OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:30

Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant! Bel de krant!
na 600x aanvragen en 3000x bellen.. HEB IK EM!! Hij kwam net met de post!
Jehee.. helemaal gelukkig! :D

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:37

Nou ik helaas nog steeds niet ;( Die van mij stond wel gewoon in het systeem als 'opgestuurd' maar je raadt het al: nooit een kaart ontvangen. Dus vorige week pas formulier ontvangen en weer opgestuurd. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor, hoe ik het nu moet doen. Over een weekje moet ik er al mee naar Den Bosch maar ik geloof niet dat ik hem dan al heb.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:41

Oke, ik snap er ook niks van. Ik heb mijn ov-chipkaart al wel minstens 2 maand volgens mij in huis, bij de brief stond dat ik mijn abbo kon ophalen vanaf 16 dec. Net dus naar zo'n ophaalpaal geweest maar nu gaf dat apparaat aan dat er geen niks voor me klaar stond? Nu las ik hier en na wat google-werk dat ze het dus hebben uitgesteld? Je kan je abbo pas ophalen vanaf 22 jan?
Ik lees hier ook vanalles over tijdelijke abbo's? Die staat dan al wel op mijn ov-kaart? En ik heb altijd weekend-ov gehad, dit zou dus klaar voor me moeten staan maar ik wil dit jaar een week-ov ivm stage.. Ik hoor ook wisselende verhalen, kan ik bij het activeren van mijn kaart dat wisselen bij zo'n activeerpaal of moet ik dat eerst thuis via ibg doen?
Iemand een expert hier?

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:59

www.studentenov-chipkaart.nl voor antwoord op al uw vragen...

Je abbo kan je ophalen vanaf een bepaalde datum. Kun je vinden op de site hierboven.
Tijdelijke abbo staat als het goed is nu op je ov-chipkaart.
Dat je een week-ov wil moet je doorgeven aan de IB-groep.
Voor zover ik weet haal je bij die paal het abbo op wat de IB-groep weet dat je wilt hebben.
http://www.studentenov-chipkaart.nl/hoe ... eisproduct
Daar kun je inderdaad zien dat je het abbo dat je voor je klaar staat op kunt halen. Dus niet kiezen tussen week en weekend.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:44

Jaaa ik heb um ook!! Net op tijd

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:48

_Tara_ schreef:
Misser schreef:

Maar toch vraag ik me nog steeds af waarom ik een product op m'n kaart moet gaan zetten, terwijl er al een abo tot 2012 opstaat.
Als het een tijdelijk abo is, waarom dan zolang geldig en waarom kan het niet blijven staan?
Tweede vraag is waar ik m'n product moet ophalen, kan dat alleen bij bepaalde automaten? Volgens de site wel, maar als ik m'n pas boven een willekeurige automaat houd, staat er ook de keuze 'product ophalen'.

Hoe weet je dat er een abbo tot 2012 op staat? Voor zover ik weet is dat tijdelijke abbo tot 31 januari 2010.

Dat staat op de automaat als ik m'n pas heb gescand en de optie 'toon abonnementen (oid)' kies.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:57

Mijn dichtstbijzijnde activeer/oplaadpunt zit meer dan 20 kilometer hier vandaan! En dat moet nog even voor maandag... 8)7

Ik snap helemaal niets van het in en uitchecken en het opladen. :+

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:05

Janine; Dat stond er bij mij ook op internet. Maar toen ik vandaag sigaretten ging halen voor mijn moeder en ik in bij de sigarenboer was, stond daar ook ineens een paal :Y)
Ik zou even rond vragen, wellicht dat er 1tje dichter in de buurt staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:07

Ik ben vandaag in de AH niet gestruikeld over zo'n paaltje, dus ik vrees dattie er ook niet staat. Kan me om dat soort dingen wel heel erg boos maken. Bah :r
Maar inderdaad, eerst maar even vragen aan vriendinnen.... :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:09

@ Misser: Dat is wel maf dan, dat er bij jou tot 2012 al een abbo op staat...

@ Janine1990: Hoeft niet voor maandag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:10

Maar maandag moet ik wel naar school. Of is dat niet nodig?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:12

Als het goed is staat er een tijdelijk abbo op je kaart.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:13

Ooh dan zal ik 'm eens even opzoeken :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:13

_Tara_ schreef:
@ Misser: Dat is wel maf dan, dat er bij jou tot 2012 al een abbo op staat...

Ja ik stond ook een beetje verbaasd naar dat apparaat te kijken... Vooral ook omdat er laatst twee andere opstonden (abo voor '09 en een voor '10).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:46

Wow... ik helemaal naar dord, paaltje bij de togo op station was al gesloopt.. andere AH gezocht en er stond zowaar wat te wachten. Geloof dat ik nu netjes een weekend erop heb staan :P Maar vriendin waarmee ik was had er niks op staan en er stond nog een ander meisje heel treurig te kijken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:47

Alle paaltjes waar ik kwam herkende mijn kaartje niet?!
Ik snappet niet meer -O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:51

rooz_89 schreef:
GVB is dat van de bussen dan ofzo?.. zit dat toevallig in hilversum/utrecht dat iemand weet?
De tijdelijke.. hoelang duurt dat dan met toesturen of kan je die van zo'n loket direct meenemen.. ( ik reken er maar weer niet op :Z :P )

Deze kan je zo meenemen van het loket. Ze willen enkel je ov kaart nummer hebben. ;)
(van je oude OV dus).

Ehmmmm ik weet niet zeker of deze er is in Utrecht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:08

Euh, bij mij staat er niets van een abbo op???

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:09

ik ben een beetje vergeten dat ik dat ding moest aanvragen.. heb het dus net pas gedaan.. hoe moet ik nu in de tussen tijd reizen?? :)

en ff een vraagje.. bij bussen begin ik het nu een beetje te snappen.. maar bij treinen.. niet ieder station heeft nog zo'n paal toch? Dus straks heb je ingecheckt en kan je nergens uitchecken! en moet je dan op elk station een paal gaan zoeken? Wat een drama gaat dit worden.. en wss me erg veel geld kosten :=

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:42

Ook ik snap er vrij weinig meer van...

Heb mijn pasfoto ingeleverd, was allemaal goed, verder niets meer van gehoord, en dus vergeten...
Tijdje geleden een aanvraagformulier aangevraagd, want ik had nog geen kaart binnen, maar heb zelfs dat formulier niet binnengekregen!

Volgens de IB-groep heb ik tot december 2010 wel een weekabonnement, maar denk niet dat dat genoeg is om conducteurs mee te overtuigen :+

Zou graag willen weten of en hoe ik toch mijn kaart krijg, ga morgen met IB-groep/studentenovchipkaartmensen/NS/waarschijnlijk alle 3 naar aanleiding van jullie horrorverhalen.

Tips?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:50

Ik heb mijn OV-chip etc. al meer dan een jaar in huis, zal deze week eens kijken voor het reisproduct.

Heb wel een vraagje. Als ik naar mijn vriend ga moet ik met de trein: Groningen-Zwolle, Zwolle-Arnhem, Arnhem-Zevenaar.
Moet ik dan in Groningen inchecken en in Zevenaar uitchecken of, inchecken in Groningen, in Zwolle in- en uitchecken, Arnhem in- en uitchecken en in Zevenaar weer uitchecken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:47

Als je alleen met de trein reist, hoef je alleen bij begin en eindpunt in en uit te checken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:24

Tenzij je van vervoersbedrijf wisselt :) Dus NS naar Arriva bijvoorbeeld :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:29

Ah, dus dan moet ik in Arnhem nog weer in- en uitchecken omdat ik daarna verder reis met Syntus.
Bedankt!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:37

Ik ben gisteren naar amsterdam CS gegaan om te zorgen dat ik mijn studenten weekend OV via zo'n oplaadpunt kon gaan opladen op mijn OV studentenchip kaart.
Ik dat pasje in de automaat, lukt niet komt er zo'n GVB mannetje, o nee dat moet je aan het loketje doen van de GVB. Wij naar dat GVB winkeltje daar weer in de rij. Krijg ik te horen dat kan NA 1 januari pas !!! Nu staat in mijn woonplaats dus geen OV chip oplaadpunt op het station. Krijg ik als antwoord dat in elke albertheijn wel een oplaadpunt te vinden is en ik het daar moet proberen.

Wat een ellende zeg, in de brief staat toch duidelijk dat ik in december dit geregeld moet hebben.
Nu moet dus iedereen in mijn woonplaats en omliggende kleine dorpjes op zaterdag 2 januari naar de albertheijn gaan om daar onze OV chip op te laden met een nieuwe week OV..Anders kunnen we de maandag 4 januari niet gratis reizen.
Zal wel lekker druk worden daar als duizenden kinders dat die dag moeten gaan doen. Lekker over nagedacht :(