Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:27

Ja, het is makkelijk om met een vingertje te wijzen van kijk eens waar het mis gaat/ging in de alternatieve kring terwijl het ook in de reguliere kring mis kan gaan(omdat men met protocollen werkt), maar laten we niet dingen door elkaar gaan halen.
Alternatieve geneeskunde hoeft natuurlijk niet meteen paranormaal te zijn en paranormaal hoeft niet meteen met geneeskunde te maken te hebben.
Een paranormaal genezer is trouwens maar een doorgever.
Een alternatieve genezer is in mijn ogen toch weer een ander hokje. Want daar past ook bepaalde diëten, haptonomie, bloesem/kleur/etc therapieën bij. Ondanks het feit dat het niet regulier is, en dus alternatief, heeft het niets met paranormaal te maken.
Maar goed, in verband met Jomanda en co hebben we het wel over zogenaamd paranormaal en daarin lopen meer sharlatans rond dan waar dan ook volgens mij, omdat mensen die aan het einde van hun latijn zijn eigenlijk alles wel aan willen nemen als ze maar beloofd worden van hun ellende/pijn af te komen.
Dezelfde soort mensen zou je ook tot een weet ik het welk geloof kunnen bekeren of bij een sekte aan laten sluiten als je ze maar op het juiste moment op de juiste manier aanspreekt, denk ik. Een sterk iemand prikt meestal wel door een sharlatan heen.
Ik ken trouwens iemand die haar hersentumor niet wilde laten verwijderen omdat een groep, eh, zwevers, had gezegd dat ze het wel weg konden, eh, bidden? denken? als ze maar collectief hun best deden op geestelijk niveau. De tumor is gegroeid en moest er alsnog uit omdat het anders haar leven had gekost en nu is ze een oog kwijt dat ze anders had kunnen behouden als ze wasd geopereerd toen het nog klein was. Dus ja, ik ben ook niet iemand die zegt van wijs je dokter maar af en luister voaral naar je zweverige vrienden. Terwijl ik best weet dat paranormale dingen en gaves bestaan.
Maar er is ook nog zoiets als common sense en het is verstandig om dat in ernstige situaties vooral te gebruiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:44

Onassa schreef:
Nee het gaat me nu even niet om de wetenschap(hoewel die toen wisten hoe schadelijk het DES hormoon was maar toch verstrekt hebben).
Het gaat me er nu om dat er veelal geroepen word dat er veel alternatieve behandel methodes verkeerd uitpakken.
Dat geloof ik best, maar niet minder dan in het reguliere waar ik dus de voorbeelden van aan gaf.
Denk dat we elkaar hierin even niet goed begrepen.

De wetenschap heeft niks verstrekt. ;) De zorgverleners hebben verstrekt.
De wetenschap heeft enkel aangetoond dat het schadelijk was en gezien wetenschap niemand wat voor schrijft waren de zorgverleners vrij om het alsnog te geven. Ironisch dat het nu ineens een "fout" is terwijl een paar pagina's geleden nog gezegd werd dat de wetenschap niets voor te schrijven heeft. (wat het dus ook niet doet).

Verder kan ik het wel eens zijn met Lusitana.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:45

Zoals ik het zie is er een enorm wantrouwen naar wetenschap, natuurlijk is wetenschap niet zaligmakend maar bij wetenschap is het wel controleerbaar, ook de fouten die er gemaakt zijn.
Een paar eeuwen geleden was er geen dubbelblind onderzoek en ging het ook om toeval en/of vooroordeel, dat neemt natuurlijk niet weg dat ervaringen fout zijn in die tijd konden kruiden best goed helpen, maar juist bij werkzame kruiden kunnen ook bijwerkingen zitten die pas op langere duur zichtbaar worden in de tussentijd is er veel bijgeleerd over bijvoorbeeld bijwerkingen van kruiden cq. natuurgeneeswijzen, heksen worden niet meer verbrand etc. Waar aderlaten in die tijd nog gewoon was om de demonen en ziekten uit te bannen is dat gelukkig nu niet meer gangbaar.
Het softenon verhaal is erg het zou je maar gebeurd zijn, het DES verhaal is ook heel erg. Maar een ding doet wetenschap niet en dat is ontkennen van fouten. Juist door fouten worden hypotheses bijgesteld door bij elkaar op de schouders te gaan staan en wordt er nog meer ontdekt.
Zo wordt er nu geen heks meer aangewezen die de pest of veesterfte veroorzaakt zou hebben en door wetenschap wordt ook vaak die sterfte voorkomen.

Persoonlijk heb ik meer met wetenschap door slechte ervaringen, er is tegen mij werkelijk gezegd dat ik door flink bidden zou genezen, ook de wetenschap heeft geen antwoord maar zij doen wel hun best om bijvoorbeeld het erfelijke gen te achterhalen en wie weet is er in de toekomst wel een remedie. Moet wel eerlijk toegeven dat ik niet ben gaan bidden en dacht zout even lekker op.

Ayasha
Blogger

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:46

Mensen die dergelijke dingen zeggen zouden hun leven lang geïsoleerd moeten worden. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:51

Bidden schijnt, wetenschappelijk bewezen, overigens wel te helpen, maar dat is een ander verhaal...
Het is echt altijd slim om op je eigen intuïtie af te gaan en dat is vaker om meer onderzoeken te laten doen dan "probeer maar wat paranormaals".
Maar het is ook gezegd dat de wetenschap zelf natuurlijk niks voorschrijft, daar zijn ook weer doorgevers voor: artsen.

Grappig genoeg word ook weer op oude dingen als aderlaten teruggegrepen maar nu weet men exact met welk nut.

Een heleboel wonderen zijn tegenwoordig gewoon te verklaren en wellicht kan alles dat we nu nog paranormaal vinden later ook wel verklaard. Een heleboel kan zelfs nu al verklaard...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:04

Lusitana schreef:
Grappig genoeg word ook weer op oude dingen als aderlaten teruggegrepen maar nu weet men exact met welk nut.

In dit verband is het heel erg leuk om dit boek online te lezen. http://digbijzcoll.library.uu.nl/lees_g ... kID=014708

Titel:

Meesterboek, bestaande uit geexperimenteerde middelen, voor allerhande kwaalen, zoo innerlyke als uitterlyke der paarden; hebbende de naam van alle mans gaading
Auteur:

Jonxis, Lodewyk
Plaats:

Te Vlissingen
Uitgever:

by Jan Nortier
Jaar:

1786

Geef mij maar ........................

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:19

Lusitana schreef:
Bidden schijnt, wetenschappelijk bewezen, overigens wel te helpen, maar dat is een ander verhaal...
Het is echt altijd slim om op je eigen intuïtie af te gaan en dat is vaker om meer onderzoeken te laten doen dan "probeer maar wat paranormaals".
Maar het is ook gezegd dat de wetenschap zelf natuurlijk niks voorschrijft, daar zijn ook weer doorgevers voor: artsen.

Een heleboel wonderen zijn tegenwoordig gewoon te verklaren en wellicht kan alles dat we nu nog paranormaal vinden later ook wel verklaard. Een heleboel kan zelfs nu al verklaard...

precies
paranormaal is dus eigenlijk normaal, maar nog niet onderzocht of als bewezen geacht.
nog lang niet alles is uitgevonden hoe iets werkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:33

Onassa schreef:
Door diezelfde wetenschap waar velen zo blind op vertrouwen ben ik nu onvrijwillig kinderloos met een verhoogde kans op baarmoeder kanker.
Ik ben namelijk DES dochter.
De wetenschap heeft in de jaren voorafgaand aan het veelvuldig verstrekken van dit "medicijn" onderzoek gedaan.
Dat onderzoek is in Amerika verricht op ratten en alle ratten kregen kanker.
Toch ondanks dit onderzoek is het middel wereldwijd aan heel veel zwangere vrouwen voorgeschreven om zogenaamd een miskraam tegen te gaan.
Mijn moeder kreeg dit middel ook toen ze net zwanger was van mij.
De gevolgen voor vooral de dochters die geboren werden zijn catastrofaal.
Voor een aantal jaar geleden zijn dan ook de pharmaceutische bedrijven aangeklaagd.
Na veel getouwtrek hebben ze uiteindelijk toe moeten geven dat dit een hele grove fout geweest is en hebben ze de gedupeerde een schade claim moeten uitbetalen.
Ik was een van de velen die een x bedrag kreeg als pleister op de wond.
Hier heeft de wetenschap dus een enorme fout begaan en nog bewust ook!
Vergeet niet dat geld een grotere rol speeld dan het menselijk welzijn.
Ook bij de wetenschap dus en voor mij dus ook het bewijs dat je daar ook niet klakkeloos alles van moet aannemen en geloven.

Ik ben het absoluut met je eens dat het DES-verhaal nooit had mogen gebeuren,
en ondertussen zijn de veiligheidscriteria waar een medicijn moet aan voldoen ook veel strenger geworden,
maar je bent wel behoorlijk aan het overdrijven.
DES-dochters hebben een verhoogde kans op een zeldzame vorm van vaginale kanker,
maar dan nog is die kans niet hoger dan ca 1 op 1000.
Er kan inderdaad verminderde vruchtbaarheid voorkomen,
maar ook dat is eerder uitzondering dan regel.
Daarmee wil ik de feiten zeker niet goedpraten, absoluut niet,
maar je moet de zaken wel vertellen zoals ze zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:43

BigBen schreef:
Ik ben het absoluut met je eens dat het DES-verhaal nooit had mogen gebeuren,
en ondertussen zijn de veiligheidscriteria waar een medicijn moet aan voldoen ook veel strenger geworden,
maar je bent wel behoorlijk aan het overdrijven.
DES-dochters hebben een verhoogde kans op een zeldzame vorm van vaginale kanker,
maar dan nog is die kans niet hoger dan ca 1 op 1000.
Er kan inderdaad verminderde vruchtbaarheid voorkomen,
maar ook dat is eerder uitzondering dan regel.
Daarmee wil ik de feiten zeker niet goedpraten, absoluut niet,
maar je moet de zaken wel vertellen zoals ze zijn.

goh, ben je druk wikepedia aan het lezen geweest BB? :(:)

Vind je dat overdrijven? blijvend onvruchtbaar van dit medicijn? :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:47

BB heeft al eerder getoond wat meer kennis dan gemiddeld te hebben over dergelijke dingen.... :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:51

Ayasha schreef:
BB heeft al eerder getoond wat meer kennis dan gemiddeld te hebben over dergelijke dingen.... :)

is nie zo moeilijk hahahah
typ op google DES dochters, en floep, de hele text op wikipedia komt tevoorschijn
daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 21:56

Denk je dat BB het enkel over DES heeft? :+ Beter opletten voor je oordeeld Nombrado.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:00

Ayasha schreef:
Denk je dat BB het enkel over DES heeft? :+ Beter opletten voor je oordeeld Nombrado.

ow oké , sorry :o ;) :+ :P *D <3

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:15

allemachtig BB.....ik geef aan hoe mijn DES leven verloopt.
Ik weet ook wel dat er genoeg zijn die wel kinderen hebben gekregen.
En idd naast een verhoogde kans op baarmoed kanker is er ook een verhoogde kans op zeldzame vorm van vaginale kanker.
Persoonlijk vond ik dit net iets te persoonlijk dat er ook bij te vermelden.
Waarom heb ik dan denk jij van tijd tot tijds steeds PAP3 uitslagen?(zoek effe op wat PAP3 is, kan je daar ook over meepraten)
Waarom moet ik jaarlijks en voor de rest van mijn leven onder controle blijven daar waar geen DES dochters dat niet hoeven?
En bij mij persoonlijk zijn er nog wat afwijkingen maar als je het niet erg vind zijn die te persoonlijk om hier zomaar neer te zetten.
Ik geef al behoorlijk veel van mezelf bloot.
Ik kan best zeggen dat ik in het het leven behoorlijk voor mijn kiezen krijg, waarom voel jij zo die drang alles wat ik schrijf als eigen ervaring te ontzenuwen???

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:20

@ BigBen

Ik had vandaag al hier een stukje neergezet over mijn ervaring... maar denk dat je erover heen hebt gelezen...

In het kort, ik heb ooit een paard gehad, moeten verkopen, en contact blijven houden met de nieuwe eigenaresse. Dit was pijnlijk, de verkoop, maar zo is het leven soms.

Paard kreeg een ongeluk samen met nieuwe eigenaresse. Paard in revalidatie en eigenaresse hield me af en toe op de hoogte.. Gingen vaak maanden voorbij. Ik kreeg bericht dat hij langzaam weer beter werd en vooruitzichten waren goed. Laatste nieuws hierover was in de zomer.. In november kreeg ik een droom. Over dat paard. Hij stond ergens waar hij niet wilde zijn. Het was vies en donker, en het gaf mij een zeer verdrietig onbehaagelijk gevoel. Op het moment dat ik wakker werd wilde ik die eigenaresse een mail sturen. En vertellen over de droom. Terwijl ik aan het typen was, dacht ik.. Kom dit kan niet, hij is niet meer van jou en je kunt haar niet om opheldering gaan vragen hierover. Ik maakte de mail af maar verstuurde het niet. Ik bewaarde het onder concepten.

Maanden gingen voorbij en in februari kreeg ik weer contact met deze vrouw. Ze vertelde dat het af en aan ging maar nu heel goed.. Ze vertelde dat het paard in november naar de clinic moest, en wat bleek... precies dezelfde dag dat het paard naar de clinic moest had ik die droom gehad.. Werkelijk dezelfde dag, want ze noemde de datum en ik had mijn mail bewaard... Zoals gezegd, een half jaar daarvoor had ik voor het laatst contact gehad met die vrouw.. En dat waren toen positieve berichten..

Voor mij bewijs dat er meer is en dat telepathie wel degelijk werkt... Want het stond vast...Niets gemanipuleerd....

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:26

nombrado schreef:
Lusitana schreef:

precies
paranormaal is dus eigenlijk normaal, maar nog niet onderzocht of als bewezen geacht.
nog lang niet alles is uitgevonden hoe iets werkt

is ook moeilijk uit te leggen nombrado hoe het komt dat ik voel waar de pijn van een paard zit
want dat ziet niemand...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:01

even vraagje ter info!
het andere topic zit een slotje op voor overleg?
geen idee wat de reden is?
misschien een idee hier verder te praten over paranormale/spirituele zaken?

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:09

Ja, heel gek dat er op het andere topic een slotje zit. Begon ik net mee te praten met jullie, gaatie op slot :(:)
Maar Onassa heeft een nieuw topic gemaakt voor alleen positieve ervaringen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:38

Er was in het andere topic meerdere keren gevraagd door diverse modjes niet door te discuseren (over een bepaald persoon voornamelijk) en aangezien dat wel gebeurde, ben ik bang dat dat de reden is dat het nu op slot is?!? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:39

Dat betwijfel ik want dan zouden de modjes hele dikke brilglazen nodig hebben. Het ging nl al lang niet meer over dat bepaalt persoontje. Maar goed, laten we dit topic nu ook niet doen sluiten door te speculeren over een slotje.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:25

Kijk dit topic was ik dus uit het oog verloren en idd, hopelijk kunnen we dan hier verder.
In het andere topic werd er niet aan de mod balk gehouden en toen is er een slotje op gezet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:20

Onassa schreef:
Kijk dit topic was ik dus uit het oog verloren en idd, hopelijk kunnen we dan hier verder.
In het andere topic werd er niet aan de mod balk gehouden en toen is er een slotje op gezet.

maar er staat, slotje voor overleg...
beetje rare benaming vind ik dan.
inmiddels heb ik me aangemeld voor diverse spirituele fora.
http://www.droomvrienden.nl/DVforum/index.php
op dit forum staan ook diverse stromingen, spirtueel en veel uitleg over dingen.
trouwens ook op de site die erbij hoort.

ik kwam wel een oude bekende tegen ;) , echter valt die daar meteen door de mand *D

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:22

gelukkig is dit topic nog wel open..
Vond het ook wel erg raar hoe dat er stond (slotje voor overleg) lekker onduidelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:18

Moonlightje schreef:
gelukkig is dit topic nog wel open..
Vond het ook wel erg raar hoe dat er stond (slotje voor overleg) lekker onduidelijk.

niet meer lang als jullie hierover gaan blijven door gaan. PB de mod.

Misschien een idee om de discussie uit het topic dat op medisch stond hier verder te zetten voor de geïnteresseerden?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:37

waarom niet?
ga je gang