Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:54

Veel mensen noemen hier de afschaffing van de stufie, maar de stufie wordt niet afgeschaft hij wordt hervormd! Lees de partijprogramma's nou even goed door voordat je alleen maar tegen zegt, ik denk dat de stufi zoals die nu is er zoiezo ''wel aan gaat'', de vraag is alleen hoe je dat wilt invullen.

Daarbij hoor ik veel mensen over de stemwijzer, naar mijn mening klopt de stemwijzer niet helemaal. De stellingen zijn vaak slecht gekozen (niet alle partijen hebben er een mening over) of slecht geformuleerd waardoor er misverstanden ontstaan.

Nogmaals mensen we leven in een sámenleving, mensen 'buiten sluiten' zal die samenleving er niet beter op maken :).

In mijn opinie :+

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:56

pvv. partij voor de dieren streeft het doel voorbij. en let wel. dat is wat IK vind

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:57

Krips schreef:
De PVV staat wel voor de huisdieren. Maar niet voor het milieu.

Nee inderdaad! Er staat letterlijk vóór kernenergie, meer wegen!
Ik vind dat echt niet meer van deze tijd :+.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:58

robbedoes schreef:
pvv. partij voor de dieren streeft het doel voorbij. en let wel. dat is wat IK vind

Werkelijk? Ik dacht je moeder. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:00

Marriiel_ schreef:
Veel mensen noemen hier de afschaffing van de stufie, maar de stufie wordt niet afgeschaft hij wordt hervormd! Lees de partijprogramma's nou even goed door voordat je alleen maar tegen zegt, ik denk dat de stufi zoals die nu is er zoiezo ''wel aan gaat'', de vraag is alleen hoe je dat wilt invullen.

Ik heb de programma's goed genoeg doorgelezen en de stufie omzetten in een lening noem ik wel degelijk de opheffing van de stufie zoals hij nu is (een gift). Heel naar dit soort kort door de bocht reacties dat ik niet goed zou lezen.. :=

upendo

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:02

Ik twijfel tussen de SP en de PvdA.
Ik ben redelijk... Eh.. Links.

Ik zou dan ook heel graag willen dat een linkse partij de grootste wordt en wat dat betreft heb je bij de PvdA de grootste kans, maar de SP heeft net wat meer standpunten waar ik het mee eens ben.. Moeilijk!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:08

Bij mij kwam groenlinks en pvv uit de stemwijzer. Ik ben er nog niet helemaal uit. Vind het best lastig. Ik ben het niet geheel eens met welke partij dan ook. Ik moet dus echt alle belangrijke punten voor mij eruit pikken en kijken wie er dan het meest in de buurt kom.
Ook moeten de punten haalbaar zijn en niet alleen maar mooie verhalen.

Altijd weer lastig die verkiezingen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:09

Dat zijn wel tegengestelden qua links - rechts. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:12

Aranel schreef:
MariekeB: ik heb geen zin om straks mijn zuurverdiende centen gaan in te leveren zodat immigranten van een uitkering kunnen profiteren terwijl ze geen poging doen een baan te vinden.
En ik vind ook niet dat de beter bedeelden voor de minder bedeelden moeten zorgen, een dokter heeft zich jarenlang uit de naad gewerkt (gestudeerd) voor zo'n baan, dan vindt ik niet dat hij daar gestraft voor moet worden door meer belasting te betalen.

Laat ik daar ( met het salaris van een gemiddelde dokter) daar nou helemaal geen problemen mee hebben.
dat ik kon studeren, en een goede baan hebt. Dat heeft ook met talent en geluk te maken.

als ik mag kiezen tussen mijn geweldige baan, of etiketten plakken in een fabriek... dan kies ik toch voor mijn baan. Ik geniet van mijn werk, ik krijg er meer geld voor en ik ontwikkel mezelf er ook nog mee. Niets mis mee dat ik dan wat meer belasting betaal. Ik hou nog altijd een stuk meer over dan diegene die wat minder geluk heeft gehad.

En die dokter ( advocaat, etc etc ), die heeft 8 jaar heerlijk gestudeerd en dat op kosten van ons alles. Dat hij daar in zijn werkzame leven wat voor teruggeeft vind ik zelf logisch.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:13

Tinkelbell schreef:
Marriiel_ schreef:

Ik heb de programma's goed genoeg doorgelezen en de stufie omzetten in een lening noem ik wel degelijk de opheffing van de stufie zoals hij nu is (een gift). Heel naar dit soort kort door de bocht reacties dat ik niet goed zou lezen.. :=

Zo was het niet bedoelt :), maar over het algemeen informeren mensen zich slecht, jij niet ;) .

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:40

MariekeB schreef:
En die dokter ( advocaat, etc etc ), die heeft 8 jaar heerlijk gestudeerd en dat op kosten van ons alles. Dat hij daar in zijn werkzame leven wat voor teruggeeft vind ik zelf logisch.

Goed punt! Ik vind het ook geen probleem om meer belasting af te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:57

Heino schreef:
MariekeB schreef:

& how about de HBO opleidingen die wat minder goed betalen? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:00

Die dragen ook minder af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:06

Maar tóch dragen ze af, heb je al eens opgeteld wat een studie kost in totaal en wat je dan wel niet moet afdragen? Alsnog is dat een groot bedrag.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:16

Klopt, maar als het goed is verdien je dat ook weer terug :)
En mensen met een "MBO salaris" dragen weer minder af

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:16

Ik heb het idee dat GL de studiefinanciering door belasting te willen laten terugbetalen. Dat staat op de site. Volgens mij moet je dat opvatten als het terug betalen aan de hand van draagkracht. Het is dan in principe een veel minder grote last voor afgestudeerde. Wanneer je dus geen belasting kan betalen betaal je op dat moment ook geen lening af. GL wil voorkomen dat mensen niet gaan studeren uit angst voor de lening. Het geld dat dit systeem opbrengt wordt weer geinvesteerd in het onderwijs. Ook zorgen ze dat er betere lonen komen voor studenten zodat de gemiddelde student een kans krijgt op een beetje inkomsten. Zonder dat dat ten koste gaat van de studie.

Dat is hoe ik het opvat. Maar ik ben zeer benieuwd naar het antwoord van GL zelf Heino.

Het liefst zie ik de studiefinanciering niet veranderen. Maar qua hervorming vind ik die van GL toch wel veel belovend. Aan de lonen, huisvesting e.d. van studenten kan ook nog een hoop gebeuren!!

Ingmar_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:27

Ik ga D66 stemmen. Boris van der Ham :j

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:57

Wauw! Wat zijn er veel mensen hier die Rechts gaan stemmen!
Ik geloof dat Geert Wilders een tegenhanger is van Lijst Dedecker en Vlaams Belang hier in België.

Ik moet er niet aan denken om hen als grootste partij te hebben!

Met alle respect maar staan jullie wel stil bij de gevolgen van een partij als pvv? Ik herken er echt heel veel in van 'onze' Filip Dewinter 3 jaar geleden. Toen werd ook nog beweerd dat hij niet racistisch was. Gelukkig kon hij niet blijven ontkennen.

Ik vind ook het uiterlijk van Wilders gewoon degoutant. Die man lijkt op een nazi, of een kloon daarvan. Dat witte haar. Bah!

Bij onze 'onwettige' verkiezingen op 13 juni ga ik denk ik Groen! stemmen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:16

@Moeshie: Je kan niet zomaar iemand op zijn uiterlijk beoordelen. Een mooie, sexy man in de politiek is bijna niet te vinden.

Daarbij komt nog, Wilders zal een heleboel water bij de wijn moeten gaan doen, wil die regeren met andere partijen.

Wilders komt absoluut racistisch uit de hoek, maar dat is eigenlijk ook het enige wat in het nieuws komt. De rest van zijn punten zijn echt zo slecht nog niet. Zoals ik al eerder zei, zullen veel mensen wel op de pvv stemmen, maar misschien niet op Wilders zelf, misschien gaat er dan een lampje bij meneer Wilders branden.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:24

Tsa, stemmen. Heeft dat wel enig nut? Kijk graag eens naar de volgende argumenten en geef daarna een mening:
http://stemniet.nl/ Ik kan niet anders zeggen dan dat dat wel de waarheid van de praktijk is.
Ze beloven allemaal verschrikkelijk veel en als ze verkozen zijn doen ze precies hetzelfde als hun voorgangers.

De Partij voor de Dieren is ook niet helemaal chic bezig hoor met de actie: http://www.verlosonsvanhetcda.nl zie onderaan het stuk wat hieronder staat.

Nu ben ik bepaald geen fan van JP en consorten dus daar gaat het me niet om.
Ik kon het stuk niet met een link op internet vinden maar onderstaande kreeg ik in mijn mailbox, sorry voor het grote stuk:

Ken je mensen die nog twijfelen of ze op CDA of Partij voor de Dieren gaan stemmen?
Stuur deze mail met standpunten van Jan Peter Balkenende en Marianne Thieme dan naar hen door en het is meteen duidelijk dat de Partij voor de Dieren de beste partij is voor dieren, natuur en milieu!

HIER STAAT DAN EEN GROTE FOTO VAN MARIANNE EN JP NAAST ELKAAR MET HUN STELLINGEN ERONDER

Marianne Thieme Jan Peter Balkenende
Mensen en dieren beschermen tegen Q-koorts Z.s.m doorfokken, vooruit met de geit 1
Stop de bio-industrie Megastallen moeten de ruimte krijgen 2
We zullen minder vlees moeten eten Minder vlees eten is symboolpolitiek 3
Varkens moeten de ruimte krijgen 1m2 per varken is teveel 4
Alleen een ondertunnelde A4 onder natuurgebied Midden Delfland Open A4 snelweg dwars door natuurgebied Midden Delfland 5
Geen Co2 opslag, zeker niet onder woonwijk Barendrecht Co2 opslag is prima, ook onder woonwijk Barendrecht 6
Hoog BTW tarief op vlees en zuivel Geen hoog BTW tarief op vlees en zuivel7
Maatschappelijke kosten vleesproductie via vleestax in rekening brengen Geen vleestax invoeren, maatschappelijke kosten uit algemene middelen betalen 8
Alleen handel in duurzaam gevangen, niet bedreigde vissoorten Handel in niet duurzaam gevangen, bedreigde vissoorten moet kunnen 9
Geen vermindering grondaankoop voor natuur Minder grondaankoop voor natuur is geen probleem 10
Géén nieuwe kerncentrales Kernenergie is onmisbaar, alle ruimte voor de bouw van nieuwe centrales 11
Tegen het jaarlijks afschot van 80% van alle Veluwse wilde zwijnen Voor het jaarlijks afschot van 80% van alle Veluwse wilde zwijnen 12
Tegen aanschaf van de JSF Voor aanschaf van de JSF 13
Tegen kolencentrales Voor kolencentrales 14
Tegen castreren van varkens Voor castreren van varkens 15
Tegen de vossenjacht Voor de vossenjacht, zelfs in draag- en zoogtijd 16
Tegen genetisch gemanipuleerd voedsel Voor ruimere toelating genetische manipulatie17
Tegen de walvisjacht Voor heropening walvisjacht Noorwegen en Japan 18
Tegen kooihuisvesting van kippen Voor kooihuisvesting van kippen19
Tegen versnipperen en vergassen van miljoenen eendagshaantjes Voor versnipperen en vergassen van miljoenen eendagshaantjes 20

1. Breda Vandaag
2. Partij voor de Dieren
3. VMT
4. Joop.nl
5. FD
6. Zuid-Holland Reporter
7. Groene Kieswijzer
8. Vleesmagazine
9. Groene Kieswijzer
10. Groene Kieswijzer
11. Groene Kieswijzer
12. Partij voor de Dieren
13. Dagblad van het Noorden
14. Trouw
15. Ministerie van LNV
16. Partij voor de Dieren
17. NWO
18. Spits
19. Vroege Vogels
20. Vroege Vogels
Kijk voor meer vergelijkingsmateriaal op http://www.verlosonsvanhetcda.nl

Wilt u geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.
Bent u lid van de Partij voor de Dieren en wilt u een wijziging doorgeven?
Laat onze ledenadministratie dat weten via administratie@partijvoordedieren.nl

Ik krijg de stellingen niet mooi onder elkaar per partij maar het moet zo wel duidelijk zijn wat Marianne Thieme bedoelt. 8-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:32

Lente, ik denk dat die stemniet.nl site het iets te simplistisch neerzet. Juist omdat er zo veel partijen zijn die rekening willen houden met hun leden, komt er weinig van terecht. Je kan immers niet iedereen tevreden krijgen en houden.

Ik heb zeker wel het vertrouwen dat GroenLinks haar best doet het partijprogramma zo veel mogelijk uit te voeren. Maar niet alles is even haalbaar omdat je altijd rekening moet houden met mensen die iets compleet anders willen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:36

Ik heb dus nog werkelijk geen idee wat ik ga stemmen.
Ik ben hartstikke rechts, maar PVV gaat hem echt niet worden.

Het valt me op hier dat iedereen die PVV gaat stemmen er meteen een excuus achter zet :+

Alhoewel ik Alexander Pechtold echt een geweldige politicus vind, vind ik zijn standpunten niet overtuigend genoeg om daarin mee te gaan.

Vorige keer heb ik VVD gestemd, maar Mark Rutte mag dan wel het sterkste zijn als het komt op debatteren, maar verder vind ik zijn inhoudelijke informatie niet echt de overweging waard.

PvdA uit principe niet. Job Cohen vond ik in het begin een goede vervanger van Wouter Bos, maar aan zijn debatten te merken moet hij nog even uit zijn burgemeesters-rol stappen.

Mijn keuze ligt dus redelijk open.... :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:42

Heino schreef:
Iets anders: ik hoor hier nogal eens dat links zo slecht is. Maar wat hebben jullie tegen bvb GroenLinks? Ik lees vooral veel vooroordelen terwijl de partijpunten daar helemaal niet bij in de buurt komen :)

Iemand die hier iets over kan en wil zeggen?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:52

Ingmar_ schreef:
Ik ga D66 stemmen. Boris van der Ham :j

Boris van der Ham heeft een tijdje heel veel gedaan voor studenten (onder andere LSVb) die tegen verdere bezuinigingen in het onderwijs zijn. Daar hoor ik hem ineens veel minder over, of ligt dat aan mij?

Sorry, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet alle verkiezingsprogramma's doorgewerkt heb (dus ook die van de D66 nog niet)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:57

Heino schreef:
MariekeB schreef:

Belachelijk. Hier ben ik zo sterk op tegen!