Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinda

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:57

Betekent dat dat stel ik heb een malafide handelsstal en ik maak een boktaccount aan, dat ik "onschendbaar ben" op bokt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:59

ik vind dit wel een heel vreemd besluit. Dan spreken ze hun eigen regels tegen... Je mag altijd ervaringen uit eerste hand geven, OOK als het een bokker betreft. Al kan ik me wel dat ene topic herrineren van die ene bokker die in een slecht daglicht stond bij dat SBS6 programma als handelaar, dat daar ook geen namen mochten worden genoemd? maar dat waren ook geen ervaringen uit eerste hand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:05

shilady schreef:
Ts
Ik denk dat je gewoon je verlies moet nemen......

>;)
Het gaat niet om een bedrag van € 25 hoor ...

Verder zou het inderdaad kunnen dat wat Jolanda zegt de reden is, maar dan is het wel erg makkelijk hé ...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:10

Goed je mag dus niks openbaar maken, maar ze kunnen je niet verbieden per pb iemand te vertellen met wie je zulke geweldige ervaringen hebt toch? Volgens mij kunnen ze absoluut niet verbieden een onderwerp per pb met iemand te bespreken ;) Dus mocht jij of iemand anders die door heeft wie het is zich geroepen voelen, mijn pb box is gewillig :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:19

ts anders ga je toch naar haar huisadres is dat niet makkelijker bespreken en je geld terug te eisen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:21

Ik zit vast met mijn pols en de benzine is ook niet gratis ;)

Ik heb trouwens een e-mail ontvangen, moet deze even laten bezinken.
Ze is bereidt om het geld, muv de vervoerskosten, terug over te maken, maar dit wel volgens haar eisen ... (als alles goed verloopt voor haar heb ik over een maand het geld terug ...).

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:22

En wat haar eisen dan zijn kan je hier niet vertellen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:23

Neen, want dan krijg ik geen centjes :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:25

Zoiets vermoedde ik al. Vind het weer een raar verhaal dat er nu allerlei eisen bijkomen. Alsof het allemaal niet al lang genoeg geduurd heeft. Het had nu ondertussen wel gewoon op jouw manier opgelost mogen worden en snel, maarja, je geld terug krijgen is wel wat waard natuurlijk dat snap ik ook wel weer :=

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:28

sabine fijn dat je het teminste ( als ze het nu wel na komt) terug krijgt

in de consumentenbond staat toch ook iets over geld terug krijgen wanneer je niet te vreden bent met een product( de foto;s dus)? weet niet zeker hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:41

Als je nog een maand moet wachten zou ik klacht indienen. En niet wachten van: zal ze het wel doen ofzo. Nee, nu. Zij is in de fout gegaan, dan moet zij nu niet even afkomen met haar eisen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:46

Ja, daar zit ik dus ook mee .. Het kan wel allemaal heel mooi staan (al vind ik het persoonlijk niet zo mooi) maar als ze het dan weer niet nakomt ... Ik heb echt geen zin om nog bezig te blijven ...

Maar zoals gezegd: ik ga het even laten bezinken. En dan laat ik het morgen aan haar weten en misschien komt er toch wat uit ;)

Ik ga er eens een nachtje over slapen :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:47

welteruste in elk geval :D

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:38

Heb me even door het topic geworsteld.
Wat een verhaal en wat een geduld heb jij zeg.
Ik hoop dat het alsnog snel opgelost wordt.
Vind het een raar verhaal dat de fotografe nu eissen gaat stellen over hoe en wat.
Je hebt haar al lang genoeg de tijd gegeven.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:46

Geld terug krijgen volgens haar eisen? WOW! Dat je dat accepteert. Je hoort gewoon nu je geld terug te krijgen, niet over een maand. Van uitstel krijg je afstel ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:52

ik zou er ook niet mee akoord gaan
zij zou moeten voldoen aan jou eisen, niet andersom
veel recht van eisen(spreken) heeft ze in mijn ogen niet

ik zou er nu werk van maken, zij blijft de boel uitstellen en opschuiven, steeds de datum verzetten net zolang tot ze hoopt dat jij opgeeft
zo komt het op mij over
eerlijk is eerlijk, ik had allang bij haar op de stoep gestaan, alleen al om haar voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat je zo niet met klanten omgaat
ze is een bedrijf, geen hobby fotograaf :(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:14

Zij durft eisen te stellen? WTF? Ze mag blij zijn dat je nog geen rechtshulp ingeschakeld hebt! Wat een raaaar figuur. Dit zou voor mij de spreekwoordelijke druppel zijn die de emmer over doet lopen, ik zou er lekker je rechtsbijstand op af sturen. Daar zijn ze voor. Ik ben ook wel benieuwd om wie het gaat, weet ik met wie ik in elk geval nóóit in zee moet gaan... (mag/moet per PB)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:30

SSDesign schreef:
Geld terug krijgen volgens haar eisen? WOW! Dat je dat accepteert. Je hoort gewoon nu je geld terug te krijgen, niet over een maand. Van uitstel krijg je afstel ;)

Het is wel zo dat bij "ontbinden" van een koopcontract het bedrijf het geld binnen 30 dagen moet terugstorten.
Als de email van gisteren dus nu als officiële ontbinding gezien wordt, dan heeft de fotograaf wettelijk gezien nu inderdaad gewoon 30 dagen de tijd om dat te doen.

Al zou een snellere retour van het geld natuurlijk netter zijn om deze kwestie op te lossen.

Op zich begrijp ik best dat de fotograaf in kwestie zich niet bekend maakt.
Je kunt er op rekenen dat er dan namelijk nog een 25 pagina lange welles-niettes discussie zal ontstaan.
En wij zijn hier nu allemaal al 17 pagina's lang beïnvloed door de andere partij. Zonder dat we het verhaal van de fotograaf hebben gehoord. Aan de huidige reacties is nu al te lezen welke kant er hier in dit topic gekozen wordt.

Ik snap die keuze van de fotograaf daarom wel.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:37

Ik snap het niet hoor. :n
Als fotograaf (en welk ander beroep dan ook) wil je toch graag je naam zuiver houden?
Ze kan gewoon een lange, duidelijke post met haar kant van het verhaal plaatsen en er ook inzetten of er gewoonweg voor kiezen dat ze daarna geen discussie aangaat. :)

Uiteindelijk is dit immers een kwestie tussen haar en TS dus de discussie tussen hen is nodig, maar met mensen hier op bokt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:39

Faux schreef:
Uiteindelijk is dit immers een kwestie tussen haar en TS dus de discussie tussen hen is nodig, maar met mensen hier op bokt niet.

En ik denk juist om deze laatste zin dat het ook helemaal niets toevoegt om iedereen hier op bokt nog 'ns uitgebreid te gaan vertellen wat haar versie van 't verhaal is.
Het is en blijft dan een welles-niettes discussie. En mensen gaan zich er tóch in mengen. ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:41

Tsjah, wat andere mensen doen is hun keuze. Het is háár keuze om wel of niet de discussie met de bokkers aan te gaan. Maar puur even gekeken vanuit het zuiver houden van je naam (wat als bedrijf toch wel érg belangrijk is) zou ik er denk ik voor kiezen om wel mijn kant van het verhaal ook te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:45

Femke schreef:
Op zich begrijp ik best dat de fotograaf in kwestie zich niet bekend maakt.
Je kunt er op rekenen dat er dan namelijk nog een 25 pagina lange welles-niettes discussie zal ontstaan.
En wij zijn hier nu allemaal al 17 pagina's lang beïnvloed door de andere partij. Zonder dat we het verhaal van de fotograaf hebben gehoord. Aan de huidige reacties is nu al te lezen welke kant er hier in dit topic gekozen wordt.

Ik snap die keuze van de fotograaf daarom wel.

Ik snap ook best dat ze zich er nu niet meer mee bemoeit, maar mijns inziens heeft de andere partij nu ook niks meer goed te praten. In het begin van het topic had ik me nog kunnen voorstellen dat ieder verhaal twee kanten heeft en dat het door omstandigheden misschien nog niet gelukt was de foto's af te leveren oid, maar we zijn inmiddels een half jaar verder en als zoiets na een half jaar nog niet opgelost is blijft de andere partij als je het mij vraagt gewoon keihard in gebreke, ongeacht wat daaraan aan de grondslag ligt.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:47

Nouks schreef:
Ik snap ook best dat ze zich er nu niet meer mee bemoeit, maar mijns inziens heeft de andere partij nu ook niks meer goed te praten. In het begin van het topic had ik me nog kunnen voorstellen dat ieder verhaal twee kanten heeft en dat het door omstandigheden misschien nog niet gelukt was de foto's af te leveren oid, maar we zijn inmiddels een half jaar verder en als zoiets na een half jaar nog niet opgelost is blijft de andere partij als je het mij vraagt gewoon keihard in gebreke, ongeacht wat daaraan aan de grondslag ligt.

Daar ben ik het mee eens. Ik vind het echt belachelijk en verbazingwekkend om te zien hoe dit loopt.. :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:56

Ik vindt dat je hier werk van moet maken, denk dat je zeer sterk staat met alle mails die je hebt. Ik vindt het ronduit belachelijk dat je geen naam bekend mag maken, dit is toch een waarschuwing voor iedereen bij diegene geen shoot te boeken. De fotografen in het topic weten om wie het gaat maar de mensen die zouden kunnen boeken niet. Ze heeft dan altijd nog de keus om haar kant van het verhaal te laten horen.

Ik vindt het ronduit belanchelijk en zeer onproffesioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:00

Nouks schreef:
...maar we zijn inmiddels een half jaar verder en als zoiets na een half jaar nog niet opgelost is blijft de andere partij als je het mij vraagt gewoon keihard in gebreke, ongeacht wat daaraan aan de grondslag ligt.

Zeker, dat wil ik met mijn post ook absoluut niet goedpraten ;)