woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:42

VivaLaVida schreef:
Blue_Eyes schreef:
Een aanvaller van je afschoppen is 1 ding, pmarena, maar een kind van 6... die kun je ook gewoon bij zijn armen pakken en optillen. Die hoef je niet te schoppen.

Heb je wel eens een krijsende peuter van 1 à 2 jaar proberen op te pakken die niet wil?? Die krijg je al niet eens omhoog!! Kinderen van 6 zijn geen kleintjes meer!

Bovendien vanaf 5 jaar leren ze empathie te hebben of in ieder geval, zouden ze dat moeten hebben.

Dan gaan ze het leren...dat klopt...
Maar niet alle kinderen gaan gelijk op in hun ontwikkeling...
Hangt van vele factoren af...en wie lerende is...gaat ook nog wel eens in de fout...dus kinderen ook.
En dan zijn wij volwassenen aan zet om te corrigeren....en dan geef je met lichamelijk geweld nou niet bepaald de juiste les....

Waarbij ik niet zeg dat je hem niet even stevig bij zijn arm mag pakken om hem weg te halen van de situatie. Maar alle hoeken van het plein laten zien, of bij hem de tanden er uit te butsen, zoals hier door enkelen wordt gezegd is buiten proportie...en dient ook niet het doel.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:43

VivaLaVida schreef:
Ik heb vroeger om veel minder ergere dingen een schop onder mijn hol gehad, en nog steeds geen trauma hoor!

Hebben jullie nooit gehoord hoe mishandeling tegen mensen begint? Juist ja, tegen dieren!

waar zou je je meer zorgen om moeten maken, om een verdiende blauwe plek bij dat jong, of om deze keer losse tanden en een trauma bij een hond, en de volgende x misschien wel iets veel ergers? Wat zou er gebeurt zijn als er verder niemand in de buurt was en ts nog wat langer in de school gebleven was??

Als het mijn zoontje was geweest en ze had hem een tik uitgedeeld had ik er geen problemen mee gehad.

Ik kende een jochie van 4 en ja dat klinkt jong maar oh wat was dat een draak van een kind! Spuugde vreemden in hun gezicht, sloeg de hond als hij dacht dat niemand het zag (oh nee zo slim zijn 4 jarigen niet he?) uit eindelijk had hij een baby heel hard zo maar gebeten. Toen beet zijn moeder hem in zijn arm en zei: kijk zo voelt dat nou!!

Ideale oplossing :)
kinderen worden tegenwoordig veel te zacht aangepakt want oh je zal maar eens iets verkeerd doen. Nee... Kinderen moeten juist leren dat ze niet alles kunnen maken!

_/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:44

Polly : geweldig hoor dat hele verhaal erachter , en er zal ongetwijfeld een prima verklaring zijn waarom het ventje zulk wanstaltig gedrag vertoont , maar dat maakt op dat moment toch echt even geen *fluit* uit.

Om je druk te maken om dat ventje dat is van latere orde , EERST zal hij van die hond af moeten en als iemand dat doet d.m.v. een tik of een schop onder zijn reet van mijn part : eigen schuld.

Zo simpel zie ik het , en dat heeft NIKS te maken met de oorzaak en het verdere traject , puur met het ontzetten van het slachtoffer :)

Zijn welzijn is het belangrijkste , DAARNA is pas het welzijn van de dader aan de beurt.

Lijkt me vrij realistisch gedacht :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:46

polly2 schreef:
Jij hebt het steeds over een gek...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jouw reacties ook niet helemaal van gezond verstand vind getuigen....
Maar daarmee zeg ik nog niet dat je gek bent.

Hoeveel weet jij van kinderen? En van de ontwikkeling van kinderen? En van waarom kinderen soms onbegrijpelijke dingen doen?

Vanuit mijn beroepspraktijk heb ik wel eens te maken met kinderen die dergelijk gedrag vertonen.
Zelfs ten aanzien van hun eigen huisdieren. Daar zat iets heel anders achter. Misbruik door iemand in de nabijheid van dat kind. De buurman, een neef, de vader zelf en zelfs een keer een grote zus...ik heb het allemaal voorbij zien komen. Zo'n kind raakt daardoor verstoord in zijn ontwikkeling en kan erg agressief worden. Die agressie is eigenlijk gericht op de dader van het misbruik, maar het kind kan het daar niet uiten, dus zoekt het een andere weg.
En als zoiets de oorzaak is van dit gedrag, dan los je dat echt niet op met een pak slaag. Integendeel....daarmee maak je het erger, want je doet aan symptoombestrijding en je pakt niet de oorzaak aan.
Vanwege al het leed onder kinderen dat ik in de loop der jaren ben tegengekomen, word ik daar altjd een beetje fel van, als ik zulke reacties lees.
Alsof een kind er zelf voor kiest om zo te zijn.....dat kan een kind nog niet....echt niet.....

Dus daarom: eerst uitzoeken waarom een kind zo doet, want het is afwijkend gedrag. En dan pas maatregelen nemen...
En dat is dan nog geen pak slaag...want wat voor voorbeeld geef je dan?
Stel dit kind doet zo omdat idd de ouders de grenzen voor dit gedrag nooit aangegeven hebben, of omdat ouders zelf ook zo met dieren omgaan (kan ook hè...dan kopieert het kind het gedrag). Dat los je niet op met een pak slaag. Wel met consequent handelen en de ouders daarin begeleiden. En soms leiden zulke dingen tot uit huis plaatsen, omdat ouders dat niet kunnen (of willen).
En toch steeds blijft dan ook het kind slachtoffer van de situatie....

Toen ik jouw reacties las, had ik de indruk dat dit geschreven was door iemand van een jaar of 15...vol emotie...weinig levenservaring ....niet nuchter nagedacht. Ik was verbaasd om in je profiel te zien dat je volwassen bent en 30 jaar.
Als je op die leeftijd zo spreekt over kinderen, maakt mij dat een beetje bang....

Bedenk goed: Niemand is een klier voor zijn plezier!!!

Kijk met dit soort soft gedoe gaat het heel snel bergafwaarts.
Het kan me persoonlijk niet schelen wat de achtergrond van zo'n kind is.
Wanneer het door omstanders niet gecorrigeerd wordt en mag worden (en thuis blijkbaar ook niet), dan leert zo'n kind NOOIT dat het ontoelaatbaar gedrag is.
Er groeien kinderen in de hele wereld op onder veel ernstiger omstandigheden dan die jij beschrijft en dat worden echt niet allemaal psychopaten.

Juist door het stukje gebrek aan sociale controle, en omdat ouders niet toestaan dat een omstander het kind corrigeert lopen zaken uit de hand.
Ik heb vroeger best wel eens een tik gehad van de buurvrouw of een wildvreemde, nou dat maakte 100x indruk dan van mijn ouders.
Dan denk je wel een keer vaker na voordat je wat uitspookt.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:59

manie schreef:
polly2 schreef:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jouw reacties ook niet helemaal van gezond verstand vind getuigen....

Hoeveel weet jij van kinderen? En van de ontwikkeling van kinderen? En van waarom kinderen soms onbegrijpelijke dingen doen?

Vanuit mijn beroepspraktijk heb ik wel eens te maken met kinderen die dergelijk gedrag vertonen.
Zelfs ten aanzien van hun eigen huisdieren. Daar zat iets heel anders achter. Misbruik door iemand in de nabijheid van dat kind. De buurman, een neef, de vader zelf en zelfs een keer een grote zus...ik heb het allemaal voorbij zien komen. Zo'n kind raakt daardoor verstoord in zijn ontwikkeling en kan erg agressief worden. Die agressie is eigenlijk gericht op de dader van het misbruik, maar het kind kan het daar niet uiten, dus zoekt het een andere weg.
En als zoiets de oorzaak is van dit gedrag, dan los je dat echt niet op met een pak slaag. Integendeel....daarmee maak je het erger, want je doet aan symptoombestrijding en je pakt niet de oorzaak aan.
Vanwege al het leed onder kinderen dat ik in de loop der jaren ben tegengekomen, word ik daar altjd een beetje fel van, als ik zulke reacties lees.
Alsof een kind er zelf voor kiest om zo te zijn.....dat kan een kind nog niet....echt niet.....

Dus daarom: eerst uitzoeken waarom een kind zo doet, want het is afwijkend gedrag. En dan pas maatregelen nemen...
Stel dit kind doet zo omdat idd de ouders de grenzen voor dit gedrag nooit aangegeven hebben, of omdat ouders zelf ook zo met dieren omgaan (kan ook hè...dan kopieert het kind het gedrag). Dat los je niet op met een pak slaag. Wel met consequent handelen en de ouders daarin begeleiden. En soms leiden zulke dingen tot uit huis plaatsen, omdat ouders dat niet kunnen (of willen).

Toen ik jouw reacties las, had ik de indruk dat dit geschreven was door iemand van een jaar of 15...vol emotie...weinig levenservaring ....niet nuchter nagedacht. Ik was verbaasd om in je profiel te zien dat je volwassen bent en 30 jaar.
Als je op die leeftijd zo spreekt over kinderen, maakt mij dat een beetje bang....

Wanneer het door omstanders niet gecorrigeerd wordt en mag worden (en thuis blijkbaar ook niet), dan leert zo'n kind NOOIT dat het ontoelaatbaar gedrag is.
Er groeien kinderen in de hele wereld op onder veel ernstiger omstandigheden dan die jij beschrijft en dat worden echt niet allemaal psychopaten.

Juist door het stukje gebrek aan sociale controle, en omdat ouders niet toestaan dat een omstander het kind corrigeert lopen zaken uit de hand.
Ik heb vroeger best wel eens een tik gehad van de buurvrouw of een wildvreemde, nou dat maakte 100x indruk dan van mijn ouders.

Dan begrijp jij de essentie van mijn verhaal niet...
Ik zeg nergens dat zo'n kind niet gecorrigeerd mag worden door omstanders. Integendeel...ik ben juist het meest verbijsterd over die andere vrouwen die er maar bij stonden te kijken en niet ingrepen. Het gaat er alleen om HOE je ingrijpt. Je grijpt in op een adequate manier met zo min mogelijk lichamelijk geweld en met gezond volwassen verstand. En dat vind ik de plicht van iedere volwassene....als ze een kind dergelijk gedrag zien vertonen. Ik spreek kinderen van een ander ook aan als ze de geiten van de kinderboerderij aan de oren trekken. Heel duidelijk...niet mis te verstaan voor het kind, leg ik uit dat wat ze doen, verkeerd is. En dan kan het me niet schelen wat de ouders er van vinden. Maar ik ga niet die kinderen alle hoeken van de kinderboerderij laten zien, of ze de oren van het hoofd trekken. Daar zit het 'm in. Jammer dat je mij niet snapt. Maar misschien nu wel. Bovendien ga jij er voetstoots vanuit dat dit kind thuis niet gecorrigeerd wordt...dat kun je niet weten...misschien was dit de eerste keer dat hij zich zo gedroeg...misschien zijn de ouders er wel heel druk mee....dit is behoorlijk speculatief....

Daarom, ik heb het al vaker gezegd: De TS heeft in mijn ogen goed gehandeld. De school neemt de verantwoordelijkheid om dit gedrag verder te onderzoeken....en zo zouden meer mensen moeten handelen...dan gaat het niet bergafwaarts... Het gaat juist bergafwaarts door de korte lontjes van steeds meer mensen en de ik ik ik ik ik ik gedachte...ik heb het recht...ik mag toch zeker wel...ik zal eens even.... ipv na te denken over de gevolgen er van voor ons allemaal....

En wat je zegt over kinderen die in ergere omstandigheden opgroeien...tuurlijk...het kan altijd erger... Maar hoe dan ook...een kind raakt altijd beschadigd van bepaalde omstandigheden...en nee...die groeien niet allemaal uit tot een psychopaat....wellicht omdat er op tijd op de juiste manier is ingegrepen? I.p.v. oog om oog, tand om tand???? Of wellicht omdat mensen allemaal anders zijn en op een andere manier omgaan met dingen die hen overkomen? Waar de ene agressief van wordt, wordt de ander teruggetrokken van en aan een volgende merk je helemaal niets en die raken op 40-jarige leeftijd ineens depressief....en dan zegt iedereen...goh...hoe kan dat?
Daarom is het heel belangrijk om alert te zijn op welke signalen dan ook, dat een kind afgeeft...en dan adequaat oppakken....en zelf het juiste voorbeeld zijn....
Laatst bijgewerkt door polly2 op 21-07-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:02

lisa_pluisje schreef:
Keek in je profiel, je bent 46? en jij denkt dat de moeder van dat kind
daarmee accoord gaat?
Je bent zelf nog veel gekker dan dat kind, die kan het niet helpen
jij bent 40 jaar ouder en je hebt nog niks geleerd.
Zou dat wel eens willen zien als ik erbij sta, weet zeker dat
je dat kind zijn tandjes heel laat.
Tussen haakjes, bij Yorkshire terriers zitten de tandjes bijna altijd
los wat niet wil zeggen dat je zo,n hondje mag schoppen natuurlijk.

Het gaat me niet om de ouders, het gaat me om dat kind en de toeschouwers die niets doen.
Ik ben idd gek, maar daar heb ik pilletjes voor }:0
En kan je zeggen dat im mijn 46 jaar misschien meer geleerd heb dan een menig bejaarde.
Het is niet zomaar dat mijn levensverhaal in een weekbald komt te staan, maar denk gerust wat je wilt meid, dat is jou vrije keus.
Een york heeft normaliter geen losse tandjes.
Heb er zelf 3 gehad en die hadden een echte terrier gebitje hoor.
Dus misschien zelf nog een beetje meer leren alvorens wat neer te zetten ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:08

maikeltje schreef:
Niets mishandelen maar dat kind mag wel mishandeld worden want jij vindt dat je daar dan reden toe hebt? Zo spreek je jezelf wel heel erg tegen.
Wat voor een voorbeeld geef je een kind wanneer je fysiek naar 'm uithaalt?

Onbegrijpelijk dit soort reacties...... :n

Tja...ik geef nu eenmaal meer om dieren dan om kinderen, ik weet dat dat een groot taboe is.
Maar ook al was het een volwassen iemand geweest dan had hij/zij kennis met me kunnen maken op die manier.
want ik zal ten aller tijden voor dieren en bejaarden opkomen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:10

Nou ik had 'm wel even een tik over z'n achterhoofd gegeven hoor. Kind mag best weten dat dit not-done is.... Ouders zijn imo tegenwoordig veel te mild, vind je het gek dat er zoveel schoffies rond lopen. :n

Niet dat je ze in elkaar moet timmeren als ze wat verkeerd doen, maar als mijn kind iets héél extreems doet (zoals dit) of na 10 keer nog niet luistert dan ben ik het wel aardig zat ja. Gewoon luisteren, klaar.

mrsmiami

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:12

nou verschrikkelijk zeg.
wat een rotkind zeg...
laat staan als dit ouder is, wat een rot kind het dan wel niet moet zijn.
mijn bloed kookt hier echt van.
ZO zie je maar weer, dat jochie heeft dat ook weer geleerd van iemand anders.
dus waarschijnlijk zijn zijn ouders net zo erg.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:15

maikeltje schreef:
Mag ik dan ook een hond een rotschop verkopen als ie naar me hapt? Of hebben we daar opeens meer problemen mee?

Als een van mijn honden naar jou zou bijten en dan echt doorbijten, jazeker dat je hem dan een schop mag verkopen, denk zelfs dat dat je instinct reaktie zou zijn als een hond in je been hangt.
Nee, zo kinderachtig ben ik dan ook niet.
Kind hoort niet te schoppen/slaan, hond hoort niet zomaar aan te vallen of te bijten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:30

juist als mijn hond jou zou bijten is dat juist goed als jij m een trap geeft, zodat ie niet denkt zooo dat was easy zonder gevolgen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:33

celticpony schreef:
mijn kinderen hebben twee gouden regels; geen anderen bewust pijn doen en geen dieren pijn doen. verder kunnen ze bij mij best een potje breken. Ik zou laaiend zijn als dit zou gebeuren in mijn bijzijn of door mijn kinderen.

ik vind dat TS heel erg goed heeft opgetreden. Direct actie ondernemen. Had zelf ook nog wel graag de mensen aangesproken die er bij stonden. wat een naar voorbeeld geef je dan als omstanders om dit onder je ogen te laten gebeuren.
Belangrijkste van opvoeden is direct corrigeren van de gevolgen(slaan), maar de oorzaak(geen respect of inleving voor het dier) opvoedkundig aanpakken, benoemen, bespreken.
Als je de aandacht alleen op het slaan blijft leggen zal het kind nooit leren hoe en waarom je dan wel met dieren om moet gaan.

Kinderen van 6 hebben al een aardige gewetensontwikkeling, in dit soort situaties is meestal of een aandoening of iets mis met de opvoeding, waar respect voor al het leven niet voldoende is bijgebracht.

hoop met hondje alles ok?!

Gelukkig bestaan er dus ook nog wel consequente moeders!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:53

pmarena schreef:
maikeltje schreef:
Ik zou je niet van mijn kind afmeppen maar ik zou zeker stappen ondernemen ja. Ook tegen mijn kind. Maar ik vind het te triest voor woorden dat het tegenwoordig normaal lijkt te zijn om als een Neanderthaler te reageren naar een kind van 6 en het dan nog goed proberen te praten ook.

Misschien moeten die mensen die "instinctief" gaan schoppen en verdedigen eens goed bij zichzelf te rade gaan.

En als oer-reactie gaan schoppen (bestaat er ook opvoedkundig schoppen, dat is nieuw voor mij?) zegt toch echt meer over de oerschopper dan over het kind van 6, tenminste in mijn ogen wel ;)

Wat bekijk je mijn reactie op een rare manier zeg :)

Wil je nu beweren dat als jij , of je kind ineens aangevallen en lens geschopt wordt door 1 of andere razende gek , je daar op je gemakje een discussie mee begint , of laat je eerst even je instinct los en schop je die gek van je af , om daarna weer eens verder te kijken hoe je verder met die situatie om moet gaan ?

Een aanvaller van je af schoppen , als dàt al niet meer mag , lijkt de USA wel :P

Jij bekijkt alles een beetje op een rare manier. Als jij hiermee wil rechtvaardigen dat je dat jongetje van die hond af mag schoppen. Want dat is toch wat je, bottomline, beweert? ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:58

VivaLaVida schreef:
Blue_Eyes schreef:
Een aanvaller van je afschoppen is 1 ding, pmarena, maar een kind van 6... die kun je ook gewoon bij zijn armen pakken en optillen. Die hoef je niet te schoppen.

Heb je wel eens een krijsende peuter van 1 à 2 jaar proberen op te pakken die niet wil?? Die krijg je al niet eens omhoog!! Kinderen van 6 zijn geen kleintjes meer!

Bovendien vanaf 5 jaar leren ze empathie te hebben of in ieder geval, zouden ze dat moeten hebben.

Edit: een opvoedkundige tik is ook slaan en dus mishandeling!
Zo zie je maar, iedereen trekt een andere grens. Als het om dieren gaat heb ik niet veel op met dat hands off gedoe..

Ehm... ik heb zelf twee kinderen, 4 en 7? Ook als de oudste tegenstribbelt pak ik haar onder de arm en zet ik haar zo op de trap hoor, no problem! En zo heel sterk ben ik echt niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:01

manie schreef:
polly2 schreef:

Wanneer je goed de berichten van TS hebt gevolgd dan had je kunnen lezen dat de ouders van dit kind erg geschrokken zijn van het gebeurde. En allerminst beweren dat hun kind hier niet op aangesproken mag worden. Niet zo snel conclusies trekken wanneer je het verhaal niet compleet hebt en wanneer je er zelf niet bij bent geweest.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:21

manie schreef:
... en heb ook totaal geen begrip voor de moekes hier op bokt....
Gevolg kinderen hebben 0,0 respect, niet voor dieren én niet voor volwassenen. :r :r :r

Sorry als het off-topic is, maar hier gaan mijn nekharen toch even van overeind staan: roepen dat kinderen 0,0 respect voor mens en dier hebben, maar zelf denigrerend over "moekes" praten :n :x !
Als je begrip voor jouw standpunt wilt krijgen: de toon maakt de muziek :)* !

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:47

Er zijn streken waar de naam moeke heel gewoon is.
Ik noemde mijn mams ook vaak moeke en dat was dan juist een koosnaampje.
Dus ook daar niet te snel over oordelen.
er zijn heel wat dialecten in Nederland en Belgie ;)
Mijn mams leeft niet meer, maar ik praat wel veel met haar, in volle liefde en dan noem ik haar ook mijn moeke.
Als je je daar al aan moet gaan storen.....dan eerder de term "mamafiets".
Alsof een vrouw die een kind heeft gekregen niet meer in staat zou zijn om op een gewone dames fiets te stappen, dat vind ik eerder denigrerent.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:05

rachel_j schreef:
wilde dit even met jullie delen, vind het zo ongelooflijk schokkend......als een kind van 6 nu dit soort dingen doet, waar is hij dan in hemelsnaam op latere leeftijd toe in staat???

Hier ben ik het met je eens ook.....als een kind op deze leeftijd al zoveel agressie in zich heeft, dan houd ik mijn hart ook vast.
Dat je op latere leeftijd door levens ervaringen een kort lontje kunt opbouwen kan ik nog snappen, maar dit is echt niet normaal, maar komt helaas steeds meer voor.
Ik lees zo vaak berichten dat jonge kinderen dieren mishandelen en vraag me dan opreht waar die agressie vandaan komt.
Zal het dan toch de luchtverontreiniging zijn die de hersens al aan tast of zijn het vaak ouders met dubbele banen die geen tijd meer investeren in hun kids maar ze meer als een soort status symbool maar "genomen" hebben?????

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:07

Citaat:
Jij bekijkt alles een beetje op een rare manier. Als jij hiermee wil rechtvaardigen dat je dat jongetje van die hond af mag schoppen. Want dat is toch wat je, bottomline, beweert? ;)

Ik dacht dat ik toch duidelijk genoeg was geweest :)

Maargoed , nog even een keertje extra dan :

JA , van mij mag iemand dat joch van die hond afschoppen / slaan op dat moment.
Om te voorkomen dat die hond nog een extra trap kan incasseren , omdat je dat ettertje wilt sparen.

Het is een beetje de omgekeerde wereld om het joch op de eerste plaats te zetten.

En voor de slechte lezer : ik zeg niet dat ik het zou doen , maar IK zou het iemand zeker niet kwalijk nemen nee , om in eerste instantie een aanvaller van een slachtoffer af te meppen.

Daarna komt pas het verdere traject van opvoedkundig geneuzel , maar eerst het slachtoffer redden.
Maakt verder niks uit wie of wat de aanvaller is , had 'ie z'n poten maar thuis moeten houden.

Het gaat hier verdorie niet om zomaar even lelijk kijken naar een ander.

Er ligt daar een diertje in elkaar geschopt te worden , laat die aanvaller lekker even een stevige aanpak incasseren zodat hij tenminste geen kans meer heeft om nog een trap uit te delen.

Maargoed , als je wilt lezen dat ik vind dat geweld een oplossing of manier van opvoeden is , dan moet je dat vooral doen , maar je slaat de plank dan toch echt volledig mis daar ik het puur over het verbreken van de schoppartij heb , en niet om als straf zo'n joch helemaal lens te slaan :P

Ik kan dingen gewoon vanuit verschillende kanten bekijken , ongeacht wat ik zelf zou doen , en ik kan dus wèl begrip opbrengen voor mensen die wat harder ingrijpen in zo'n ernstige situatie.

Maargoed , daar gaat het helemaal niet over verder , het is de TS gelukt op een èrg beleefde manier en daar heb ik ook alle respect voor :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:16

Ik vind dat TS idd heel, heel netjes heeft gehandeld, want ik geloof dat ik zo'n kind met kop en kont had vast gegrepen, als ze dit bij bv mijn kat had gedaan. Dat die volwassenen er bijstonden en niet ingrepen, ongelofelijk!!!

Tja, sommige kinderen krijgen een slecht voorbeeld thuis. Of hebben jong al wat vervelende trekjes in zich zitten. Aanpakken, dat soort kids!!! Veel kinderen leren ook niet van huis uit hoe met dieren om te gaan, is ook zoiets waar ik me rot aan kan ergeren. Maar goed, pa en ma hebben het dan meestal ook nooit geleerd, dus wat verwacht je dan?

Ben blij dat mijn dochtertje respect en liefde heeft geleerd voor dieren, heb ik haar ook heel bewust geleerd. Ik krijg hier diverse kinderen over de vloer en moet veel kinderen altijd bijsturen m.b.t. onze huisdieren. Niet dat ze doen wat het kind uit dit topic heeft gedaan, welnee, gelukkig niet, maar heel veel kinderen zijn niet gewend om te gaan met dieren en dat merk je vrij snel dan.........

Hoop dat dat jochie goed aangepakt wordt en dat die ouders er wat aan doen......(want dat moet je ook maar weer afwachten).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:16

Pmarena, ik ga hierin helemaal met je mee.
Soms lijkt het wel alsof we kinderen als een soort afgoden moeten behandelen.
En in een eerdere post zei ik idd misschien iets te grof over zijn tandjes, maar dat is dan in eerste instantie de woede die je voelt als je zo'n verhaal leest en ik kan erg goed visualiseren, dus zag het hele voorval voor me.
Ik zou hem dan alsnog zeer zeker even flink bij zijn kladden gegrepen hebben en misschien toch ook wel een klein gevoelig schopje gegeven hebben om hem te laten voelen wat hij het dier aan deed.
Dit heb ik ooit ook eens gedaan met het zoontje van een vriendin die mijn york met een flexibel gedeelte van een treinbaantje mijn hond sloeg.
Moeders zei niets en hij ging ermee door.
Heb toen gezegt ,Fransje...kom eens hier....heb hem dat voorwerp afgenomen en zijn hand gepakt en hem er ook een lel mee gegeven.
Hij was te verbouwereerd om te gaan huilen en moeders zat ook even met de mind vol tanden.
We zijn gewoon daarna vriendinnen gebleven hoor :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:23

Onassa, en had je dat kind dan niet eerst gewaarschuwd? Want dan vind ik je actie wel heel ver gaan...... Ik zou het in elk geval niet kunnen waarderen als iemand mijn kind slaat, dan krijgt 'ie ongetwijfeld een hele vette dreun van mij terug. :D

Maar iemand mag zeker mijn kind corrigeren op verbale manier. Al hoewel ik dat heel waarschijnlijk zelf allang heb gedaan, want ze mag dieren absoluut geen pijn doen. :n
Maar dat weet ze gelukkig allang, hoor, maar voor het geval dat....... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:25

pmarena schreef:
JA , van mij mag iemand dat joch van die hond afschoppen / slaan op dat moment.
Om te voorkomen dat die hond nog een extra trap kan incasseren , omdat je dat ettertje wilt sparen.

Dat kan ook door hem bij zijn arm te pakken, kind is 6, die kun jij echt wel vasthouden hoor ;)
Als het nu een grote kerel van 100 kilo is is het wat anders, maar een kind als dit heeft echt niet zo'n aanpak nodig hoor.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:26

ik lees met verbazing het verhaal van ts! :wow:
Wat ontzettend erg,zowel voor de hond als voor het kind!!!
Jochie heeft dus totaal geen empathie gevoel,ernstig hoor.
Maar van de andere kant horen honden ook niet op het schoolplein,zeker niet als men ze ergens vast zet en zelf even weg is.
Maar het blijft ongelooflijk zeg,arm beestje! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:27

[quote="Blue_Eyes"]

nou als kinderen echt niet willen en daarbij gaan liggen, spartelen, schoppen bijten e.d krijg ik ze echt niet opgetild hoor. Het schijnt ook slecht te zijn om ze aan de armen op te tillen :') (jij zegt hier onder de armen, heb het gelezen maar doel op je eerdere post) maar mijn punt is, ik zou het kind niet in elkaar rammen. Maar wel stevig beetpakken of een tik geven..