Soda schreef:kruimeltje3 schreef:Wij hebben dezelfde gedachte Karin.
wbt de rest die zich zo aangevallen voelt die al wel kinderen hebben en/of een kinderwens hebben.
Wat maakt het uit wat een ander denkt en hoe deze het uitlegt,als dat hun gevoel is! Dat wordt toch gevraagd in dit topic.
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen.
Ja maar, ja maar, ja maarIK voel me helemaal niet aangevallen en het kan me werkelijk niet schelen als een ander geen kinderwens heeft. En omgekeerd is er maar één ander persoon op deze wereld die met goed recht zijn mening mag geven over mijn kinderwens of de afwezigheid daarvan. Ik begrijp alleen oprecht niet waarom in de wel/geen kinderendiscussie de mensen uit het "geenkamp" vaak zo bot uit de hoek moeten komen. Het lijkt wel alsof dat comme il faut is ofzo, of je wilt kinderen, of je wilt ze niet en vindt ze dús stom en irritant. Persoonlijk vind ik de mening van bijvoorbeeld Karin of van jou veel verfrissender. Maar ik snáp het dus gewoon echt niet, waarom het vaak zo gaat en daarom vroeg ik hoe dat precies zit bij mensen die dat zo formuleren, maar het antwoord daarop komt niet echt van de grond geloof ik
Ik heb er eerder in dit topic ook al een keer mijn visie op gegeven, maar ik wil mijn gedachten er nog wel een keer op los laten hoor.
Laat ik eerst voorop stellen dat ik nooit een kinderwens heb gehad, maar niet tot de groep behoor die het nodig vindt om grove bewoordingen te gebruiken die voor anderen mogelijk kwetsend zouden kunnen zijn. Maar waar de behoefte om dat wel te doen denk ik vandaan komt is het onbegrip waar je als jonge vrouw zonder kinderwens tegenaan kunt lopen.
Hoogst waarschijnlijk zal de één daar ook meer mee te maken krijgen dan de ander. Maar als je op jonge leeftijd zegt dat je geen kinderen wilt, dan word je vaak niet serieus genomen. Een verzoek tot sterilisatie wordt vaak geweigerd. Je kunt te maken krijgen met familieleden die proberen te pushen. Sommige mensen beweren dat het egoistisch is om geen kinderen te krijgen. En ook dat soort opmerkingen kunnen, ook al zitten er geen scheldwoorden tussen, best kwetsend overkomen.
Wie het gevoel heeft niet serieus genomen te worden, die gaat misschien wel proberen zijn standpunt extra hard duidelijk te maken. En dan wordt het dus 'geschreeuw'. Zinloos natuurlijk, zeker op een forum als bokt. Maar ik moet bekennen dat ik, toen ik jonger was, IRL ook wel eens wat korzelig heb gereageerd als mensen mij gingen vertellen dat ik mijn wensen ongetwijfeld nog wel zou gaan bijstellen of als men mij ging vertellen hoe leuk en schattig babietjes wel niet zijn. Alsof ik niet wist wat een baby was en er voor het eerst eentje zag ofzo.