Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:25

mwah... doe het liever bij iedereen... straks heeft iemand een "leuk" neefje of nichtje te logeren die ze voor de fun even meenemen naar de bruiloft van tante chantal :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:27

Wat jij natuurlijk ook heel "leuk" vindt... :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:35

Tuurlijk... mensen vragen altijd aan mij of ik op wil passen :=

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:41

Toen wij zijn getrouwd heb ik daar eigenlijk helemaal niet over nagedacht!
Overdag (in het gemeentehuis) en tijdens het eten 's avonds waren er geen kinderen bij. Tijdens het feest waren er wel kinderen, maar totaal geen last van gehad. Het was ook een groot feest dus iedereen liep toch door elkaar heen en dan merk je die paar kinderen echt niet!
Voor overdag tijdens de ceremonie en tijdens het eten kan ik me voorstellen dat je liever geen kinderen hebt...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:04

tijdens het feest ook niet hoor :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:45

Chantal heb je nou al dé tekst gevonden? Stonden leuke tussen her en der zag ik in het begin.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:10

nee de tekst is er nog niet, maar het gaat er waarschijnlijk wel een uit dit topic worden.

ws de:
wij hebben geen k3, clown of ballenbak
graag uw kind bij de oppas voor ons gemak

van annetje :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:17

Ik zou er dan 'voor ieders gemak' van maken... Klinkt nét eventjes wat vriendelijker

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:54

Idd, ieders gemak klinkt beter ;) Want het is idd zowel voor jullie als voor de ouders even lekker om zonder de "handenbindertjes" te zijn :D

Leuk dat je er eentje uit het topic hebt gekozen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 23:12

De kaarten zijn nu onderweg :P
Als die binnen zijn kan ik de brief erbij voegen en ze opsturen... ben benieuwd of ik nog vragen ga krijgen omtrend het wel/geen kinderen mee mogen brengen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:40

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties eigenlijk :j

Ik was gisteren op de bruiloft van twee jeugdvrienden en ja hoor.. een huilend kind tijdens de kerkdienst. En gillende, rennende en losgeslagen kinderen op de receptie.
Tel daarbij de oh zo niet grappige 'stukjes' van kennissen en familie bij op en ik weet precies wat ik NIET wil op mijn eigen bruiloft _O-
Verder was het mooi hoor, prima kerkdienst en gezellige receptie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:49

Wat ben ik blij dat ik voor de bruiloft van zaterdag avond pas voor het dessertbuffet ben uitgenodigd. Geen vervelende kerkdienst, geen vervelende receptie. Enkel lekker smullen van de dessert en dan lekker bijkletsen met mijn neven en nichten. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:52

Persoonlijk adresseren en dus geen Familie ervoor zetten, meestal valt het kwartje wel.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:03

Berdien schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties eigenlijk :j

Ik was gisteren op de bruiloft van twee jeugdvrienden en ja hoor.. een huilend kind tijdens de kerkdienst. En gillende, rennende en losgeslagen kinderen op de receptie.

Dat vind ik ook niet kunnen, dan hoor je je kind onder je arm te pakken en heel snel en onopvallend de kerk/trouwzaal uit te sneaken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 22:49

MamboBeach schreef:
Persoonlijk adresseren en dus geen Familie ervoor zetten, meestal valt het kwartje wel.

even terug lezen ;) Nee het kwartje valt dan dus niet :+

Berdien schreef:
Tel daarbij de oh zo niet grappige 'stukjes' van kennissen en familie bij op en ik weet precies wat ik NIET wil op mijn eigen bruiloft _O-

Ik zou als bruid dan echt een moord begaan :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:53

17 pagina's vond ik erg veel. :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:19

Oooh, ik zou echt hels worden.
Ik was vorige week donderdag bij de bull uitreiking van mijn beste vriendinnetje (tevens bruidsmeisje en getuige). En daar ook hoor, midden in die zaal, bleeeeren, echt een klein kindje nog. Kindje kan daar niets aan doen, want dat is kindjes eigen. Net als rennen en vliegen en spelen en gek doen. Maar niet op mijn trouwdag. Ik was op dat moment ook zooo blij dat we die regel gesteld hadden voor onze bruiloft de dag later. Wat een heerlijke zee van rust :D Wel jammer dat daardoor 1 oom niet gekomen is...

Wij hadden overigens wel persoonlijk geadresseerd, dat vond ik mooier staan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:57

c_alsemgeest schreef:
MamboBeach schreef:

even terug lezen ;) Nee het kwartje valt dan dus niet :+

Berdien schreef:

Ik zou als bruid dan echt een moord begaan :')

Wij hadden dan geen kids op de bruiloft, wel stukjes (maar degenen die echt niet leuk waren, die liet ik door de band overstemmen als ik ze beu was. Eeeeeven tevoren afgesproken met de bandleider. }>
Wel had er één of andere idioot bedacht dat polonaise wel leuk is. Ik háááá't dus polonaise, en ben op het toilet gaan staan. Wat ik niet leuk vindt, doe ik niet. En als de bruid ineens weg is, is de lol er ook zo weer af. Goed geregeld! }>

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:20

Ik vind dat echt niet kunnen. dingen doen op het feest van een bruidspaar waarvan zij niet op de hoogte zijn. Wiens feest is het, dat van het paar of van degene die denkt de lolbroek uit te hangen. Man als ik ooit trouw dan komt er echt geen giga feest meer. (Droomde ik wel van met koetsen en al) Familie en kennissen die denken dat ze lollig zijn maar eigenlijk het paar voor schut zet of de ouders. Nee bij mij komt er denk ik gewoon een doodsimpele bbq in beperkte kring. Geen gedoe en gezeur en niemand die moet kiezen van die of die niet uitnodigen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:27

petraaken schreef:
Ik vind dat echt niet kunnen. dingen doen op het feest van een bruidspaar waarvan zij niet op de hoogte zijn. Wiens feest is het, dat van het paar of van degene die denkt de lolbroek uit te hangen. Man als ik ooit trouw dan komt er echt geen giga feest meer. (Droomde ik wel van met koetsen en al) Familie en kennissen die denken dat ze lollig zijn maar eigenlijk het paar voor schut zet of de ouders. Nee bij mij komt er denk ik gewoon een doodsimpele bbq in beperkte kring. Geen gedoe en gezeur en niemand die moet kiezen van die of die niet uitnodigen.

Same here.
Leuk feestje in de tuin. De eerste die met een alphabet aankomt gaat hupsakee zo de vijver in :D
MIJN dag, weet je. Net als elke andere dag, trouwens. :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:40

petraaken schreef:

Wij waren er wel van op de hoogte hoor, alleen had ik aangegeven dat ik van KORTE stukjes houd. Dus als iemand een ellenlange weetikveel begon, kreeg ie gewoon zijn 5 minutes of fame en daarna begon de band weer. Dan ging ik even naar die persoon toe, bedankte hem voor de moeite, en wees erop dat het bruidspaar niet van lange stukjes hield. En weg was ik weer, beledigd of niet boeit me niet echt. :D Alleen die polonaise jaaaa toen kreeg ik wel een dik vet rood waas voor mijn ogen, maar goed dat was ook weer zo voorbij.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:48

petraaken schreef:

En nog erger, van die vrijgezellenfeesten met beschamende opdrachten in nog beschamendere outfits.

Wij hebben bij mijn schoonzus en zwager wel een quiz gedaan over hoe goed ze elkaar kenden maar dan zonder al te beschamende feitjes. In de vorm gegoten van weekend miljonairs en dan raden hoe de ander geheten had als die van van het andere geslacht was. En gewoon een paar grappige dingetjes die ze beiden als kind uitgevreten hadden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:24

Vrijgezellefeesten doe ik niet aan. En wee degene die dat wel organiseert voor mijn partner dan is die nog niet jarig. Ik ben stier van sterrebeeld dus mij moet je echt niet kwaad krijgen. ~~}>

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:24

Oh dat weekend millionairs deden ze hier ook. Dodelijk saai, van die leraren die denken dat ze grappig was en het duuuuuuurde zo lang. Ik hing half slapend met een glas wijn in mijn stoel := :o

Wat wij deden, een lied van drie minuten, dat vind ik nog wel geinig. Is toch een blijk van attentie en waardering en het duurt vooral niet te lang.

Nee... ik denk dat ik ook zoiets doe, stukjes als het dan persé moet maar zeker niet langer dan vijf minuten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:33

Tsja, vrijgezellenfeest liep bij mij ook iets anders dan de bedoeling was. Had heel erg benadrukt dat ik niet voor banketstaaf wilde lopen, want daar zag ik de lol niet van in. Alleen dat mensen vonden dat dat er wel "bij hoort" en dus lekker toch hun eigen ding gingen plannen, ingedimt welliswaar, maar het gebeurde nog steeds... nou ja, je kunt je wel voorstellen hoe dat gegaan is, was niet helemaal zo gezellig als dat de bedoeling zou moeten zijn. Mja, dan moet je maar luisteren naar deze "ram" .... Mijn man heeft dan ook geen vrijgezellenfeest gedaan, ook omdat hij het nut er gewoon niet van zag.

Ook de ceremoniemeester en schoonfamilie was erg overenthousiast, want dat "hoort bij" de taak.. nou nee, want dat hadden we helemaal niet gevraagd eigenlijk. Dus geen stukjes, op 1 lied na van de collega's van mijn man. Mijn schoonmoeder had uiteindelijk nog een feestgids.. was ook niet nodig geweest voor mij, maar goed... en nog een paraplu met dingetjes eraan (zag ik nu net op de foto's, geen idee wat dat precies gaat worden, dat gaan we nog merken schijnt....).

Maar geen quizes, 100 blikken met groente/fruit of wat dan ook maar zonder label mee naar huis, geen flauwe spelletjes, doorgeef dingen, polonaises... nee nee nee... Geen levend ganzenbord of andere onzin. Gewoon normaal gezellig.