Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:24

Soda schreef:
kruimeltje3 schreef:
Wij hebben dezelfde gedachte Karin.
wbt de rest die zich zo aangevallen voelt die al wel kinderen hebben en/of een kinderwens hebben.
Wat maakt het uit wat een ander denkt en hoe deze het uitlegt,als dat hun gevoel is! Dat wordt toch gevraagd in dit topic.
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen.

Ja maar, ja maar, ja maar :+ IK voel me helemaal niet aangevallen en het kan me werkelijk niet schelen als een ander geen kinderwens heeft. En omgekeerd is er maar één ander persoon op deze wereld die met goed recht zijn mening mag geven over mijn kinderwens of de afwezigheid daarvan. Ik begrijp alleen oprecht niet waarom in de wel/geen kinderendiscussie de mensen uit het "geenkamp" vaak zo bot uit de hoek moeten komen. Het lijkt wel alsof dat comme il faut is ofzo, of je wilt kinderen, of je wilt ze niet en vindt ze dús stom en irritant. Persoonlijk vind ik de mening van bijvoorbeeld Karin of van jou veel verfrissender. Maar ik snáp het dus gewoon echt niet, waarom het vaak zo gaat en daarom vroeg ik hoe dat precies zit bij mensen die dat zo formuleren, maar het antwoord daarop komt niet echt van de grond geloof ik :D

Ik heb er eerder in dit topic ook al een keer mijn visie op gegeven, maar ik wil mijn gedachten er nog wel een keer op los laten hoor.
Laat ik eerst voorop stellen dat ik nooit een kinderwens heb gehad, maar niet tot de groep behoor die het nodig vindt om grove bewoordingen te gebruiken die voor anderen mogelijk kwetsend zouden kunnen zijn. Maar waar de behoefte om dat wel te doen denk ik vandaan komt is het onbegrip waar je als jonge vrouw zonder kinderwens tegenaan kunt lopen.
Hoogst waarschijnlijk zal de één daar ook meer mee te maken krijgen dan de ander. Maar als je op jonge leeftijd zegt dat je geen kinderen wilt, dan word je vaak niet serieus genomen. Een verzoek tot sterilisatie wordt vaak geweigerd. Je kunt te maken krijgen met familieleden die proberen te pushen. Sommige mensen beweren dat het egoistisch is om geen kinderen te krijgen. En ook dat soort opmerkingen kunnen, ook al zitten er geen scheldwoorden tussen, best kwetsend overkomen.
Wie het gevoel heeft niet serieus genomen te worden, die gaat misschien wel proberen zijn standpunt extra hard duidelijk te maken. En dan wordt het dus 'geschreeuw'. Zinloos natuurlijk, zeker op een forum als bokt. Maar ik moet bekennen dat ik, toen ik jonger was, IRL ook wel eens wat korzelig heb gereageerd als mensen mij gingen vertellen dat ik mijn wensen ongetwijfeld nog wel zou gaan bijstellen of als men mij ging vertellen hoe leuk en schattig babietjes wel niet zijn. Alsof ik niet wist wat een baby was en er voor het eerst eentje zag ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:32

Iemand egoïstisch noemen omdat die persoon iets doet wat jij niet zou doen noem ik toch schelden :=

Mijn schoonmoeder zegt elke keer weer dat ze zo graag kleinkinderen wil. Waarop ik dan rustig zeg "dan zal u toch op uw dochter moeten rekenen." Dan gaat ze eerst nog naar mijn vriend van "echt niet?" (sorry hoor maar als ik neen zeg dan houd het sowieso op met kinderen tenzij hij een ander zoekt :+ ) waarop hij dan ook zegt dat hij dat niet wil en dan komt de "dat verandert nog wel :j" Ik raad haar altijd rustig aan om toch maar haar dochter achter de hand te houden als ze écht klein kinderen wil :D

Ik krijg geen "aaah wat lief" gevoel bij baby's, integendeel, vind ze niet mooi en moet er niets van hebben. Dat is niet om mensen te kwetsen, dat is simpelweg mijn mening. Die is net zo eerlijk als mensen die er niet van af kunnen blijven en bij elk lachje gillen "oh ze lacht naar mij" terwijl dat kind op dat moment op de leeftijd zit dat ie niet eens gezichten herkend laat staan dat ie naar iemand kan lachen :D Maar da's ieder zijn ding, mijn moeder is wel knetter gek van kinderen (anders waren wij er niet geweest vermoed ik :D) nou prima toch? Zolang ik maar niet hoef :D

Maar bovenstaande komt dan weer op mij neer alsof enkel mensen die van kinderen houden mogen zeggen hoe super ze wel niet zijn, hoe lief en schattig enz, want iemand die er niet van houd die zegt dat ie ze niet mooi VIND (ja, integenstelling tot het als feit gebrachte "ze zijn zo fantastisch") dan is het oorlog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:41

Ik vind het niet egoïstisch als iemand geen kinderen wil.

Ik vind het pas egoïstisch als iemand een kind krijgt en hiervoor eigenlijk niet kan/wil zorgen. En aangezien ik later niet voor een kind kan of wil zorgen, neem ik ze niet. Snap niet wat daar egoïstisch aan is..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:44

pharagirlke schreef:
Iemand egoïstisch noemen omdat die persoon iets doet wat jij niet zou doen noem ik toch schelden :=

Mijn schoonmoeder zegt elke keer weer dat ze zo graag kleinkinderen wil. Waarop ik dan rustig zeg "dan zal u toch op uw dochter moeten rekenen." Dan gaat ze eerst nog naar mijn vriend van "echt niet?" (sorry hoor maar als ik neen zeg dan houd het sowieso op met kinderen tenzij hij een ander zoekt :+ ) waarop hij dan ook zegt dat hij dat niet wil en dan komt de "dat verandert nog wel :j" Ik raad haar altijd rustig aan om toch maar haar dochter achter de hand te houden als ze écht klein kinderen wil :D

Ik krijg geen "aaah wat lief" gevoel bij baby's, integendeel, vind ze niet mooi en moet er niets van hebben. Dat is niet om mensen te kwetsen, dat is simpelweg mijn mening. Die is net zo eerlijk als mensen die er niet van af kunnen blijven en bij elk lachje gillen "oh ze lacht naar mij" terwijl dat kind op dat moment op de leeftijd zit dat ie niet eens gezichten herkend laat staan dat ie naar iemand kan lachen :D Maar da's ieder zijn ding, mijn moeder is wel knetter gek van kinderen (anders waren wij er niet geweest vermoed ik :D) nou prima toch? Zolang ik maar niet hoef :D

Maar bovenstaande komt dan weer op mij neer alsof enkel mensen die van kinderen houden mogen zeggen hoe super ze wel niet zijn, hoe lief en schattig enz, want iemand die er niet van houd die zegt dat ie ze niet mooi VIND (ja, integenstelling tot het als feit gebrachte "ze zijn zo fantastisch") dan is het oorlog :D

Volgens mij valt niemand hier over het feit dat jij zegt dat je babies niet mooi vindt. De discussie ging toch meer over de wat hardere krachttermen die sommige anderen hier hebben gebruikt om aan te geven wat ze van babies vinden?

Ayasha
Blogger

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 01:48

"dingen"? Noem jij dat een krachtterm. Ik noem kinderen, paarden, veulens, honden ook wel eens dingen :+ Als je daar al over gaat vallen. :')

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 02:12

pharagirlke schreef:
"dingen"? Noem jij dat een krachtterm. Ik noem kinderen, paarden, veulens, honden ook wel eens dingen :+ Als je daar al over gaat vallen. :')

Er zijn hier nog wel meer dingen geschreven dan alleen het woord 'dingen', hoor. Ik geloof ook niet dat hier zo'n verhitte discussie zou zijn ontstaan als iemand hier alleen maar het woord 'dingen' had gebruikt. Het ging wel over iets andere bewoordingen dan dat. ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 08:50

Chiqa schreef:
vreemd waarom zouden ze daar bij een man makkelijker over doen?

Omdat het bij een man een redelijk simpel knipje is, wat eventueel nog te herstellen is.
Bij vrouwen is het een echte operatie.
Sterilisatie bij dieren is ook goedkoper als castratie toch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:45

Bij vrouwen kan het tegenwoordig ook gewoon in 10 minuten poliklinisch Ellen.
De essure methode, gewoon eendebekje erin en dan via die kant worden de veertjes geplaatst :D

En mij is altijd geleerd dat een hersteloperatie bij vrouwen makkelijker is dan bij mannen :j
Mits je als vrouw ringetjes of clipjes genomen hebt.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:57

IKbenEllen schreef:
Chiqa schreef:
vreemd waarom zouden ze daar bij een man makkelijker over doen?

Omdat het bij een man een redelijk simpel knipje is, wat eventueel nog te herstellen is.
Bij vrouwen is het een echte operatie.
Sterilisatie bij dieren is ook goedkoper als castratie toch ;)

Het is duurder, hoor. Maar ik denk dat je dat ook bedoelt. ;)
Alleen is het bij dieren over het algemeen een heel andere ingreep dan bij vrouwen. Bij een hond of kat bijvoorbeeld worden de eileiders weggenomen en soms ook de baarmoeder. Bij een vrouw worden de eileiders alleen geblokkeerd. Dat is een simpeler ingreep.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:59

Bij dieren is het dan ook een castratie aangezien de hele boel wordt weggehaald. Ook bij vrouwtjes, al wordt dat in de volksmond sterilisatie genoemd: het is zowel bij mannetjes als bij vrouwtjes een castratie.

Bij mannen is het idd simpeler. Ik weet niet of ik het idee van klemmetjes in mijn lichaam nou zo prettig vind, maar moeder worden is het ook niet echt voor mij. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:35

Ze vragen tegenwoordig bij een 2e kind als je bijvoorbeeld een keizersnede krijgt of je een sterillisatie wil, dat nemen ze dan direct mee. :j
Ik zou dat voor mijzelf niet willen, ieder zijn keuze uiteraard!

Ik wil wel kinderen! :j :9 :Y)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:42

Ik wil nooit kinderen..

Naar mijn idee en ervaringen van familieleden belemmeren ze je leven..
Je naar mijn idee niet meer uit..
Geen/nauwelijks tijd voor jezelf..
Je vriendenkring verminderd in no-time.. (alleen de vriendinnen van de zwangerschapsgym blijven over.. -.- )
Daarbij heb ik een hekel aan kinderen..
En wil ik niet mee werken aan de overbevolking op deze wereld en zo de aarde naar z'n *** helpen.. Ook vind ik de wereld tegenwoordig veel te hard en gemeen om in op te groeien..

En het bespaart onzettend veel geld waar ik later lekker een knollie voor koop en een mooi huis met mn vriend..
Laatst bijgewerkt door em_papillon op 14-12-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:43

Berdien schreef:
Bij rammelende eierstokken denk ik maar aan één ding...

_O- :D

_O- _O- _O- GE-WEL-DIG! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:45

em_papillon schreef:
Ik wil nooit kinderen..

Ze belemmeren je leven..
Je kan niet meer uit..
Geen/nauwelijks tijd voor jezelf..
Je vriendenkring verminderd in no-time.. (alleen de vriendinnen van de zwangerschapsgym blijven over.. -.- )
Daarbij heb ik een hekel aan kinderen..
En wil ik niet mee werken aan de overbevolking op deze wereld en zo de aarde naar z'n *** helpen.. Ook vind ik de wereld tegenwoordig veel te hard en gemeen om in op te groeien..

En het bespaart onzettend veel geld waar ik later lekker een knollie voor koop en een mooi huis met mn vriend..

Wat jij denkt niet te kunnen hebben heb ik allemaal en ik ben zo gelukkig! :D
Ik heb natuurlijk geen hekel aan kids he! :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:48

O ja ik geloof wel dat het bestaat om het allemaal te combineren...
Maar je kan niet denken oeps ik heb de trein gemist.. dan maar een hotelletje..
Je hebt altijd kiddo's op je wachten :) En ik denk dat er geen kamer zonder slot veilig is voor kinderen om even alleen te kunnen zijn :P

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:51

Zou je het alsjeblieft correct willen formuleren, em_papillon.
Kinderen belemmeren je leven niet, jij vind dat kinderen jouw leven belemmeren.
Dit geldt ook voor je andere punten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:51

Nou, dat klopt wel met de trein want die neem ik nooit. :n

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:55

Oke, zal het even aanpassen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:55

Als ik de volgende ochtend weer gewoon op tijd op mijn werk moet zijn, dan kan ik ook niet zomaar denken 'oeps, trein gemist, ik neem wel een hotelletje'. Dan zorg ik er ook voor dat ik op tijd ben zodat ik die trein wél haal. Als werkende volwassene heb ik ook verantwoordelijkheden waar ik rekening mee moet houden, dat geldt niet alleen voor mensen met kinderen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:59

Karin schreef:
Als ik de volgende ochtend weer gewoon op tijd op mijn werk moet zijn, dan kan ik ook niet zomaar denken 'oeps, trein gemist, ik neem wel een hotelletje'. Dan zorg ik er ook voor dat ik op tijd ben zodat ik die trein wél haal. Als werkende volwassene heb ik ook verantwoordelijkheden waar ik rekening mee moet houden, dat geldt niet alleen voor mensen met kinderen.

Ik bedoel dan ook niet wanneer je volgende dag moet werken ;)
En je hebt met kinderen een enorme verantwoordelijkheid erbij waar je ontzettend en continu rekening mee moet houden, je kan nooit meer lekker naïef dingen doen. En dat zou ik heel erg missen :)

Ik geloof wel dat ze je natuurlijk ook heeel veel leuke dingen terug geven hoor!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:01

Chiqa schreef:
Dan mijn vraag aan jullie, waarom maken jullie je zo druk om mijn uitspraak dat een koter een 'ding' is?
Je bent er toch verschrikkelijk gelukkig mee?

Emio jammer dat je persoonlijk moet gaan worden, zet er even een tem op.

Het is wel raar Chiqa dat jij alles mag zeggen en iemand anders niet...
Persoonlijk vind ik het ook niet leuk als jij kinderen een ding noemt, het zijn wel MIJN kinderen of die van iemand anders. Noem jij alles een ding dan? Zeg je dat ook tegen je familie en dergelijke, noem je dat ook een ding?

Oh, je temt weer... Je hebt het er maar weer druk mee.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:02

em_papillon schreef:
Karin schreef:

Ik bedoel dan ook niet wanneer je volgende dag moet werken ;)
En je hebt met kinderen een enorme verantwoordelijkheid erbij waar je ontzettend en continu rekening mee moet houden, je kan nooit meer lekker naïef dingen doen. En dat zou ik heel erg missen :)

Ik geloof wel dat ze je natuurlijk ook heeel veel leuke dingen terug geven hoor!!

Als jij er zo over denkt is het beter dat je ze niet krijgt. ;) is ook geen verplichting hoor! (:)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:04

Dat klopt, met een kind heb je er een zware verantwoordelijkheid bij. En het is ook geen verantwoordelijkheid die je 'zomaar' weer uit je leven kunt schuiven, zoals een paard dat je kunt verkopen of een baan die je kunt opzeggen.

Het is alleen maar goed dat je daarover nadenkt. Dat je 'verder niets meer kunt met je leven' en dat alles om je kind draait, dat heb je natuurlijk zelf in de hand. Maar je hebt er iid een zorg bij en het is maar net of je er zo'n zorg bij wilt. Wil je dat niet, dan niet aan beginnen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:09

Precies :) En dat wil ik dus niet .
Daarbij krijg ik wss genoeg neefjes en nichtjes op bezoek met een zus die gek is op kinderen en juf is :P ;)

Ik vind het ook heel belangrijk om over na te denken.

Ga zo even het hele topic lezen ! vind het interessant

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:44

Karin schreef:

Ja inderdaad, ik vind dat altijd zo'n gek argument om geen kinderen te willen; "je kunt nooit meer spontaan op stap" of "je kunt nooit meer zomaar de trein naar Parijs nemen voor een weekend". Ik vraag altijd af hoe vaak je dat nou écht doet of de behoefte ertoe voelt als je geen kinderen hebt. Mij is het in ieder geval vreemd.