Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee__ schreef:Jeetje, moet deze post echt 3x lezen voor ik hem helemaal begrijp denk ik.Ik moet dus met trein en metro, dus ik kan dus zegmaar zo'n abbo voor de trein krijgen? Dat scheelt een hoop geld (7.70 per dag x idd 4, meestal 5 dagen) tot 1 oktober...
Vanaf Nieuw Vennep > Amsterdam zuid
Edit // Oke, ik begrijp het niet.
Wat heb ik nou aan die zones als ik met de trein wil? Loket hebben we hier niet, dus kan het hier niet vragen. (Moet opladen bij tabakszaken etc. en die hebben er geen verstand van)
Volgens mij is de route Nw Vennep - Hoofddorp - Schiphol - Amsterdam Zuid (zoiets) en dan natuurlijk retour.
Pff ik ben echt een hopeloos geval qua ov... Maar kan ik dus nu wel of geen maandabbo nemen als ik alleen een abbonement voor de trein wil? En ik ben 17, dus ik heb wel recht op restitutie geloof ik.
Renee__ schreef:Je bent geweldig! Maar dan is het nog niet helemaal klaar. Ik moet de gehele maand september met de trein m.u.v. de weekeinden. Dus da's sowieso meer dan 16x. Maar ik ga dus van Nieuw Vennep naar Zuid, idd 7,70 met de trein, maar vanaf Zuid moet ik ook nog met de metro. Dat is 1,51 euro per keer, dus zo'n 3 euro op een dag. Alleen ik heb geen idee hoeveel zones dat zijn. Ik heb wel een afbeelding op internet gezien, maar ik heb amper verstand van Amsterdam, dus da's een beetje lastig. Zal nog wel effe verder kijken.
Nu eerst voor zo'n abbonement bij de NS.
Renee__ schreef:Ik zat op de site van NS te kijken en voor zo'n abbonement moet je dus een stamkaart hebben. Alleen dat loket hier is al heeeel lang geleden weggehaald, ben er nog niet uit waar ik dat dan kan halen en of het abbonement bij die tijd nog wel zin heeft. Misschien neem ik anders sowieso wel zo'n abbonement voor de tram/metro (geen idee wat het is), scheelt toch ook een boel.
Trouwens heel erg bedankt voor alle info.
@ SteffiiY: Ik denk dat ik deze maand tussen de 200 en 300 euro kwijt ben aan reizen, zonder abbonement etc.
savasan schreef:Hey mensen, ik heb een klein probleem. Ik ben erachter gekomen dat ik woensdag voor mijn introductieweek een OV chipkaart nodig heb voor in de tram. Maar mijn Studenten OV chipkaart wordt pas geactiveerd in oktober. Kan ik er toch mee reizen als ik er saldo op zet?
En anders, hoe kom ik binnen 2 dagen aan een OV chipkaart?
SteffiiY schreef:savasan schreef:Hey mensen, ik heb een klein probleem. Ik ben erachter gekomen dat ik woensdag voor mijn introductieweek een OV chipkaart nodig heb voor in de tram. Maar mijn Studenten OV chipkaart wordt pas geactiveerd in oktober. Kan ik er toch mee reizen als ik er saldo op zet?
En anders, hoe kom ik binnen 2 dagen aan een OV chipkaart?
gewoon even onpersoonlijke ov chip kopen!