Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura1982 schreef:vienna je hebt het erover dat je je hier niet fair behandeld word maar vind je dat jij wel netjes met de mensen hier om gaat?
je vind dat jij contact gelijk hebt en duwt mensen jou mening door de strot. wat u niet wilt dat u geschied doe dat zeker ook een ander niet......
Adil18 schreef:Vienna2007 schreef:Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!
Dat vind ik best wel een foute aanname....Waarom moet men kunnen accepteren uitgescholden te worden wanneer men bij de politie werk? De acceptatie van het schelden lost voor de rest geen problemen op, we moeten weer naar het punt waarop het niet normaal is een agent uit te schelden.....Een goede 20 a 30 jaar geleden was dit namelijk nog zo....Dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?
Voor de rest zie ik best wel in dat je als agent(e) een dikkere huid moet hebben dan anderen...
Kiwipitje schreef:Vienna2007 schreef:Dat is níet wat je hiervoor zegt. Daar zeg jij; schelden doet geen pijn. Dat is iets anders dan zeggen dat je iemand niet geschikt vind voor het beroep van agent als hij of zij niet tegen schelden kan.Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!
ilse86 schreef:en wie moet de huidige realiteit gaan veranderen dan? en hoe?
ilse86 schreef:hard optreden mag van mij ook wel. maar naar mijn mening wordt dat niet consistent genoeg gedaan. het ene moment kom je weg met schofterig gedrag, het andere moment loop je tegen een gummiknuppel aan. maar ik vind het lastig. het gebruik van geweld lokt ook vaak weer geweld uit.
Adil18 schreef:Dat denk ik ook. Tegen dit probleem lopen ze in het onderwijs ook heel erg aan. Dat ligt ook niet aan alle leraren, maar aan de scholieren! Hetzelfde geld voor de politie. De mentaliteit is heel erg veranderd en dat merk je overal, bij de politie, op school, maar ook in de supermarkt en op straat.Vienna2007 schreef:Ik denk persoonlijk dat dit meer aan de houding van ons burgers ligt dan aan de politie.Ja, dat is het zeker! Maar dat is ook het probleem. Hoe komt het dat het zover gekomen is? Dat is de hamvraag.
ilse86 schreef:Versoepelen zeer zeker niet. Die regels zijn er niet voor niets en ik vind het al zo'n mietjespolitiek wat dat betreft. Aanpakken en strenge regels hoppatee. Als ik te hard rijdt moet ik ook betalen, gaan ze niet bij mij soepel zijn en zeggen okeeeee je reed maar een beetje te hard dus JIJ krijgt geen boetemaar wat denk je dan? harder optreden, te allen tijde? of word het tijd de regels te versoepelen?
Vienna2007 schreef:ilse86 schreef:en wie moet de huidige realiteit gaan veranderen dan? en hoe?
Daar is het kabinet zich al jaren over aan het buigen.
Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.