[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:38

Pff, wat suf. :+

Ik checkte net de OV-chipkaart-oplaadfunctie op de kaartautomaat bij ons station. Bleek ik een negatief saldo te hebben, -0.78 euro. Herinnerde me dat ik dat ding vorig jaar een keer 'om te testen' in Rotterdam tegen zo'n paal heb gehouden en dat het toen 'bliep' zei. Dat was dus weer een goeie les. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:18

Je moet hem er als hij bliep zegt nogmaals tegen houden om weer uit te checken he Karin :+

Mijn DDAR is geVIRMt :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:40

Maar dat wist ik een jaar geleden nog niet. :D

Toen had ik dat ding net: 'oh leuk, even kijken of-ie het doet'. :+

Die fout maak ik dus niet meer. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:19

Ojee, dat heb ik ook pas een keer gedaan. :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:21

Ik zit weer in de trein te worden tot vertrek. Voel me echt hondsberoerd... konden die lichten maar uit en ben bang dat ik de boel onder kots. Oftewel, ik wou dat ik thuis al in mn bedje lag :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:40

Ik moet morgen sinds lange tijd weer eens in Amsterdam zijn, dus voor het eerst de OV chipkaart gebruiken :=
Ik heb de website van de NS een beetje zitten te kijken, en zit nu (via bokt ad) op www.ov-chipkaart.nl, en zie dat ik een wegwerkchipkaart kan kopen.

Maar... nu vraag ik me af, ik heb dus een voordeelurenabonnement waar zo'n chip inzit. Volgens de NS kan ik die pas per 1 dec gebruiken om mee te reizen. Maar geldt dat ook voor metro/bus reizen of is die 1 dec datum alleen voor de NS-trajecten?

En wat is nou de goedkoopste manier van ov-chipkaarten als ik verdeeld over de dag vier keer een korte reis moet maken? De 24uurs kaart of is er nog iets anders?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:15

gemske schreef:
Ik moet morgen sinds lange tijd weer eens in Amsterdam zijn, dus voor het eerst de OV chipkaart gebruiken :=
Ik heb de website van de NS een beetje zitten te kijken, en zit nu (via bokt ad) op http://www.ov-chipkaart.nl, en zie dat ik een wegwerkchipkaart kan kopen.

Maar... nu vraag ik me af, ik heb dus een voordeelurenabonnement waar zo'n chip inzit. Volgens de NS kan ik die pas per 1 dec gebruiken om mee te reizen. Maar geldt dat ook voor metro/bus reizen of is die 1 dec datum alleen voor de NS-trajecten?

En wat is nou de goedkoopste manier van ov-chipkaarten als ik verdeeld over de dag vier keer een korte reis moet maken? De 24uurs kaart of is er nog iets anders?

Voor een wegwerpchipkaart of een anonieme chipkaart betaal je sowieso aanschaf kosten en betaal je voor een stukje reizen.
Zo betaalde ik altijd van Amsterdam Bijlmer naar Holendrecht 0.93 cent (2 minuten in de metro).

Op de meeste metrostations staan nog van die inlichtingsmensen over de OV chipkaart, dus ik denk dat je daar beter om advies kan vragen. Vergeet je chipkaart overigens niet op te waarderen. :p

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:16

Ik had vandaag weer vertraging: Stroomstoring in Utrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:18

Wat je ook zou kunnen doen voor 1 dagje Amsterdam is een Dagkaartje GVB kopen, volgens mij is dat er ook in OVchip.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:20

Idd, dat was mijn conclusie ook de laatste keer dat ik in Amsterdam met het OV reisde. :j

Ik heb hier een kaartje enkele reis met OV-chip liggen, je hebt ze dus ook in daguitvoering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:22

Ik ben al helemaal ingeburgerd met die OVChip. Al sinds voor het verplicht werd in Rotterdam := je moet toch wat om op school te komen :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:51

Dank jullie wel allemaal! Ik zal eens kijken of ik zo'n dagkaart kan bemachtigen, wel zo makkelijk.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 08:08

En hoppa, vandaag weer iemand voor de trein... Tussen Oss en Den Bosch

Zijn er wel erg veel...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 09:01

Winterdepressies misschien? Ik zit weer lekker in mijn ICMmetje. Bijna in Rotterdam. Ben al lang niet zo vroeg met de trein geweest. De omroepman komt zo te horen ook uit Rotterdam. :D

Gesprekken luisteren is best leuk. 2 meisjes over paardrijden. Dr opa had een Friese paarden fokkerij maar daar ging ze eigenlijk nooit naartoe want die paarden zijn niet mooi :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:08

Ik had vandaag weer een VIRM ipv een DDAR. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:24

Je kan de chip in je voordeelurenkaart ook al als gewone OV-chip gebruiken hoor. Je kan er alleen pas per 1 december bij ns met korting mee reizen. Het is dus niet nodig om een nieuwe, anonieme, kaart te kopen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:33

Ik moet zo weer van Leiden naar Weert met de trein, en ik las dat er weer een storing was bij Dordrecht. Dan maar via Utrecht, wat altijd vertraging oplevert omdat ik de aansluiting altijd mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:59

Ik zit nu in de trein naar Heerlen. virm en behoorlijk koud. Zo op Utrecht maar uitstappen. En dan de ic naar Gouda zoeken.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:49

8a of 18 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:51

8a :P zit inmiddels al in mn DDAR op het laatste stukje.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:21

Inoterry schreef:
Je kan de chip in je voordeelurenkaart ook al als gewone OV-chip gebruiken hoor. Je kan er alleen pas per 1 december bij ns met korting mee reizen. Het is dus niet nodig om een nieuwe, anonieme, kaart te kopen.

Dank je! Dus toch...
Nou ja, het is een dagkaart GVB geworden. Werkt ook prima. We hadden niet heel veel tijd vanmorgen, dus voor ik dan eens uitgezocht heb hoe ik mijn chip geactiveerd en opgeladen heb... doe ik de volgende keer wel als ik meer tijd heb.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:33

O:) :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:35

Treinliedjes :+:

Als we dan toch gaan spammen:

Dan vind ik Centraal Station veel mooier :+:

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:38

Die is ook gaaf ja! :D

Deze blijft ook super, al is het niet echt over treinen..

Kippenvel alweer :+:

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:47

Zou Guus ook weten wat een VIRM is? :P