Fiffill schreef:Op jouw manier gaan er echt niet meer mensen vegetarisch eten of geen bont meer dragen.
Heb je suggesties?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bulck schreef:Zeg toch nergens dat er niets warmers bestaat, maar wel tov nepbont. Maar textiel is dan weer meer vervuilend, dus uit ethisch ecologisch standpunt ook te bevechten.
Ach ieder draagt wat hij of zij wil.
Bont mag voor mij absoluut blijven.
Moggsy schreef:Niet alle pelskonijnen worden opgegeten.
Die worden voor de vacht gehouden.
Nee, zoals sommige mensen hier reageren zou je juist naar een bontzaak stappen en een lap vlees gaan halen.
Hoe meer je mensen je wil opdringt, hoe meer aandacht een product krijgt door de menselijke nieuwsgierigheid.
Als iemand zo nodig actie wil voeren zijn er genoeg actiecomité's.
Het luidkeels anderen mensen de mening door de strot duwen werkt averechts.
Lynn_Nikita schreef:inderdaad
jouw mening irriteerd me nu alleen nog maar
trek me terug uit dit topic, en ga lekker een bieflapje eten
je valt iedereen die post op zijn//haar post aan, niet echt de bedoeling van een discussie topic lijkt me
wereldverbeteraar
Alice13 schreef:ik draag bont!
Het is, afval, konijnen bont en heel mooi.
Op een van de foto's op mijn profiel heb ik de trui wel aan.
Ik vind bont heel mooi, al zal ik nooit een bont jas kopen.
Ik draag ook leren laarzen en mijn paarden spullen zijn ook allemaal leer.
Ik vind leer net zo erg als bont en net zo mooi dus ik draag het wel!
Sorry dames!
Moggsy schreef:Ja Ninx, zet dat ding uit, je verpest het milieu.
Moggsy schreef:Dat vind jij en dat mag je vinden.
Maar je zult toch ook andere mensen hun mening moeten respecteren.
Ik respecteer iedereen die tegen is, heb ik begrip voor.
Maar niet voor schreeuwers in de ruimte, die doen niets wezenlijks behalve hun eigen omgeving intimideren.
Je bent lid van bont voor dieren, heel fijn.
En ben je er ook in actief?
Trek je werkelijk ten strijde?
Of blijft het bij een lidmaatschap om je eigen emoties te sussen.
Hetzelfde voor mij, het vlees gaat in de pan.
Maar goed, je merkt aan me dat ik daar voorlopig verre van geschikt voor ben. Ik krijg echt een rode waas hiervan, en dat is niet handig in dat werk.Ninx schreef:Moggsy schreef:Zo te lezen heb ik niet veel gemist.
Bokt 2010, de TS, heeft een ban, wie is de volgende die onbeschoft is tegen medebokkers.
Ze was een schaduwaccount las ik, wie is ze echt?
Ik draag bont, ik heb met bont gewerkt.
Ik ken nertsenfarms, ook uit de laatste jaren.
Ik eet vlees, voor zover ik het lekker vind.
Ook draag ik leer en gebruik leer.
Daarbij ben ik een enorme dierenliefhebber en vanwege mijn oude en huidige beroep kan ik veel dieren helpen.
Wie dit allemaal anders doet en anders wil is mij prima.
Dat zal ik wel worden denk ik....
Maar goed, ik doe mijn best enigszins binnen de lijntjes te kleuren.
Een vraag: zie jij ook in dat bontproductie in het buitenland (wat overigens het overgrote deel van het bont is dat je op straat ziet) er barbaars aan toe gaat?
Nog een vraag: vind jij dat iedereen iedere dag ongelimiteerd vlees zou moeten eten, of mag dit best gematigd worden en mag er een eerlijker prijs voor neergeteld worden door de consument?
Dan nog een vraag: hoe gaan die twee dingen samen? Enthousiast vlees, leer en bontgebruiker en groot dierenliefhebber? Ik ben ook een groot liefhebber van mijn vrienden, maar ik eet ze niet op...
Last but not least: hoe help je dieren dan?
Redelijke prijs voor vlees? Natuurlijk. Ik haal mijn vlees het liefst bij de boer, en anders koop in biologisch vlees. Dat kost ongeveer 3 x zo veel (kipfilet 10 euro per kilo) maar het is wel eerlijk.Moggsy schreef:Dit siert je niet m.i.
Juist door de confrontatie met de ellende van dieren is mijn motivatie des te beter om actief te zijn, om te helpen.
Ieder dierlijk leed waar ik bij kan helpen het op te heffen is voor mij het doel.
Niet alleen schreeuwen en mensen meningen door de strot duwen.
Dus toch therapie voor het empathische vermogen en gevoeligheid.