Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:10

Citaat:
johnvannim schreef:
@ Vjestagirl; ik begrijp de frustratie, ik zou zelfs met iemand z'n baas gaan praten in jouw geval. Belachelijk dat een ober/serveerster zoiets zegt, helemaal omdat jij jezelf 'iets voller' noemt. Vollere mensen vind ik mooier dan magere dus geniet lekker van je ijsje en geef die gozer een grote bek terug. Idioot. Er is een verschil tussen vol en moddervet.

@ Bzoem; deze man heeft niet eens echt een zweetlucht, maar gewoon zo'n vieze lijflucht. Op een of andere manier heb ik die nog nooit geroken behalve bij dikke mensen.

@ Vjestagirl; asociaal is dat heel Nederland meer ziektekosten moet gaan betalen omdat deze hele dikke mensen zoveel gezondheidsproblemen hebben.

Ik kost de staat meer aan ziektekosten dan iemand die niet het juiste BMI heeft.
Puur een genetische kwestie van mijn bindweefsel.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:11

johnvannim schreef:
@ Jolandaa_; heb ik ergens vermeld dat ik hem voor paal zet tegenover andere mensen? Nope, dat doe ik inderdaad onder 4 ogen.

@ Menino; you are right, I get ur point!

@ luuntje; hardstikke goed, 40 kilo! Gefeliciteerd! Je mag trots zijn op jezelf. Je hebt gelijk, liever iets dikker dan ziek. Maar ik blijf erbij; er is een verschil tussen iets dikker/voller/steviger en moddervet.

@ KoudbloedKim; de grens van vol en moddervet ligt voor mij, zoals eerder al gezegd, op het punt waar je gewicht je toestand gaat beinvloeden, dus wanneer je gaat stinken, moeilijk gaat lopen, speciale hulp nodig hebt enzovoort. Die man waar ik het over heb is, zoals eerder vermeld, 1.90 met eengewicht van bijna 180 kilo.

@ Vjestagirl; daar heb je helemaal gelijk in, heel sterk punt, zou het ook niet erg vinden dat mensen die duidelijk ongezond leven meer premie gaan betalen, maar dat is weer een heel andere discussie.

@ MenB; ik zeg ook niet dat slank fantastisch is, ik zeg alleen dat moddervet walgelijk is. :)

Gelukkig denken er heeeeeel veel mensen anders over!
Maar goed dat is jouw menig!
Ik vraag me af hoeveel vrienden jij hebt, als je zooooo direct bent!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:13

maar johnvannim... wat je tegen menino zegt vind ik niet helemaal kloppen.
als jij uit je mond zou stinken omdat je problemen hebt met je tandvlees oid waar je op dat moment niks aan kunt doen, zou je het ook heel vervelend vinden als mensen je erop blijven wijzen dat je stinkt. zit je straks aan de diarree als gevolg van te veel kauwgom.
Maar als je uit je mond stinkt omdat je, weet ik veel, je tanden bent vergeten te poetsen die ochtend, kan zo'n opmerking en een kauwgumpje wel helpen.
Maar dit geldt dus niet voor deze 'ruikende' meneer, want het lijkt me zoals jij zegt, niet eenmalig voor te komen.
De enige 'dikkere' persoon die ik heb gekend die ik echt vies vond ruiken, kwam omdat diegene veel honden en katten had op een flatje. Dát rook vies.
Maar goed, geen discussie of die man nou stinkt of niet -of waarom-, het gaat erom dat ik vind dat je gewoon té grof bent geweest en je er niks mee zult bereiken zo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:13

IndianLady schreef:
_Lot schreef:
Nee, zo ben ik niet, net zoals ik mensen er niet op aan spreek als ze overgewicht hebben.
Maar mensen die het wel doen zal ik het niet kwalijk nemen, integendeel.

Nanne, helaas heb ik ook ervaring met iemand zoals jij. Maar ik denk wel dat mede omdat erover gesproken wordt je erover gaat nadenken, en oa jij tot inzicht bent gekomen. +:)+

Je leest niet eens wat ze typt.

Ja ik weet dat ik dik ben, dat hoef je mij echt niet te vertellen, niet positief, maar al helemaal niet negatief. Ik probeer het echt, ben 10 kilo kwijtgeraakt. Ook ik nam zelf stappen, maar het kostenplaatje werd me iets teveel. En dat had ik er niet meer voorover, rekeningen bijna niet kunnen betalen omdat ik zo nodig moest afvallen.

Sommige dagen kan het me geen reet schelen wat ik eet, andere dagen weer wel. Ben bij lange na nog niet wat ik zou willen wegen, maar ik weet de Do's en Dont's.

En commentaar van anderen heb ik helemaal niet nodig :n

Sorry, hier moest ik toch even grinniken, het kostenplaatje werd je teveel maar al dat eten kost toch ook een flinke duit? :D ;)

Ik vind dit maar een apart topic. Ik ben het ook niet eens met de TS, om met (negatieve) opmerkingen mensen aan het denken te zetten over hun gewicht. Je weet maar nooit wat er achter zit... misschien wel een ziekte, fysiek of mentaal.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:14

@ Luuntje; daar kun JIJ dus helemaal niets aan doen en dus ben ik blij dat onze staat of wie dan ook meebetaald aan jouw conditie, super voor jou. Dikke mensen zijn moedwillig (net als rokers en dergelijke) bezig hun gezondheid te verne*ken, dat is iets heel anders dan jouw ziekte/aandoening.

@ MenB; de mensen om mij heen zijn er niet veel, ik denk een man of 8, maar dat zijn wel allemaal mannen en vrouwen die precies weten waar ze bij mij aan toe zijn. Ik zeg het ze als ze een achterlijk jurkje aan hebben en zij lachen mij uit als mijn haar maf zit. Zo weten we precies wat we aan elkaar hebben, een heerlijke, open en liefdevolle vriendenkring. Als we namelijk zo makkelijk zeggen wat er niet goed is, zijn we dus ook goed in het elkaar regelmatig op het hart drukken hoeveel we van elkaar houden.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:14

MenB schreef:
johnvannim schreef:
@ Jolandaa_; heb ik ergens vermeld dat ik hem voor paal zet tegenover andere mensen? Nope, dat doe ik inderdaad onder 4 ogen.

@ Menino; you are right, I get ur point!

@ luuntje; hardstikke goed, 40 kilo! Gefeliciteerd! Je mag trots zijn op jezelf. Je hebt gelijk, liever iets dikker dan ziek. Maar ik blijf erbij; er is een verschil tussen iets dikker/voller/steviger en moddervet.

@ KoudbloedKim; de grens van vol en moddervet ligt voor mij, zoals eerder al gezegd, op het punt waar je gewicht je toestand gaat beinvloeden, dus wanneer je gaat stinken, moeilijk gaat lopen, speciale hulp nodig hebt enzovoort. Die man waar ik het over heb is, zoals eerder vermeld, 1.90 met eengewicht van bijna 180 kilo.

@ Vjestagirl; daar heb je helemaal gelijk in, heel sterk punt, zou het ook niet erg vinden dat mensen die duidelijk ongezond leven meer premie gaan betalen, maar dat is weer een heel andere discussie.

@ MenB; ik zeg ook niet dat slank fantastisch is, ik zeg alleen dat moddervet walgelijk is. :)

Gelukkig denken er heeeeeel veel mensen anders over!
Wie ben jij om te zeggen dat moddervet walgelijk is?????
Als je dat tegen mij had gezegd toen ik nog "moddervet"was had je van mij een klap voor je kop gekregen!!!!!!!!!

Ik vraag me af hoeveel vrienden jij hebt, als je zooooo direct bent!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:16

johnvannim schreef:

En wat is 'duidelijk ongezond leven'? Sporten is aan de ene kant goed voor je omdat je conditie er beter van wordt, en aan de andere kant slecht omdat je meer kans hebt op blessures dan als je op de bank tv kijkt.

Frites zijn ongezond omdat ze vet zijn, maar aardappelen zijn goed, en je hebt ook koolhydraten en vet nodig.

Frisdrank is slecht omdat er veel suiker in zit, maar beter dan veel yoghurt drankjes omdat het op basis van water is en niet van melk.

Kaas is goed omdat het een zuivel product is wat gezond is voor je hart, maar slecht omdat er veel caloriën in zitten.

Je kunt nooit in andermans koelkast kijken. Als die helemaal vol staat met vette hapjes ben ik misschien wel een vreetzak, of heb ik morgen een feestje.

Er is geen enkele manier waarop jij kunt beoordelen of ik wel of niet gezond leef. En dus is het beter om elkaar in zijn waarde te laten, ook als je 200 kilo weegt, ook als je zwembandjes over je broek heen puilen, ook als je voor de 4de keer van de week een pak gevulde koeken haalt bij de supermarkt en ook als ik op een terrasje zit en een ijscoupe wil bestellen...

Blue_Eyes

Weet je Fiffill? Een pak frieten is goedkoper dan een maaltijd van verse groente...

MenB

johnvannim schreef:
@ Luuntje; daar kun JIJ dus helemaal niets aan doen en dus ben ik blij dat onze staat of wie dan ook meebetaald aan jouw conditie, super voor jou. Dikke mensen zijn moedwillig (net als rokers en dergelijke) bezig hun gezondheid te verne*ken, dat is iets heel anders dan jouw ziekte/aandoening.

@ MenB; de mensen om mij heen zijn er niet veel, ik denk een man of 8, maar dat zijn wel allemaal mannen en vrouwen die precies weten waar ze bij mij aan toe zijn. Ik zeg het ze als ze een achterlijk jurkje aan hebben en zij lachen mij uit als mijn haar maf zit. Zo weten we precies wat we aan elkaar hebben, een heerlijke, open en liefdevolle vriendenkring. Als we namelijk zo makkelijk zeggen wat er niet goed is, zijn we dus ook goed in het elkaar regelmatig op het hart drukken hoeveel we van elkaar houden.

Dat zegt al genoeg, een mannetje of 8, pffffffffff.

Luister ik ben ook een direct mens, maar zeg wel altijd dingen op een voorzichtige manier!
(want wie ben ik om er iets van te zeggen!)

SteffiiY

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:18

Je kunt inderdaad best een mening hebben, maar blijkbaar hebben sommige in dit topic moeite om dat normaal te verwoorden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:18

Blue_Eyes schreef:
Weet je Fiffill? Een pak frieten is goedkoper dan een maaltijd van verse groente...

Ja, dat is het trieste eraan... -O- Ze zouden dat echt om moeten draaien. Goedkope groente, dure koekjes (om wat te noemen ;) ).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:19

Tja, dat zou mooi zijn :D Maar vandaar de opmerking over het kostenplaatje :)

Anoniem

hmm ja van Johnvnnim, dan moet je dus wel weten bij wie je het kan flikken, niets mis met een open en directe vriendengroep. Van mijn vrienden kan ik ook meer hebben...

Maar deze stinkende 180kgwegende man, komt in je stukje nou niet echt naar voren als een vriend van je := En stel dat dat wel is, vind ik je opmerking alsnog erg hard, en niet meer 'direct maar eerlijk' oid...

MenB

Zoals al gemeld heeft Lot het niet zo bedoeld, maar is het wel zo overgekomen!
Dit is niet om het voor haar op te nemen!
Btje heel ondoordacht wat ze heeft geschreven!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:20

Ik heb niet alle 17 pagina's gelezen maar wat zijn er een aanstellers onder de mensen met over gewicht.
Jeetje.

Over kosten omdat je perse wilt afvallen, dat is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen. Ga hardlopen = gratis
Eet groente = even duur of goedkoper dan macdonalds.

Of dat je het gewoon niet aankan niet te eten als iemand zegt; zou je dat nu wel doen. Mensen je bent heus niet psychisch ziek, gewoon doorzetten.

Ik zal nooit tegen iemand met overwicht zeggen dat het iets slechts is. Want een laag zelfbeeld hebben is heel naar, en ik heb er verder ook niets op tegen. Maar die excuusjes vind ik dan weer
echt vreselijk aangesteld. Als iemand tevreden is met zich zelf zie ik geen enkele reden om dat te veranderen of oneens mee te zijn. Ik ben zelf ook wel een beetje mollig :D Prima..
Laatst bijgewerkt door Sidera op 15-07-10 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:20

johnvannim schreef:
@ Bzoem; deze man heeft niet eens echt een zweetlucht, maar gewoon zo'n vieze lijflucht. Op een of andere manier heb ik die nog nooit geroken behalve bij dikke mensen.

tja, en die ene collega die ik had met een vreselijke lijfgeur was toevallig graatmager.
moest ik dan maar zeggen dat hij meer moest eten? :x

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:21

@ MenB; ik denk dat er weinig mensen zijn die heel veel echte vrienden hebben. Ik prijs mezelf verschrikkelijk rijk met 8 echte vrienden en vriendinnen. Mensen die meer 'vrienden' hebben zijn vaak mensen onder de 25 die nog niet hebben kennisgemaakt met de mensen die echt waardevol zijn, en dat geeft niets hoor, dat komt vanzelf wel :).

@ Fiffill/Blue_Eyes; het is inderdaad belachelijk, maar ook als je weinig te besteden hebt kun je heel gezond eten! Neem een strike broccoli, een aardappel, kook dit samen, gooi het in de blender, bouiloonblokje erbij, blenderen; tadaaaa broccolisoep :).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:22

@Johnvannim: zowiezo vind ik je over alle onderwerpen die hier aangesneden word heel erg ''wijs'' doen.
Wie zegt dat een mens niet meer dan 8 vrienden kan hebben?
dat ligt bij iedereen anders hoor :j

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:23

johnvannim schreef:
@ MenB; ik denk dat er weinig mensen zijn die heel veel echte vrienden hebben. Ik prijs mezelf verschrikkelijk rijk met 8 echte vrienden en vriendinnen. Mensen die meer 'vrienden' hebben zijn vaak mensen onder de 25 die nog niet hebben kennisgemaakt met de mensen die echt waardevol zijn, en dat geeft niets hoor, dat komt vanzelf wel :).

@ Fiffill/Blue_Eyes; het is inderdaad belachelijk, maar ook als je weinig te besteden hebt kun je heel gezond eten! Neem een strike broccoli, een aardappel, kook dit samen, gooi het in de blender, bouiloonblokje erbij, blenderen; tadaaaa broccolisoep :).

Johnvannim:

Dit ben ik dus totaal niet met je eens, ik ben 37 en heb stapels met 'echte vrienden', het is maar hoe je tegenover de ander bent!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:24

En ook de manier van leven heeft er mee te maken.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:24

@ SteffiiY; ow, dat kan zeker, maar het is niet standaard :). En 3 mensen om je heen die oprechte vrienden zijn, is ookal rijkdom.
@ MenB; ik heb liever 8 vrienden waar ik oprecht tegenover sta, dan 20 vrienden waar ik aardig tegen moet doen om ze te behouden, hahahahah.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:25

Sidera schreef:
Ik heb niet alle 17 pagina's gelezen maar wat zijn er een aanstellers onder de mensen met over gewicht.
Jeetje.

Over kosten omdat je perse wilt afvallen, dat is gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen. Ga hardlopen = gratis
Eet groente = even duur of goedkoper dan macdonalds.

Maar niet goedkoper dan een zak frites bij de supermarkt, en niet goedkoper dan een zak witte bolletjes met diepvries hamburgers. En niet goedkoper dan een afbak pizza...

Blue_Eyes

Oh, johnvannim, ik eet wel gezond, vrees maar niet. Ik heb twee kinderen dus ik zal toch fatsoenlijk moeten koken. Ben ook niet verschrikkelijk dik, tenminste niet dikker dan de meeste moeders die ik op het schoolplein tegenkom en guess what? Niet eens dikker dan de meeste studenten waar ik les aan geef := (ben 1.68 en weeg 71 kg, dus niks aparts)
Maar ik begrijp heel goed waarom goed eten soms lastig is als je niet veel te besteden hebt. Wil je macaroni maken, dan grijp je toch sneller naar een zakje instantsaus van 50 cent dan naar verse tomaten en andere groenten. Je komt toch al gauw op een veelvoud uit.
Dat is dus ook @Sidera; helaas is ongezond eten gewoon goedkoper dan gezond. Dat is jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-07-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

git

SteffiiY schreef:
MenB schreef:
Gelukkig zijn er genoeg mannen op deze wereld die van een maatje meer houden!
Het gaat om de binnenkant, toch niet om de buitenkant????

Ik ken iemand die een prachtig figuurtje heeft, echt een fotomodellenfiguur, maar het is een kreng van een wijf!!!!!!!!

inderdaad, uiterlijk is niet belangrijk.

Was dit maar zo, dan hadden we nu deze discussie niet. Als uiterlijk niet belangrijk is, waarom voelen mensen zoals ik, de vollere of zwaardere of dikkere mensen zich dan vaak ongemakkelijk( niet voor iedereen van toepassing). Ik ben niet zo zwaar dat mijn lijf me in de weg zit, maar toch ben ik niet tevreden met mijn lijf, ben ik altijd aan de lijn enz.

En dikke mensen stinken ? Mijn vriendin is veel te zwaar, maar zeg er wel gelijk bij dat het een klasse meid is. Of het vriest of dooit, wel of geen 35 graden is, zij is altijd fris. Ik heb haar echt nog nooit geroken. Denk dat dit ook wel een kwestie is van extra goed bijhouden als je zwaarder bent.

Misschien moeten wij eens wat meer gaan handelen naar.... uiterlijk is niet zo belangrijk. Dan zouden de harde nare opmerkingen van anderen niet nodig zijn, en dus ook niet zo kwetsend.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:28

Klopt, ook al vinden veel mensen dat innerlijk belangrijk is. kijken we toch naar het uiterlijk(waaronder ik zelf ook)