Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:41

marilse schreef:
Even een hele rare vraag voor de moeders.... waar gaat het geld van de kinderbijslag eigenlijk aan op? :P

Wij hebben 3 kinderen, wonen in Belgie en krijgen bijna 450 euro per maand aan kinderbijslag (ja echt!) en dat gaat door 3en op de spaarrekeningen van de kinderen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:43

marilse schreef:
Even een hele rare vraag voor de moeders.... waar gaat het geld van de kinderbijslag eigenlijk aan op? :P

Gaat mee op de grote hoop :o Zoveel is het niet, ik geloof 190 per kwartaal? Dus 63 euro per maand. Sparen doen we apart ( meer dan de kinderbijslag ).

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:46

Dani62 schreef:
In het kader van de bezuinigingen heb ik mijn kat vlees van de Aldi i.p.v. van Whiskas voorgeschoteld... }:)
In het kader van de bezuinigingen inderdaad heel goed.
In het kader van de gezondheid van de kat helaas wat minder. Kijk maar eens naar de hoeveelheid vlees die erin zit, vergeleke met andere bestandsdelen. Je kat moet er veel meer van eten om een vol gevoel te krijgen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:47

In dat kader, geef dan ook geen whiskas maar gewoon vers vlees of enkel een goede brok.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:49

_Nadia_ schreef:
In dat kader, geef dan ook geen whiskas maar gewoon vers vlees of enkel een goede brok.
Klopt, doe ik met mijn hond ook :) Nadeel is wel dat het stervensduur is, mijn hond eet voor bijna € 4,50 per dag :o

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:53

:')

En dat is dan weer geen bezuiniging. ;) Maar ik laat de kosten van wat mijn dieren eten buiten beschouwing. Dat is geen bezuinigingspunt, dat valt voor mij onder een andere categorie, als in: waar kan je niet op bezuinigen ;)

Ik ken het inderdaad van 1 ding nodig hebben, en 10 dingen halen. Nu zit ik te twijfelen, eigenlijk wil ik brood halen voor morgen, en een stokbroodje voor vanavond. Maar.... Ik weet zeker dat ik dan minstens 15 euro weer weg breng :o Aan de andere kant moet ik ook langs de groenteboer en zit de super er tegenover.. :+

De kosten zijn ook meestal niet de wekelijkse boodschappen. Maar wat er tussendoor bijkomt. De weekboodschappen waren nu bijv. maar 50 euro. Groenteboer kost me zo goed als niets :) Maar nog 2x langs de super en het is weer 30 eurie extra ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:55

rebeltje schreef:
En dat is dan weer geen bezuiniging. ;) Maar ik laat de kosten van wat mijn dieren eten buiten beschouwing. Dat is geen bezuinigingspunt, dat valt voor mij onder een andere categorie, als in: waar kan je niet op bezuinigen ;)

mee eens :)

Kan je niet zorgen dat je er niets meer bij hoeft te halen in een week? Ik ga hooguit nog wat brood halen en wat fruit en melk, meer niet. Ik maak een lijstje voor het eten, benodigheden voor 2 weken en koop dat in 1x. Scheelt tijd, en geld :)

Dreamybol

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:05

Mijn lijstje in excel behelst al onze uitgaven per maand. Ik geloof dan niet dat wij dan nog kunnen bezuinigen op boodschappen. Het meeste geld gaat op aan het huis, verzekeringen, gas, licht en water...
(De (net nieuwe) kat zou best goedkopere brokken kunnen krijgen, maar ik geloof dat dat verkeerde bezuiniging zal zijn, omdat ik nu zeker weet dat ie eten krijgt waar ie het goed op doet.)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:07

onze katten doen het net zo goed op AH brok, als op DA brok :j.. Heb wel eens duurdere brok geprobeerd (RC) een half jaar lang, maar ze bleven dezelfde hoeveelheid schransen als van de AH brok...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:27

als ik puur kijk naar boodschappen uit de supermarkt (dus geen diervoer e.d.) dan ben ik €50 per week kwijt. Dus €200 per maand :j

En dan komt er dus nog wel kattenvoer/ caviavoer bij, zaagsel voor de cavia, kattengrid voor de kattenbakken.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:37

In mijn eentje heb ik een budget van 100 euro per maand. Krap, maar er is gewoon niet meer geld voor eten ;)

3,5 jaar terug woonde ik op kamers in Tilburg, ik was toen net 17, en toen besteedde ik 10-15 euro per week. Maar ik was in het weekend thuis en kreeg vaak wat eten mee.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:42

Voor de kat hebben wel wel eens een goedkope brok van de c1000 geprobeerd en een keer whiskas toen we onverwachs geen voer meer hadden. Maar voor beide trekt meneer zijn neus op. Ik voer echter nog steeds goedkoop kattenvoer. Namelijk de opticat van de lidl. Het dus wel gewoon highpremium voer (hier altijd op letten. Vooral als je goedkoper voer haalt!). Daar doet hij het heel erg goed op en hij vind het lekker. Het zijn ook geen 'rare' gekleurde brokjes. Maar gewoon het standaard bruin dat je ook bij de 'professionele' merken ziet. Een zak is 750 gram en kost 2 euro. Zou hij het er niet goed op doen dan zou ik direct over stappen naar een 'beter' merk.

Bellona_K,
100 euro per maand is inderdaad krap. Maar prima te doen als je eenmaal de routine er in hebt om op de juiste manier boodschappen te doen. Als er gewoon niet meer is dan helpt dat natuurlijk wel me. Volgens mij is het alleen maar goed als je dit al op tijd leert. Zie het dus maar gewoon als een hele goede ervaring. Jij bent je tenminste bewust van wat dingen waard zijn.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:21

Majo schreef:
In het kader van de bezuinigingen inderdaad heel goed.
In het kader van de gezondheid van de kat helaas wat minder. Kijk maar eens naar de hoeveelheid vlees die erin zit, vergeleke met andere bestandsdelen. Je kat moet er veel meer van eten om een vol gevoel te krijgen.

Oké, dank je. In het vervolg maar niet meer doen. Heb de kat pas net, nog een beetje zoekende :). Maar dat vlees, daar hoeft ze niet 'vol' van te raken, hoor. Ik geef daarnaast echt goede brok, speciaal voor de oudjes (want dat is ze). En daar ga ik zeer zeker niet op bezuinigen, want de gezondheid gaat natuurlijk gewoon voor. Dat vlees was meer een beetje een traktatie tussendoor (wow, voordat iedereen denkt dat ik op het eten van mijn kat wil bezuinigen: NEEHEE, dus!! Sorry, maar dat misverstand moet effe het topic uit, please :o ...).

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:23

Bellona_K schreef:
3,5 jaar terug woonde ik op kamers in Tilburg, ik was toen net 17, en toen besteedde ik 10-15 euro per week. Maar ik was in het weekend thuis en kreeg vaak wat eten mee.

Wow, da's zowat mijn dagelijkse besteding aan boodschappen. Petje af, hoor, dat je dat kunt (tsja, moet)! Vertel hier hoe je het doet ;) !!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:44

Ik vind dit een intressant topic.
de bedragen zijn wel uiteenlopend zeg!
ik heb hier even een stipje gezet.
omdat ik een beetje aan het uitrekenen ben wat ik en mijn vriend kwijt gaan zijn als we gaan samenwonen.
ik ben van thuis uit wel 'opgevoed' met naar koopjes kijken, goedkopere merken (die ook prima zijn) en aanbiedingen.
ik zat per persoon aan +/- 150 euro per maand te denken.
Als we een huisdier nemen word dat een cavia ofzo.
stro kan ik dan 'gratis' van stal meenemen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:49

Bellona_K schreef:
In mijn eentje heb ik een budget van 100 euro per maand. Krap, maar er is gewoon niet meer geld voor eten ;)

Hoe doe je dat? :oo Eet je dan wel gezond??
Kun je eens vertellen hoe jouw boodschappenlijstje voor 1 week er uit ziet?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:52

Oh ja en als vriend en ik gaan samenwonen.
Hij eet sowieso 2x per week 's avonds op zijn werk.
en ik ook 1 keertje.
dat scheelt al want dat word vergoed.
en we zullen wel af en toe bij zijn moeder eten.
en ook bij mijn ouders thuis.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:53

IvysToeter schreef:
Ik vind dit een intressant topic.
de bedragen zijn wel uiteenlopend zeg!
ik heb hier even een stipje gezet.
omdat ik een beetje aan het uitrekenen ben wat ik en mijn vriend kwijt gaan zijn als we gaan samenwonen.
ik ben van thuis uit wel 'opgevoed' met naar koopjes kijken, goedkopere merken (die ook prima zijn) en aanbiedingen.
ik zat per persoon aan +/- 150 euro per maand te denken.
Als we een huisdier nemen word dat een cavia ofzo.
stro kan ik dan 'gratis' van stal meenemen.

Even off topic: Een cavia op stro is niet handig hoor, dat prikt in de ogen, je kunt m beter op zaagsel zetten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:54

het was als 'bij wijze van'
maar kan net zo goed een groot pak zaagsel kopen dat gaat ook langer mee en is in verhouding (waar ik het koop) goedkoper.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:01

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook eens een lijstje bij gaan houden wat wij nu uitgeven aan boodschappen.
Ik moet zeggen dat ik me wel kapot schrok van de bedragen.

Wij zitten met zijn 2en toch al snel tegen de 80euro per week en dat vind ik toch wel erg veel dus ga nu maar 1x per week naar de super voor de grote boodschappen, maak ook een lijstje wat te eten als avondeten voor de hele week en als er iets op is wat echt nodig is ga ik nog een keertje vaker.
Tot mijn verrassing geeft dat per week toch al een prijsverschil van 20euro

Mijn dank aan dit topic :D

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:06

Ik denk dat wij met zijn tweeën gemiddeld zo'n 50 euro per week kwijt zijn, inclusief kattenvoer en wasmiddel en dergelijke. Halen het meeste bij de Aldi, vlees bij de slager en overige dingen bij de 'duurdere' super.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:20

IvysToeter schreef:
Oh ja en als vriend en ik gaan samenwonen.
Hij eet sowieso 2x per week 's avonds op zijn werk.
en ik ook 1 keertje.
dat scheelt al want dat word vergoed.
en we zullen wel af en toe bij zijn moeder eten.
en ook bij mijn ouders thuis.

Het dagelijkse eten is niet zo duur, het zijn meer de dingen erom heen die aantikken: toastje, chipje, luxe broodje, wasmiddel, badschuim, deodorant etc.

Zulke dingen koop ik altijd in de aanbieding. Favoriet is de 3 halen 2 betalen actie :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:25

Vriendje en ik eten tussen de middag altijd op het werk :j Scheelt ook wel brood en beleg. Zo hoeven wij dus alleen in het weekend kaas en worst te hebben (wat ik dus al niet eet :+ )
Ontbijten doet mijn vriend niet, en ik met een beschuitje.
s'avonds zijn wij ook wel veel weg, dus zulke kleine dingen schelen wel in boodschappen doen :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:26

risky,
dat is een mooi resultaat!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:27

@nell_: dat scheelt inderdaad wel, bij ons gaan er al vier broden door per week.

Wasmiddel blijf ik altijd duur vinden en vaatwastabletten :+