Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Onassa schreef:Nee het gaat me nu even niet om de wetenschap(hoewel die toen wisten hoe schadelijk het DES hormoon was maar toch verstrekt hebben).
Het gaat me er nu om dat er veelal geroepen word dat er veel alternatieve behandel methodes verkeerd uitpakken.
Dat geloof ik best, maar niet minder dan in het reguliere waar ik dus de voorbeelden van aan gaf.
Denk dat we elkaar hierin even niet goed begrepen.
De zorgverleners hebben verstrekt.
Lusitana schreef:Grappig genoeg word ook weer op oude dingen als aderlaten teruggegrepen maar nu weet men exact met welk nut.
Lusitana schreef:Bidden schijnt, wetenschappelijk bewezen, overigens wel te helpen, maar dat is een ander verhaal...
Het is echt altijd slim om op je eigen intuïtie af te gaan en dat is vaker om meer onderzoeken te laten doen dan "probeer maar wat paranormaals".
Maar het is ook gezegd dat de wetenschap zelf natuurlijk niks voorschrijft, daar zijn ook weer doorgevers voor: artsen.
Grappig genoeg word ook weer op oude dingen als aderlaten teruggegrepen maar nu weet men exact met welk nut.
Een heleboel wonderen zijn tegenwoordig gewoon te verklaren en wellicht kan alles dat we nu nog paranormaal vinden later ook wel verklaard. Een heleboel kan zelfs nu al verklaard...
Onassa schreef:Door diezelfde wetenschap waar velen zo blind op vertrouwen ben ik nu onvrijwillig kinderloos met een verhoogde kans op baarmoeder kanker.
Ik ben namelijk DES dochter.
De wetenschap heeft in de jaren voorafgaand aan het veelvuldig verstrekken van dit "medicijn" onderzoek gedaan.
Dat onderzoek is in Amerika verricht op ratten en alle ratten kregen kanker.
Toch ondanks dit onderzoek is het middel wereldwijd aan heel veel zwangere vrouwen voorgeschreven om zogenaamd een miskraam tegen te gaan.
Mijn moeder kreeg dit middel ook toen ze net zwanger was van mij.
De gevolgen voor vooral de dochters die geboren werden zijn catastrofaal.
Voor een aantal jaar geleden zijn dan ook de pharmaceutische bedrijven aangeklaagd.
Na veel getouwtrek hebben ze uiteindelijk toe moeten geven dat dit een hele grove fout geweest is en hebben ze de gedupeerde een schade claim moeten uitbetalen.
Ik was een van de velen die een x bedrag kreeg als pleister op de wond.
Hier heeft de wetenschap dus een enorme fout begaan en nog bewust ook!
Vergeet niet dat geld een grotere rol speeld dan het menselijk welzijn.
Ook bij de wetenschap dus en voor mij dus ook het bewijs dat je daar ook niet klakkeloos alles van moet aannemen en geloven.
BigBen schreef:Ik ben het absoluut met je eens dat het DES-verhaal nooit had mogen gebeuren,
en ondertussen zijn de veiligheidscriteria waar een medicijn moet aan voldoen ook veel strenger geworden,
maar je bent wel behoorlijk aan het overdrijven.
DES-dochters hebben een verhoogde kans op een zeldzame vorm van vaginale kanker,
maar dan nog is die kans niet hoger dan ca 1 op 1000.
Er kan inderdaad verminderde vruchtbaarheid voorkomen,
maar ook dat is eerder uitzondering dan regel.
Daarmee wil ik de feiten zeker niet goedpraten, absoluut niet,
maar je moet de zaken wel vertellen zoals ze zijn.

Beter opletten voor je oordeeld Nombrado. nombrado schreef:Lusitana schreef:Bidden schijnt, wetenschappelijk bewezen, overigens wel te helpen, maar dat is een ander verhaal...
Het is echt altijd slim om op je eigen intuïtie af te gaan en dat is vaker om meer onderzoeken te laten doen dan "probeer maar wat paranormaals".
Maar het is ook gezegd dat de wetenschap zelf natuurlijk niks voorschrijft, daar zijn ook weer doorgevers voor: artsen.
Grappig genoeg word ook weer op oude dingen als aderlaten teruggegrepen maar nu weet men exact met welk nut.
Een heleboel wonderen zijn tegenwoordig gewoon te verklaren en wellicht kan alles dat we nu nog paranormaal vinden later ook wel verklaard. Een heleboel kan zelfs nu al verklaard...
precies
paranormaal is dus eigenlijk normaal, maar nog niet onderzocht of als bewezen geacht.
nog lang niet alles is uitgevonden hoe iets werkt
Onassa schreef:Kijk dit topic was ik dus uit het oog verloren en idd, hopelijk kunnen we dan hier verder.
In het andere topic werd er niet aan de mod balk gehouden en toen is er een slotje op gezet.
, echter valt die daar meteen door de mand
Moonlightje schreef:gelukkig is dit topic nog wel open..
Vond het ook wel erg raar hoe dat er stond (slotje voor overleg) lekker onduidelijk.