzij je je zou storen aan het dekbed aan papiertjes op de grond, maar dat boeit me niet zo).

Ik bedenk me net wat: misschien gaan die kinderen uit een 'mindere wijk' net bij een AH staan in een 'betere' wijk omdat daar mensen meer uitgeven aan boodschappen :)*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:17

MamboBeach schreef:
Conny_ schreef:
Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...

Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zij, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.

Ik hoopte ook altijd op een worstje en ook op een suikersnoepje bij de bakker :j :j Dat weet ik nog al te goed.
Maar ik ben wel opgevoed dat ik het moet worden aangeboden en dat ik er niet om mag vragen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:18

foxy80 schreef:
manzano schreef:

Ik bedenk me net wat: misschien gaan die kinderen uit een 'mindere wijk' net bij een AH staan in een 'betere' wijk omdat daar mensen meer uitgeven aan boodschappen :)*

Aan de kinderen te zien (en dat bedoel is niet discriminerend bedoeld) is dat niet het geval :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:18

Electra63 schreef:
Dat is nog geen reden om kinderen tuig te noemen, kinderen te pesten door plaatjes te verscheuren e.d.

Als je dit topic leest, is het soms gevaarlijk om je boodschappen te doen, beetje overdreven allemaal.

Ik vind het wel grappig dat het vooral jonge meiden en bokkers zonder kinderen zijn, die de meeste last hebben van de voetbalplaatjes.

Dingen als plaatjes verscheuren of voor de neus van de kids weg gooien vind ik ook zwaar overtrokken en kinderachtig. Maar dat neemt niet weg dat ik blijf vinden dat kinderen nétjes om plaatjes kunnen vragen. Het gaat om een aantal niet opgevoedde krengetjes, en ja, dat noem ik ook gerust tuig.
Ik ken zelf een ventje wat nu 9 is, nou echt, ik hou mn hart vast als t ventje straks 14 is. Is nu al geen land mee te bezeilen.
Daarintegen ken ik ook genoeg kinderen van dezelfde leeftijd waar je helemaal geen last van hebt. Alleen tja, een paar van die kleine rotzakjes verpesten het wel voor de rest, maar goed, dat de goede onder de kwade lijden is nog nooit anders geweest :n

En als ik een kind een irritant pokkejong vind, dan mag ik dat gewoon vinden. Mag jij dan overdreven vinden, maar dat is op dat moment hoe ik het voel. Als jij dan zegt dat het allemaal wel mee zal vallen denk ik: Was je erbij? Heb je dezelfde instelling mbt kinderen als mij? Nee dus, dus kan je niet oordelen.

Ik wordt er af en toe scheit ziek van dat je op bokt er niet voor uit mag komen dat je gewoon niks met kinderen hebt, of er zelfs een hekel aan hebt (wat een ieders goed recht is) want nee, kinderen zijn geweldig..... kennelijk.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:19

Mindim schreef:
Grace schreef:
trouwens bij super de boer schijnen ze ook wel eens van die actie's te hebben.
Mijn broer ziet eigenlijk helemaal niets (minder dan 5%) en heeft daardoor ook een blinde geleide hond.
Hij liep een keer de winkel uit (had dus ook plaatjes of iets gekregen)
Liep hij bijna zo'n kind omver omdat die zomaar voor zijn neus stond om te vragen of hij ze mocht hebben.
Tja dat kan mijn broer natuurlijk niet zien, en die hond zag dat ook niet zo snel, dus mijn broer schrikt zich natuurlijk ook wezenloos, knalt boven op zo'n kind.
Dat vind ik dan gewoon te ver gaan hoor...

Misschien dat het kind niet snapte dat je broer niet zo veel kan zien? Niet alle kinderen kennen iemand met een blindegeleidehond of blindenstok. Je kan van kinderen niet altijd verwachten dat ze dat allemaal weten. Waarschijnlijk heeft het kind in kwestie helemaal niet beseft dat hij een bijna blind iemand tegenover zich had? Daar wel eens bij stil gestaan?

Dat vroeg ik mij dus ook al af.

Vroeger he :D toen ik nog klein was, haalde mijn moeder shag bij een oud blind mannetje. Altijd kreeg je daar een schuimpje, want horen kon hij wel. Als ik maar enigszins dacht dat hij me niet had gehoord, ging ik even kuchen. Kom op zeg, ben ik de enige zeker! :')

Wel leuk dat de meesten ronde de 20 zijn en het over 20 jaar geleden hebben. :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:19

Jaime_ schreef:
Kben inderdaad een redelijk jonge meid, heb zelf idd nog geen kinderen, maar wil ze over een paar jaar wel graag, ben over het algemeen harstikke gek met kinderen, heb ook een tijd vrijwilligerswerk gedaan met kinderen.. allemaal zonder problemen.. Kan me ook goed inleven in kinderen aangezien ik zelf ook kind geweest ben.. maar juist als ik dat doe.. dan komen er bij mij echt verbazingwekkende dingen naar boven, ik durfde vroeger echt niet zo brutaal te zijn hoor!!

Ik was vroeger best een druk en vervelend kind hoor, vast niet altijd even makkelijk.. maar ik sprak mensen die ouder waren (en ik vond iedereen vanaf 16 jr of ouder als kind echt al wel een mevrouw) netjes aan met mevrouw en u, ik zei netjes dankuwel en alstublieft.. omdat ik dat zo geleerd had! Als ik ergens een plakje worst kreeg in de supermarkt, zijn mijn moeder direct: Wat zeg je dan? "Dankuwel mevrouw" het was zelfs een keer zo dat ik in de bus met een dame in gesprek was (ik was en ben een echte kletstante) ik wegrende naar mn moeder en vroeg "maaaaaaaaaaaam wat is dat ene woordje ook alweer niet jij maar dat andere voor mevrouwen?" "dan zeg je U" dus ik weer terug naar die mevrouw, om het gesprek voort te zetten met U :+ Kben gewoon zo opgevoed dat ik beleefd moest zijn, en als ik wat gedaan wou krijgen, dat ik dan vooral beleeft moest zijn.. en ik haalde het niet in mn hoofd als ik ergens was zonder pa en ma om opeens onbeleefd te zijn..

O, ik precies zo!!
Ik durfde het echt niet in mn hoofd te halen om zulke dingen te doen!!

Dus het heeft echt wel degelijk met de opvoeding te maken denk ik dan!

Maar het valt mij zowiezo op dat de kinderen van nu een stuk brutaler zijn!
(ok nu lijk ik echt een oud fossiel, amar ben ook nog maar 29 :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:21

MamboBeach schreef:
Conny_ schreef:

Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zij, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.

Ik vind het geen enkel probleem als een kind netjes vraagt of ze misschien een worstje mogen.
Maar een situatie zoals hierboven beschreven ( die ik ook regelmatig voorbij heb zien komen ) vind ik echt onbeschoft.
Als ouder grijp je dan toch in door je kind uit te leggen dat je op deze manier zeker geen worstje krijgt?

Ik hou van kinderen en als zo'n kind tekeer gaat, erger ik me meer aan de ouders die niet in grijpen.
ZIJ zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen in een publieke gelegenheid, of dat nou een winkel is of iets anders.
Dat heet opvoeden ;)

Ok, elk kind kan wel eens een driftbui krijgen en dat vind ik anders.
Dit soort situaties vind ik een kwestie van opvoeden.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:22

Is net als dat ik thuis kwam en zei IK WIL EEN SNOEPJE!!!! dan kreeg ik steevast als antwoord "dat kan"
En als ik dan vroeg, mam mag ik een snoepje? Ja hoor, welke wil je?

En ik ben er echt niet slechter van geworden hoor :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:25

@Stef: Je hoeft mij niet te vertellen dat je niets met kinderen hebt, dat blijkt wel uit je manier van posten in dit topic. Waarschijnlijk voelen kinderen dit aan en zijn ze daarom brutaal tegen je?

Ik maak het in ieder geval niet mee bij mijn AH en ik ga bij 3 verschillende.

En ik pik ook wel eens een plakje worst of stukje kaas (bij ons staat het gewoon klaar om zelf te pakken).
En als het lekker is, pak ik nog een stukje. :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:25

MamboBeach schreef:
Conny_ schreef:

En het is weer een ander zijn schuld.
Sommige ouders moeten gewoon eens het lef hebben om echt duidelijk nee te communiceren aan hun koters. Maar dat kost tijd en energie en veel werkende mensen vinden dat er nou weer net te veel aan als ze vermoeid hun boodschappen doen.
Een kind is toch geen hond, kom op nou.

Trouwens, als er een kind in de supermarkt staat te krijsen en te stampvoeten kan ik een grijns nooit onderdrukken, want dat is een teken dat kind eindelijk eens een NEE heeft gekregen. Tja, dat kind daarom wil huilebalken is kind zijn/haar probleem, wordt het groot van en doet de longen goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:30

Electra63 schreef:
@Stef: Je hoeft mij niet te vertellen dat je niets met kinderen hebt, dat blijkt wel uit je manier van posten in dit topic. Waarschijnlijk voelen kinderen dit aan en zijn ze daarom brutaal tegen je?

Ik maak het in ieder geval niet mee bij mijn AH en ik ga bij 3 verschillende.

En ik pik ook wel eens een plakje worst of stukje kaas (bij ons staat het gewoon klaar om zelf te pakken).
En als het lekker is, pak ik nog een stukje. :D

Ik geef voorbeelden, je leest echt heel selectief he?

En of ik het nou wel of niet aan geef, een kind heeft IMO geen enkele reden om brutaal te zijn tegenover een onbekende volwassene.
Ik snap echt niet dat brutaal zijn zomaar goedgekeurd wordt. Ik vind jou echt overkomen als "moet kunnen"

Brutaal zijn vind ik dan overigens wel weer iets anders als ontdeugend zijn.

Toen ik een paar weken terug een sneeuwbal bovenop mijn neus kreeg van mijn buurjongetje van acht heb ik er ook hard om gelachen (en m wel even ingepepert :P)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:33

Ik blijf er ook bij dat het grotendeels aan de opvoeding en de ouders ligt..

Kan me nog steeds herinneren dat ik vroeger keihard in de rij bij de kassa zei "Kijk mam! DIE MENEER IS DIK!!" Mijn moeder excuseerde zich tegenover die man, en legde mij fatsoenlijk uit dat dat niet netjes is, dat ik dat soort dingen niet moet zeggen hardop blablabla.

Toen ik zelf achter de kassa werkte, was er net zoiets, kind riep keihard over een klant: Kijk dat mens is lelijk!!! Die moeder negeerde dat en zegt vervolgens tegen mij "tja zo zijn kinderen he? :D "

Zo leert een kind toch niet wat fatsoenlijk is en wat niet?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:34

Electra63 schreef:
stef schreef:

Ik vind het wel grappig dat het vooral jonge meiden en bokkers zonder kinderen zijn die de meeste last hebben van de voetbalplaatjes.

Misschien omdat de bokkers met kinderen de plaatjes al voor hun eigen kinderen sparen... ;)
Ik ergerde me trouwens ook. Vorige week twee jongetjes, 8 en een kleintje van 4 bij de C1000, vroegen of ze mijn voetbalplaatjes mochten hebben. Ik had nog niet afgerekend, dus zeg: ja hoor, dat mag.
Dat ging snel rond, dus had op gegeven moment zo'n 8 kinderen om me heen, en op het moment dat de cassiere de plaatjes aan mij wilde geven zaten er al 6 handjes aan te trekken. Cassiere heeft ze toen wel even terecht gewezen.
Ik vroeg nog aan het oudste jochie wat er als eerste stond of dat kleine kind van 4 zijn broertje was. Zegt hij: nee hoor, nooit gezien. Later zag ik ze samen met "moeder" in de auto stappen, haha.
Maar goed, morgen moet ik weer naar de c1000 maar zeg nu ook nee als ze om plaatjes vragen. ;)