Ik ben een stille meelezer vanaf het begin, maar wil nu toch iets van me laten horen. Ik vind je enorm sterk en superknap hoe je hier mee omgaat! Ik ben blij om te horen dat er een stijgende lijn is!
Eigenlijk was ik elke keer bang om dit topic te lezen, bang om te lezen wat ik eigenlijk niet wil lezen!
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop echt vanuit mijn hart dat jullie hier met zijn allen bovenop komen!
Ik vind het knap dat je jullie zoontje lekker laat spelen bij de opvang. Je hebt al zoveel aan je hoofd en dan nog gaat het welzijn van je mannen voor alles.
ik heb niet alles gelezen omdat er veel staat. ik wens e heel veel sterkte hiermee. ik hoop dat je man de goeie hulp krijgt die hij nodig heeft. ik ken de gevoelens van je man helaas maar al te goed. tt nu toe ben ik er altijd bovenop gekomen. ikzelf heb hulp gezocht bij de ggz omdat daar veel expertise zit voor meerdere problemen. medicatie is 1 ding maar om leren gaan met je verleden is ook ergbelangrik. hoe moeilik ook. en daar is veel begeleiding en therapie voor nodig. laat geen steen onomgedraait voor hulp. voor jezelf je man en je zoonte. ik wens jou en je man heel veel kracht en sterkte toe dat zullen jullie nodig hebben. maar allerbelangrijkste vergeet ezelf niet. a e man staat voorop. maar die heeft er niks aan als je instort en e zoon ook niet. neem af en toe tidvoor jezelf. zorg dat iemand anders bi je man is en ga iets doen wat e leuk vind al is het maar eventjes en o zo moeilijk. probeer het. zoek ook ondersteuning voor jezelf zodat ji kan praten want dit likt me o zo moeilijk voor je. ik vind je een dapper en liefdevol mens als ik het zo lees. en je man en kind mogen hun handjes samenknijpen. wees maar trots op jezelf dat verdien je
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 14:29
Dank voor alle lieve berichtjes. Vanochtend weer een paar moeilijke momenten gehad, waarbij de negatieve gedachtenstroom als een intercity door zijn hoofd komt denderen, niet te stoppen. Dit komt misschien doordat de medicijnen in het begin juist wat kunnen aanjagen. We moeten nu extra allert zijn.
Vanochtend heb ik een mail gestuurd naar al mijn collega's, dat vond ik best moeilijk. Maar het zit er wel in dat ik voorlopig even niet op het werk ben, dan ben ik maar liever duidelijk dan dat er geheimzinnig over wordt gedaan. Ik kreeg net al een paar berichtjes terug, hele lieve bemoedigende mailtjes. Blij mee.
Fijn dat je zoveel steun krijgt van je collega's en werkgever!
Mirei
Geplaatst: 22-10-10 14:35
Weet precies hoe je je voelt...ik heb thuis ook zo'n man thuis zitten.
Ik ben al eens net op tijd thuis gekomen omdat ik zo'n voorgevoel had.... Nu gaat het al een tijd goed, maar die angst blijft bij me....vindt het ook best moeilijk
Mijn man heeft wel medicijnen gehad maar die sloegen niet aan en hij wil geen medicijnen meer slikken...
Hou je taai, want ik weet hoe zwaar het af en toe is.! Denk aan jezelf en ik duim voor je, mijn pb staat ook altijd open!
Ik heb echt bewondering voor je draadkracht en doorzettingsvermogen. Wat een kanjer! Je probeert alles en pakt alle mogelijkheden aan, maar je blijft met respect naar je partner en zijn gevoelens. Echt! Ik denk dat je man dat ook heel erg beseft, ondanks alles. Ik hoop dat hij eruit gaat komen en hij zichzelf weer terug gaat vinden. Door al je berichten te lezen en vooral die van 12-10 besef je pas hoe veel indruk dit soort dingen op je maken.
Hele dikke knuffel!
Verafjord
Geplaatst: 22-10-10 14:50
wat fijn dat je zoveel steun van je collega's krijgt en de medicatie kan in het begin zorgen dat je somberder wordt, maar dat wordt al snel omgezet hoor
2misty2
Geplaatst: 22-10-10 15:26
Ik duim ook mee! Ik vind je een enorme sterke vrouw! Fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt en dat ze wat voor je kunnen betekenen.
Super dat je collega's je zo goed steunen , hopelijk krijgt hij snel minder last van de medicijnen en voelt hij zich er juist beter door !
Sorriso
Geplaatst: 22-10-10 18:22
Gelukkig krijg je zoveel steun van je werk. Kennelijk word je daar ook op waarde geschat! Behoorlijk kl*te dat die medicijnen zo'n kick-start moeten hebben, hopelijk slaan ze snel aan...
Moeilijk hoor. Je kan ook beter maar eerlijk zijn naar werk en collega's, dan krijg je meestal wel alle medewerking. Het gaat vaak fout als men geheimzinnig gaat doen. Ik hoop dat de medicatie aanslaat, maar het is waar de eerste weken kunnen best heel heftig zijn. Je zal nu misschien een beetje op de automatische piloot gaan om alles te kunnen doen en misschien zelfs wel een beetje emotioneel een harnas creëert. Om er voor iedereen te zijn, om door te kunnen gaan en sterk te zijn. Maar houd er rekening mee dat dat maar zo ver gaat. Zoek ook ruimte voor jezelf hoe moeilijk dat ook is.
Nuvel
Geplaatst: 22-10-10 21:26
wow, ik heb het allemaal gelezen met tranen in mijn ogen. wat ben jij een sterke vrouw! ik duim dat alles goed komt met je man! en jullie straks weer echt gelukkig kunnen zijn! veel sterkte en dikke knuffels xxxx
Fijn dat je collega's het zo goed opnemen en bemoedigende mailtjes terugsturen. Dat is toch altijd wel prettig om te weten dat ze aan je denken! Ik hoop voor jullie dat die gedachten wat minder worden!
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-10 23:24
Vanmiddag was ons zoontje een klein uurtje bezig om ons te motiveren om mee naar buiten te gaan, hihi. Hij had z'n jas al aan, tas ingepakt, geld uit z'n spaarpot gehaald, hij was er helemaal klaar voor. Dus zijn we maar even de stad ingegaan om een kop koffie te drinken , even wat winkels in en afgesloten met de McDonalds. Heerlijk even er uit. Morgen weer een dag.
Polivy
Geplaatst: 22-10-10 23:35
Heerlijk zeg, en wat een fantastische zoon hebben jullie
Ook ontzettend fijn dat je collega's zo meelevend zijn. Erg knap ook dat je open kaart speelt. Is misschien voor de meesten het meest logisch om te doen, maar het is niet zomaar wat om zulke persoonlijke gebeurtenissen te delen met anderen. Wat doen jullie het allemaal (je man, je zoontje en jij) het erg knap! Ik hoop dat je man zich snel wat beter voelt en dat de positieve resultaten van de medicijnen snel om de hoek komen kijken.
Anoniem
Geplaatst: 23-10-10 00:08
Ik volg je topic al een tijdje, en ik moet je zeggen, ik heb enorm veel respect voor jullie!
Gelukkig hebben jullie een zoon die vrolijk doorgaat waarvoor jullie ook door willen gaan. ''Even'' doorzetten en doorgaan als het moeilijk is. Jullie komen er wel! Depressiviteit is inderdaad erg goed behandelbaar. Helaas komt het ook erg vaak terug wat bij jou man blijkbaar ook het geval is (gezien zn verleden).. Ook erg fijn dat ze op jou werk zoveel begrip tonen. Je moet er nu gewoon even zijn voor je man. Gewoon even niet werken en doen, maar even gewoon samen zijn om er weer samen bovenop te komen. Dat lukt hem niet alleen. Jij staat ook enorm sterk in je schoenen. Moet ook wel, als jij ook instort hebben jullie niks meer aan elkaar..
Ga door op de goede weg en heel veel sterkte tijdens de weg omhoog! Nu zitten jullie nog in een heel erg diep en donker dal, maar daarboven is het veel mooier en lichter allemaal. Je moet alleen wel door het grauwe dal eerst een stukje omhoog om dat weer te kunnen zien. Jullie zoon vind dat diepe dal maar niks en moedigt jullie aan om ook omhoog te komen, en je man kan het niet alleen dus je zult hem moeten ondersteunen. Het is zwaar maar samen lukt het jullie wel!