Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:29

Citaat:
Echt, die arme jongen komt straks weer online, opent dit topic en valt van zn stoel van verbazing. Hij is er even niet en direct wordt zijn hele leven en persoonlijkheid enzovoort ingevuld voor hem. Belachelijk.

Dat is het risico van een topic openen op bokt!Alleen zijn er denk ik ook goede tips gegeven en hopelijk kan hij daar wat mee!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:31

Hallo !

Je bent nog jong , helemaal niet met kinderen bezig , maakt een wippie , vriendinnetje wordt zwanger en houdt het kind.

Dat is al schok genoeg , je hele leven staat op zijn kop en je bent daar helemaal niet klaar voor.

Vervolgens ben je mans genoeg om de nieuwe situatie te accepteren en wil je er het beste van maken en een band opbouwen met je kindje als het eenmaal geboren is....maar de moeder laat je er niet bij en je hebt dus geen enkele kans om in het vaderschap te groeien en een band met je kindje te krijgen , om er ècht van te gaan houden als een VADER.

Natuurlijk doet dat pijn , als je gebombardeerd bent tot vader en dan die positie niet kan vervullen zoals je graag wilde , als je eigen kind bij je vandaan gehouden wordt zodat het een vreemde blijft.

Wat heb je aan een kind als je er geen VADER voor kan zijn ?
En het dus alleen maar een negatieve ervaring is steeds ? Die zwangerschap word je door de strot geduwd , alles draait om de moeder , je bent niet welkom bij je eigen kind...dan is het toch ook allemaal stomvervelend en pijnlijk en slopend ! Zeker als ze je wel proberen uit te melken door je te laten betalen , dan voel je je helemaal klemgezet.

Kan me voorstellen dat je dan ervoor kiest om niet in die rot-situatie te willen blijven , maar dan nog liever zelf je rug er naartoe keert zodat je niet blijft hangen in die ellende en die pijn. Dat kind heb je toch niet , dan kun je maar beter proberen er niet zelf helemaal aan onderdoor te gaan maar nog wat te maken van je leven.

En ik zou ze ook geen cent geven als het op die manier moest.
Je gaat toch niet betalen voor....niks. Voor je eigen kind betaal je graag , maar behalve dat wippie is er niks "eigens" aan als je er geen tijd mee door kunt brengen waardoor je eraan gaat hechten.

Die mensen die zielsveel van hun kinderen houden doen dat ook alleen maar omdat ze het kind kènnen.

Natuurlijk moet je vechten voor je kind , maar dit kind is een vreemde voor de TS , een vreemde die alleen maar voor ellende heeft gezorgd , hoe cru dat ook is. De moeder heeft dat ervan gemaakt voor de vader , dat is moederliefde hoor , bravo.

Kitty84

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:41

poeh hee...ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar wat een vooroordelen. Ik snap we zitten hier met een hoop dames en vast ook moeders...maar de mama in kwestie heeft hem wel een geintje geflikt..

Als zijn ex al niet wilde dat het kind op ook op zijn naam kan...en hij er niks mee mag...dan moet hij nu opeens zijn verantwoordelijkheid dragen en ook meebetalen... hoe krom kan de wereld zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:42

zigranta schreef:
Dat is het risico van een topic openen op bokt!Alleen zijn er denk ik ook goede tips gegeven en hopelijk kan hij daar wat mee!

Ach kom op, risico? Het is toch te belachelijk voor woorden dat een topic openen een risico gaat vormen?? Mensen moeten gewoon eens kappen met zo snel oordelen en die jongen eerst fatsoenlijk zijn zegje laten doen voordat ze er met zn allen (uitzonderingen daargelaten) bovenop springen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:43

Heino schreef:
Echt, die arme jongen komt straks weer online, opent dit topic en valt van zn stoel van verbazing. Hij is er even niet en direct wordt zijn hele leven en persoonlijkheid enzovoort ingevuld voor hem. Belachelijk.

Ik heb dan ook mijn advies gegeven en laat het daarbij, ik lees alleen nog mee.
Ik geef advies vanuit mijn ervaring maar elke situatie is anders en word ook anders ervaren, ik kan vanaf hier verder niet beoordelen hoe de situatie in elkaar steekt. Ik kan dus verder niet meer doen dan de TS heel veel sterkte wensen en hopen dat alle partijen hier voordelig uit gaan komen.

Opmerkingen over het ontstaan van het kind en de schuldige daarvan vind ik nogal ongepast, 2 hebben sex en daar is een kindje uit ontstaan. Het belangrijkste voor het kindje is dat het opgroeid bij iemand die van hem/haar houd en zich niet ongewenst voelt.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:44

Vinden (een aantal van) jullie nu niet dat jullie te ver gaan?
Speculeren, meningen opdringen, kwetsende berichten plaatsen, en dit terwijl niemand die jongen in het echt (goed) kent, en het verhaal van beide kanten kent.

Een mening hebben is 1 ding, hierover discussieren kan absoluut.
Maar kwetsen, speculeren, opdringen, en ruzie maken met anderen omdat ze die mening niet delen... dat is toch niet de christmas spirit jongens?

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:54

dobbel schreef:
ongelukjes bestaan in mijn ogen niet.

mee eens;) :Y)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:55

Citaat:
zigranta schreef:

Ach kom op, risico? Het is toch te belachelijk voor woorden dat een topic openen een risico gaat vormen?? Mensen moeten gewoon eens kappen met zo snel oordelen en die jongen eerst fatsoenlijk zijn zegje laten doen voordat ze er met zn allen (uitzonderingen daargelaten) bovenop springen

Ben het met je eens hoor Heino alleen zie je dit veel vaker gebeuren op bokt dus voor mijzelf denk ik echt wel 3 keer na of ik wel of geen topic open juist doordat er zo ongenuanceerd word geantwoord.
Maar wat ik al meldde ik hoop dat Kensha wat ideeen opdoet waar hij mee verder kan en dingen netjes kan oplossen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:07

Equidea schreef:
Vinden (een aantal van) jullie nu niet dat jullie te ver gaan?
Speculeren, meningen opdringen, kwetsende berichten plaatsen, en dit terwijl niemand die jongen in het echt (goed) kent, en het verhaal van beide kanten kent.

Een mening hebben is 1 ding, hierover discussieren kan absoluut.
Maar kwetsen, speculeren, opdringen, en ruzie maken met anderen omdat ze die mening niet delen... dat is toch niet de christmas spirit jongens?

AMEN....!!!!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:21

pmarena schreef:
Hallo !

Je bent nog jong , helemaal niet met kinderen bezig , maakt een wippie , vriendinnetje wordt zwanger en houdt het kind.

Dat is al schok genoeg , je hele leven staat op zijn kop en je bent daar helemaal niet klaar voor.

Vervolgens ben je mans genoeg om de nieuwe situatie te accepteren en wil je er het beste van maken en een band opbouwen met je kindje als het eenmaal geboren is....maar de moeder laat je er niet bij en je hebt dus geen enkele kans om in het vaderschap te groeien en een band met je kindje te krijgen , om er ècht van te gaan houden als een VADER.

Natuurlijk doet dat pijn , als je gebombardeerd bent tot vader en dan die positie niet kan vervullen zoals je graag wilde , als je eigen kind bij je vandaan gehouden wordt zodat het een vreemde blijft.

Wat heb je aan een kind als je er geen VADER voor kan zijn ?
En het dus alleen maar een negatieve ervaring is steeds ? Die zwangerschap word je door de strot geduwd , alles draait om de moeder , je bent niet welkom bij je eigen kind...dan is het toch ook allemaal stomvervelend en pijnlijk en slopend ! Zeker als ze je wel proberen uit te melken door je te laten betalen , dan voel je je helemaal klemgezet.

Kan me voorstellen dat je dan ervoor kiest om niet in die rot-situatie te willen blijven , maar dan nog liever zelf je rug er naartoe keert zodat je niet blijft hangen in die ellende en die pijn. Dat kind heb je toch niet , dan kun je maar beter proberen er niet zelf helemaal aan onderdoor te gaan maar nog wat te maken van je leven.

Je gaat toch niet betalen voor....niks. Voor je eigen kind betaal je graag , maar behalve dat wippie is er niks "eigens" aan als je er geen tijd mee door kunt brengen waardoor je eraan gaat hechten.

Die mensen die zielsveel van hun kinderen houden doen dat ook alleen maar omdat ze het kind kènnen.

Natuurlijk moet je vechten voor je kind , maar dit kind is een vreemde voor de TS , een vreemde die alleen maar voor ellende heeft gezorgd , hoe cru dat ook is. De moeder heeft dat ervan gemaakt voor de vader , dat is moederliefde hoor , bravo.

Helemaal mee eens _/-\o_ _/-\o_

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:53

Citaat:
zolang hij het kind niet erkent heef als zijnde zijn kind heeft ze geen recht op vergoeding

Dit las ik hier ergens in het topic, en dat klopt dus voor geen meter.
Als de moeder dit zou gaan eisen kan er een DNAtest aan te pas komen, als er uit die test blijkt dat je de vader bent kun je dokken,
heb het van redelijk dichtbij meegemaakt, maakt niks uit of vader het kind ziet of niet als vader ben je gewoon verplicht om te betalen.

Vind het zelf echt belachelijk! maar goed

Citaat:

zo ziet het gerecht het dus niet.

Vaders hebben zo ontzettend weinig rechten, daar moeten ze echt eens wat aan doen.
Het enige recht is betalen en ik vind het schandalig.

Je zegt nu dat je niet betaalt en je kind niet meer wil zien, maar vergis je niet naar mate je ouder wordt kan het maar zo zijn dat je ernaar verlangt.
Ik zou echt eens in goed gesprek gaan met de moeder.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:59

Ik vind het een beetje gevaarlijk om allerlei uitspraken te doen als er geen 2 kanten van het verhaal zijn...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:19

MamboBeach schreef:
Ik vind het een beetje gevaarlijk om allerlei uitspraken te doen als er geen 2 kanten van het verhaal zijn...

Daar heb je wel gelijk in idd.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:56

waar is de TS eigenlijk gebleven?

TS hoe is de situatie nu?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:56

marielle231 schreef:
MamboBeach schreef:

Daar heb je wel gelijk in idd.

dan moet TS van zich laten horen...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:01

Hoi!

Wat zit jij in een nare situatie.
Ik begrijp heel goed in wat voor situatie je zit. Ik heb zelf als kind zijnde ongeveer het zelfde meegemaakt, mijn ouders zaten in een soortgelijke discussie maar dan over een ander financieel probleem, waar ook de ali etc. bij kwam kijken en we ook niet naar pa mochten. Maar wij waren 14, 12 en 10 dacht ik en het speelt nog steeds, al mogen we nu wel weer naar paps. Maar mijn ouders waren gewoon getrouwd en wij erkent. Dus dat is wel iets anders, maar je hangt, tenminste ik wel, erg tussen beide in.

Zolang zij jou niet als vader van de baby erkent, hoef jij niets te betalen. Misschien ben jij de vader wellicht wel helemaal niet...??
En dat is niet laf en ook niet je niet-verantwoordelijkheid nemen, dat is het Nederlands Recht.
Bovendien, jij bent ook niet met haar getrouwd geweest, dus voor háár hoef jij ook niets te betalen. (normaal betaald de vader ook nog alimentatie aan de moeder die voor de kinderen zorgt, in geval van echtscheiding).
Ik zou, als ik jou was, een advocaat familierecht/jeugdrecht in de arm nemen, de situatie uitleggen en er tegenaan gaan. En misschien ook een test, waaruit moet blijken dat jij echt de vader bent? Sterkte ermee!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:27

geerke schreef:
MamboBeach schreef:

dan moet TS van zich laten horen...

nee hoor, die is niks verplicht. Gewoon netjes wachten tot/als hij wat kwijt wil en tot die tijd mag je je ook netjes gedragen :roll:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:35

Geerke, dan heb ik nog maar 1 kant van het verhaal...
Ik bedoel, er zijn veel moeders die moeilijk doen maar vaders kunnen er ook wat van...
Als je geen 2 kanten hebt vind ik dit heel moeilijk. Wellicht heeft TS wel een kans gehad om zijn kind te leren kennen maar heeft het anders opgevat...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:39

ik maak op uit de beginpost van TS dat hem verweten werd weinig te ondernemen met de baby....
Waarop TS zich afvraagt wat je in godsnaam moet doen met een baby van drie maanden.
Tja....paardrijden gaat nog niet,maar in bad doen,eten geven en luiers verwisselen wel natuurlijk.
(neem ik aan....ik heb helemaal geen verstand van kinderen en baby's)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:38

Verbazingwekkend eigenlijk dat iemand niet weet wat te doen met een baby van 3 maanden. Ik kan me herinneren dat ik in die periode enorm druk was met mijn dochter. ;)
En mijn man hielp mee, hoor, die heeft ook wel geweten hoe druk je kan zijn...... :D

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:42

Myukii schreef:
Mijn hart huilt voor het kindje, die nu al de dupe is van een ruzie tussen zijn ouders.. ;(
Ik zal geen oordeel vellen wat betreft karakter of ruggengraat, maar ik hoop wel dat je er erg goed over nadenkt wat je besluit. Persoonlijk vind ik, dat je moeder en kind niet zomaar aan hun lot over kan laten, zij is niet de enige die verantwoordelijk is voor het krijgen van een kind! Je bent oud genoeg om seks te hebben, oud genoeg om een kind te krijgen, wees dan ook oud genoeg om je verantwoordelijkheden te dragen.

Ik ben het hier mee eens!

Ik ben dan misschien maar 15 jaar maar vind het niet kunnen dat jullie samen een kind gemaakt hebben vervolgens ruzie krijgen en je vrouw en kind verlaat. Zo komt het over of je niets om je kind geeft. Het is MAAR een kind. Als je een kind maakt moet je er ook zorg voor dragen & dat je vriendin het kind op haar naam laat zetten vind ik al helemaal absurt. Waarom in godsnaam? Dan denk je al zowizo dat er iets niet klopt

Hallo waar zijn we dan mee bezig.
Sorry als andere mensen hier anders over denken

EDIT Ik heb het commentaar van TS gelezen en hoop dat het nu beter zal gaan

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:45

Zij is hier gisternavond bij mij aan de deur gewees met alle spijt en verdriet ze had.

Wij hebben een deel erover gepraat en zondag avond gaan we gezicht tot gezicht,familie tot familie praten praten en nog es praten hoe wij het hele situatie recht kunnen zetten en gebroken banden weer opgebouwd kunnen worden.

Bij meest kwam het misschien totaal verkeerd over ik mijn kind zomaar achter liet maar er moet ook begrepen hoe mijn gevoellens waren na het zelf proberen uit te praten met haar en de familie en dan weer geboord te worden.

Afgelopen dagen ben ik ziek geweest gestrest verdriet en regelmatig diaree.

Ik hoop na zondags gesprek met de alle2 de familie er bij tot een orde kunnen komen en de relatie weer van de grond af op te bouwen.

Ik had haar al eerder een mail verstuurt en dat zondag haar kans was om alles goed te praten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:48

Kensha, ik denk dat je over dit soort zaken nooit een topic op bokt aan moet maken. ;)
Dan krijg je altijd van alles over je heen, al dan niet terecht.

Ik hoop dat jullie als volwassen mensen kunnen praten en tot een volwassen oplossing komen. Zet altijd je kind voorop bij dit soort situaties. Zet je ego opzij. En dat geldt ook voor je ex en haar familie. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe en hoop dat het positief uit gaat pakken. Ook al is dat alsnog heel moeilijk, ik weet uit scheidingservaring dat het wel degelijk mogelijk is, mits je je allebei maar volwassen opstelt en je echt aan het belang van je kind denkt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:49

succes morgen!
Hopelijk komen jullie er goed uit en kiezen het beste voor jullie kind.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:56

kensha schreef:
Zij is hier gisternavond bij mij aan de deur gewees met alle spijt en verdriet ze had.

Wij hebben een deel erover gepraat en zondag avond gaan we gezicht tot gezicht,familie tot familie praten praten en nog es praten hoe wij het hele situatie recht kunnen zetten en gebroken banden weer opgebouwd kunnen worden.

Bij meest kwam het misschien totaal verkeerd over ik mijn kind zomaar achter liet maar er moet ook begrepen hoe mijn gevoellens waren na het zelf proberen uit te praten met haar en de familie en dan weer geboord te worden.

Afgelopen dagen ben ik ziek geweest gestrest verdriet en regelmatig diaree.

Ik hoop na zondags gesprek met de alle2 de familie er bij tot een orde kunnen komen en de relatie weer van de grond af op te bouwen.

Ik had haar al eerder een mail verstuurt en dat zondag haar kans was om alles goed te praten.

Ik wens je veel succes.

Ik hoop dat het gesprek morgen zijn vruchten afwerpt.
Zo te lezen heb je last van je vertering.. Probeer gewoon te blijven eten, hoe moeilijk ook. Tijdens een periode ben ik 16 kilo kwijt geraakt in 3 maanden.

Koppie omhoog houden & welke kant het opgaat het komt altijd weer goed!