Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

stef schreef:Maar mensen, wat is er mis mee dat iemand het niet zo op kinderen heeft?
Ik ben ook geen kinderfan. Irriteer me dus ook regelmatig. Maar een kind wat netjes opgevoed is zal je mij niet over horen
Echter ligt mijn irritatie drempel wellicht wel lager dan die van een moeder, maar goed, mag dat niet dan?

Conny_ schreef:Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...
Kben gewoon zo opgevoed dat ik beleefd moest zijn, en als ik wat gedaan wou krijgen, dat ik dan vooral beleeft moest zijn.. en ik haalde het niet in mn hoofd als ik ergens was zonder pa en ma om opeens onbeleefd te zijn.. manzano schreef:Over de discussie "tokkie/kracht/pracht etc- wijken":
Ik kom ook regelmatig in de AH op Kanaleneiland. Nou niet echt de beste wijk, maar daar heb ik eigenlijk nergens last van (tenzij je je zou storen aan het dekbed aan papiertjes op de grond, maar dat boeit me niet zo).
In de "duurdere/rijke" wijk waar ik vaker kom is het veel erger.
MamboBeach schreef:Conny_ schreef:Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...
Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zij, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.
Dat weet ik nog al te goed.foxy80 schreef:manzano schreef:Over de discussie "tokkie/kracht/pracht etc- wijken":
Ik kom ook regelmatig in de AH op Kanaleneiland. Nou niet echt de beste wijk, maar daar heb ik eigenlijk nergens last van (tenzij je je zou storen aan het dekbed aan papiertjes op de grond, maar dat boeit me niet zo).
In de "duurdere/rijke" wijk waar ik vaker kom is het veel erger.
Ik bedenk me net wat: misschien gaan die kinderen uit een 'mindere wijk' net bij een AH staan in een 'betere' wijk omdat daar mensen meer uitgeven aan boodschappen
Electra63 schreef:Dat is nog geen reden om kinderen tuig te noemen, kinderen te pesten door plaatjes te verscheuren e.d.
Een beetje tolerant zijn, zou het allemaal een beetje gemakkelijker maken.
Als je dit topic leest, is het soms gevaarlijk om je boodschappen te doen, beetje overdreven allemaal.
Ik vind het wel grappig dat het vooral jonge meiden en bokkers zonder kinderen zijn, die de meeste last hebben van de voetbalplaatjes.

Mindim schreef:Grace schreef:trouwens bij super de boer schijnen ze ook wel eens van die actie's te hebben.
Mijn broer ziet eigenlijk helemaal niets (minder dan 5%) en heeft daardoor ook een blinde geleide hond.
Hij liep een keer de winkel uit (had dus ook plaatjes of iets gekregen)
Liep hij bijna zo'n kind omver omdat die zomaar voor zijn neus stond om te vragen of hij ze mocht hebben.
Tja dat kan mijn broer natuurlijk niet zien, en die hond zag dat ook niet zo snel, dus mijn broer schrikt zich natuurlijk ook wezenloos, knalt boven op zo'n kind.
Dat vind ik dan gewoon te ver gaan hoor...
Misschien dat het kind niet snapte dat je broer niet zo veel kan zien? Niet alle kinderen kennen iemand met een blindegeleidehond of blindenstok. Je kan van kinderen niet altijd verwachten dat ze dat allemaal weten. Waarschijnlijk heeft het kind in kwestie helemaal niet beseft dat hij een bijna blind iemand tegenover zich had? Daar wel eens bij stil gestaan?
toen ik nog klein was, haalde mijn moeder shag bij een oud blind mannetje. Altijd kreeg je daar een schuimpje, want horen kon hij wel. Als ik maar enigszins dacht dat hij me niet had gehoord, ging ik even kuchen. Kom op zeg, ben ik de enige zeker!

Jaime_ schreef:Kben inderdaad een redelijk jonge meid, heb zelf idd nog geen kinderen, maar wil ze over een paar jaar wel graag, ben over het algemeen harstikke gek met kinderen, heb ook een tijd vrijwilligerswerk gedaan met kinderen.. allemaal zonder problemen.. Kan me ook goed inleven in kinderen aangezien ik zelf ook kind geweest ben.. maar juist als ik dat doe.. dan komen er bij mij echt verbazingwekkende dingen naar boven, ik durfde vroeger echt niet zo brutaal te zijn hoor!!
Ik was vroeger best een druk en vervelend kind hoor, vast niet altijd even makkelijk.. maar ik sprak mensen die ouder waren (en ik vond iedereen vanaf 16 jr of ouder als kind echt al wel een mevrouw) netjes aan met mevrouw en u, ik zei netjes dankuwel en alstublieft.. omdat ik dat zo geleerd had! Als ik ergens een plakje worst kreeg in de supermarkt, zijn mijn moeder direct: Wat zeg je dan? "Dankuwel mevrouw" het was zelfs een keer zo dat ik in de bus met een dame in gesprek was (ik was en ben een echte kletstante) ik wegrende naar mn moeder en vroeg "maaaaaaaaaaaam wat is dat ene woordje ook alweer niet jij maar dat andere voor mevrouwen?" "dan zeg je U" dus ik weer terug naar die mevrouw, om het gesprek voort te zetten met UKben gewoon zo opgevoed dat ik beleefd moest zijn, en als ik wat gedaan wou krijgen, dat ik dan vooral beleeft moest zijn.. en ik haalde het niet in mn hoofd als ik ergens was zonder pa en ma om opeens onbeleefd te zijn..
) MamboBeach schreef:Conny_ schreef:Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...
Sorry hoor, maar dan moet een winkel er niet mee beginnen om een worstje aan te bieden. Dan is het weer opvoeding en dergelijke. Nee, die kinderen zijn niet achterlijk, langs de slager betekent een worstje krijgen. ALs mijn honden zijn uitgelaten staan ze ook bij de deur, want dan staat er eten klaar. Zoals ik al eerder zij, we zijn weer ontzettend heilig op bokt.

MamboBeach schreef:Conny_ schreef:Ik werk ook bij de albert heijn maar gelukkig is het bij ons niet het geval dat er hekken worden geplaatst voor de kinderen en dat ze lopen te schreeuwen om de plaatjes.. Bij ons hebben we er verder geen problemen mee.. Waar ik me wel echt aan kan ergeren is als een kind voor in de winkel al kei hard begint te gillen om een worstje en vervolgens staat hij bij de vleesafdeling tegen de toonbank aan te bonken met zijn karretje en te gillen dat hij een worstje wilt... En dan ben ik opeens oostindisch doof! En dan heb je ook nog vaak ouders die je aankijken en vragen: Mag mijn kind een worstje? Dan denk ik; Ik heb vroeger nooit geschreeuwd om een worstje en ik durfde er ook niet om te vragen.. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat een kind niet bij elk bezoek een worstje krijgt want dan gaat het alleen maar elke keer zeuren...
Electra63 schreef:@Stef: Je hoeft mij niet te vertellen dat je niets met kinderen hebt, dat blijkt wel uit je manier van posten in dit topic. Waarschijnlijk voelen kinderen dit aan en zijn ze daarom brutaal tegen je?
Ik maak het in ieder geval niet mee bij mijn AH en ik ga bij 3 verschillende.
En ik pik ook wel eens een plakje worst of stukje kaas (bij ons staat het gewoon klaar om zelf te pakken).
En als het lekker is, pak ik nog een stukje.
)
" Electra63 schreef:stef schreef:Maar mensen, wat is er mis mee dat iemand het niet zo op kinderen heeft?
Ik ben ook geen kinderfan. Irriteer me dus ook regelmatig. Maar een kind wat netjes opgevoed is zal je mij niet over horen
Echter ligt mijn irritatie drempel wellicht wel lager dan die van een moeder, maar goed, mag dat niet dan?
Dat is nog geen reden om kinderen tuig te noemen, kinderen te pesten door plaatjes te verscheuren e.d.
Een beetje tolerant zijn, zou het allemaal een beetje gemakkelijker maken.
Als je dit topic leest, is het soms gevaarlijk om je boodschappen te doen, beetje overdreven allemaal.
Ik vind het wel grappig dat het vooral jonge meiden en bokkers zonder kinderen zijn die de meeste last hebben van de voetbalplaatjes.