Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rainbow8 schreef:Stoer:
Gewoon lekker laten gillen en uit bed laten gaan. Bij mijn kids was het zo dat, zolang ze maar niet uit de slaapkamer kwamen was het goed. Ze hebben heel wat nachten op de grond met een dekbedje doorgebracht.
JodieR:
Als ze weer haar adem inhoud heb je 2 keuzes. Of je negeert haar, waardoor het dreigen/drammen geen nut heeft en toch doorgaat met je eigen opvoed methode. Of optie 2: Een koud glas water in haar gezicht gooien zodat ze schrikt en dan is het ook over. Of optie 3 wat eigenlijk vergelijkbaar is met optie 2 met kleding aan onder de koude douche zetten. In alle gevallen zal ze snel genoeg doorhebben dat het geen effect heeft op je.
Brainless schreef:Dit gaat over een BABY van 9 maanden... die ga je toch niet met kleren onder de douche stoppen??!!
JessAndHope schreef:Ik weet weinig af van het adem inhouden.... maar ze moeten toch echt vanzelf weer ademhalen lijkt mij?
Heb nog nooit gehoord dat iemand zichzelf dood heeft ge-niet-ademd....
Brainless schreef:rainbow8 schreef:Stoer:
Gewoon lekker laten gillen en uit bed laten gaan. Bij mijn kids was het zo dat, zolang ze maar niet uit de slaapkamer kwamen was het goed. Ze hebben heel wat nachten op de grond met een dekbedje doorgebracht.
JodieR:
Als ze weer haar adem inhoud heb je 2 keuzes. Of je negeert haar, waardoor het dreigen/drammen geen nut heeft en toch doorgaat met je eigen opvoed methode. Of optie 2: Een koud glas water in haar gezicht gooien zodat ze schrikt en dan is het ook over. Of optie 3 wat eigenlijk vergelijkbaar is met optie 2 met kleding aan onder de koude douche zetten. In alle gevallen zal ze snel genoeg doorhebben dat het geen effect heeft op je.
Dit gaat over een BABY van 9 maanden... die ga je toch niet met kleren onder de douche stoppen??!!
Twiggy2008 schreef:Stoer:
JodieR:
JodieR schreef:Pf over dat bedritueel heb ik nog geen idee hoe ik dat ooit zou gaan aanpassen. Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat.
Ik heb ook een probleempje. Met mijn dochter van 9 maanden. Als ze haar 'zin' niet krijgt of ergens niet mee eens is. Of niet direct word opgepakt wanneer zei wil. Gaat ze lopen 'perssen' beentjes gekruist en rood aanlopen. Ze heeft wel last van holding breath (haar adem in houden als ze 'boos / pijn etc ' heeft.
Maar k vind het heel moeilijk om nou te kijken wanneer ze pijn heeft om aandacht vraagt. Over 2 weken komt ook de wijkverpleegkundige om te kijken hoe het gaat.
Maar ik dacht misschien hebben jullie hier ook nog wel tips.
Blue_Eyes schreef:Het heet overigens breath holding spells. En ja, even 'afleiden' helpt wel degelijk, ik heb er zelf ook mee te maken gehad (gelukkig niet met mijn eigen kinderen.
JessAndHope schreef:nee... stel dat je kind nat word