Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

En omdat het de realiteit is, moeten we het maar accepteren?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

Laura1982 schreef:
vienna je hebt het erover dat je je hier niet fair behandeld word maar vind je dat jij wel netjes met de mensen hier om gaat?

je vind dat jij contact gelijk hebt en duwt mensen jou mening door de strot. wat u niet wilt dat u geschied doe dat zeker ook een ander niet......

Ik word niet eerlijk behandeld? Hoe kom je daar nou bij? Heb ik dat gezegd?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:43

Berdien schreef:

Nee, maar dat is de discussie toch ook niet?

prakkie

en aan ons die realiteit te veranderen toch? Of is het al zo ver dat we het allemaal maar normaal vinden....

robeer

Adil18 schreef:
Vienna2007 schreef:
Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!

Dat vind ik best wel een foute aanname....Waarom moet men kunnen accepteren uitgescholden te worden wanneer men bij de politie werk? De acceptatie van het schelden lost voor de rest geen problemen op, we moeten weer naar het punt waarop het niet normaal is een agent uit te schelden.....Een goede 20 a 30 jaar geleden was dit namelijk nog zo....Dus waarom zou dat nu niet meer kunnen?

Voor de rest zie ik best wel in dat je als agent(e) een dikkere huid moet hebben dan anderen...

Die dikkere huid klopt hoor. Wil dan overigens niet meteen zeggen dat het maar normaal is. Ik vind het nog steeds niet kunnen om een agent uit te schelden of te beledigen ongeacht of hij/zij of ik daar iets mee doe. Net zomin als je een ander uitscheld. Dat zijn gewoon basis fatsoensnormen.
Nogmaals: publieke taak -> publiek bezit -> alles mag??????

Ik wil eigenlijk wel eens weten wat voor werk jij doet Vienna.

Vienna2007

Kiwipitje schreef:
Vienna2007 schreef:
Als je niet tegen schelden kunt, kun je neem ik aan helemaal geen agent(e) worden!
Dat is níet wat je hiervoor zegt. Daar zeg jij; schelden doet geen pijn. Dat is iets anders dan zeggen dat je iemand niet geschikt vind voor het beroep van agent als hij of zij niet tegen schelden kan.

Schelden doet ook geen pijn. We zitten in een politie topic. Ik denk 1 + 1 = 2.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:44

Vienna2007 schreef:
Ayasha schreef:
Vienna: het is toch te gek dat je, met agent worden, kennelijk maar moet accepteren dat je uitgescholden wordt? Daar maak je je eerste denkfout.. :?

Denkfout? Realiteit!

Maar Vienna, het is toch dieptriest dat dit de realiteit is?!

Vienna2007

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:45

Ja, dat is het zeker! Maar dat is ook het probleem. Hoe komt het dat het zover gekomen is? Dat is de hamvraag.

ilse86

en wie moet de huidige realiteit gaan veranderen dan? en hoe?

robeer

En nog triester dat het normaal gevonden wordt.

Kiwipitje

Vienna2007 schreef:
Berdien schreef:
Nee, maar dat is de discussie toch ook niet?
De discussie is geloof ik ook niet of een agent wel of niet tegen schelden moet kunnen :+.

kaill87

Net even het filmpje gekeken ( niet alle reacties hier gelezen )..
Maar geef de politie groot gelijk, wie niet luisteren wil moet maar voelen. Van mij mogen ze hard optreden, getrut altijd met die gasten. Moeten ze maar normaal doen.

Irriteer me mateloos aan het commentaar van die gasten, en die blonde griet rechts met die bontkraag had ik echt even niet-vriendelijk verzocht d'r smoeltje te houden... Nu weet ik weer waarom ik nooit met de nachtbus ga..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:47

Nu weet ik weer waarom er bij ons geen nachtbus rijdt :'). De laatste bus gaat bij ons iets na elven. Daarna heb je pech. Om dit soort prutsmuts te voorkomen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:48

hard optreden mag van mij ook wel. maar naar mijn mening wordt dat niet consistent genoeg gedaan. het ene moment kom je weg met schofterig gedrag, het andere moment loop je tegen een gummiknuppel aan. maar ik vind het lastig. het gebruik van geweld lokt ook vaak weer geweld uit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:49

Vienna2007 schreef:
Ja, dat is het zeker! Maar dat is ook het probleem. Hoe komt het dat het zover gekomen is? Dat is de hamvraag.

Ik denk persoonlijk dat dit meer aan de houding van ons burgers ligt dan aan de politie.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:49

ilse86 schreef:

Daar is het kabinet zich al jaren over aan het buigen.

Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:50

ilse86 schreef:
hard optreden mag van mij ook wel. maar naar mijn mening wordt dat niet consistent genoeg gedaan. het ene moment kom je weg met schofterig gedrag, het andere moment loop je tegen een gummiknuppel aan. maar ik vind het lastig. het gebruik van geweld lokt ook vaak weer geweld uit.

Dat komt omdat het voor de politie toch vaak persoonlijk inschatwerk is wanneer en hoe je doorpakt. Zolang dit conform de regels gebeurd is er dus speling mogelijk.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:52

maar wat denk je dan? harder optreden, te allen tijde? of word het tijd de regels te versoepelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:53

Vienna2007 schreef:
Ayasha schreef:
Vienna: het is toch te gek dat je, met agent worden, kennelijk maar moet accepteren dat je uitgescholden wordt? Daar maak je je eerste denkfout.. :?

Denkfout? Realiteit!

Vind je dat normaal?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:53

Adil18 schreef:
Vienna2007 schreef:
Ik denk persoonlijk dat dit meer aan de houding van ons burgers ligt dan aan de politie.
Dat denk ik ook. Tegen dit probleem lopen ze in het onderwijs ook heel erg aan. Dat ligt ook niet aan alle leraren, maar aan de scholieren! Hetzelfde geld voor de politie. De mentaliteit is heel erg veranderd en dat merk je overal, bij de politie, op school, maar ook in de supermarkt en op straat.

ilse86 schreef:
maar wat denk je dan? harder optreden, te allen tijde? of word het tijd de regels te versoepelen?
Versoepelen zeer zeker niet. Die regels zijn er niet voor niets en ik vind het al zo'n mietjespolitiek wat dat betreft. Aanpakken en strenge regels hoppatee. Als ik te hard rijdt moet ik ook betalen, gaan ze niet bij mij soepel zijn en zeggen okeeeee je reed maar een beetje te hard dus JIJ krijgt geen boete :n.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:54

Vienna2007 schreef:
ilse86 schreef:

Daar is het kabinet zich al jaren over aan het buigen.

Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.

Waarom bestempel je dan de schrijver van "De veelmoger" als zeikerd? Juist dat getuigt toch niet van respect?! En als iedereen dan de politie lachwekkend vindt of zeikerig, vind ik de aanpak zoals in het filmpje erg normaal....

Mensen nemen de politie niet serieus en hebben geen respect, dan moet je maar laten zien dat je dan lichamelijk sterker bent voordat het helemaal uit de hand loopt....Waar geen respect is, worden de grenzen maar vaag...En dat is bloedlink! Vooral voor een agent die in een bus vol respectloze jongeren staat....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:55

ilse86 schreef:

De politie moet imo meer mogen. Door het toekennen van meer macht aan de politie, zal een hele grote groep onruststokers vanzelf wel indammen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:58

dat bedoelde ik ook kiwipitje. ik denk namelijk dat politieagenten in zulke probleemsituaties worden beperkt door de regels waaraan ze zich moeten houden. Nu hoeven agenten in mijn ogen niet voor alles geweld te gebruiken, maar wat eerder opstaan kan denk ik geen kwaad.

Wat betreft dat mentaliteitsprobleem: klopt grotendeels wel. Als ik om me heen naar de jonge mensjes op de middelbare scholen kijk, zie ik veel lauwe, verwende kinderen met een groot gebrek aan ruggengraat.
Tegen dat ruggengraatprobleem loop ik zelf ook wel eens aan. Ik zou op straat neit snel tussen een gevecht in springen, omdat ik bang ben dat ik zelf dan schade oploop. In een discotheek doe ik het bijvoorbeeld wel, gewoon omdat ik weet dat de uitsmijters binnen enkele minuten paraat staan om het over te nemen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:59

Wat een idiote situatie. Kan me niet voorstellen dat de politie hier zelf blij mee is. Ik zie van beide kanten stomme reacties, politie die dit perse in een bus vol krijsende mensen moet afhandelen, maar ook die B. die perse moet blijven uitdagen.

Het wordt gewoon massahysterie op zo'n manier... ik snap echt niet waarom ze die jongen er niet gewoon tussenuit gepikt hebben. Dan had het toch niet zo hoeven escaleren....

gelukkig dat je nog heel bent TS :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:59

Omdat de politie te vaak in negatief in het nieuws komt. Kan me bijvoorbeeld ook nog wel een paar voorbeelden voorhalen, waarbij er mensen te water lagen, en agenten niet het water in springen, omdat dat niet mag.....