Hier regent het ook, niet heel hard maar het regent wel. Op het erf hier voor mijn deur, is het echt een ijsbaan. De volle kliko wou niet meer vooruit op het ijs. Tijd dat het weggaat
Leliaardje
Geplaatst: 07-01-11 14:42
Bij ons is het ijs nu gelukkig wel allemaal weg. Het was na de eerste regen inderdaad spek en spekglad.
Hier was het ook de hele ochtend mistig, nu is de meeste mist weer weg!
suus_pepper
Geplaatst: 07-01-11 16:36
hier ook nog steeds regen... maar beter dan sneeuw en vriezen mij hoor je niet klagen!:P
Lord_Ik
Geplaatst: 07-01-11 16:39
suus_pepper schreef:
hier ook nog steeds regen... maar beter dan sneeuw en vriezen mij hoor je niet klagen!:P
mij wel van sneeuw en vriezen word ik niet depri
Zwelgje
Geplaatst: 07-01-11 16:42
Vanmorgen was het hier vanaf 10.00u droog en heb voor het eerst in 2-3 weken de paarden weer eens in de wei kunnen hebben. Nu regent het wel weer maar op een paar hoopjes sneeuw na, is bijna alles weg. En als we de verwachtingen mogen geloven, dan blijft het nog wel een tijdje zacht. Maar de winter is nog niet eens half weg, dus we kunnen nog wat verwachten denk ik. Al zou het voor mij zo al wel genoeg zijn geweest, mag nu best tot aan de lente begint een beetje wisselvallig blijven met zo nu en dan wat nachtvorst. Zolang we maar geen sneeuw meer krijgen.
De temp. is nu prima, maar in sommige paddocks wil het op een of andere manier gewoon niet dooien. Heel vreemd, de bak is wonderwel heel goed ondanks de regen van afgelopen nacht, maar de grote paddocks zijn een ijsbaan. Weiland is eigenlijk modder, kleine paddock staat onder water, en in de achterste paddock ligt nog een mini restje sneeuw. Schiet mij maar lek!
Mijn weiland is ook nog steeds niet ontdooit,een heel groot stuk is spiegelglad,de paarden komen daar niet eens.We hebben de baal kuil van 125 kilo maar naar het stuk gerolt waar zowat geen ijs meer ligt,ze moeten toch wel eten hebben.Vraag me niet hoe we die baal erheen hebben kunnen krijgen,met glij en schuifwerk.Maar we zijn niet onderuit gegaan,gelukkig maar,anders waren we kletsnat. Hier was het bijna de hele dag droog,om half 3 een flinke regenbui gehad,daarna af en toe beetje motregen. En men rivier stroomt nog volop hoor.
bij ons ist heel apart heb je opeens dat het even hard regent , stopt het weer even, begint het daarna weer best irri verder, redelijke wind, en niet zo heel koud opzic