Heb jij schulden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een schuld en zo ja hoeveel?

nee geen schulden (hypotheek telt niet mee)
584 (67%)
ja, <1000 euro
83 (9%)
ja, 1000-3000 euro
56 (6%)
ja, 3000-5000 euro
39 (4%)
ja, 5000-10.000 euro
38 (4%)
ja, > 10.000 euro
70 (8%)

Totaal aantal stemmen: 870

Prima

Re: Heb jij schulden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:03

Ik heb ook een hoge schuld (optie nr 10 in de pol denk ik, maar zo ver ging de pol niet :D). Voor mij is het geld een middel en ik kan de last dragen en ben er ook weer over een jaar vanaf ongeveer. Maar ben er wel achtergekomen: aflos is altijd moeilijker dan je van te voren bedacht :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:50

Ik ben van mijn schuld af :D
officieel pas vannaf morgen/overmorgen want dan sta ik weer in de plus :D alles is weer afgelost, er valt echt zon last van mijn schouders af he :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:31

gefeliciteerd kiwi :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:33

Arabesk schreef:
Ik heb mijn rekening zo laten zetten dat roodstaan niet kan. Op = op :+

Heb ik ook, ik heb ook geen schulen en mijn vakantiegeld gaat naar een rekening voor onvoorziene uitgaven en dit jaar is het het dekgeld.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:46

juval schreef:
nee, geen schuld. Ik vind rood staan bij de bank ook geen schuld, want dat loop ik elke maand wel weer in.

Rood staan doe je met geld van een ander ook al werk je dat snel weer weg. En inderdaad gaat daar echt rente over.

Zo gaan heel veel mensen de fout in dat rood staan niet zo erg is. Heb zat ervaring in mijn omgeving dat dat rood staan steeds een beetje erger wordt.
Ik sta niet rood en zal dat ook niet willen. Geeft spanning en dat wil ik absoluut niet.
Had een studieschuld van toen 5000 gulden heb wakker gelegen en me krom gewerkt in een zomervakantie om er in één keer vanaf te zijn. Dat was een fijn gevoel.

Moet zeggen ben opgevoed als je het niet hebt kun je het ook niet uitgeven!!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:54

Wij mogen 500 euro rood staan dat kost ongeveer 3 euro aan rente per maand als je ook daadwerkelijk zover rood komt te staan.
Toch vind ik het wel handig voor onverwacht grote kosten zoals de dierenarts of een reparatie.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:04

€5000,- euro studieschuld.. Wou heel graag op kamers (dat is ook erg goed voor mij geweest) en werken en studeren werd tijdens mijn stage echt teveel daarnaast heb ik één jaar studie gedaan wat niks werd. Ik wou dat ik het wel gered had dan was mijn studieschuld lager maar ik ben nu in ieder geval niet voor de tweede keer overspannen geweest :) Dat is ook wel prettig. Maar petje af voor mensen die dat redden.
Ik ben nu bezig met afstuderen, daarna even vakantie vieren en opzoek naar een baan om mijn schuld af te betalen. Ik wil mijn eerste (misschien twee keer) loon bijna volledig overmaken richting IB zodat een groot deel al is afgelost en daarna overgaan om reguliere aflossingen. Maar eerst die baan maar eens vinden en afstuderen (wat een hel).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:30

Ze schijnen nu ook een site te hebben Girlsfactory.nl ofzo, waar je kleding kan kopen en de maand erna pas hoeft te betalen. Snap het nut hier echt niet van...