Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:50

pniekepnak schreef:
KiWiKo schreef:

ja hoor........... je mag roepen dat nederlanders niet tolerant zijn en discrimineren........ maar je mag niet roepen dat allochtonen zich niet aan willen passen.........

think about it :D

Nee hoor, dat mag je ook niet zomaar roepen als het niet waar is. Ik word ook héél boos als iemand dat zonder gegronde reden zomaar roept. En met mij vele anderen. En daar zit het hem juist het probleem. Mensen roepen zo vaak iets zonder dat ze het kunnen onderbouwen. En in mijn ogen is het vaak gewoon niet wáár wat ze zeggen, dat idee danken ze slechts aan de manier waarop zij er zélf tegenaan kijken.

welk stukje van mijn stelling mag je niet roepen

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:50

kimmie88 schreef:
Daarom zeg ik erbij, dat de stad waar ik zat er helemaal niks aan gedaan werd.
(ja heb een heel erg groot deel van de stad en omgeving gezien daar)

Waarschijnlijk komt het ook omdat ze in Turkije andere feestdagen op andere dagen hebben? Het lijkt mij meer voor de hand liggend dat de Turkse bevrijdingsdag op 30 augustus gevierd wordt:

Citaat:
maandag 30 augustus 2010
Dag van de overwinning
Zafer bayrami. Op deze dag wordt herdacht dat de nationalistische troepen, geleid door Kemal (de latere Atatürk) de eindoverwinning op de Griekse troepen behaalden in de slag bij Dumlupinarin 1922.

http://www.beleven.org/feesten/lijsten/ ... nd=Turkije

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:51

KiWiKo schreef:
pniekepnak schreef:

Nee hoor, dat mag je ook niet zomaar roepen als het niet waar is. Ik word ook héél boos als iemand dat zonder gegronde reden zomaar roept. En met mij vele anderen. En daar zit het hem juist het probleem. Mensen roepen zo vaak iets zonder dat ze het kunnen onderbouwen. En in mijn ogen is het vaak gewoon niet wáár wat ze zeggen, dat idee danken ze slechts aan de manier waarop zij er zélf tegenaan kijken.

welk stukje van mijn stelling mag je niet roepen

:? Dat Nederlanders niet tolerant zijn en discrimineren. Als het niet waar is dus.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:53

Maar de turkse bevrijding heeft toch niks met Nl te maken?En dus niks met mijn post?
Ik ging verder op iemand in die vond dat de Turkse vlag of wat dan ook opgehangen kan worden met dodenherdinking en bevrijdingsdag.
Dit zijn typische nederlandse dagen.
Vandaar dat ik zei, dat er in Turkije op die dagen ook geen vlag voor ons uit hangt, dus waarom wij wel voor hun op 'onze dagen'

Hoop dat ik het nu duidelijker heb uitgelegt, wat ik ermee bedoel

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:53

of mag ik niet roepen dat allochtonen zich niet aan willen passen :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:54

pniekepnak schreef:
:? Dat Nederlanders niet tolerant zijn en discrimineren. Als het niet waar is dus.

Maar ik weet het niet hoor.
Waarom hoor je dan niet anders?
Zowel op straat als op tv ed?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:55

KiWiKo schreef:

Sommige willen zich idd gewoon niet aanpassen.

VB bij kij in de straat woont een dame met haar gezin. Zij wonen al 17 jaar (misschien inmiddels 18) in Nederland, maar zij spreekt geen NL.
Haar kinderen overigens wel buiten op straat

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:56

Je woont in Nederland, en bent hier geslaagd, dus hang dan lekker de Nederlandse vlag op..

Met voetbal vind ik t wat anders.. Maargoed, dan nog stoort t me wel. Maar dan kan ik t tenminste begrijpen.
maar waarom een turkse/marokkaanse vlag als je HIER op school zit en dus HIER geslaagd bent, en dat dus NIETS met je 'thuisland' o.i.d. te maken heeft.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:56

kimmie88 schreef:
Maar de turkse bevrijding heeft toch niks met Nl te maken?En dus niks met mijn post?
Ik ging verder op iemand in die vond dat de Turkse vlag of wat dan ook opgehangen kan worden met dodenherdinking en bevrijdingsdag.
Vandaar dat ik zei, dat er in Turkije op die dagen ook geen vlag voor ons uit hangt, dus waarom wij wel voor hun op 'onze dagen'

Waarna ik dus bedoel te zeggen, dat de kans groot is dat er op de Turkse feestdagen wél Nederlandse vlaggen hangen op sommige plekken in Turkije. Oftewel: precies andersom dus! :)

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:57

xNursiex schreef:
Vreselijk, je zou die mensen toch wat ....

Snap eigenlijk niet waar je je druk om maakt. Ze hangen een vlag buiten? Nou en, ze hebben hier een studie gevolgt. Dus ook
de taal geleert. Moeten ze dan ook nog verplicht boerenkool gaan eten omdat dit Nederlands is?
Misschien zijn er wel trots op dat, een opleiding hebben gevolgt in Nederland en willen ze dat graag vieren. En hangen andere landen nooit een vlag buiten?

Wellicht is dat ook een idee voor jou!

Overigens denk ik er niet hetzelfde over. Kan me er niet druk om maken, maar snap dat de TS er een raar gevoel bij heeft!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:58

pniekepnak schreef:
kimmie88 schreef:

Waarna ik dus bedoel te zeggen, dat de kans groot is dat er op de Turkse feestdagen wél Nederlandse vlaggen hangen op sommige plekken in Turkije. Oftewel: precies andersom dus! :)

dat is iets wat ik idd niet weet, sorry

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:58

ach je woont in Nederland, je bent dus Nederlander...... je slaagt van een Nedelandse studie....... en dan ben je ineens Turk of Marokkaan ???????

als het op rechten aankomt ben je Nederlander......... en als het op jezelf aankomt niet.......

kweenie, vind het een beetje krom :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:59

kimmie88 schreef:
KiWiKo schreef:

Sommige willen zich idd gewoon niet aanpassen.

VB bij kij in de straat woont een dame met haar gezin. Zij wonen al 17 jaar (misschien inmiddels 18) in Nederland, maar zij spreekt geen NL.
Haar kinderen overigens wel buiten op straat

Sómmigen, inderdaad.

Dus KiWiKo, je kan het wel roepen, maar dan zeg je in mijn ogen iets heel ongeloofwaardigs en kortzichtigs. Want er zijn een hele hoop allochtonen die zich prima aanpassen. Die jij dan allemaal over één kam scheert.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:59

DeadxStar schreef:
Je woont in Nederland, en bent hier geslaagd, dus hang dan lekker de Nederlandse vlag op..

Met voetbal vind ik t wat anders.. Maargoed, dan nog stoort t me wel. Maar dan kan ik t tenminste begrijpen.
maar waarom een turkse/marokkaanse vlag als je HIER op school zit en dus HIER geslaagd bent, en dat dus NIETS met je 'thuisland' o.i.d. te maken heeft.

Precies. Je slagen met je studie heeft niks te maken met je afkomst of het wel of niet trots zijn op het land van geboorte/vaderland oid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:01

Ik zie er ook niet zo'n probleem in - ik kende die geschiedenis ook niet, maar als het inderdaad zo is dat de Marokkanen mee hebben geholpen Nederland te bevrijden - dan vind ik het ook geen probleem om op 5 mei met een Marokkaanse vlag te vlaggen, net zo min als met de Star Spangled Banner ;) of de Union Jack. Ere wie ere toekomt, zou ik zeggen ;) en als we de bevrijding vieren, waarom dan niet deels met de vlaggen van degenen die die bevrijding bewerkstelligd hebben!

Je slagen van je studie heeft wel degelijk te maken met je afkomst. Die hersenen heb je ook van iemand gekregen, die zitten in je al dan niet Marokkaanse genen ;)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:01

KiWiKo schreef:
ach je woont in Nederland, je bent dus Nederlander...... je slaagt van een Nedelandse studie....... en dan ben je ineens Turk of Marokkaan ???????

als het op rechten aankomt ben je Nederlander......... en als het op jezelf aankomt niet.......

Oftewel, jij denkt er hetzelfde over als Moontje?
Als je in Nederland komt wonen moet je maar je hele cultuur en achtergrond overboord gooien, want ja, je woont nou eenmaal in Nederland?

Jeetje, en dan zeggen ze dat Nederland zo'n verdraagzaam land is... Die tijd is duidelijk voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:02

KiWiKo schreef:

Waarom moet je per se je volledige cultuur achterlaten als je in Nederland komt wonen? Waarom kan je je niet aanpassen ZONDER je eigen 'roots' volledig te vergeten? En uberhaupt zou ik dolgraag willen weten wat nou precies de Nederlandse cultuur is volgens iedereen hier... en of zij zich dan ook 100% 'aan houden'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:04

Blue_Eyes schreef:
Je slagen van je studie heeft wel degelijk te maken met je afkomst. Die hersenen heb je ook van iemand gekregen, die zitten in je al dan niet Marokkaanse genen ;)

Nouja, en al was dat niet zo- waarom moet je per se de vlag uithangen van het land waarin je woont? Ik snap gewoon niet waarom dat zou moeten. Als ik een Schotse vlag had, hing ik de Schotse vlag uit- al woon ik er niet, heb ik er nooit gewoond... daar ligt wel m'n hart, en dat zou ik dan weer mooi vinden. Ik snap niet waarom anderen dat als dreiging zouden zien, ik vind het juist mooi dat je niet 100% op Nederland gefocussed bent, maar ook bezig bent met de rest van de wereld om je heen en andere landen.. lijkt mij juist iets wat veel mensen wel iets meer mogen hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:06

je hoeft je roots niet te vergeten........ maar je bent geslaagd in Nederland...... een Nederlandse opleiding door nederland betaald.... je woont en werkt in Nederland, je profiteert mee van alle voordelen die dat heeft...... uiteraard voldoe je ook aan de plichten die dit met zich meebrengt.........

je bent dus Nederlander........ OOK als je afgestudeerd bent........ Of is het soms toch wel handig als als allochtoon gezien te worden? En is het soms misschien best handig om geen nederlander te zijn?

Alecks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:06

KiWiKo schreef:
Apple schreef:
Overigens zou je met bevrijdingsdag/dodenherdenking ook nog wel een Marokkaanse vlag uit kunnen hangen. Er zijn redelijk wat Marokkanen gesneuveld om ons te bevrijden. Zoek maar op in de geschiedenis.

is dat zo? ik hoor dit nu voor het eerst :)

Redelijk wat is wellicht overdreven maar er waren een aantal Marrokanen in dienst van het Franse leger die in 1940 in Zeeland gevochten hebben. In de rest van de oorlog kan ik me voorstellen dat een aantal van hen zeker nog verder gevochten hebben in Noord Afrika, al was de rol van Frankrijk daar op zijn zachst gezegd wat vreemd te noemen.

Het is de laatste jaren herhaaldelijk in het nieuws geweest om de Marokkaanse jongeren hier ervan te overtuigen dat 4 Mei ook Marokkaanse slachtoffers herdenkt.

Meer info:
Jongeren bezoeken Marokkaanse gevallenen op Franse oorlogsbegraafplaats
Marokkanen in WOII
Laatst bijgewerkt door Alecks op 24-06-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:07

kimmie88 schreef:
Zo akn je dus van ieder land we; een vlag ophangen?
Sorry maar het is NL en niet Marokko.
Denk maar niet dat er in Turkije of Marokko een NL vlag hangt op zulke dagen.

Ben 2 jaar terug op dodenherdenking en bevrijdingsdag in Turkije geweest en in de stad waar ik was, gebeurd er niks en al zeker geen NL vlag,

Ja en als ik niet op jouw feestjes mag komen, dan jij niet op het mijne.

Wat maakt jou het uit wat ze in Turkije of Marokko doen. Jij hangt zelf toch ook geen Turkse of Marrokaanse vlag buiten?
Het gaat er toch om dat degenen die hier wonen zelf mogen beslissen wat voor vlag ze buiten hangen.

Anoniem

Maar waarom ben je ineens geen Nederlander meer als je de vlag uithangt van je land van herkomst?

Citaat:
Of is het soms toch wel handig als als allochtoon gezien te worden? En is het soms misschien best handig om geen nederlander te zijn?

Nou, wat zou er het voordeel van zijn geen Nederlanse vlag uit te hangen? Gezien de heisa die iedereen er hier van maakt lijkt het mij meer nadelen dan voordelen hebben voor henzelf..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

pniekepnak schreef:
Jeetje, en dan zeggen ze dat Nederland zo'n verdraagzaam land is... Die tijd is duidelijk voorbij!

oeh......... kijk uit, kan als discriminerend worden gezien wat je nu zegt :) en eventueel strafbaar :)

kimmie88

pniekepnak schreef:
KiWiKo schreef:

Oftewel, jij denkt er hetzelfde over als Moontje?
Als je in Nederland komt wonen moet je maar je hele cultuur en achtergrond overboord gooien, want ja, je woont nou eenmaal in Nederland?

Ik ben het met Kiwiko eens, maar wil niet zeggen dat een allochtoon alles van zijnj cultuur moet weggooien.
Hij/zij moet zich wel aanpassen aan nederland, maar mag natuurlijk ook zijjn eigen gewoontes behouden.
Maar het is vaak de manier waarop zij hun cultuur willen behouden.

Tijdje terug bij wegmisbruikers was er een turkse man aangehouden in een mercedez.
deze man werd helemaal boos, omdat wij als nederlanders hem geen dikke auto gunnen en hem aanhouden omdat het een allochtoon is. Hij begon te schreeuwen over k*t land dit en K*t land dat.
In zulke gevallen heb ik echt zo iets.... Ga dan lekker terug

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:08

KiWiKo schreef:
je hoeft je roots niet te vergeten........ maar je bent geslaagd in Nederland...... een Nederlandse opleiding door nederland betaald.... je woont en werkt in Nederland, je profiteert mee van alle voordelen die dat heeft...... uiteraard voldoe je ook aan de plichten die dit met zich meebrengt.........

je bent dus Nederlander........ OOK als je afgestudeerd bent........ Of is het soms toch wel handig als als allochtoon gezien te worden? En is het soms misschien best handig om geen nederlander te zijn?

En waarom is het volgens jou dan handig om geen Nederlander te zijn op het moment dat ze een buitenlandse vlag ophangen?

Ik vind het trouwens ook heel knap dat jij blijkbaar in die mensen hun hoofd kunt kijken... Je weet zo goed waaróm die buitenlandse vlag daar hangt... Of heb je ze allemaal stuk voor stuk gesproken en het aan ze gevraagd? ;)