werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeliefjes

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:55

Ja precies, ik ben academisch opgeleid en nu 29 jaar en wordt echt niet zomaar aangenomen hoor. Hoop uiteindelijk wel gewoon mijn vak uit te kunnen oefenen daar ben ik in ieder geval nog niet te oud voor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:07

Ik denk trouwens wel als je op een gegeven moment tot de conclusie komt dat je heel weinig positieve reacties op je brief krijgt het verstandig is om een keer professionele hulp in te roepen bij het schrijven van een brief. Hetzelfde geldt voor gesprekken, word je erg vaak afgewezen, dan kan een sollicitatietraining geen kwaad. Alles te winnen en niets te verliezen toch?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:22

Dat is ook nog zo iets, mijn brieven zijn goed. Deze zijn gecontroleerd door verschillende mensen.
Heb in het verleden zelf zelfs sollicitatietraining gegeven dus dat zal het niet zijn.

Heb je op dit moment ook weinig aan. Je krijgt er geen meer kans door hoor. De tijd is gewoon heel slecht nu.

Zie al wel weer meer vacatures in de krant komen dus volgensmij gaat het weer de goede kant op.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:47

Toen ik werkeloos thuis zat, verpieterde ik helemaal. Ik ging laat slapen, en laat uit bed, deed niets meer, en verveelde me de pletter. Heb trouwens maar 10 maandjes thuis gezeten..

Ik werk nu bijna weer een jaar (sinds 21 januari :P) weer regelmaat, heerlijk!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:51

Ik zit nu een week thuis en word er al wat tureluurs van :o
Een week vakantie is heerlijk, maar ik loop nu de hele dag met mijn telefoon rond te slepen en bij elk ploinkje naar de pc te rennen in de hoop het mijn toekomstige baas is :+

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:06

Pfff, sorry hoor maar ik moet het echt even kwijt....

Waarom denken mensen dat je wereld instort als je geen baan meer hebt en misschien niks meer te doen hebt maar tenminste nog kan leven van een uitkering? Ik bedoel, ik ben al sinds jan. vorig jaar werkeloos, heb geen recht op een uitkering, maar ik studeer wel (en heb dus constant geld nodig) maar ik zit echt niet bij de pakken neer hoor! Ben al die tijd flink aan t solliciteren en creéer gewoon mijn eigen werk/klussen. Ik heb mijn tijd nu zo erg gevuld met nuttige dingen dat ik tijd te kort kom voor alles haha...

Dus mensen, je kan bij de pakken neer gaan zitten, of je kan wat positiever naar het leven kijken en wat maken van je leven....

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:12

Morgen word mijn eerste echt werkloze dag... Ik ga springbalken schilderen hier :P Nu heb ik er eindelijk eens tijd voor over...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:18

RagShag, je zegt het eigenlijk zelf al. jij bent bezig met een opleiding, dus je hebt iets te doen overdag.
in het begin heb je zeker niet het idee dat je wereld instort hoor, het is meer een neerwaartste spiraal waar je in komt.
als je overdag niks te doen hebt, en je bent alleen maar eeuwig bezig met solliciteren, brieven schrijven en evt het huishouden oid dan ben je zo verschrikkelijk eenzijdig bezig dat je dáár depressief van wordt. eigenlijk de sleur van het niet-werken die je ook zou kunnen krijgen van het wel-werken...

maargoed, ik ben vandaag aangenomen voor een paar maandjes via het uitzendbureau. dus er is weer hoop! :D

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:20

Ik ben gestopt met mijn opleiding en begin februari met mijn nieuwe studie.
Op dit moment werk ik wel wat meer, maar dat is nooit meer dan 15u per week ofzo. Iedereen is op school of aan t werk, ik verveel me eigelijk dood.. Ben in novemeber gestopt en al mijn zogenaamde klusjes zitten er wel wat op, werkelijk waar alles is aangeschaft en/of gesorteerd. Veel voor de computer en dvd boxen vullen veel van mijn uren.. Ik sport ook wel, maar niet meer dan 1 u per dag, pony van mn zusje soms eens even wat doen. Ben begonnen met een cursus vaarbewijs.. Ik vermaak me wel, maar ik kan niet wachten tot het daadwerkelijk 1 feb is! Pas inderdaad op voor het vele eten.. en mijn ritme is inderdaad ook helemaal kwijt, ga vaker op stap nu, slaap werkelijk elke dag tot een uur of 10 en dan nog moe... en lui ben ik echt niet! :(

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:22

Zo, zal me hier ook melden.

Zit sinds oktober 2009 thuis, kreeg even 2 weken voor eind contract te horen dat ik niet meer hoefde te komen per 1 oktober, en bedankt. :\ Was zo ideaal, kon aangeven welke weekenden ik niet kon werken en dan met mijn foto's bezig.

Ben nu op zoek naar iets voor 2 tot 3 dagen in de week en voor doordeweeks. Maakt me al beperkt in het vinden van werk, maar heb mijn fotografiebedrijfje waarvoor ik veel weekenden op pad ben. Echter deze winter wat minder, omdat ik mijn auto heb moeten verkopen en ik afhankelijk ben van het gebruik van andermans auto gebruiken.

Ook ik krijg regelmatig afwijzingen, ze nodigen je niet eens uit. := Heb al eens sollicitatietraining gehad, weet dus wat voor brief ik moet schrijven en hoe ik me moet presenteren. Echter door mijn eigen fotografiebedrijfje beperk ik me nogal in de mogelijkheden en denk dat veel werkgevers daar over struikelen. Ben alleen niet zo 1,2,3 bereid de fotografie op te geven, gezien ik vooral in de zomers flinke omzet heb.

Moet zeggen dat ik de laatste tijd wat in een dipje zit, weinig zin wat te ondernemen en zit veel te niksen. Moet echt even verandering in komen, want je raakt echt snel in zo'n sleur.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:23

Dat ritme is het he, die sleept je in een dipje..
Discipline is bij mij op dit moment ook echt ver te zoeken..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 10:40

Ik heb me gister naar de sportschool getrapt. Was al een week niet geweest. Ik zou eerst gaan spinnen maar dan moest ik nog eens 1,5 uur wachten en dat wachten...ik heb geen gedult meer. Dus ben maar eerder gegaan en mezelf maar vermaakt daar, naderhand was het toch wel even lekker. Het huis heb ik gister ook gedaan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:47

janinetjjj schreef:
Op dit moment werk ik wel wat meer, maar dat is nooit meer dan 15u per week ofzo.

Zo veel uren zou ik dus ideaal vinden :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:39

okay...het uwv trammelant is alweer begonnen, hoe kan het ook anders :( .

Ik had het uwv gebeld met de vraag of alles al in werking is gezet en wat de hoogte van mijn uitkering zou zijn ivm met eventuele toeslagen aanvragen.
Toen vroegen ze of ik al gebeld was of misschien en brief had ontvangen. Nou nee, ik was niet gebeld en heb tot op nu geen brief ontvangen.

Mannetje aan de andere kant viel een beetje stil, "dit had wel al lang moeten gebeuren mevrouw"
Toen bood hij zijn excuses aan en ik zou later terug gebeld worden.

*zucht* wie heeft er een baan voor mij ;(

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:44

Voor de mensen uit amersfoort en omstreken, bij Van Beest bloemen en planten in Emiclaer Plaza zoeken we nog een medewerker of 2/3, wel voor vrijdag avond en Zaterdag de hele dag maar dat is in ieder geval wat. Ik werk me helemaal de pestpokken, dus misschien moet/mag je doordeweeks ook wel eens invallen. ;) Je hoeft geen ervaring te hebben, overigens. Dat leren wij je wel.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:51

Wat een blunder cowgirl!

Wat trouwens ook een blunder is... bedrijven die gewoon niet reageren op een sollicitatie :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:10

Trouwens... Die enveloppen van het UWV zijn ook levensgevaarlijk! :oo

Ik moest gister mijn inkomstenlijst opsturen en wééééér had ik mijn tong open liggen van het likken aan die *****envelop! GRMBL. _-:(

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:16

ik doe al 11 jaar lang vrijwilligerswerk (zonder uitkering oid of andere inkomen) ja iedereen verklaard mij ook voor gek

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:44

Cowgirl schreef:
okay...het uwv trammelant is alweer begonnen, hoe kan het ook anders :( .

Ik had het uwv gebeld met de vraag of alles al in werking is gezet en wat de hoogte van mijn uitkering zou zijn ivm met eventuele toeslagen aanvragen.
Toen vroegen ze of ik al gebeld was of misschien en brief had ontvangen. Nou nee, ik was niet gebeld en heb tot op nu geen brief ontvangen.

Mannetje aan de andere kant viel een beetje stil, "dit had wel al lang moeten gebeuren mevrouw"
Toen bood hij zijn excuses aan en ik zou later terug gebeld worden.

*zucht* wie heeft er een baan voor mij ;(

ach ik werd ook 3 weken geleden opgebeld dat ze me "vergeten" waren op te roepen in oktober.....
ik hoef weliswaar alleen maar voor een controle gesprek van 10 min

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:17

Nou mijn dag is vroeg begonnen vandaag! Heb al 6 sollicitatie brieven geschreven en verstuurd en heb nu geen idee meer wat ik vandaag eens moet doen!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:31

Tsja, met 6 heb je wel je best gedaan... iets in huis, iets met de paarden? Tuig invetten, dat zijn altijd van die mooie klusjes? Bokken, online de krant lezen. Naar de bieb gaan en "goede" boeken halen over coaching/ ontwikkeling en dat soort dingen? Dvd"tje kijken? Je (al dan niet online) adresboek bijwerken? Een hele hoop oude kennissen/ vriendinnen mailen en dan vooral ook vertellen dat je driftig op zoek bent naar werk, je weet tenslotte nooit...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:41

Werkeloos?

Hm kijk voor leuke vrijwilligers werk terwijl je wacht op een succesvolle baan?

Het is toch weer een extra ervaring met de vrijwilligers werk :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:50

RagShag schreef:
Pfff, sorry hoor maar ik moet het echt even kwijt....

Ik bedoel, ik ben al sinds jan. vorig jaar werkeloos, heb geen recht op een uitkering, maar ik studeer wel (en heb dus constant geld nodig) maar ik zit echt niet bij de pakken neer hoor! Ben al die tijd flink aan t solliciteren en creéer gewoon mijn eigen werk/klussen. Ik heb mijn tijd nu zo erg gevuld met nuttige dingen dat ik tijd te kort kom voor alles haha...

Mag ik vragen hoe jij je eigen klussen crieert? betaalt dan ook nog? Heb ook geen recht op een uitkering en studie is behoorlijk duur. Dus zou het graag willen horen ja :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 12:51

kensha schreef:
Werkeloos?

Hm kijk voor leuke vrijwilligers werk terwijl je wacht op een succesvolle baan?

Het is toch weer een extra ervaring met de vrijwilligers werk :Y)

Ik heb me 4weken geleden aangemeld bij de dierenambulance, niks gehoord, dus 1 week later nog een mail. Toen wel respons en ze zouden me binnenkort terugbellen maar tot op heden nog niks gehoord.
Vraag me af of ze wel vrijwillgers kunnen gebruiken dan?

Vanmorgen om 8 uur de wekker gezet en om 9 uur zat ik in de spinning les en zometeen ga ik paarden voeren.
Gister ook nog 3 uur lang internet afgespeurd naar vacatures maar ik kan gewoon niks vinden. |(

Iemand ervaring bij de burgerking? daar zochten ze nog wel mensen namelijk...maar ja of dat nou wat is? Wel wisseldiensten dus wel tijd voor de paarde dan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:14

Pfff ik zat gisteren het krantje door te lezen en bij ons bij Mc Donalds zoeken ze weer mensen, moet ik altijd aan jullie denken. Blijkbaar hanteren ze per vestiging een andere sollicitatieprocedure.

hopelijk vinden jullie snel iets! Ik denk dat ik ook deprie zou worden. Ik word dat al na 5 afwijzigingen als ik wel een baan heb.... Maar het niks doen zou zijn toleisen.