'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:29

Je kan ook degelijke make up kopen dan hoeft dat niet :+ Mijn make up zit op het einde van de dag nog even goed als aan het begin :+ Nu doe ik niet aan al die fond de teint (hoe je het ook schrijft) enz.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:30

pharagirlke schreef:
Je kan ook degelijke make up kopen dan hoeft dat niet :+ Mijn make up zit op het einde van de dag nog even goed als aan het begin :+

Eum proficiat?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:30

mensen die zich OVERDREVEN opmaken zijn volgens mij juist onzeker, anders zouden ze wel zonder make-up over straat durfen lopen met het iedee dat ze nog knap zijn ;)

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:33

De kids van nu willen er helemaal bij horen. Het is net wat meerdere mensen hier zeggen vooral onzekerheid waar ze tegen aan lopen . Ze krijgen steeds meer een bekkie en denken dat ze alles in de hand hebben.. Wanneer je niet mee loop met een groep hoor je er niet meer bij en kijken ze je raar aan.

Ik ben onderwijsassistente en geef les aan kinderen die in groep 7/8 zitten. Ook deze kids beginnen al met oogpotlood,mascara etc. plus dat ze het al over shoppen hebben en vriendjes. Dan zit je ze ook wel eens aan te kijken kop op meid je bent pas 10 á 11 jaar. De ene helft vind het nog helemaal geweldig om galgje te spelen en de andere kinderen vinden dit al kinderachtig. Dat moet wat worden later. Ze zijn nu al met te veel dingen bezig en kijken dit af bij de kinderen die ze op straat zien lopen die ouder zijn dan hen.

Ik begon pas toen ik 15 was met oogpotlood. En toen ik 17 was ging ik pas stappen. Als je nu 's avonds in de stad loopt zie je allemaal van die jonge guppies van een jaar of 14/15 lopen om 2.00 . Dan denk je ook kind je hoort in bed te liggen met jou leeftijd...

Ze worden steeds meer gevormd de kinderen van nu door de maatschappij.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:34

mriaam schreef:
mensen die zich OVERDREVEN opmaken zijn volgens mij juist onzeker, anders zouden ze wel zonder make-up over straat durfen lopen met het iedee dat ze nog knap zijn ;)

Ja daar heb je wel een punt :)
Maar ik vind dat een streepje make up niet per se iets heeft te maken met onzelfzekerheid, gewoon dat beetje meer

Ik heb net de indruk dat meiden met make-up meer kritiek te verduren te krijgen dan die zonder (kijk even naar dit topic)
Dus je moet wel best stevig in je schoenen staan :)

mriaam

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:39

haha ik draag ook aardig wat make-up hoor.. alleen die ene foto in m'n profiel nou net niet,
maar we hadden het hier over jonge tieners die veel make-up dragen en op je 12de zoveel make-up al vind ik nog zo onnodig ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:47

mriaam schreef:
haha ik draag ook aardig wat make-up hoor.. alleen die ene foto in m'n profiel nou net niet,
maar we hadden het hier over jonge tieners die veel make-up dragen en op je 12de zoveel make-up al vind ik nog zo onnodig ;)

True story.. vind het alleen ergerlijker als ze er ronduit sletterig gaan uitzien.. qua kledij dan

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:12

Ik ben 15 en heb een vriend, al 8 maanden. Ik heb hier hakken liggen van 12 cm van de Zara en zonder make up ga ik de deur niet uit. Maar ik zal nooit iemand die ouder is dan ik met 'je' aanspreken of m'n ogen zo dik opmaken dat ik ze amper openkrijg. Die hakken zijn puur voor feestjes en omdat ik hakken echt supermooi vind. Ik weet nog wel dat ik op m'n twaalfde helemaal trots naar school ging want ik mocht mascara op.. had m'n moeder me een lege mascara gegeven. Ik vind dat make up en uiterlijk heel erg samenhangt met je gedrag en dat je niet meteen op uiterlijk kunt beoordelen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:22

haffilover schreef:
Ik ben 15 en heb een vriend, al 8 maanden. Ik heb hier hakken liggen van 12 cm van de Zara en zonder make up ga ik de deur niet uit. Maar ik zal nooit iemand die ouder is dan ik met 'je' aanspreken of m'n ogen zo dik opmaken dat ik ze amper openkrijg. Die hakken zijn puur voor feestjes en omdat ik hakken echt supermooi vind. Ik weet nog wel dat ik op m'n twaalfde helemaal trots naar school ging want ik mocht mascara op.. had m'n moeder me een lege mascara gegeven. Ik vind dat make up en uiterlijk heel erg samenhangt met je gedrag en dat je niet meteen op uiterlijk kunt beoordelen.

ik vind dat je op je 15e best wel hakken kunt dragen en een beetje makeup als je 13 bent vind ik niet zo raar. ik was ook 13 toen ik voor het eerst ging experimenteren met de makeup van mn moeder haha en dat is 15 jaar geleden!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:24

uhm..ik ben 13 en draag bijna elke dag make-up ,
als 12 jarige begon ik hier een beetje mee :o

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:33

Ik ben 16 jaar en ik gebruik zelden make-up. Toen ik 11 was, kon ik zelfs nog geen onderscheid maken tussen mascara en
oogpotlood :+ Ook heb ik pas dit jaar mijn eerste paar hakjes gekocht, ze zijn 4cm :)
Als ik sommige tweedeklassers zie lopen, met tonnen make-up, superhoge hakken, een kort rokje en een
diep uitgesneden shirtje, zeg ik vaak tegen mezelf: daarmee zou ik NU zelfs nog niet durven rondlopen.
Een beetje make-up vind ik zeker niet lelijk, maar te is te.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:16

_Bitje_ schreef:
uhm..ik ben 13 en draag bijna elke dag make-up ,
als 12 jarige begon ik hier een beetje mee :o

Ik wist niet dat jij 13 was. :D
We komen elkaar elke keer weer tegen. :')

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:39

Ik ben nu 15, zit in 4 havo. Ik doe bijna elke dag naar school mascara en oogpotlood op maar als ik een keer geen zin heb ook niet. In het weekend of vakantie ook niet, en naar m'n paard al helemaal niet perse :P . Ik help vaak bij de brugklassen en zie daar inderdaad enorme verschillen tussen de meiden. Je hebt van die populaire types die inderdaad nu al onder de make-up zitten, maar ook nog meiden die gewoon lekker zichzelf zijn en inderdaad gezellig slaapfeestjes houden e.d. Die zie ik eigenlijk liever :) .

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:41

Kayy__x schreef:
Ik ben 16 jaar en ik gebruik zelden make-up. Toen ik 11 was, kon ik zelfs nog geen onderscheid maken tussen mascara en
oogpotlood :+ Ook heb ik pas dit jaar mijn eerste paar hakjes gekocht, ze zijn 4cm :)
Als ik sommige tweedeklassers zie lopen, met tonnen make-up, superhoge hakken, een kort rokje en een
diep uitgesneden shirtje, zeg ik vaak tegen mezelf: daarmee zou ik NU zelfs nog niet durven rondlopen.
Een beetje make-up vind ik zeker niet lelijk, maar te is te.

Toen je 11 was? Man, ik wist het verschil pas toen ik 16 was! _O- Hakken kan ik niet want ik ben nu al 1.83 :+

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:24

ik den kdat de keren dat ik make up op gehad heb op 2 handen te tellen is .... en ben 25 ;)
maar heb er ook geen behoefte aan als meisjes dat zo vroeg al willen doen vind ik het prima vind het persoonlijk er niet uit zien maar ja ik hoef er niet mee te lopen he ;)

KSAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:50

Ik ben dan een 14jarige, maar dan uit 4VWO, zal wel anders zijn ofzo.. Maar ik draag make-up, elke dag weer, ik kan heel brutaal zijn op school, maar weet waar de grenzen liggen. Ik heb wel al een aantal keer geëxperimenteerd met drank enz. In de eerste was ik inderdaad echt niet zo, mooie slotjesbeugel, haar dat voor geen meter zat, kleren aan die ik zelf mooi vond, heel verlegen en elke week nog bij mij beste vriendinnetje van de basisschool. Na een tijdje kreeg ik ook vriendinnen in mijn klas en daarmee natuurlijk ook slaapfeestjes enzo, ik werd wat meer zelfverzekerd, ging wat make-up dragen, vanaf wanneer ik echt make-up ging dragen weet ik niet meer, maar sinds 2 jaar ga ik met de mode mee, draag ik mascara, soms wat oogpotlood, foundation en ben ik toch echt zo'n kwartier bezig totdat mijn haar zit zo als ik het wil. Ik vind zelf dat ik er beter uit zie met make-up, dus ik draag het. Ik vind de kleding die nu 'in' is gewoon heel erg leuk, dus ik draag ze.

Ik vind dat de mensen hier gewoon niet zo moeten ze.iken :o Laat die kinderen lekker dragen wat ze willen, al zien ze er niet uit. Later zien ze wel in dat het echt niet kon. En doe nou allemaal niet alsof je zelf nooit populair wilde zijn, want wie wilt er nou niet veel mensen kennen om mee op te trekken toch?

Brutale brugklassers moet ik ook niet veel van hebben, anderen zwart maken om er zelf beter door te lijken, daar kan ik niet tegen. Ze worden wat eerder 'groot' (daarmee wil ik niet zeggen; volwassen, want nee, dat zijn ze nog láng niet) en denken dan meer te kunnen zeggen denk ik. Het is niet aan ons om ze op te voeden, daar zijn ouders voor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:38

KSAC schreef:
Ik vind dat de mensen hier gewoon niet zo moeten ze.iken :o Laat die kinderen lekker dragen wat ze willen, al zien ze er niet uit. Later zien ze wel in dat het echt niet kon. En doe nou allemaal niet alsof je zelf nooit populair wilde zijn, want wie wilt er nou niet veel mensen kennen om mee op te trekken toch?

Ik hoef niet populair te zijn nee :')

En met de mode mee omdat je het mooi vind, dat vind ik ook zo apart, ik zeg niet dat het voor jou geldt, maar voor veel mensen geldt het wel dat ze iets lelijk vinden en als het dan 'in' is dragen ze het, want ze vinden het mooi. :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:45

Shanna schreef:
Walgelijk vind ik het, ik snap het ook niet en vind het overdreven gedrag. Ondanks dat ik zelf nooit een modetutje op hoge hakje's was met de haren gestyled en lagen make-up, was ik toch altijd het mooiste meisje van de klas, en ik hoorde ook bij de mooiste meisjes van de school. Dat omdat ik van nature mooi was, ik was niet van dat overdreven gedoe en toch werd ik graag bekeken haha!
Bij mij kwam het make-uppen pas bij het examenjaar/ MBO. Maar nu nog ga ik zonder moeite ake-uploos de deur uit hoor! Als mn haar niet zit, jammer dan dan doe ik wel een muts op :+

hahaha toe maar hoor ;P

maar even on-topic.

ik merk het zelf ook, niet dat ik zo oud ben ofzo :')
maar in de eerste klas zie je al steeds sneller van die (sorry voor mijn taal)
'sletjes' rondlopen. En dan bedoel ik, altijd om jongens heen hangen, hele uitdagende kleding, roken etc. etc.
nú let ik ook wel op mijn uiterlijk natuurlijk.
maar in de 1ste en volgens mij zelfs nog in de 2de, boeide het me echt niet hoe ik eruit zag.
weet nog wel dat ik een keer in mijn paardijschoenen naar schoolging, 'ze zijn zo lekker warm'

haha wat boeide mij dat toen. mooie tijden eigenlijk ;p

ohgod. ik klink echt oud in dit stukje. ben zelf ook 16. maargoed :roll:

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:26

Moiryn schreef:
Ilova schreef:
Of zo van die heeeel donkere foundation op een lichte huid... :))
Waarbij je netjes de scheiding ziet met hun gewone huidskleur...

Zo'n meisje loopt er bij mij ook op school.

Heeft mijn huidskleur, en heeft oranje foundation. Haar eigen haarkleur is oranje/blond. Haar haar is nu zwart geverfd, met mooie oranje uitgroei. :')

Zo'n 'soort' meisjes zie ik ook vaak lopen.
Een meisje dat ik ken had een hele lichte huidskleur(wat erg mooi was) en ze had gewoon foundation voor de getinte meisjes op. :=
Zelf ben ik niet de bleekste vind ik maar om nou elke dag dat spul op mijn gezicht te smeren?
Nee dankje.
Naar mijn paard doe ik zowiezo niets op,of soms als het er al op zat.
Paard vind mij toch altijd lelijk dus denk niet dat dat ene laagje mascara wat uit maakt. ;) :P

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:28

ohja was net nog even aan het hyven, meiden van 9 hielden een slaapfeestje(niets mis mee) maar noemden elkaar lekkertje en seksbom? 8)7
Uhm weten die wel wat dat allemaal betekent?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:34

tja ik vraag me toch af waar die ouders op dat moment dan zijn hoor, ik ben 'pas' 17 maar dat soort woorden en dingen wilde mijn ouders echt niet hebben ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:56

Zelfs in een heel klein dorpje zijn er zelfs meisjes in groep 6 die al beginnen met strings en make up, in groep 8 zijn het toch al vrij dikke lagen, en dragen ze zelfs al hakschoenen! Op mn 14e mocht ik die nog niet eens, laat staan in groep 8...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:04

waar ik me vooral aan erger dat de kinderen van 12 tot 15 jaar allemaal roken.
en dan met zo asociale waffel commentaar op alles geven als het maar kan.
kinderen komen haast niet meer buiten, blijven dagen achter de pc of voor de tv.
drugsgebruik neemt ook toe onder de jongeren, als ik door het park rijd saafs dan kan ik de geur al ruiken en blijken het gewoon jonge koters te zijn.
ik vind dat best erg om te zien, want ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze het lekker vinden, noem het eerder stoerdoenerij.
hetzelfde geld voor jatten..

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:07

DDW1190 schreef:
waar ik me vooral aan erger dat de kinderen van 12 tot 15 jaar allemaal roken.
en dan met zo asociale waffel commentaar op alles geven als het maar kan.
kinderen komen haast niet meer buiten, blijven dagen achter de pc of voor de tv.
drugsgebruik neemt ook toe onder de jongeren, als ik door het park rijd saafs dan kan ik de geur al ruiken en blijken het gewoon jonge koters te zijn.
ik vind dat best erg om te zien, want ik kan er met mijn hoofd niet bij dat ze het lekker vinden, noem het eerder stoerdoenerij.
hetzelfde geld voor jatten..

en dan word er nog gezegt dat het procent kinderen met overgewicht toeneemt..
vind je het logisch met deze maatschappij van tv's/ roken en computers :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:11

vriendjes mogen tegenwoordig al bij hun meisje van 12 slapen..
ik vind het echt niet normaal, ik vind 16 eigenlijk nog jong, maar ach wie ben ik!
ligt er natuurlijk ook wel aan hoelang ze met elkaar hebben.
laatst op opera wouden 2 tieners sex met elkaar hebben en toen werd er aan de jongen de vraag gesteld hoelang hij nog met het meisje wou hebben waarop de jongen volgens mij een half jaar antwoorde (weet het niet zeker) en waarom het meisje gelijk afhaakte.