Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:17

SaNNeS88 schreef:
Geeske, waarom wil jij in vredes naam afvallen :? ten eerste ben je pas 13 en ten tweede zit je volgens de bmi-berekening in de "ver ondergewicht" zone!!

Ja, ik snap sommige gewichten ook niet. Als ik 45 kg zou wegen, zou ik echt niet willen afvallen.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:18

Nee lijkt me ook alles behalve gezond om dan nog af te gaan vallen hoor. Je bent nog aan het groeien en je hebt helemaal geen overgewicht.
Laatst bijgewerkt door leonie1988 op 21-12-10 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:19

Mag je ook meedoen als je al op super gewicht zit, en moeite hebt zo te blijven? :o
Ik ben bijna 15, ben 1.73 en ben 50 kg. Alleen eet ik veel te ongezond, en wil ik wel sporten, maar
kan ik mezelf er niet toe zetten. Dus ik wil gewoon lekker gaan sporten en gezond eten en lekker 50 blijven.
En samen je best doen af te vallen/op gewicht te blijven is wel leuker.
Magdat? :o
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 21-12-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:20

Geeske_ schreef:
in mijn klas zeggen ze dat ik een dik varken ben..
dat wil ik gewoon niet meer! dus ga ik bewijzen dat ik niet een dik varken ben!!

meid, laat je dat niet aanpraten :n, je hebt zelfs ondergewicht! je bent veel en veel te jong om af te vallen, dat is echt gevaarlijk!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:21

MiniMaxi schreef:
Cozey schreef:
Okeeee dit werkt dus niet...

Iedereen die mee wil doen kan mij PB-en
Naam-lengte-huidig gewicht- leeftijd- doel in 12 weken

Dan maak ik een lijst waarop ik alles bijhoud, totaan 3 januari.

Dus iedereen die mee wil doen pb mij, dan zet ik je op de lijst.

Iedereen opnieuw of die al op de lijst staan neem je over??

opnieuw AUB ;)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:21

Ik wil iedereen alvast veel succes wensen! Ik besloot 15 weken geleden dat ik wou afvallen en ik heb mijn streefgewicht bereikt en ben 11 kilo afgevallen! Ik ga deze kerst lekker genieten maar waarschijnlijk moet ik in het nieuwe jaar en dan een klein beetje weer afwerken. Dus ik wil graag wel een beetje meebabbelen evengoed :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:22

DaisyDarling schreef:
Mag je ook meedoen als je al op super gewicht zit, en moeite hebt zo te blijven? :o
Ik ben bijna 15, ben 1.73 en ben 50 kg. Alleen eet ik veel te ongezond, en wil ik wel sporten, maar
kan ik mezelf er niet toe zetten. Dus ik wil gewoon lekker gaan sporten en gezond eten en lekker 50 blijven.

Je mag meedoen, wel wil ik benadrukken dat wij geen crashdieet gaan volgen en alleen volgens gezonde voeding op een gezond gewicht willen komen en daar willen blijven.

Je mag meedoen!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:23

Cozey schreef:
DaisyDarling schreef:

Je mag meedoen, wel wil ik benadrukken dat wij geen crashdieet gaan volgen en alleen volgens gezonde voeding op een gezond gewicht willen komen en daar willen blijven.

Je mag meedoen!

Dat weet ik. En dat ben ik ook niet van plan, zo`n soort dieet. Ik wil gewoon meer groentje, fruit, zelfgemaakte smoothies nemen. Geen pizza meer(zoals ik nu verorber) maar een fruit salade. En gewoon lekker gaan joggen, alleen of met mijn pony :)

Dankjewel, ik stuur PB.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:24

Ik heb besloten om tegen de snaai-neigingen kauwgom te gaan nemen, dan heb ik toch iets in m'n mond om te eten ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:25

ik wil ook wel mee doen :D als julie dat niet erg vinden ?
moet 5 kilo af ben 1.68 en weeg 75 kilo ;)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:25

Geeske_ schreef:
in mijn klas zeggen ze dat ik een dik varken ben..
dat wil ik gewoon niet meer! dus ga ik bewijzen dat ik niet een dik varken ben!!

Liefje...
Ik zou die mensen eens langs de oogarts sturen, want met zo'n BMI kun je gewoonweg niet dik zijn!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:25

Jaaaaa heel goed dit topic!!!!
Mooie stok achter de deur en ik ga dan ook mooi mee doen :D:D
Ik zal proberen om mij tussendoor ook nog eens even te melden voor de gezelligheid, maar 3 januari meld ik mij sowiezo...Voor mij geld dat er wel 10 kilo af mag...

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:26

Pizza moet ook gewoon kunnen, dan alleen geen hele, niet onbeperkt dus :D Ik geloof meer in het idee: als je er zin in hebt moet je het pakken, maar dan wel een klein beetje, en niet alles :) Als ik samen met dat idee ook nog meer ga bewegen komt het vanzelf wel goed. Het heeft sowieso geen zin om nu volop erin te gaan, alles te laten en onwijs veel te gaan bewegen. Dat werkt op korte termijn goed, maar zodra je weer wat minder gaat bewegen kom je het zo weer bij. Zo vermoeiend :(

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:27

ashley1 schreef:
Ik heb besloten om tegen de snaai-neigingen kauwgom te gaan nemen, dan heb ik toch iets in m'n mond om te eten ;)

Dat werkt helaas niet zo heel goed. Als je kauwt denkt je lichaam dat er eten aankomt. Het helpt heel even, maar uiteindelijk heb je veel meer trek/honger dan voordat je die kauwgom nam.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:27

leonie1988 schreef:
Pizza moet ook gewoon kunnen, dan alleen geen hele, niet onbeperkt dus :D Ik geloof meer in het idee: als je er zin in hebt moet je het pakken, maar dan wel een klein beetje, en niet alles :) Als ik samen met dat idee ook nog meer ga bewegen komt het vanzelf wel goed. Het heeft sowieso geen zin om nu volop erin te gaan, alles te laten en onwijs veel te gaan bewegen. Dat werkt op korte termijn goed, maar zodra je weer wat minder gaat bewegen kom je het zo weer bij. Zo vermoeiend :(

Als ik eenmaal begin aan het ding.. dan.. nouja; kun je wel raden :o.
Dit is dus mijn laatste geweest, en dan 3 januarie(alsk weer naar school moet) lekker beginnen :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:28

haaay ik wil me hier ook melden heb de ts al gepbt
ben vanaf september al 6 kilo kwijt maar er moeten nog 10 af dus wil ook weer beginnen ;)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:30

DaisyDarling schreef:
leonie1988 schreef:

Als ik eenmaal begin aan het ding.. dan.. nouja; kun je wel raden :o.
Dit is dus mijn laatste geweest, en dan 3 januarie(alsk weer naar school moet) lekker beginnen :)

Ik ken het probleem. Stomme calorieën ook. {x) Maar ze hebben ook pizza's van een kleiner formaat he. Die zitten in een rood doosje, per vier verpakt geloof ik? Dus als je daar nou een of twee van pakt en een salade erbij pakt.. Heb je toch je lekkere trek verholpen en geen rotgevoel achteraf.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:30

Geeske_ schreef:
een bmi van 16 was te zwaar zei mijn vriendin :?

Echtneit.
Ga maar een naar http://www.voedingscentrum.nl & reken het uit. Jij bent écht slank ;) Mag zelfs nog wat bij, want je hebt ondergewicht.
(Ik heb je namelijk ook eens in het echt gezien )

@ Leonie; Dat ga ik inderdaad maar eens doen. 1 doosje Hawai pizza`s halen voor de hele 12 weken :)
En de supermarkt tussen de lessen door maar eens plunderen voor wat fruit ipv frikandelbroodje :=
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 21-12-10 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:33

DaisyDarling schreef:
Geeske_ schreef:
een bmi van 16 was te zwaar zei mijn vriendin :?

Echtneit.
Ga maar een naar http://www.voedingscentrum.nl & reken het uit. Jij bent écht mooi slank ;)
(kheb je namelijk ook eens in het echt gezien )

Dat is geen vriendschap, iemand zo onzeker maken!

Je bent hier welkom, maar dan alleen onder de voorwaarde dat je niet afvalt, maar lekker gezond gaat eten!

*edit* quote verkort
Laatst bijgewerkt door SuusBN op 21-12-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:34

@ Cozey: Ik schrok ff, ikdacht; wat heb ik nou gezegd? :o
Gelukkig, it wasn`t me.
@ Geeske: Doe hetzelfde als ik :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:34

leonie1988 schreef:
ashley1 schreef:

Dat werkt helaas niet zo heel goed. Als je kauwt denkt je lichaam dat er eten aankomt. Het helpt heel even, maar uiteindelijk heb je veel meer trek/honger dan voordat je die kauwgom nam.

Oh, ik vond 't zo briljant van mezelf :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:35

Ik zou dan meer opkomen voor jezelf inplaats van te gaan dieten.
Als ze zeggen dat je luizen hebt en het beter is om je haar af te scheren ga je dat toch ook niet doen..

NiNa_14

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:39

er mag bij jou ECHT niks meer af er moet eerder flink wat bij maar hoezo ben jij anders dan andere meisjes?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:40

geeske als ik jou was zou ik een assertiviteitscursus gaan doen ipv afvallen. je zit al op een erg ongezond gewicht ( te weinig) als je nu nog afvalt zul je je alleen maar slechter gaan voelen.

ik ben een stuk kleiner dan jij en weeg ook een stuk zwaarder en ik zit op een gezond BMI gewicht.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:41

@ Geeske
Ik woon ook in Friesland, en een vriendin van mij woont bij jou in het dorp. Ga naar de manege, wedstrijden etc. zo weet ik wie je bent :)

Ik denk dat je eerder fijner in je vel komt als je gezonder gaat eten(als je al niet al heel gezond eet) en lekker sport.
En misschien ook meer zeflvertrouwen krijgt. Die andere meisjes zijn misschien wel anders, maar iedereen is uniek.
En reken maar dat het niet aan je gewicht zal liggen als iemand niet op je valt.
Voor je zelfvertrouwen kan je een cursus doen, zo een heb ik ook verplicht gevolgd en het heeft me heel erg geholpen.
Nu voel ik me goed en krijg ik gewoon respect van mensen, das heel fijn :)