Ons huis is vannacht afgebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Ons huis is vannacht afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:34

Die foto's!

Gelukkig is alles goed met jullie afgelopen. ook blij dat poes terug is :j

En het zelfde als apple vraagt
Hoe is het met je man en de kids nu?

Sterkte ermee :(:)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:37

volg je al een tijdje maar nog een keer wat een elende!

ook heb ik er meerdere malen met mijn ouders over gehad

omdat jullie een ouder paard hebben wat eigenlijk op stal moet?

mijn moeder heeft een stal aangeboden als je nog intresse hebt laat het me dan even weten...

Liefs van ons

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:22

Jezus minaaaa.....hier word je toch wel even heel stil van...
Er zal de aankomende tijd denk ik heel veel op je af gaan komen, maar meid, wat ben jij dapper geweest!!!
Heel veel sterkte en ik hoop dat uiteindelijk alles weer goed komt!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:23

noudy schreef:
Iedereen bedankt voor de lieve berichten en pb s,
heb nog niet alles beantwoord, ben zelf op het moment nogal een beetje chaotisch en heen en weer aan het rennen van hot naar her.
Onze grootste zorg is nu op het moment om andere woonruimte in de buurt te krijgen.
Verder zou de verzekering vanmiddag komen, maar die belde net dat ze morgen 10.00 komen,
wat me eindelijk niet zint, want weet nu helemaal niet hoe en wat.
Met alle dieren gaat het over het algemeen wel goed.
Mijn man is ook weer uit het ziekenhuis was net een week geleden geopereerd, aan zijn schouder en heeft nu ook door de brand een scheur in zijn sleutelbeen erbij gelukkig aan dezelfde kant, die kon hij toch al amper gebruiken dus dat scheelt al weer.
Verder door de stroomklap zijn zenuwen in zijn andere hand en arm beschadigd.
Zelf ben ik strontverkouden en koorts denk door het buiten rennen met weinig aan, en een beetje bont en blauw door het overal overheen vallen in de rook zie je geen bal, en voeten en enkels helemaal kapot die doen nu ineens ontzettend pijn denk dat 1 van de paarden op mijn voeten heeft gestaan met het eruithalen, op dat moment voel je dat allemaal niet begint nu pas te komen.
Met mijn zoon lijkt het wel goed te gaan beetje stilletjes.
Mijn dochtertje gaat het iets minder die is ontzettend bang en vooral s nachts schrikt ze schreeuwend wakker, ze slaapt nu ook gewoon bij mijn ouders in bed.
Al met al valt dat dus wel mee.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:40

Ja wat moet je daar nou op zeggen.Ik vind het niet meevallen.....Best wel heftig.
Nou rustig an.Denk om jezelf en je gezin.
Dikke knuffel voor de kinderen....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:53

Ik lees dit topic nu pas. Wat eng! En wat GOED dat jullie een rookmelder hadden, ik vind dit tevens een leerzaam topic. Want ik heb zelf namelijk net een eigen huis, maar geen rookmelders. Ik weet dus nu ook dat dit iets is wat ik in mijn huis wil hebben.

Ik wens jou alle sterkte van de wereld toe, en tevens voor je dieren. Dikke knuffel voor jou.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:17

Die rookmelders zijn ook wel een beetje jullie redding denk ik. :j

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:39

Noudy: Ik woon in Wiesmoor, dat is ongeveer 20-25 km van jouw woonplaats vandaan, misschien ken je het wel.

Als ik je op dit moment ergens mee kan helpen, dan moet je het zeggen! Ik heb nog wel een deken voor je oude paard die je mag hebben, hij is niet nieuw, maar goed, warm is hij nog wel en dat is wat telt.
Verder heb ik nog wat cooling-packs en middelen voor schrammen en schaafwonden bij de paarden, die mag je zowieso ook zo hebben, geen idee of zoiets je nu van pas komt, ik roep maar wat.

Kinderkleding kan ik je niet aan helpen wegens gebrek aan kids aan deze kant, maar ik heb nog wel wat dameskleding in maat L-XL die je ook zo van me mag hebben, maar goed, dat moet dan ook toevallig maar jouw maat zijn.

Ik heb geen geweldige weide door het *piep* weer de laatste tijd, maar voor nood kan ik je altijd wel een weide-plaats aanbieden. En mocht de nood echt hoog zijn, eventueel ook wel een stal, er is wel een mouw aan te passen.

In ieder geval - weet dat er hulp voor je klaar staat mocht dat nodig zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:51

Zorg goed voor jezelf, hoe druk het ook in je hoofd en leven is op het moment, probeer ook rustmomentjes te pakken.
En een paard op je blote voeten is niet fijn, je hebt het zelf niet gemerkt, maar het kan in de toekomst wel veel moeilijkheden opleveren bij koud weer (heb ik in ieder geval van een lichte kneuzing!) en extreme weersveranderingen.
Ben je in het ziekenhuis wel nagekeken op je voeten? Anders even naar een huisarts gaan hoor, een middenvoetsbeentje is zomaar gebroken! Zeker als er een paard op gaat staan. Mijn moeder heeft door het breken van haar middenvoetsbeentje (door overgewicht) nu een hielspoor.
Neem niet alle zorg voor je gezin op je, maar laat je zelf ook verzorgen hoor! Je zult het wel nodig hebben...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:14

Jeetje ik lees dit net pas. Heel veel sterkte ook van mij gewenst zeg :(:)
Ik lees iets over een deken..
Ik heb geen grote dekens, maar mocht je iets nodig hebben voor je paarden of voor jezelf... Laat het me weten. Als ik ergers mee kan helpen dan breng ik het langs.
Tis voor mij ook maar 15 km rijden.

Nogmaals sterkte voor jullie allemaal...

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:12

Het grote geregel gaat nu beginnen vrees ik. Geen leuke periode, en darana komt de verwerkingstijd ook nog eens. Gelukkig is je man wel weer uit het ziekenhuis, hopelijk houdt hij niet al te lang last van z'n schouder en arm.

Naar aanleiding van je verhaal ben ik wel vandaag naar de bouwmarkt getogen en heb 4 rookmelders gekocht en ook maar meteen opgehangen, brr, moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als jullie die dingen niet hadden gehad. Sterkte, probeer niet alles tegelijk te regelen en probeer wat uit handen te geven. Je KAN nu niet alles zelf doen !

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:18

wat een dieren held ben jij, ik zou precies het zelfde gedaan hebben maar gaat alles nu wel weer goed met jou je kinderen en je man en natuurlijk de paarden ik hoop dat er bij jullie geen blijvende schaden blijfe en ook niet bij de dieren veel sterkte ermee

groetjes en veel knuffss :Y)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:34

Jeetje ik ben sprakeloos.... Wat een verschrikkelijke nachtmerrie zeg !
Heel veel sterkte voor jou en je gezin !

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:38

Jeetje ik lees dit nu pas en schrik me rot!

Heel veel sterkte de komende tijd met het geregel van alles.
Ook ik heb me aangemeld op de hyves http://helpnoudy.hyves.nl/ en hoop dat er iets is waarmee wij je kunnen helpen.

Ook al lijkt het nog zo klein... ik hoop dat je het wil aangeven als je spullen nodig hebt.
Natuulijk komt de verzekering wel.. maar juist de eerste tijd mis je alles waarvan je gewent bent dat je het zo kunt pakken.
Dus al is het om je voor dit moment te kunnen helpen .. zeggen hoor!

Gelukkig zijn jullie er allemaal uitgekomen!! en dat jullie de dieren hebben kunnen redden.

veel sterte en een dikke knuffel
Elvira

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:49

Dit wens je echt niemand toe... Ik werd echt even helemaal stil bij 't zien van die foto's.
Van mij ook heel veel sterkte. Ik vind 't heel dapper van je hoe je iedereen, inclusief paarden, hebt kunnen redden!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:50

WAT ERG!!!! Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Nu 10 maanden terug is onze boerderij ook afgebrand. Ik weet in wat voor een hel je zit.
Gelukkig begon het bij ons om 7u en was mijn vader al wakker. Het is bij ons in de schuur begonnen.
De paarden stonden bij mij op het land en al met al hebben wij veel geluk gehad.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze hele moeilijke tijd. Als ik je ergens mee kan helpen met raad oid kan je me een pb sturen. Ik kan je helaas niet met spullen helpen. Wij zijn ook alles kwijt geraakt. Mocht ik nog iets tegen komen houd ik het graag voor je apart!
Laat deze week alles over je heen komen. De eerste week hebben wij als een zombie heen en weer gelopen en de tweede week kwam het besef een beetje.
Ze zijn nu nog met de opbouw van de boerderij bezig. Hopenlijk is dat eind deze zomer helemaal klaar.
Let goed op met de verzekering. Ik weet niet waarbij je verzekerd bent? Vraag eventueel kopieen aan van je polissen. Is heel erg belangrijk. Wij hadden gelukkig nog iets aan papieren, dat komt je echt heel erg van pas als je alles met de verzekering gaat regelen. Zorg in ieder geval dat je bewijs te pakken krijgt van de verzekeringen die je hebt afgesloten. Ze kunnen je zo de kopieen geven van je polis.

Nogmaals heel erg veel sterkte. Je bent al door een hel gegaan, maar de komende maanden gaan nog heel moeilijk worden. M'n pb box staat altijd open voor je.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:34

Hoe is het afgelopen met de verzekering vandaag? :(:)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:38

Nog een tip:
Vraag een voorschot van de verzekering, dan kan je iig het hoognodige kopen.
De afhandeling van de schade duurt nl. maanden.
*al moet ik zeggen dat wij destijds 2 maand op het voorschot moesten wachten.....

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:48

Jeetje wat heftig zeg! :(

Heel veel sterkte komende tijd!!

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:49

Jeetje wat een nachtmerrie!
Heel veel sterkte voor jullie.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:59

Ik heb het hele topic doorgelezen en wil toch even reageren.
Ik vind het ontzettend knap en sterk dat je er al zo goed over kunt praten en fijn dat het weer iets beter met jou en je gezin lijkt te gaan.
Ik vind het een vreselijke gebeurtenis en hoop voor jullie dat de verzekering een beetje vaart maakt.
Heel veel sterkte!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:08

Wat een gezeik hebben we met de verzekering, je hebt geen bal en hun gaan ook nog moeilijk doen pffffff.
We zijn voor alleen de inboedel 100.000 euro verzekerd dus dat is het probleem niet.
Maar we hadden in het begin nog geen duitse bank, dus hebben het eerste termijn van een half jaar daar op kantoor betaald, ons hele pakket ineens, daarna is het gewoon via de bank gegaan
Wij hebben geen kwitantie meer en je raad het nooit hun kunnen het ineens nergens meer vinden dat het betaald is, het eerste half jaar.
De verzekeringsagent heeft ook gezegd ik weet dat jullie het geld hier betaald hebben bij mij en heeft dat ook tegen die andere lui van de verzekering gezegd maar die zeggen maar zo eerst bewijzen en dan kijken we verder.
De verzekeringsagent heeft morgen een afspraak met de direkteur zelf van de verzekering om uit te leggen dat we wel degelijk betaald hebben, en daarbij kan het nieteens zegt hij als het eerste half jaar niet betaald zouden hebben waren jullie allang uit de verzekering gegooid.
Dus wat ze van plan zijn weet ik niet, maar het voelt niet goed.
Ben bang dat het op een rechtszaak uit gaat lopen of een akkoordje.

Van buiten zie je eigenlijk helemaal niet veel aan de boerderij, alleen dat alle ramen gescheurd en pikzwart zijn en de voordeur en douche en dak aan de zijkant is weg en afgetimmerd.
Ook mensen die voorbij komen en zeggen goh valt nog wel mee zo, zeg ik moet je even mee naar binnen kijken, heb er meerdere gehad die huilend eruit zijn gegaan, vooral na het zien van de kinderkamer en dat ze er eigenlijk niet uit had kunnen komen als we het iets later hadden ontdekt.

Met king en sunny gaat alles goed, sultan is toch wel een beetje sloom, en esprit hoest wat dus nu komt de da elke dag even langs de paarden controleren.
De twee oudere paarden sunny en esprit gaan vrijdag naar de buren die heeft nog twee boxen over.

Ook nog een beetje goed nieuws de stal heeft het minste meegekregen, alleen de paardenspullen die hogerop lagen bovenaan de trap zijn verbrand, wat halsters, dekjes, dekens en zomerspullen.
De zadels en hoofdstellen en dekens wat ik nu gebruikte kunnen nog goed mee die lagen gelukkig onder zijn wel nat door het blussen, en is wat gesmolten plastic van de isolering van het dak op sommige dingen gedruppeld maar verder gaan de paardenspullen nog goed mee.
Verder is het in de stallen een rotzooi de brandweer heeft gewoon alles rondgegooit, maar ja dat is te begrijpen.

Verder hebben we van de gemeente een huis aangeboden gekregen, een twee onder 1 kap woning, het is niet groot maar word helemaal geschilderd en van vloerbedekking en zeil voorzien en het is nog geen 2 kilometer van onze boerderij dat scheelt ook alweer.
Als het goed is kunnen we er maandag in.
Het eerste wat ik daar doe is brandmelders plaatsen en natuurlijk weer een touwladder, die dingen hebben echt ons leven gered.

We zijn nu onderweg naar nederland onze zoon is jarig, morgen gaan we dan weer terug naar duitsland.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:18

Noudy, wat fijn dat er een huis voor jullie is gevonden!

Maar hoe kunnen ze zo cru zijn bij de verzekering!! Wat een eikels :( Tuurlijk kun je dat niet bewijzen, alles is toch verbrand. Dat zullen ze toch wel vaker zo hebben. Hoop dat de directeur en de verzekeringsagent er SNel uit komen samen. Bah, sterkte...

Gefeliciteerd met je zoon, hoop dat jullie een beetje kunnen genieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:25

Idd fijn dat je snel en vlakbij een woning kan krijgen! Heb je toch weer even een plekje voor je eigen gezinnetje. En idd wat een klóteverzekering... :(:)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 14:27

Dank je

Tja verzekering he die denken alleen aan hun eigen centen, die doen alles om zo weinig mogelijk uit te hoeven keren.