Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iloveyah87 schreef:De partij vindt dat ambtenaren vanwege de scheiding van staat en kerk, geen religieuze uitingen mogen voeren tijdens hun werk. Dat zou ook op openbare scholen moeten gelden, zoals in Frankrijk het geval is. Het liefst ziet de LPF een verbod
iloveyah87 schreef:Brainless schreef:Er zijn veel bedrijven met eigen kledingvoorschriften. Vaak zelfs met verplichte bedrijfskleding.
Die heb je gewoon te dragen of je dat wilt of niet.
Dat vind ik weer een ander verhaal. Hier gaat het om kleding wat betreft het geloofs overtuiging
Blue_Eyes schreef:Zoals eerder gezegd: wat maakt het uit of het vanuit geloof komt, vanuit fatsoen of omdat ze dat nou eenmaal mooi vinden? Het verzoek verandert er niet door.
DL_ schreef:Ik ben toch zeker niet de enige die dit dus gewoon níet zou doen?
Oké het is op hun school, maar het wordt tijd dat ze dan toch maar 's wakker worden geschut en het echte leven leren zien. Bovendien is het alles behalve praktisch om op een groenschool in een rok aan te komen, dus dan leren ze er maar vast aan wennen.
Overigens krijg ik nu een hele leuke banner van trendyjurkjes.nl te zien, misschien een tip voor als je het toch wil doen?
Ik vind het werkelijk een belachelijke regeling, mocht je toch besluiten een rok of jurk oid te regelen, zou ik er tijdens de bijeenkomst toch een opmerking over maken. Dit hoeft niet kwetsend oid te zijn, maar ik denk dat je best kan zeggen dat je nu op verzoek een rok/jurk aan hebt, maar dat je spreekt names de groenschool en dat het absoluut niet praktisch en gewenst is om een rok of jurk te dragen. Weten ze meteen waar ze aan toe zijn.
iloveyah87 schreef:Ik vind dat wel dergelijk uitmaken.
Stel ik zou naar een islamitische school gaan voor een presentatie. Mag er dan ook van je verwacht worden dat je een hoofddoek draagt? Ik vind van niet en dat geld ook in het geval van de TS het dragen van een rok...
Stel ik zou naar een islamitische school gaan voor een presentatie. Mag er dan ook van je verwacht worden dat je een hoofddoek draagt? Ik vind van niet en dat geld ook in het geval van de TS het dragen van een rok...
equimotion: Daar ben ik het geheel mee eens en dat is precies wat ik bedoel!
equimotion: Daar ben ik het geheel mee eens en dat is precies wat ik bedoel!
Welshcobfan schreef:Whiterose: ik had het niet beter kunnen zeggen
Welshcobfan schreef:iloveyah87 schreef:Ik vind dat wel dergelijk uitmaken.
Daarom zou ik ook rustig op verzoek een hoofddoek daar dragen![]()
Ik vind het een kwestie van fatsoen om je aan te passen óf gewoon niet te gaan.